Gå til innhold

Dere som selger ting på finn, VÆR SÅ SNILL å ta litt ansvar når dere her lagt ut en annonse.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo ikke uhøflig å SPØRRE,det hadde vært uhøflig om de krevde det. Den eneste her som mangler folkeskikk er deg som ikke svarer alle meldingene. Det er o bare til å svare : " Jeg har dessverre ikke mulighet til å kjøre varen til deg,men du kan gi en lyd om du får noen til å hente for deg :) "  Kommer noen med ett bud som er for lavt så kan du svare " Hei! Det budet ble dessverre litt for lavt. Ha en fin dag videre :) ". Det er hva normalt oppegående personer gjør når de får sånne meldinger!!

Anonymkode: c1d9a...2ac

Over 100 personer? Det skjer ikke. Og jo, det er mangel på folkeskikk og komme med skambud. 

Anonymkode: 4a221...06d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Enig, HI. Lurer på om de som motsier deg her er de samme som klager over at det har blitt så vanskelig å få solgt noe på Finn?

Anonymkode: 4051b...aec

Nei, jeg motsier HI, eller rettere prøver å forklare hvorfor jeg ikke alltid svarer, og jeg får alltid solgt eller gitt bort alt, som regel samme dag som jeg legger det ut.

Anonymkode: 4a221...06d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men ærlig talt da, du må jo bare forstå at hvis du ikke får svar så er det fordi det ikke er aktuelt å selge til deg, og move on!! Jeg setter ikke tingen som solgt før den er hentet, og av og til avlyser førstemann på lista, og da kontakter jeg neste. Det er IKKE det at jeg ikke får solgt, det er bare andre før deg på lista, tingen er populær! Jeg gidder ikke bruke tiden min på å sende kosemeldinger til en haug med fremmede.

Du får være raskere neste gang da vettu! Ofte får jeg forspørsel noen få minutter etter at annonsen er lagt ut.

Anonymkode: f00f2...134

Om jeg ikke er førstemann på listen så er du uansett jævlig tålmodig når du lar det gå en uke uten respons og uten salg. Flott for deg!

Det handler overhodet ikke om min desperasjon men om folkeskikk. Skjønner jo at dette er noe veldig mange mangler.

Forventer ikke kosesvar, men når jeg er høflig og interessert så forventer jeg faktisk et ja eller nei på om tingen er ledig, når det har gått en uke.

hi

Anonymkode: 94641...2a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Om jeg ikke er førstemann på listen så er du uansett jævlig tålmodig når du lar det gå en uke uten respons og uten salg. Flott for deg!

Det handler overhodet ikke om min desperasjon men om folkeskikk. Skjønner jo at dette er noe veldig mange mangler.

Forventer ikke kosesvar, men når jeg er høflig og interessert så forventer jeg faktisk et ja eller nei på om tingen er ledig, når det har gått en uke.

hi

Anonymkode: 94641...2a4

For alt du vet kan vedkommende ha havnet på sykehuset eller omkommet eller være utsatt for et eller annet som gjør akkurat den annonsen veldig uviktig akkurat nå, så jeg synes ikke du skal være så hissig, det vitner om dårlig folkeskikk. 

Anonymkode: 4a221...06d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

For alt du vet kan vedkommende ha havnet på sykehuset eller omkommet eller være utsatt for et eller annet som gjør akkurat den annonsen veldig uviktig akkurat nå, så jeg synes ikke du skal være så hissig, det vitner om dårlig folkeskikk. 

Anonymkode: 4a221...06d

Ja det er nok tilfelle for alle som ikke svarer.

Jeg har ikke vært hissig, jeg forventer normal folkeskikk. Det du lister opp er et ekstraordinært tilfelle. Tipper du er en av dem som gir faen i å svare. Skjønner jo at man tydeligvis ikke skal forvente noe som helst fra selgere på finn.

Hi

Anonymkode: 94641...2a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne ikke brydd meg mindre om selger respekterer meg som mulig kjøper eller ikke. Enten blir vi enige om noe eller ikke. Jeg behøver ingen oppfølging, og jeg synes ikke selger skal bruke tid på meg hvis ikke det jeg har å komme med er interessant for ham/henne. 

Anonymkode: 208ac...f34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ja det er nok tilfelle for alle som ikke svarer.

Jeg har ikke vært hissig, jeg forventer normal folkeskikk. Det du lister opp er et ekstraordinært tilfelle. Tipper du er en av dem som gir faen i å svare. Skjønner jo at man tydeligvis ikke skal forvente noe som helst fra selgere på finn.

Hi

Anonymkode: 94641...2a4

Jeg har allerede gikk en grundig beskrivelse på om jeg svarer og hvorfor ikke i noen tilfeller. 

Anonymkode: 4a221...06d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

For alt du vet kan vedkommende ha havnet på sykehuset eller omkommet eller være utsatt for et eller annet som gjør akkurat den annonsen veldig uviktig akkurat nå, så jeg synes ikke du skal være så hissig, det vitner om dårlig folkeskikk. 

Anonymkode: 4a221...06d

For alt vi vet kan det være at selger er en rasist og mener at kjøper ikke ser "arisk nok" ut. Uansett så er det ingen som krever i denne tråden. Heller ikke HI. Men det oppfordres til å vise omtanke. Også til kjøper.

Det er kjedelig å sende en forespørsel, så står varen der fortsatt etter en uke, uten noe svar. Det er kjedelig. Men det er ingen som krever noe. Likevel, hadde jo vært hyggelig om selgere kunne vise litt omtanke for kjøpere som tar kontakt.

Anonymkode: 51737...90a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

For alt vi vet kan det være at selger er en rasist og mener at kjøper ikke ser "arisk nok" ut. Uansett så er det ingen som krever i denne tråden. Heller ikke HI. Men det oppfordres til å vise omtanke. Også til kjøper.

Det er kjedelig å sende en forespørsel, så står varen der fortsatt etter en uke, uten noe svar. Det er kjedelig. Men det er ingen som krever noe. Likevel, hadde jo vært hyggelig om selgere kunne vise litt omtanke for kjøpere som tar kontakt.

Anonymkode: 51737...90a

Det er jeg enig i, men så lenge vi ikke vet om grunnen til at selger ikke svarer, er det litt underlig å bli så hissig og sur for det.

Anonymkode: 4a221...06d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er jeg enig i, men så lenge vi ikke vet om grunnen til at selger ikke svarer, er det litt underlig å bli så hissig og sur for det.

Anonymkode: 4a221...06d

Det er ingen som har blitt hissig eller sur. Jeg ytrer et ønske om å også respektere kjøper, da jeg flere ganger har opplevd at selger ikke svarer til tross for at jeg tilbyr ønsket sum og kan hente hvis varen fortsatt er ledig. Fascinerende at det ønsket får folk til å klikke og kalle meg desperat.

hi

Anonymkode: 94641...2a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

når du ikke har argumenter igjen så går du rett på personangrep ja,hahaha du er latterlig!

Anonymkode: c1d9a...2ac

Selvsagt angriper jeg en person som åpenbart er både dum og uhøflig.

Anonymkode: 78097...840

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Selvsagt angriper jeg en person som åpenbart er både dum og uhøflig.

Anonymkode: 78097...840

Jeg har overhodet ikke vært uhøflig! Skaff deg briller! Er du som kommer med personangrep ikke jeg.

Anonymkode: c1d9a...2ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo ikke uhøflig å SPØRRE,det hadde vært uhøflig om de krevde det. Den eneste her som mangler folkeskikk er deg som ikke svarer alle meldingene. Det er o bare til å svare : " Jeg har dessverre ikke mulighet til å kjøre varen til deg,men du kan gi en lyd om du får noen til å hente for deg :) "  Kommer noen med ett bud som er for lavt så kan du svare " Hei! Det budet ble dessverre litt for lavt. Ha en fin dag videre :) ". Det er hva normalt oppegående personer gjør når de får sånne meldinger!!

Anonymkode: c1d9a...2ac

OMG! 😝

Anonymkode: 88719...458

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Over 100 personer? Det skjer ikke. Og jo, det er mangel på folkeskikk og komme med skambud. 

Anonymkode: 4a221...06d

Enig. 👍🏻

Anonymkode: 88719...458

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

OMG! 😝

Anonymkode: 88719...458

Er det galt å svare høflig også nå??

Anonymkode: c1d9a...2ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er ingen som har blitt hissig eller sur. Jeg ytrer et ønske om å også respektere kjøper, da jeg flere ganger har opplevd at selger ikke svarer til tross for at jeg tilbyr ønsket sum og kan hente hvis varen fortsatt er ledig. Fascinerende at det ønsket får folk til å klikke og kalle meg desperat.

hi

Anonymkode: 94641...2a4

Det høres rart ut at du stadig opplever å ikke få svar hvis du er høflig, tilbyr ønsket sum og kan hente. Det kan ikke jeg huske å ha opplevd mer enn et parr ganger.

Det kan selvsagt hende at du er uheldig med de selgerne du tar kontakt med, men hvis dette er et gjentakende problem for deg kan det hende du bør se på din egen kommunikasjon. Nå skjønner jeg at tråden her er skrevet for å lufte frustrasjon, og ser for meg at du ikke skriver på samme måte når du henvender deg til en selger, likevel er det kun det du skriver i tråden her jeg har å gå ut fra. Her i tråden opplever jeg deg som kravstor. Du virker fornærmet fordi du ikke får svar, og det høres ut som du legger veldig mye følelser i dette, Hvis en slik holdning på noen måte skinner gjennom i det du skriver til selger, så kan det være grunnen til at du ikke får svar. Selv svarer jeg de aller fleste, men hvis jeg opplever en slik undertone så gidder jeg ikke, fordi jeg ikke orker å forholde meg til mas etter et avslag,  noe jeg har erfaring ed at kan skje i de tilfellene.

Anonymkode: bf911...0d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det høres rart ut at du stadig opplever å ikke få svar hvis du er høflig, tilbyr ønsket sum og kan hente. Det kan ikke jeg huske å ha opplevd mer enn et parr ganger.

Det kan selvsagt hende at du er uheldig med de selgerne du tar kontakt med, men hvis dette er et gjentakende problem for deg kan det hende du bør se på din egen kommunikasjon. Nå skjønner jeg at tråden her er skrevet for å lufte frustrasjon, og ser for meg at du ikke skriver på samme måte når du henvender deg til en selger, likevel er det kun det du skriver i tråden her jeg har å gå ut fra. Her i tråden opplever jeg deg som kravstor. Du virker fornærmet fordi du ikke får svar, og det høres ut som du legger veldig mye følelser i dette, Hvis en slik holdning på noen måte skinner gjennom i det du skriver til selger, så kan det være grunnen til at du ikke får svar. Selv svarer jeg de aller fleste, men hvis jeg opplever en slik undertone så gidder jeg ikke, fordi jeg ikke orker å forholde meg til mas etter et avslag,  noe jeg har erfaring ed at kan skje i de tilfellene.

Anonymkode: bf911...0d7

Her er kopi av siste mld jeg sendte på et produkt jeg var interessert i:
 

«Hei! Jeg er veldig interessert i xxx. Jeg kan også hente i dag hvis den fortsatt er ledig? Betaler selvsagt ønsket pris.
Send gjerne SMS da jeg ikke alltid får varsel på Finn. Vennlig hilsen xxx»

Gi meg gjerne tilbakemelding på om jeg høres fornærmet og kjip ut, da må jeg jo endre noe for det er omtrent ordrett slik mine meldinger er. Noen ganger påpeker jeg at jeg selvsagt betaler ønsket sum, andre ganger lar jeg være å nevne pris men pruter uansett ikke.

hi

Anonymkode: 94641...2a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Her er kopi av siste mld jeg sendte på et produkt jeg var interessert i:
 

«Hei! Jeg er veldig interessert i xxx. Jeg kan også hente i dag hvis den fortsatt er ledig? Betaler selvsagt ønsket pris.
Send gjerne SMS da jeg ikke alltid får varsel på Finn. Vennlig hilsen xxx»

Gi meg gjerne tilbakemelding på om jeg høres fornærmet og kjip ut, da må jeg jo endre noe for det er omtrent ordrett slik mine meldinger er. Noen ganger påpeker jeg at jeg selvsagt betaler ønsket sum, andre ganger lar jeg være å nevne pris men pruter uansett ikke.

hi

Anonymkode: 94641...2a4

Ja, og legger selvsagt ved tlf.nr siden jeg ønsker SMS.

hi

Anonymkode: 94641...2a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stort sett svarer jeg, men får jeg inn meldinger som : hvor mye kan du gå ned, kan vi dele opp, kan jeg bare kjøpe stavene ikke skiene, de gidder jeg ikke svare. Legger man ut ferdig prutet eller pakke for salg, så er det frekt med slike spm og frekke folk gidder jeg ikke bruke tid på. 

Anonymkode: 47a98...03e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg svarer ikke alle. Jeg selger til første mulighet, resten gidder jeg ikke.

Og jeg forventer heller ikke noe!

Anonymkode: f00b3...f81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er utrolig mange uhøflige og vanskelige kjøpere. "tar den for 100" er standard når det tydelig står 250 f.eks i annonsen. Jeg gidder ikke svare slike mennesker, spesielt ikke når samtlige andre tilbyr 250 kr og skriver med litt hyggeligere tone. Ofte gir jeg bort ting i god stand, men likevel er det masse folk som skal ha tilsendt ekstra bilder, vil jeg skal levere, fortelle dem om det passer i bilen deres.. Svarer ikke dem heller. Når det ligger bilder, mål og tekst i annonsen må det gå an å lese/se litt selv. 

Anonymkode: 45e12...35f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Her er kopi av siste mld jeg sendte på et produkt jeg var interessert i:
 

«Hei! Jeg er veldig interessert i xxx. Jeg kan også hente i dag hvis den fortsatt er ledig? Betaler selvsagt ønsket pris.
Send gjerne SMS da jeg ikke alltid får varsel på Finn. Vennlig hilsen xxx»

Gi meg gjerne tilbakemelding på om jeg høres fornærmet og kjip ut, da må jeg jo endre noe for det er omtrent ordrett slik mine meldinger er. Noen ganger påpeker jeg at jeg selvsagt betaler ønsket sum, andre ganger lar jeg være å nevne pris men pruter uansett ikke.

hi

Anonymkode: 94641...2a4

Jeg kunne latt være å svare deg på denne, faktisk, i hvert fall dersom jeg hadde mange som var interessert. Grunnen er at du ber om sms. Jeg sitter med finnannonsen foran meg på min mobil, og da trenger jeg bare å trykke på "svar"-knappen. Når du da antyder at det ikke er et alternativ, men at jeg må finne penn og papir for å notere ned ditt nummer (kopiering funker ikke alltid på min telefon) og så skrive en lenger beskjed enn bare et svar (må forklare hvem sms-en er fra), så er ikke det positivt. Når du da i tillegg framstår som litt uinteressert, du gidder åpenbart ikke å gå inn på Finn jevnlig for å sjekke om du har fått svar, så det blir mitt ansvar å svare deg på den måten du vil, så forsterker det også min følelse av at du potensielt kan bli et problem fordi du er "storforlangende" i form av at jeg må endre kommunikasjonsform fordi det passer deg bedre = større risiko for at du vil klage på varen senere el.

Nå kan du mene hva du vil om min tankerekke og mine konklusjoner, men når det er et gjennomgående problem for deg at du ikke får svar, så gjetter jeg på at jeg ikke er den eneste som reagerer og tenker slik.

Anonymkode: 4a221...06d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Her er kopi av siste mld jeg sendte på et produkt jeg var interessert i:
 

«Hei! Jeg er veldig interessert i xxx. Jeg kan også hente i dag hvis den fortsatt er ledig? Betaler selvsagt ønsket pris.
Send gjerne SMS da jeg ikke alltid får varsel på Finn. Vennlig hilsen xxx»

Gi meg gjerne tilbakemelding på om jeg høres fornærmet og kjip ut, da må jeg jo endre noe for det er omtrent ordrett slik mine meldinger er. Noen ganger påpeker jeg at jeg selvsagt betaler ønsket sum, andre ganger lar jeg være å nevne pris men pruter uansett ikke.

hi

Anonymkode: 94641...2a4

Du lager klageinnlegg her om at selger i det minste må kunne sjekke Finn en gang om dagen, mens du selv ønsker svar på sms fordi du ikke alltid får varsel. Selger burde vel da kunne forvente at hvis du virkelig var interessert så ville du sjekke Finn selv, uten å be om sms.

Anonymkode: d6f1b...51e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har overhodet ikke vært uhøflig! Skaff deg briller! Er du som kommer med personangrep ikke jeg.

Anonymkode: c1d9a...2ac

Visst har du det. Men det er ikke så vanlig at uhøflige personer selv innser at de er det. Særlig ikke når de i tillegg er dumme.

Anonymkode: 78097...840

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg kunne latt være å svare deg på denne, faktisk, i hvert fall dersom jeg hadde mange som var interessert. Grunnen er at du ber om sms. Jeg sitter med finnannonsen foran meg på min mobil, og da trenger jeg bare å trykke på "svar"-knappen. Når du da antyder at det ikke er et alternativ, men at jeg må finne penn og papir for å notere ned ditt nummer (kopiering funker ikke alltid på min telefon) og så skrive en lenger beskjed enn bare et svar (må forklare hvem sms-en er fra), så er ikke det positivt. Når du da i tillegg framstår som litt uinteressert, du gidder åpenbart ikke å gå inn på Finn jevnlig for å sjekke om du har fått svar, så det blir mitt ansvar å svare deg på den måten du vil, så forsterker det også min følelse av at du potensielt kan bli et problem fordi du er "storforlangende" i form av at jeg må endre kommunikasjonsform fordi det passer deg bedre = større risiko for at du vil klage på varen senere el.

Nå kan du mene hva du vil om min tankerekke og mine konklusjoner, men når det er et gjennomgående problem for deg at du ikke får svar, så gjetter jeg på at jeg ikke er den eneste som reagerer og tenker slik.

Anonymkode: 4a221...06d

Jeg er helt enig med deg!

All kommunikasjon skjer via Finn-appen. Forventes det noe annet, gidder jeg ikke svare. 

Anonymkode: 52f1c...fc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...