Gå til innhold

Restaurantbesøk i sentrum av Oslo i disse dager. Noen av dere som gjør det og som føler seg trygge?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg lever forsiktig og tar de smittevernshensyn vi er anbefalt. Men neste uke er jeg bedt med ut på middag med jobben og dette er i sentrum. Kjenner at jeg kvier meg. Det er jo ikke en nødvendig middag, og kanskje greit å droppe...Er jeg altfor forsiktig, eller er det helt greit å takke nei fordi jeg er redd for smitte?

Anonymkode: 425c5...681

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oslo sentrum utgår for meg i lang tid nå. Jeg bor 40 min utenfor og her har smitten vært 0 de siste ukene. Har tenkt å fortsette slik. Smitten er fortsatt uavklart der, jeg tror det fortsatt er folk som vandrer rundt med smitte. 

Anonymkode: 152f4...fa3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta kontakt med restauranten og spør om hvilke smittevernstiltak de har gjort.
Er du fornøyd med svaret så drar du, ellers så blir du hjemme
Det er ikke restauranter som er den største smitte kilden 

Anonymkode: 52527...d34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor 20min unna å holder meg unna. For mye folk og for store folkemengder , for ikke å snakke om mye smitte. Jeg hadde neppe kost meg på en middag i Oslo, hadde stresset for mye pga alle rundt meg. Ikke er en middag nødvendig heller som du sier.

Anonymkode: 095dc...7bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg heller mest for å takke nei, men er visst den eneste på jobben som gjør det. Så ja, noen synes nok jeg er hysterisk, men jeg lever fint uten å spise middag i sentrum en god stund fremover.

 

hi

Anonymkode: 425c5...681

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat middagen hadde jeg ikke bekymret meg for, tror ikke restauranter er store smittekilden.

Men reisen til å fra, å forflytte seg rundt i Oslo mer enn nødvendig nå, det gidder jeg ikke. Jeg drar ikke inn til sentrum uten at jeg må, og en slik middag hadde ikke vært et må for meg.

Anonymkode: 29b02...fca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Akkurat middagen hadde jeg ikke bekymret meg for, tror ikke restauranter er store smittekilden.

Men reisen til å fra, å forflytte seg rundt i Oslo mer enn nødvendig nå, det gidder jeg ikke. Jeg drar ikke inn til sentrum uten at jeg må, og en slik middag hadde ikke vært et må for meg.

Anonymkode: 29b02...fca

Ja, det er hele pakke rundt jeg tenker mest på. Reisen til og fra og folkemengder. 

hi

Anonymkode: 425c5...681

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Akkurat middagen hadde jeg ikke bekymret meg for, tror ikke restauranter er store smittekilden.

Men reisen til å fra, å forflytte seg rundt i Oslo mer enn nødvendig nå, det gidder jeg ikke. Jeg drar ikke inn til sentrum uten at jeg må, og en slik middag hadde ikke vært et må for meg.

Anonymkode: 29b02...fca

Å spise på restaurant er vel forbundet med større fare enn å bevege seg rundt utendørs. 

Kan man faktisk holde over en meters avstand til alle man spiser med,  det vil si ca en stol på 1,5 meter bord, så ok, men i praksiss er det ingen som overhomder det når de er ute med jobben.

Anonymkode: 804f8...91a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser ute i Oslo stadig vekk, synes det er utrolig smidig om dagen. Restaurantene er flinke til å ha bordene langt fra hverandre og slikt. Bestilling av mat foregår ofte via apper og det er i det hele tatt veldig skikkelige forhold.

Anonymkode: 4e9e7...302

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stadig vekk, opplever det helt uproblematisk.

Jeg jobber i sentrum. Det som er en smittevernproblematikk er hovedsakelig kollektivtransporten. Det er for mange mennesker til at man holder en meters avstand, særlig på en del av bussene, men også t-bane. Spesielt i rushtiden, men også på sentrumsbusser på andre tider av døgnet. 

Og så er det litt folkekaos i gatene på Grønland, men ikke inne på spisestedene der heller. 

Anonymkode: 0a396...36f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...