Gå til innhold

Helt ærlig vasker du deg alltid på hendene etter do?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

2 timer siden, Mr. Freeze skrev:

Ja! Jeg jobber med mikrober i laboratorium, og vet nøyaktig hvor ekkelt det er å ikke vaske hendene etter dobesøk. Fysj og fy!

Jeg jobber også på mikrobiologisk lab og er av motsatt oppfatning. Var redd for bakterier før, men har nå blitt skikkelig avslappet i forhold til bakterier. Vi spriter hendene så ofte på jobb uansett. Det viktigste er å vaske hender før man spiser.

Anonymkode: 06bd1...f88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hun lurer sikkert på hva som er så farlig med å ta på kranen (når argumentet er at folk ikke vasker seg). De som dropper håndvask tar naturligvis heller ikke på kranen. 

Anonymkode: e9b5e...214

Man skal uansett alltid slå av vannet med papir el, man skal ikke ta på kranen etter vask.

Anonymkode: 80640...cc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hun lurer sikkert på hva som er så farlig med å ta på kranen (når argumentet er at folk ikke vasker seg). De som dropper håndvask tar naturligvis heller ikke på kranen. 

Anonymkode: e9b5e...214

 

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Nettopp. De to hang ikke sammen.

Anonymkode: d8c43...88a


Altså... Man har vært do, og rar i kranen for å skru på vannet. Da har man ikke vasket hendene enda... ergo er kranen til enhver tid full av bakterier. Det er en grunn til at alle som er helsepersonell slår av vannet enten med albuen eller papiret man har tørket hendene med... 

 

at dere ikke ser den sammenhengen sier jo mer om dere. 

Anonymkode: 081ea...a47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

 


Altså... Man har vært do, og rar i kranen for å skru på vannet. Da har man ikke vasket hendene enda... ergo er kranen til enhver tid full av bakterier. Det er en grunn til at alle som er helsepersonell slår av vannet enten med albuen eller papiret man har tørket hendene med... 

 

at dere ikke ser den sammenhengen sier jo mer om dere. 

Anonymkode: 081ea...a47

Vi ser selvfølgelig sammenhengen, men setningen ga i gen mening. 

Anonymkode: e9b5e...214

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

 


Altså... Man har vært do, og rar i kranen for å skru på vannet. Da har man ikke vasket hendene enda... ergo er kranen til enhver tid full av bakterier. Det er en grunn til at alle som er helsepersonell slår av vannet enten med albuen eller papiret man har tørket hendene med... 

 

at dere ikke ser den sammenhengen sier jo mer om dere. 

Anonymkode: 081ea...a47

Det er ikke sammenhengen. Sammenhengen her var:

Har ikke vasket hendene, derfor er det bakterier på kranen.

Forklar oss hvordan dette henger sammen, Nancy Drew.

Anonymkode: d8c43...88a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Man skal uansett alltid slå av vannet med papir el, man skal ikke ta på kranen etter vask.

Anonymkode: 80640...cc4

Selvfølgelig skal man ikke det. Men de som ikke vasker hendene overfører heller ikke bakterier til kranen🤷‍♀️

Anonymkode: e9b5e...214

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Selvfølgelig skal man ikke det. Men de som ikke vasker hendene overfører heller ikke bakterier til kranen🤷‍♀️

Anonymkode: e9b5e...214

Altså, selvfølgelig skal man ikke ta på kranen, hvis det var uklart. 

Anonymkode: e9b5e...214

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi ser selvfølgelig sammenhengen, men setningen ga i gen mening. 

Anonymkode: e9b5e...214

 

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke sammenhengen. Sammenhengen her var:

Har ikke vasket hendene, derfor er det bakterier på kranen.

Forklar oss hvordan dette henger sammen, Nancy Drew.

Anonymkode: d8c43...88a

Ah! Så dere ville kverulere? Gratulerer med det da. 

Anonymkode: 081ea...a47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja alltid.

Men vet mange dropper så tar aldri på armaturet på vasken eller dørhåndtak på offentlige doer. Har lært ungene det samme.

Anonymkode: 13734...84d

Dei som droppar tek heller ikkje på armaturer på vasken, så akkurat det er vel ikkje noko problem av den grunn? Men alle tek jo på aramturet før dei vaskar seg, så er jo fornuftig å bruke papirhåndkle til å slå av vatnet med etter ein har vaska seg uansett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

 

Ah! Så dere ville kverulere? Gratulerer med det da. 

Anonymkode: 081ea...a47

Det er vel heller du som vil det. Jeg prøvde bare å forklare. Ingen håndvask->ingen berøring av vasken->ingen bakterier på vasken. 

Anonymkode: e9b5e...214

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

27 minutter siden, Syngensang skrev:

Dei som droppar tek heller ikkje på armaturer på vasken, så akkurat det er vel ikkje noko problem av den grunn? Men alle tek jo på aramturet før dei vaskar seg, så er jo fornuftig å bruke papirhåndkle til å slå av vatnet med etter ein har vaska seg uansett. 

Ikke fortsett med kveruleringen. Alle vet det nå, om de ikke visste det fra før.

Anonymkode: 41663...11b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ah! Så dere ville kverulere? Gratulerer med det da. 

Anonymkode: 081ea...a47

Nei, jeg ville bemerke noe som var litt komisk. Det er litt sent å hevde din uskyld når du åpnet med:

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Altså... Man har vært do, og rar i kranen for å skru på vannet. Da har man ikke vasket hendene enda... ergo er kranen til enhver tid full av bakterier. Det er en grunn til at alle som er helsepersonell slår av vannet enten med albuen eller papiret man har tørket hendene med... 

at dere ikke ser den sammenhengen sier jo mer om dere. 

Anonymkode: 081ea...a47

 

Anonymkode: d8c43...88a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid! Min mor derimot gjør det ikke og jeg synes det er helt grusomt. Har hatt utallige kamper med henne om det og jeg har nå gitt opp. 

Anonymkode: da771...a66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vasker alltid,  men lurer på hvordan de gjør det de som har på vannet i 5-6 sekunder og "vasker seg". Ikke tale om at det går an å gni såpe rundt på hendene og skylde dem rene på så kort tid. Hører av og til noen sånne speedvaskere på jobben. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hun lurer sikkert på hva som er så farlig med å ta på kranen (når argumentet er at folk ikke vasker seg). De som dropper håndvask tar naturligvis heller ikke på kranen. 

Anonymkode: e9b5e...214

Men.. Kranen er det som er mest møkkete på hele badet. Kranen er mye verre enn do! Man tar på kranen med møkkete hender, og mange tar på kranen for å stenge vannet. Ikke noe vits i å vasker hender da. Man bruker papir på kranen for å stenge vannet for å unngå å få møkkete hender igjen. Dette lærer man i barnehagen. 

Anonymkode: db3d6...d51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kanskje glemt det et par ganger i fylla når jeg var 20, men det er fryktelig lenge siden, og er jeg på langtur ute i skogen eller lignende brukes vårserveter

Anonymkode: 8474b...48d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Men.. Kranen er det som er mest møkkete på hele badet. Kranen er mye verre enn do! Man tar på kranen med møkkete hender, og mange tar på kranen for å stenge vannet. Ikke noe vits i å vasker hender da. Man bruker papir på kranen for å stenge vannet for å unngå å få møkkete hender igjen. Dette lærer man i barnehagen. 

Anonymkode: db3d6...d51

Går ut fra do
Slår på kranen.
Vasker fingrene.
Tar et papirtørk.
Tørker fingrene.
Bruker trøket til å slå av kranen

Er det virkelig så vanskelig?

Anonymkode: 8474b...48d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde nesten håpet litt på at noe hadde sagt, 'nei' for å få debatt. Men jeg skal være ærlig, sånn gjør jeg det. Har jeg tisset, vasker jeg hendene, men ikke med såpe. Driter jeg, så vasker jeg meg godt med såpe. Tror de fleste menn også gjør det sånn, min venn gjør det i hvert fall sånn. Det sies at urin ikke er farlig, men er rart å ikke skylle lankene etter man har tørket seg i dusken... 

Endret av Elizabeth89
Som vanlig, stavefaen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Går ut fra do
Slår på kranen.
Vasker fingrene.
Tar et papirtørk.
Tørker fingrene.
Bruker trøket til å slå av kranen

Er det virkelig så vanskelig?

Anonymkode: 8474b...48d

Men hvordan gjør folk det hjemme i eget hus? Der de fleste har håndklær og ikke papirtørk? Tar dere på kranen etter håndvask da? 

Anonymkode: 9c3c7...d4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Elizabeth89 skrev:

Hadde nesten håpet litt på at noe hadde sagt, 'nei' for å få debatt. Men jeg skal være ærlig, sånn gjør jeg det. Har jeg tisset, vasker jeg hendene, men ikke med såpe. Driter jeg, så vasker jeg meg godt med såpe. Tror de fleste menn også gjør det sånn, min venn gjør det i hvert fall sånn. Det sies at urin ikke er farlig, men er rart å ikke skylle lankene etter man har tørket seg i dusjen... 

Urin er sterilt, frem til det kommer ut. Da er det ikke sterilt lenger, men fult i bakterier, og du bør vaske hender med både såpe og vann etterpå. (Du vasker ikke hendene hvis du bare skvetter vann på de. Begynn å bruk såpe.)

Anonymkode: 3c7ee...011

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjeldent egentlig. Aldri hjemme og ute kun om jeg ikke skal hjem. Gidder ikke rett og slett. 

Anonymkode: 39df3...9a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men.. Kranen er det som er mest møkkete på hele badet. Kranen er mye verre enn do! Man tar på kranen med møkkete hender, og mange tar på kranen for å stenge vannet. Ikke noe vits i å vasker hender da. Man bruker papir på kranen for å stenge vannet for å unngå å få møkkete hender igjen. Dette lærer man i barnehagen. 

Anonymkode: db3d6...d51

Ja, det er helt klart bra at man unngår å ta på kranen, men dette gjaldt altså et innlegg lenger oppe der vedkommende skriver  «Men vet mange dropper så tar aldri på armaturet på vasken». De som dropper håndvask vil selvfølgelig ikke sette igjen bakterier på vasken av den enkle grunn at de ikke berører den i utgangspunktet. Bare et sidespor. 

Anonymkode: e9b5e...214

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...