Gå til innhold

Lurer veldig på hvordan det skal gå med bhg og skole dette året


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er lærer og har fått påminnelse om at vi har gult nivå til skolestart. Det innebærer blant annet at vi ansatte ikke har lov til å møte på jobb om vi har det minste snev av tegn på sykdom. Jeg antar det samme gjelder ansatte i barnehagen. 

Men all min etter hvert ganske lange erfaring, tilsier at dette ikke vil gå opp. Som lærer blir man nesten alltid syk flere ganger i løpet av skoleåret. Ikke nødvendigvis sånn at man er hjemme (under normale omstendigheter), men snufsete, hoster litt, nyser litt, litt sår hals osv. Jeg tror knapt at jeg har en eneste kollega som aldri er i hvert fall litt småforkjølet minst en gang i løpet av skoleåret. Og de som har småbarn selv er enda oftere småsyke. Og disse småforkjølelsene varer jo fort en ukes tid også. Så hvordan i all verden skal man klare å ha nok ansatte på jobb dersom man ikke får gå på jobb med litt snue eller hoste? Jeg er oppriktig bekymret for dette, hvordan det blir for barna med stadig vikarer osv. Andre som er bekymret?

Anonymkode: 0fc1c...c14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg er absolutt bekymret for barna mine. Jeg håper skolene og barnehagene får til gode ordninger med faste vikarer. Selv underviser jeg i vgs, og jeg ser for meg at jeg kan ha undervisning på teams når disse sykdomsperiodene kommer. Vikar får jeg neppe. 

Så kan en jo bare håpe at smittevern knyttet til korona også gjør oss mindre syke enn vanlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Leverpostei skrev:

Ja, jeg er absolutt bekymret for barna mine. Jeg håper skolene og barnehagene får til gode ordninger med faste vikarer. Selv underviser jeg i vgs, og jeg ser for meg at jeg kan ha undervisning på teams når disse sykdomsperiodene kommer. Vikar får jeg neppe. 

Så kan en jo bare håpe at smittevern knyttet til korona også gjør oss mindre syke enn vanlig.