Gå til innhold

Jeg synes det er beintøft å være mamma til tenåring!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har blitt tatt helt på senga, misforstå meg rett.  Siste halvår har min nå 13-åring blitt hormonell, utagerende og blid i en skjønn forening. Vi har tøffe kamper med han, velger noen - men selvfølgelig ikke alt. Han kan lire av seg det styggeste og ja, han ber om unnskyldning også. Men, det er tøft - kjempe tøft.

Anonymkode: bcebd...a25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke for sarte sjeler å være tenåringsmamma nei. Går ei kule varmt her, jeg er utrolig god på å riste på hodet og smile av alt det absurde som kan skje. Nå har ikke jeg de verste da, men du verden for er rikt ordforråd hun ene har. Ikke lært hjemme. Og jeg kan love det smeller når de kommer. Det er avtagende takk og lov. 

Anonymkode: ef0a1...b60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva forventer dere egentlig? Eller er dere så gamle at dere ikke husker hvordan der er å være ungdom?

Anonymkode: c7f03...0a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva forventer dere egentlig? Eller er dere så gamle at dere ikke husker hvordan der er å være ungdom?

Anonymkode: c7f03...0a8

Hva slags svar er der? Du vet at det er forskjell på disse tenåringene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv ungdom i hus, men forventer at hun skal vise respekt for oss foreldre og sine søsken. Det er ingen unnskyldning at man er ungdom/ hormonell ol for at man skal være ufin og snakke stygt til sine foreldre. Nå kommer jeg sikkert å få reaksjoner, men synes at det i Norge toleres ganske mye ifht ungdomsoppførsel. 
 

Anonymkode: 7b874...a12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreløpg synes jeg det er ganske enkelt med tenåringer. De kan være litt hormonelle, men stort sett er de greie. De er voksne nok til å prate skikkelig med, gjøre ting som både de og jeg liker og kan jobbe nesten som voksne. Veldig fin tid.

Anonymkode: 334c8...378

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har tre tenåringer, og småbarns tiden fremstår som rene ferien i forhold. Jeg tar heller tiden med bleier og trassalder fremfor tenåringstiden. Men men plutselig er de voksne og så savner vi denne tiden og. 

Anonymkode: c6ad9...566

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har selv ungdom i hus, men forventer at hun skal vise respekt for oss foreldre og sine søsken. Det er ingen unnskyldning at man er ungdom/ hormonell ol for at man skal være ufin og snakke stygt til sine foreldre. Nå kommer jeg sikkert å få reaksjoner, men synes at det i Norge toleres ganske mye ifht ungdomsoppførsel. 
 

Anonymkode: 7b874...a12

Du vet at enkelte ungdommer bare kjører på i en periode uansett hva som aksepteres eller hvordan oppdragelsen har vært. Jeg har en av hver. En beintøff en og en som argumenterer og forsøker å deale seg bedre avtaler. 
 

Anonymkode: ef0a1...b60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går og venter på det store tenåringsopprøret. De er 15 og 16 nå. Foreløpig har det gått tålig greit, men noen dager er mer utfordrende enn andre. 

Det er nesten mer vanskelig å holde mannen i huset på noenlunde jevnt humør. Vi går litt på nåler og stille i dørene, for når han er sur, så er han så inderlig muggen. Han verken slår, skriker eller kjefter, men blir mørk i blikket og stum som en østers og inntar offerrollen som bare en sur mann kan gjøre. 

Anonymkode: 11077...1ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...