Gå til innhold

Skal menn ikke ha noe å si for om det blir barn eller ikke?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

En svensk kjendis, kalt Lady Dahmer, har gått ut offentlig og sagt at mannen hennes, som ikke vil ha barn, er blitt tvunget til både nummer tre og nå tvinger hun han til nummer fire.

Er det riktig å gjøre det på den måten? Har hun et poeng, at menn som ikke vil få flere barn er egoister?

hggg.png

2020-07-29_05-58-33.png

https://bloggbevakning.se/2020/08/07/lady-dahmer-forsoker-bli-gravid-trots-makens-hogljudda-protester/

Anonymkode: 7cdca...159

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har aldri skjønt meg på damer som presser gjennom flere barn eller som lurer en mann og blir gravid. Direkte slemt og egoistisk!!

Anonymkode: 08fdb...52e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men når hun har gjort dette før, så må jo han ta ansvar, og sterilisere seg. 

Anonymkode: 11e8f...fe8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun kan da ikke tvinge han til å gjør henne gravid. 

Det er voldtekt og ulovlig, vet du. 

Anonymkode: 034dc...c29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Menn har ett ansvar for om de vil ha barn eller ikke, de kan ikke legge alt ansvaret på damene, eller kreve abort om det skulle «gå galt». 
Har man sex kan det bli barn, dette burde alle vite. Prevensjon mannen må bruke eller sterilisering om man ikke vil ha barn. Prevensjon kan svikte, så null sex er jo beste løsning. 

Anonymkode: cf4c6...b27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså «fool me twice?» Han blir tydeligvis ikke tvunget til sex? Hun Har «tvunget» han før også gjør han det igjen?

Blir for dumt.

Han kunne sterilisert seg hvis han ikke ville ha flere, slik mannen min gjorde. Brukt kondom under hvert samleie, på lik linje som vi damer bruker prevensjon hver eneste dag.

Ansvarsfraskrivelse på høyeste nivå fra mannens side.

Når det er sagt, så må mener jeg at mannen skal høres dersom «uhellet» er ute. Det bør være med i kvinnens avgjørelse.. 

Anonymkode: 9a5cc...7e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når en blogger påstår noe slikt, da tenker jeg at det er slengt ut bare fordi hun egentlig ikke har noe å fortelle lenger som fenger. Da går inntektene ned, og hun må slenge ut noe som provoserer i håp om flere klikk og mer penger i kassa igjen.

Hvis det mot formodning skulle være en riktig fremstilling, at hun har tvunget mannen til å bli far for tredje og fjerde gang, da må man jo stille store spørsmål til disse foreldrenes forhold og kanskje også deres omsorgsevne. Å tvinge noen som ikke vil ha ubeskyttet sex til å ha det er jo straffbart.

Klikker meg forøvrig ikke inn på bloggen, nekter å støtte slike.

Anonymkode: 0947c...22d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må jo ta ansvar om man ikke vil ha barn eller ikke vil ha flere barn! Sterlisering er i tillegg kjapt og enkelt for mannfolk. Her er barneønsket nå null så her gikk jeg og sterliserte meg.

Anonymkode: caf56...436

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.8.2020 den 23.45, Anonym bruker skrev:

Når det er sagt, så må mener jeg at mannen skal høres dersom «uhellet» er ute. Det bør være med i kvinnens avgjørelse.. 

Anonymkode: 9a5cc...7e2

Ja han skal høres men det er kun kvinnen som avgjører. Og slik må det være. En kvinne skal ikke ta abort mot sin vilje og heller ikke gå gravid dersom hun ikke ønsker.

At uhell skjer er ikke noe nytt men menn må selv ta mer ansvar for prevensjon. Spesielt når man er i forhold overlater de fleste menn prevensjonen til kvinnen, de tar det som en selvfølge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Far bør få mye større rettigheter her er min mening, både når det gjelder abort og hvis moren ikke vil beholde barnet

Anonymkode: 0b818...b6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis far kan ta over graviditeten bør han få lov til det hvis alternativet er abort, men foreløpig er ikke det et alternativ. Så lenge graviditeten er avhengig av mors kropp må hin få bestemme. Fars bestemmelserett slutter ved samleiet.

Anonymkode: 05fe2...2c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Far bør få mye større rettigheter her er min mening, både når det gjelder abort og hvis moren ikke vil beholde barnet

Anonymkode: 0b818...b6a

Hvordan skulle det gjøres i praksis? Det du snakker om er jo et overgrep på kvinnen, ingen andre skal kunne bestemme noe som gjelder egen kropp.

Anonymkode: aabd2...bf7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, alle vet at har man sex, kan det ende med graviditet. Ja, det blir påstått at det også finnes noen få unntak hvor det har blitt graviditet etter sterilisering også. Men det er kvinner som blir gravide, og da er det kvinnen som bestemmer over sin kropp. Sånn må det være, selv om det selvfølgelig noen ganger kan gå utover far. Alle må ta ansvar for sine handlinger, sånn er det her i livet. Og den som uansett er helt uskyldig oppi dette, er barnet som blir født. Barnet bør og må ha rett til å vite hvem far er, og egentlig bør enhver oppegående mann sørge for å ta vare på barnet sitt uansett hvor urettferdig han synes det er.

At det er kvinner som bevisst lurer menn til å gjøre dem gravide, er forkastelig, og det burde kunne straffes. Men det er heller ikke lett å gjøre i praksis, for det er vanskelig å bevise. 

Akkurat i denne saken er det menn som er "taperne", og akkurat i denne saken, er det ikke noe man kan gjøre noe med. Bortsett fra å la være å ha sex. 

Anonymkode: 5030b...489

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...