Gå til innhold

Jeg må gå fra mannen. Har en baby på 6 mnd


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Far skal ha baby noen dager i permisjon de dafene jeg skal i jobb. Hvordan praktisk få til dette? Råd?

Anonymkode: 550e1...ffe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du leverer baby hos far om morgenen? Og henter etter jobb. Blir omtrent som levering i barnehagen. Etter hvert kan dere øke timene og når det ikke er amming (ikke sikkert det er det nå heller altså) - men når barnet blir 9-12 mnd avhengig av hvor trygg barnet er på far kan man forsøke overnatting før du henter etter jobb ev.

Anonymkode: d8385...b7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Du leverer baby hos far om morgenen? Og henter etter jobb. Blir omtrent som levering i barnehagen. Etter hvert kan dere øke timene og når det ikke er amming (ikke sikkert det er det nå heller altså) - men når barnet blir 9-12 mnd avhengig av hvor trygg barnet er på far kan man forsøke overnatting før du henter etter jobb ev.

Anonymkode: d8385...b7a

Vi har ikke flyttet fra hverandre enda. Men okei. Det er kanskje en løsning. 

Anonymkode: 550e1...ffe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om dere går fra hverandre kan du ta over fedrekvoten også. Men det blir litt styr med jobb og sånt da, jeg kommer ikke likevel liksom. 

Anonymkode: c2208...8e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I et samlivsbrudd og en baby på 6 måneder så vil jeg tro du kan sykemelde deg litt . Alt for tidlig å dra fra så liten baby en hel arbeidsdag. Hvorfor på jobb så tidlig 

Anonymkode: 494f4...819

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er arbeidsledig. Får forhåpentligvis drømmejobben nå, må hoppe i det... (?)

Anonymkode: 550e1...ffe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når dere går fra hverandre får du rett til å overta fars permisjon. Du har uansett rett til å utvide din permisjon så overfor arbeidsgiver har det ikke noe å si.

Anonymkode: 62809...1d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Når dere går fra hverandre får du rett til å overta fars permisjon. Du har uansett rett til å utvide din permisjon så overfor arbeidsgiver har det ikke noe å si.

Anonymkode: 62809...1d1

Jeg har ikke permisjon. Er arbeidsledig 

Anonymkode: 550e1...ffe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

I et samlivsbrudd og en baby på 6 måneder så vil jeg tro du kan sykemelde deg litt . Alt for tidlig å dra fra så liten baby en hel arbeidsdag. Hvorfor på jobb så tidlig 

Anonymkode: 494f4...819

Altså er planen at mor skal jobbe og far ha permisjon så kan ikke mor plutselig sykemelde seg for å få være hjemme med baby. 
 

 

Anonymkode: f728d...bdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor MÅ du absolutt gå fra ham nå? Å få baby i hus velter det meste, men det er baby som er førstepri nå og ikke deres behov for fred. Man går ikke fra hverandre av bagateller. 

Anonymkode: c2be5...b00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor MÅ du absolutt gå fra ham nå? Å få baby i hus velter det meste, men det er baby som er førstepri nå og ikke deres behov for fred. Man går ikke fra hverandre av bagateller. 

Anonymkode: c2be5...b00

Det er ikke bagateller. Jeg lover. 

Anonymkode: 550e1...ffe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Drømmejobben din nå er å passe barnet ditt.

Anonymkode: 744c2...d9e

Skal hun stå over en drømmejobb hun kan ha hele sin yrkeskarriere for et par mnd ekstra med et barn som kan ha det helt fint sammen med far? Barnet vil ha stor glede av en mor som jobber i en stilling hun trives i. Lykke til, hi! 

Anonymkode: d9872...c51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke bagateller. Jeg lover. 

Anonymkode: 550e1...ffe

Kan han da ha omsorg og ansvar for et spedbarn?

Rent praktisk så henter han hos deg eller du leverer hos han før og etter jobb. Hva er det du tenker blir vanskelig?

Om dere fortsatt bor sammen og han er i stand til å passe barnet kan du dra på jobb på morgenen og dra hjem når jobben er ferdig....?

Anonymkode: ed461...1bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Skal hun stå over en drømmejobb hun kan ha hele sin yrkeskarriere for et par mnd ekstra med et barn som kan ha det helt fint sammen med far? Barnet vil ha stor glede av en mor som jobber i en stilling hun trives i. Lykke til, hi! 

Anonymkode: d9872...c51

Takk 😊 Er ikke snakk om en 100% jobb heller

Anonymkode: 550e1...ffe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...