Gå til innhold

I følge NRK blir det kun anbefalning om ansiksmaske og ikke påbud. Hva kommer dere til å gjøre da?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg unngår uansett steder med mye mennesker, handler varer via nett, så kommer ikke til å bruke maske. 

Anonymkode: 11c96...025

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bruke. Dersom jeg ikke er i form holder jeg meg hjemme uansett, og maskene er jo primært for å beskytte andre og ikke en selv.

Anonymkode: 0ce15...78f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke bruke. Dersom jeg ikke er i form holder jeg meg hjemme uansett, og maskene er jo primært for å beskytte andre og ikke en selv.

Anonymkode: 0ce15...78f

Problemet er jo at du kan smitte andre uten å føle deg syk selv.

Jeg kommer til å bruke munnbind hvis jeg må på steder med mye folk. Usikker på hva jeg gjør på jobb.

Anonymkode: 815e1...072

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Problemet er jo at du kan smitte andre uten å føle deg syk selv.

Jeg kommer til å bruke munnbind hvis jeg må på steder med mye folk. Usikker på hva jeg gjør på jobb.

Anonymkode: 815e1...072

Fint for deg. Jeg kommer ikke til å gjøre det. Og på min jobb omgås jeg veldig mange mennesker (lærer på stor skole). Har du prøvd å bruke munnbind i flere timer i strekk?

Anonymkode: 0ce15...78f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer ikke til å bruke det. Jeg spriter hender og holder avstand, slik jeg har gjort hele tiden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ungene tar bussen til og fra skolen så kommer til å kjøpe inn munnbind til dem

Anonymkode: ef802...81c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fint for deg. Jeg kommer ikke til å gjøre det. Og på min jobb omgås jeg veldig mange mennesker (lærer på stor skole). Har du prøvd å bruke munnbind i flere timer i strekk?

Anonymkode: 0ce15...78f

Har du prøvd å formulere deg på en voksen måte? «Fint for deg.» er slik tolvåringen kunne svart, ikke en voksen person, attpåtil lærer. Skremmende. 

Anonymkode: 45f48...ab3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer til å bruke det på lokaltransport/ fly og steder hvor det ikke er tilstrekkelig avstand. Har hjemmekontor og kommer til å bruke munnbind i butikken utover høsten og vinteren. Du eller andre kan smitte selv uten symptomer så dette er ikke noe å tulle med. Det å vaske hender og holde en meters avstand hjelper lite når partiklene svever i lufta over lengre tid. Det er skremmende hvor lite smittehensyn folk har tatt gjennom ferien på alt fra ferger, butikker, lokaltransport, utenlandsreiser og lignende. Når vi får forkjølelses og influensasesongen over oss i tillegg til kulde og coronaen får vi nok en uheldig miks. Med folk som sier de nekter å ta på seg et munnbind, ikke tar avstand eller gir blanke i spriting/vasking blir resultatet mest sannsynligvis ganske alvorlig for mange i forskjellige aldre.

For de som sier at det bare er en lett forkjølelse, mild influensa eller at man ikke blir syk:

https://www.tv2.no/nyheter/11569112/

Tør du å gamble med at du er en av dem som klarer seg bra? Hva med resten av familien din?

Anonymkode: 56bea...54e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte for øvrig å si at jeg på et hvert kundebesøk kommer til å ha på munnbind. Dette er av respekt og ikke minst for minst mulig smittemulighet. Noen møter varer i 2 timer - andre over flere dager. Vi er i en pandemi og har ikke råd til å fortsette slik vi ville gjort i en normalsituasjon. Det er ikke "meg, meg, meg" vi kan tenke her...

Anonymkode: 56bea...54e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fint for deg. Jeg kommer ikke til å gjøre det. Og på min jobb omgås jeg veldig mange mennesker (lærer på stor skole). Har du prøvd å bruke munnbind i flere timer i strekk?

Anonymkode: 0ce15...78f

Ikke meg du svarer, men ja, mange i helsevesenet gjør det, spesielt under lange kirurgiske inngrep. 
 

Jeg kommer til å følge anbefalingene når jeg er på butikken, kjører offentlig transport, eller er andre steder med mange mennesker. Spesielt på offentlig transport håper jeg folk er flinke, da man må være relativt nær andre over tid. 

Anonymkode: 55542...ddc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antagelig kommer det til å bli anbefalt når du kjører kollektivt og er på offentlige plasser med mye folk, ingen av delene gjelder meg så jeg kommer ikke til å bruke det.

Jeg bor litt i utkantnorge og kjører ikke kollektivt og er ikke på steder med mye folk.

Anonymkode: 584a5...ba0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det dei anbefalar foreløpig er å ha i veska, og ta på dersom ein ikkje klarar å halde avstand, feks på kollektivtransport. Det kjem eg til å gjere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

33 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fint for deg. Jeg kommer ikke til å gjøre det. Og på min jobb omgås jeg veldig mange mennesker (lærer på stor skole). Har du prøvd å bruke munnbind i flere timer i strekk?

Anonymkode: 0ce15...78f

Ja, det gar jeg. Jeg har en jobb der vi noen ganger må bruke munnbind/maske på grunn av støv. Det er ikke behagelig og jeg ville ikke reist på treningssenter der det var påbudt for eksempel, men å sitte med det på i møter eller på offentlig kommunikasjon er helt overkommelig. Det er mest en vanesak.

Anonymkode: 815e1...072

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Glemte for øvrig å si at jeg på et hvert kundebesøk kommer til å ha på munnbind. Dette er av respekt og ikke minst for minst mulig smittemulighet. Noen møter varer i 2 timer - andre over flere dager. Vi er i en pandemi og har ikke råd til å fortsette slik vi ville gjort i en normalsituasjon. Det er ikke "meg, meg, meg" vi kan tenke her...

Anonymkode: 56bea...54e

Nå er jeg kanskje veldig dum her, men hvordan kan det være praktisk å ha munnbind på i møter?? Jeg ser for meg en masse mumlende og utydelige stemmer rundt bordet 😄 Ikke for å være ufin, jeg lurer bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Sommerkroppen 2029 skrev:

Nå er jeg kanskje veldig dum her, men hvordan kan det være praktisk å ha munnbind på i møter?? Jeg ser for meg en masse mumlende og utydelige stemmer rundt bordet 😄 Ikke for å være ufin, jeg lurer bare.

Munnbi d påvirker ikke lyden mye. Det er ikke vanskelig å hverken høre eller forstå folk selv om de går med maske eller munnbind.

Anonymkode: 815e1...072

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, det gar jeg. Jeg har en jobb der vi noen ganger må bruke munnbind/maske på grunn av støv. Det er ikke behagelig og jeg ville ikke reist på treningssenter der det var påbudt for eksempel, men å sitte med det på i møter eller på offentlig kommunikasjon er helt overkommelig. Det er mest en vanesak.

Anonymkode: 815e1...072

Ja, det er veldig ubehagelig å ha på, spesielt over tid. Jeg klarer bare ikke å se for meg at jeg vil takle jobben min godt med munnbind på. 

Anonymkode: 0ce15...78f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Antagelig kommer det til å bli anbefalt når du kjører kollektivt og er på offentlige plasser med mye folk, ingen av delene gjelder meg så jeg kommer ikke til å bruke det.

Jeg bor litt i utkantnorge og kjører ikke kollektivt og er ikke på steder med mye folk.

Anonymkode: 584a5...ba0

Samme her. Dessuten har jeg ingen ønsker om å skremme ungen min halvt fra vettet, så fvi får holde oss hjemme eller i skogen. Sånn er livet med en toåring livredd for masker 🥴🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Sommerkroppen 2029 skrev:

Nå er jeg kanskje veldig dum her, men hvordan kan det være praktisk å ha munnbind på i møter?? Jeg ser for meg en masse mumlende og utydelige stemmer rundt bordet 😄 Ikke for å være ufin, jeg lurer bare.

Det skal gå helt fint. Det blir en vanesak. Da jeg jobbet på sykehus måtte jeg tidvis ha på munnbind og det andre personellet kunne helt fint høre meg og jeg dem.

Anonymkode: 56bea...54e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer til å følge påbud der det er påbud og bruke skjønn utover det. Bestilte både engangs og tøy munnbind til alle 4 i dag. Vi bor sånn til at vi kommer til å behøve det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De færreste nordmenn klarer å bruke munnbind på en skikkelig måte. Ser folk pille på det med fingrene, dra det opp og ned for å spise, ikke ha det skikkelig på, dra det til sides for å røyke eller spytte ut toy osv. Falsk trygghet 😅

Anonymkode: dc350...d11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mitt liv er jeg ikke i kontakt med så mange daglig. Delvis hjemmekontor og får mat levert på døra. Jeg kjører også bil til jobb. Maske er unødvendig for meg i det daglige. Men må jeg et sted det er endel mennesker så vil jeg vurdere om jeg skal bruke det. Regner med dette vil bli oppfordret om der jeg burde. 

Anonymkode: 9977e...183

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har du prøvd å formulere deg på en voksen måte? «Fint for deg.» er slik tolvåringen kunne svart, ikke en voksen person, attpåtil lærer. Skremmende. 

Anonymkode: 45f48...ab3

Jeg har formulert meg på en voksen måte. På hvilken måte er det barnslig å fastslå at det er fint for deg at du ønsker å bruke munnbind? Burde jeg kanskje lagt til et "Så" foran, for å myke det opp litt? I mitt dagligliv er det da slett ikke uvanlig å smilende kunne si "fint for deg" til noen som er fornøyd med valget sitt.

Anonymkode: 0ce15...78f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer til å følge anbefalingene og bruke munnbind. Det betyr jo ikke at vi må gå med munnbind hele tiden, men der det er vanskelig å holde nok avstand.

Anonymkode: 2de00...0fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...