Gå til innhold

Hvilken sofa har dere i stuen? Å om dere fikk dere en ny, hvilken løsning hadde dere valgt? Hjørnesofa, 2 + 3, eller 3 + 3?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er så vanvittig mye å velge mellom. Hva tenker dere? 

 

Jeg syns både skinn og velur er nydelig. Både hjørnesofa og 3 + 3 frister. Klarer ikke bestemme meg!!! 

Anonymkode: fc4da...bb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer jo an på både stue og behov. Vi har hjørnesofa som står fritt i rommet, altså ikke inntil noen vegg. Det passer best her synes jeg. 

Anonymkode: 57106...a3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke glad i møbler opp etter vegger, og hjørnesofaer synes jeg ofte gir inntrykk av å være «trykket inn». Disse gruppene med f.eks. 3+2 synes jeg også gir veldig kjedelig og tradisjonelt inntrykk med lite luft slik folk flest plasserer dem i rommet.
Så jeg ville kjøpt en sofa uten hjørne, i tillegg til et par kule stoler som ikke er i samme utførelse som sofaen.

I den ene stua har vi en treseter i skinn stående midt på gulvet, og en kul stol. 

I den andre stua har vi en lang femseter i stoff, også stående fritt ute i rommet. Har en annen «sittegruppe» med to stoler i en annen del av samme stue. Disse stolene bruker vi om vi trenger flere sitteplasser i tillegg til sofa. 

Den siste stua er et mindre rom som hovedsaklig brukes av barna, til film og spilling. Her har vi en treseter mot vegg, fordi det ikke er plass til å møblere annerledes. Har puffer/gulvputer i tillegg. 

Anonymkode: 9fc08...820

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en stor hjørnesofa med sjeselong, fordi vi er mange. Har også to gode stoler i en egen gruppe like ved sofaen. Sofaen står i et hjørne av stua, ingen andre måter å ha den på. I kjellerstua står det en treseter med sjeselong, samt noen saccosekker. Kun ungene som bruker den stua. I den siste stua har vi kun en toseter og en stor godstol, men den brukes sjeldent. 
 

Velg sofa etter bruk. Hadde ikke vi vært så mange hadde jeg valgt en mindre type sofa. 

Anonymkode: d3d17...bf5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har 3 +2 i kjellerstua og en stor hjørnesofa med sjeselong i tv-stua, og en treseter i lillestua. Alle i stoff, for jeg liker ikke skinn. 

Anonymkode: 9790d...a01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er ikke glad i møbler opp etter vegger, og hjørnesofaer synes jeg ofte gir inntrykk av å være «trykket inn». Disse gruppene med f.eks. 3+2 synes jeg også gir veldig kjedelig og tradisjonelt inntrykk med lite luft slik folk flest plasserer dem i rommet.
Så jeg ville kjøpt en sofa uten hjørne, i tillegg til et par kule stoler som ikke er i samme utførelse som sofaen.

I den ene stua har vi en treseter i skinn stående midt på gulvet, og en kul stol. 

I den andre stua har vi en lang femseter i stoff, også stående fritt ute i rommet. Har en annen «sittegruppe» med to stoler i en annen del av samme stue. Disse stolene bruker vi om vi trenger flere sitteplasser i tillegg til sofa. 

Den siste stua er et mindre rom som hovedsaklig brukes av barna, til film og spilling. Her har vi en treseter mot vegg, fordi det ikke er plass til å møblere annerledes. Har puffer/gulvputer i tillegg. 

Anonymkode: 9fc08...820

Man møblerer vel ofte etter familiestørrelse også. Vi er seks stykker og ville ikke fått plass med bare én treseter og et par stoler 😉

Anonymkode: 57106...a3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kommer jo mye an på hvordan rommet ser ut. Vi har en hjørnesofa med sjeselong. Vi har valgt et slitesterkt stoff. Jeg synes skinnsofa er så klamt å sitte i. Velur synes jeg er helt grusomt (beklager!) og synes det raskt ser slitt og brukt ut i tillegg.

Anonymkode: 5dd1e...0db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har tre og to. For meg var det viktig å ha en man kan bytte hele trekket. (Små barn som søler) så vi valgte en billig IKEA sofa. Jeg liker å kunne bytte sofa med å få en helt ny farge.  


Vi har Kivik men angrer litt da armlener må løsnes for å bytte trekk. Det går fort men er irriterende. Jeg må ha sofa med flate armlener. Hater høye. Hadde Gøteborg tidligere og der trakk man stoffet over ramma på sofaen. 
Her er Kivik. 
https://www.ikea.com/no/no/p/kivik-2-seters-sofa-hillared-beige-s79194397/

Anonymkode: f2092...d8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I stua vår er det lite annet en hjørnesofa som fungerer, så vi har det og en god stol. Ville valgt det samme igjen. Synes hjørnesofa er både praktisk og fint. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hjørnesofa, lang som en flystripe begge veier, og stoler som flyttes etter behov. Vi er en stor familie med mye besøk. Som det er nå har vi plass til 10-15 i sofa og stoler. Når vi ikke er så mange lenger får jeg tenke nytt. Mulig da en fireseter og stoler. Jeg vil ikke ha skinn, men vil ha ull av god kvalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for innspill. Ullsofa, aldri hørt om, så må google det litt. 

Vi har enorm stue, så det står ikke om plassen, men heller hva som tar seg finest ut. Vi er en familie på 4, barna er 13 og 14, så søl ol er ikke noe problem. 

Anonymkode: fc4da...bb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk for innspill. Ullsofa, aldri hørt om, så må google det litt. 

Vi har enorm stue, så det står ikke om plassen, men heller hva som tar seg finest ut. Vi er en familie på 4, barna er 13 og 14, så søl ol er ikke noe problem. 

Anonymkode: fc4da...bb1

Et godt ullstoff er behagelig, slitesterkt, pent og ikke minst flekkavvisende. Jeg synes skinn enten er kaldt eller klamt, så det er ikke jeg så glad i. Og løse trekk? Vel de ser ofte akkurat løse ut...jeg liker det litt strammere. Men det er nå meg. Sær dame.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...