Gå til innhold

Dere som selger ting på finn, VÆR SÅ SNILL å ta litt ansvar når dere her lagt ut en annonse.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvis jeg legger ut noe for salg så følger jeg med, av respekt for potensielle kjøpere.

Nå har jeg tatt kontakt med flere angående produkter de har til salgs, men når de ikke responderer i det hele tatt så blir jeg oppgitt. Er det jeg som er rar her? Syns oppriktig det er merkelig å legge ut ting for salg, for deretter å ikke bry seg om potensielle kjøpere som faktisk er interessert.

Og nei, jeg sier ikke at man skal være tilgjengelig døgnet rundt, men det går da an å sjekke meldinger på finn minst én gang for dagen, når man faktisk har tatt seg bryet med å legge ut noe for salg.

Anonymkode: 94641...2a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er en av de! Visste ikke at jeg måtte gå inn på Finn for å lese meldinger. Sist jeg solgte noe på Finn fikk jeg meldinger direkte på mailen min. 

Anonymkode: a9d82...22b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutt å bable så sjølhøytidelig, Finn er ikke en butikk hvor du har rettigheter.

Anonymkode: ca193...718

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er en av de! Visste ikke at jeg måtte gå inn på Finn for å lese meldinger. Sist jeg solgte noe på Finn fikk jeg meldinger direkte på mailen min. 

Anonymkode: a9d82...22b

Dette opplevde jeg nettopp også.

Anonymkode: b5b6d...e00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg svarer ikke alle hvis ekstremt mange tar kontakt. Opplevde en gang å legge ut noe og gikk lang tur med hunden. Da jeg kom tilbake hadde jeg over 100 henvendelser. Blir litt mye å svare alle da. Nå har jeg lært meg å følge med første timen og sette varen til "solgt" fort hvis mange tar kontakt, og da kan jeg svare de fleste. Jeg gidder aldri å svare dem som bare skriver "Jeg er interessert" eller gir skambud, spør om jeg kan levere selv om det står tydelig at varen må hentes osv. Hvis folk ikke viser respekt, gir jeg ikke tilbake heller.

Anonymkode: 4a221...06d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg svarer ikke alle hvis ekstremt mange tar kontakt. Opplevde en gang å legge ut noe og gikk lang tur med hunden. Da jeg kom tilbake hadde jeg over 100 henvendelser. Blir litt mye å svare alle da. Nå har jeg lært meg å følge med første timen og sette varen til "solgt" fort hvis mange tar kontakt, og da kan jeg svare de fleste. Jeg gidder aldri å svare dem som bare skriver "Jeg er interessert" eller gir skambud, spør om jeg kan levere selv om det står tydelig at varen må hentes osv. Hvis folk ikke viser respekt, gir jeg ikke tilbake heller.

Anonymkode: 4a221...06d

Det er jo ikke uhøflig å SPØRRE,det hadde vært uhøflig om de krevde det. Den eneste her som mangler folkeskikk er deg som ikke svarer alle meldingene. Det er o bare til å svare : " Jeg har dessverre ikke mulighet til å kjøre varen til deg,men du kan gi en lyd om du får noen til å hente for deg :) "  Kommer noen med ett bud som er for lavt så kan du svare " Hei! Det budet ble dessverre litt for lavt. Ha en fin dag videre :) ". Det er hva normalt oppegående personer gjør når de får sånne meldinger!!

Anonymkode: c1d9a...2ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg svarer ikke alle hvis ekstremt mange tar kontakt. Opplevde en gang å legge ut noe og gikk lang tur med hunden. Da jeg kom tilbake hadde jeg over 100 henvendelser. Blir litt mye å svare alle da. Nå har jeg lært meg å følge med første timen og sette varen til "solgt" fort hvis mange tar kontakt, og da kan jeg svare de fleste. Jeg gidder aldri å svare dem som bare skriver "Jeg er interessert" eller gir skambud, spør om jeg kan levere selv om det står tydelig at varen må hentes osv. Hvis folk ikke viser respekt, gir jeg ikke tilbake heller.

Anonymkode: 4a221...06d

Som jeg skulle sagt det selv. Eller når man legger ut under «gis bort» og får svaret «jeg vil ha den»

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, TinaK 1990 skrev:

Som jeg skulle sagt det selv. Eller når man legger ut under «gis bort» og får svaret «jeg vil ha den»

Å hva er galt med det også da?? Vil du at de skal trygle og be på sine kne om å få det du bare er glad for å bli kvitt?? Du skal bare være kjempe takknemlig for at noen gidder å hente skrotet ditt!

Anonymkode: c1d9a...2ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Å hva er galt med det også da?? Vil du at de skal trygle og be på sine kne om å få det du bare er glad for å bli kvitt?? Du skal bare være kjempe takknemlig for at noen gidder å hente skrotet ditt!

Anonymkode: c1d9a...2ac

Man er jo rimelig spesiell om man er interessert i noe man vurderer som skrot.

Om to personer vil ha noe og den ene skriver "jeg vil ha den" og den andre skriver "ja takk, den vil jeg gjerne ha", så er jeg ikke i tvil om hvem jeg gir den til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, HeiteH skrev:

Man er jo rimelig spesiell om man er interessert i noe man vurderer som skrot.

Om to personer vil ha noe og den ene skriver "jeg vil ha den" og den andre skriver "ja takk, den vil jeg gjerne ha", så er jeg ikke i tvil om hvem jeg gir den til.

For en skrulling du er! Skal jeg gi bort noe så gir jeg det til første som spør. Ingen skal måtte trygle om å få det. "Jeg vil ha den" holder lenge!

Anonymkode: c1d9a...2ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo ikke uhøflig å SPØRRE,det hadde vært uhøflig om de krevde det. Den eneste her som mangler folkeskikk er deg som ikke svarer alle meldingene. Det er o bare til å svare : " Jeg har dessverre ikke mulighet til å kjøre varen til deg,men du kan gi en lyd om du får noen til å hente for deg :) "  Kommer noen med ett bud som er for lavt så kan du svare " Hei! Det budet ble dessverre litt for lavt. Ha en fin dag videre :) ". Det er hva normalt oppegående personer gjør når de får sånne meldinger!!

Anonymkode: c1d9a...2ac

Å spørre om varen kan leveres når det tydelig står at varen må hentes er uhøflig

Anonymkode: d6f1b...51e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig, HI. Lurer på om de som motsier deg her er de samme som klager over at det har blitt så vanskelig å få solgt noe på Finn?

Anonymkode: 4051b...aec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Å spørre om varen kan leveres når det tydelig står at varen må hentes er uhøflig

Anonymkode: d6f1b...51e

Som sagt den eneste som er uhøflig er deg som velger å ikke svare folk! DET er uhøflig det! 

Anonymkode: c1d9a...2ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Som sagt den eneste som er uhøflig er deg som velger å ikke svare folk! DET er uhøflig det! 

Anonymkode: c1d9a...2ac

Nei, den eneste som er uhøflig er potensielle kjøpere som driter i det selger skriver i annonsen

Anonymkode: d6f1b...51e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutes ago, Anonym bruker said:

Hvis jeg legger ut noe for salg så følger jeg med, av respekt for potensielle kjøpere.

Nå har jeg tatt kontakt med flere angående produkter de har til salgs, men når de ikke responderer i det hele tatt så blir jeg oppgitt. Er det jeg som er rar her? Syns oppriktig det er merkelig å legge ut ting for salg, for deretter å ikke bry seg om potensielle kjøpere som faktisk er interessert.

Og nei, jeg sier ikke at man skal være tilgjengelig døgnet rundt, men det går da an å sjekke meldinger på finn minst én gang for dagen, når man faktisk har tatt seg bryet med å legge ut noe for salg.

Anonymkode: 94641...2a4

Altså ,er ikke alltid jeg svarer med engang altså , særlig ikke på hverdagen, har et liv ved siden av, de fleste som er sikkelig intressert ringer

Anonymkode: 1f37e...d46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Altså ,er ikke alltid jeg svarer med engang altså , særlig ikke på hverdagen, har et liv ved siden av, de fleste som er sikkelig intressert ringer

Anonymkode: 1f37e...d46

Nå er det ikke alle som har telefonnummeret tilgjengelig på annonsen sin, for da sender jeg selvfølgelig SMS eller ringer. 
Som sagt, man trenger ikke være tilgjengelig døgnet rundt, men når man har noe for salg til flere tusen kroner og ikke gidder å svare på henvendelser på flere dager, så syns jeg faktisk det er uhøflig. Har også bydd den summen vedkommende ønsker, og påpekt at jeg kan hente samme dag.

hi

Anonymkode: 94641...2a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutes ago, Anonym bruker said:

Nå er det ikke alle som har telefonnummeret tilgjengelig på annonsen sin, for da sender jeg selvfølgelig SMS eller ringer. 
Som sagt, man trenger ikke være tilgjengelig døgnet rundt, men når man har noe for salg til flere tusen kroner og ikke gidder å svare på henvendelser på flere dager, så syns jeg faktisk det er uhøflig. Har også bydd den summen vedkommende ønsker, og påpekt at jeg kan hente samme dag.

hi

Anonymkode: 94641...2a4

da skjønner jeg deg litt bedre, slik er kjipt. jeg skriver allid at de skal ringe meg evt sende en sms

Anonymkode: 1f37e...d46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå er det ikke alle som har telefonnummeret tilgjengelig på annonsen sin, for da sender jeg selvfølgelig SMS eller ringer. 
Som sagt, man trenger ikke være tilgjengelig døgnet rundt, men når man har noe for salg til flere tusen kroner og ikke gidder å svare på henvendelser på flere dager, så syns jeg faktisk det er uhøflig. Har også bydd den summen vedkommende ønsker, og påpekt at jeg kan hente samme dag.

hi

Anonymkode: 94641...2a4

Jeg er også uenig med deg, jeg synes ikke det er uhøflig å la være å svare. Jeg svarer til den det er aktuelt å selge, og når varen er hentet setter jeg den som solgt. Det bør være greit å forstå. Jeg gidder ikke svare på 70 henvendelser.

Anonymkode: f00f2...134

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er også uenig med deg, jeg synes ikke det er uhøflig å la være å svare. Jeg svarer til den det er aktuelt å selge, og når varen er hentet setter jeg den som solgt. Det bør være greit å forstå. Jeg gidder ikke svare på 70 henvendelser.

Anonymkode: f00f2...134

Det er greit å forstå når du setter den til solgt ja. Når den fortsatt står tilgjengelig og du ikke svarer på flere dager når jeg tilbyr prisen du ønsker, samt henting av varen så fort det passer for deg, så syns jeg det er uhøflig. Men for all del, hvis du liker å legge ut ting til salgs som du ikke ønsker å selge, så får jo du kose deg med den hobbyen.

Jeg syns uansett at det er uhøflig å ikke svare.

hi

Anonymkode: 94641...2a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er greit å forstå når du setter den til solgt ja. Når den fortsatt står tilgjengelig og du ikke svarer på flere dager når jeg tilbyr prisen du ønsker, samt henting av varen så fort det passer for deg, så syns jeg det er uhøflig. Men for all del, hvis du liker å legge ut ting til salgs som du ikke ønsker å selge, så får jo du kose deg med den hobbyen.

Jeg syns uansett at det er uhøflig å ikke svare.

hi

Anonymkode: 94641...2a4

Men ærlig talt da, du må jo bare forstå at hvis du ikke får svar så er det fordi det ikke er aktuelt å selge til deg, og move on!! Jeg setter ikke tingen som solgt før den er hentet, og av og til avlyser førstemann på lista, og da kontakter jeg neste. Det er IKKE det at jeg ikke får solgt, det er bare andre før deg på lista, tingen er populær! Jeg gidder ikke bruke tiden min på å sende kosemeldinger til en haug med fremmede.

Du får være raskere neste gang da vettu! Ofte får jeg forspørsel noen få minutter etter at annonsen er lagt ut.

Anonymkode: f00f2...134

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dægern! Jeg tror jeg har gjort rett i å slutte å (prøve å) kjøpe ting på Finn. 

Anonymkode: 4051b...aec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Å hva er galt med det også da?? Vil du at de skal trygle og be på sine kne om å få det du bare er glad for å bli kvitt?? Du skal bare være kjempe takknemlig for at noen gidder å hente skrotet ditt!

Anonymkode: c1d9a...2ac

Selvfølgelig er det en person som ikke kan skrive som heller ikke ser verdien i grunnleggende folkeskikk.

Anonymkode: 78097...840

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Selvfølgelig er det en person som ikke kan skrive som heller ikke ser verdien i grunnleggende folkeskikk.

Anonymkode: 78097...840

når du ikke har argumenter igjen så går du rett på personangrep ja,hahaha du er latterlig!

Anonymkode: c1d9a...2ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...