Gå til innhold

Helt ærlig vasker du deg alltid på hendene etter do?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Og hvis du ikke vasker, hvorfor ikke?

Jeg opplever ofte når jeg selv sitter på do at en som har vært på den andre doen på jobb går rett ut uten å vaske hendene. 
Jeg synes det er skikkelig ekkelt at mennesker som tar på samme håndtak som meg, som trykker på den samme kaffemaskinen osv ikke vasker seg på hendene. 
Jeg synes det er SKIKKELIG grisete, særlig i disse dager der fokus på korona er veldig høy. 
Så tør du innrømme dette her inne anonymt samt dele med meg hvorfor. 
 

Anonymkode: 40d3f...3cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er på ditt lag her. Skikkelig ekkelt å ikke vaske hendene etter dobesøkene, og spesielt nå. 

Anonymkode: 081ea...a47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha selvsagt, har aldri i mitt liv unnlatt å vaske hendene på do, kanskje bortsett fra hvis jeg tisser i skogen og ikke har med våtservietter.

Anonymkode: c7c53...8dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vasker alltid hendene med et unntak på slutten av graviditetene mine. Da måtte jeg tisse flere ganger om natten og hvis jeg vasket hendene våknet jeg for mye til at jeg klarte å sovne igjen.

Anonymkode: e7533...b48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vasket alltid hendene etter do. Men opplever som deg, andre som ikke gjør det. 

Anonymkode: 258be...b04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vasker alltid hendene etter et toalettbesøk så sant det er mulig. Noen få ganger på turer har jeg opplevd at vasken ikke virker, og da føler jeg meg rett og slett ekkel som ikke har fått vasket meg og prøver å finne alternativer. Da jeg var 8-10 år et sted, hadde jeg en liten periode hvor jeg ikke vasket hender, barnslig trass rett og slett, men at voksne mennesker velger å ikke vaske forstår jeg faktisk ikke. 

Anonymkode: a2731...377

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her går det helt automatisk, akkurat som å ta på beltet i bilen. Tenker ikke over det engang, bare gjør det. 

Er det som er målet med ungene også, si de må vaske hendene etter dobesøk helt til det går automatisk. Tror jeg har fått det til... 

Anonymkode: 7b3aa...ba3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja! Jeg jobber med mikrober i laboratorium, og vet nøyaktig hvor ekkelt det er å ikke vaske hendene etter dobesøk. Fysj og fy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid, så sant det er praktisk mulig. Og jeg har vel bare opplevd noen få ganger at jeg hverken har hatt tilgang til vann eller våtservietter. 

Jeg har faktisk aldri opplevd at andre ikke har vasket seg på offentlige toalett. Uansett tar jeg ikke i håndtak etter at jeg selv har vasket meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dersom det er praktisk mulig. Ellers har jeg som regel en liten pakke våtservietter i veska.

Anonymkode: 05212...018

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når jeg er gravid så vasker jeg meg ikke når jeg er på do på natta fks. Men det er egentlig kun for å ikke vekke hele huset🤪 tapper heller ikke unda pga det samme. Ellers på dagtid vasker jeg alltid hendene. Dusjer hver morgen og kveld. 

Anonymkode: 018e6...2da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja alltid.

Men vet mange dropper så tar aldri på armaturet på vasken eller dørhåndtak på offentlige doer. Har lært ungene det samme.

Anonymkode: 13734...84d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja alltid.

Men vet mange dropper så tar aldri på armaturet på vasken eller dørhåndtak på offentlige doer. Har lært ungene det samme.

Anonymkode: 13734...84d

:klo: 

Anonymkode: d8c43...88a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, alltid. Med unntak av hjemme når jeg står opp, tisser på do og går rett i dusjen. Men da vasker jeg jo hele meg, inkludert hendene, i dusjen. 

Anonymkode: aa250...a0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

:klo: 

Anonymkode: d8c43...88a

Bruke papir, tar aldri på med hendene. Til nød albuen.

Anonymkode: 13734...84d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

:klo: 

Anonymkode: d8c43...88a

Hva er det du lurer på? 

Anonymkode: 081ea...a47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, så langt det er mulig. Hvis det mangler håndsåpe på offentlig toalett vasker jeg med vann og tar en dusj håndsprit etterpå. Jeg tror du ville fått andre svar på et forum med flere menn. Sønnen min er sjokkert over hvor ofte han ser at folk ikke vasker hendene på herretoalett. 

Anonymkode: e9b5e...214

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva er det du lurer på? 

Anonymkode: 081ea...a47

Hun lurer sikkert på hva som er så farlig med å ta på kranen (når argumentet er at folk ikke vasker seg). De som dropper håndvask tar naturligvis heller ikke på kranen. 

Anonymkode: e9b5e...214

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, med noen få unntak hvis jeg er oppe og tisser om natta. Da venter jeg til morgen med å trekke ned og vaske hendene, ellers klarer jeg ikke å sovne igjen. 

Anonymkode: 0c207...bd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hun lurer sikkert på hva som er så farlig med å ta på kranen (når argumentet er at folk ikke vasker seg). De som dropper håndvask tar naturligvis heller ikke på kranen. 

Anonymkode: e9b5e...214

Nettopp. De to hang ikke sammen.

Anonymkode: d8c43...88a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...