Gå til innhold
Det blir noen minutter nedetid og ustabilitet i perioden 11:30-11:45

Var jeg for streng her? 15 åring og overnatting.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Sønnen mon kon og ville på overnatting hos en kompis jeg ikke kjenner på andre siden av byen. Jeg sa at da måtte jeg ha nr. til foreldrene og ringe de. Han sa da at kompisen var alene hjemme. Jeg sa da nei. Da ville han overnatte hos en annen kompis jeg heller ikke kjenner, men som bor i nærheten av han som er alene hjemme. Jeg kunne få nr til mora. Jeg sa nei at han kunne holde seg her i kveld. Dermed fikk jeg en rasende 15 åring som stormet ut og bort til sin far. Jeg ringte faren og forklarte og han var enig med meg. 
Var jeg for streng her? 

Anonymkode: 6da4a...f08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, synes du var alt for streng!! Hva er problemet? Jeg bodde alene fra jeg var 15.

Anonymkode: 6d171...963

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Ja, synes du var alt for streng!! Hva er problemet? Jeg bodde alene fra jeg var 15.

Anonymkode: 6d171...963

Han hadde aldri vært moden nok til å bo alene, så det er jo forskjell på ungdommer. 
Jeg sa nei pga at jeg ikke kjenner verken han han skal overnatte hos eller foreldrene. Vet at noen av de han har hengt med er litt eldre enn han og det er også han som han ville overnatte hos. Er redd de vil havne hos han som er alene hjemme og det vil jeg ikke.

Anonymkode: 6da4a...f08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du var ikke for streng du var forelder. Alt for mange unge har konfliksky og naive foreldre i dag. 

Jeg bodde også for meg selv når jeg var 15, men det kan ikke sammenlignes. Det du får Hi er et tryggere barn med tydelige grenser og veiledning. 

Anonymkode: 9a692...b98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter deg fullt ut, Hi. Reaksjonen hans i ettertid er også såpass umoden at det forsterker inntrykket av at du gjorde riktig.

Anonymkode: e5fa4...7cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, du var ikke for streng du var forelder. Alt for mange unge har konfliksky og naive foreldre i dag. 

Jeg bodde også for meg selv når jeg var 15, men det kan ikke sammenlignes. Det du får Hi er et tryggere barn med tydelige grenser og veiledning. 

Anonymkode: 9a692...b98

Ja, prøver å være klar på grensesetting. Føler hi har god kommunikasjon, men han må akseptere at nei er nei. 

Anonymkode: 6da4a...f08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Du gjorde en skikkelig jobb som mor, og da blir du ikke alltid populær.

Anonymkode: 65b84...866

Nei, det er helt klart at jeg ikke er for øyeblikket 😅

Anonymkode: 6da4a...f08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, synes du var alt for streng!! Hva er problemet? Jeg bodde alene fra jeg var 15.

Anonymkode: 6d171...963

Hvorfor budde du alene når du var 15 år? Det er jo ikke normalt og det betyr ikke at alle 15 å åringer kan gjør det

Anonymkode: bb6a7...377

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, synes du var alt for streng!! Hva er problemet? Jeg bodde alene fra jeg var 15.

Anonymkode: 6d171...963

Jeg syklet uten hjelm da jeg var barn. Gikk bra det. Betyr det at det er tull å sykle ned hjelm?

Anonymkode: bf0f8...e75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Absolutt ikke!! Så bra at pappaen var enig med deg!!😁👍🏻

Anonymkode: 01712...2b8

Ja, vi er stort sett enige heldigvis. Snakket med faren nå og han har roet seg og tok en tur til en kompis her i nærheten. 

Anonymkode: 6da4a...f08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor budde du alene når du var 15 år? Det er jo ikke normalt og det betyr ikke at alle 15 å åringer kan gjør det

Anonymkode: bb6a7...377

Det er veldig vanlig hvis man vokser opp i små bygder jo. Mange steder som ikke har vgs og da må man bo på hybel. Er man født på høsten eller vinteren vil man da være 15 år når man flytter hjemmefra.

Når det er sagt er det selvfølgelig ikke sammenlignbart da disse ungdommene vet fra de små at de skal flytte på den alderen og dermed gjerne blir forberedt på det.

Men å skrive at noe er unormalt bare fordi du ikke har opplevd det selv er jo litt spesielt og ganske unødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min 15 åring får ikke overnatte hos noen hvis foreldrene ikke er hjemme eller kommer hjem den kvelden 

Anonymkode: 6c870...e3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Listedamen skrev:

Det er veldig vanlig hvis man vokser opp i små bygder jo. Mange steder som ikke har vgs og da må man bo på hybel. Er man født på høsten eller vinteren vil man da være 15 år når man flytter hjemmefra.

Når det er sagt er det selvfølgelig ikke sammenlignbart da disse ungdommene vet fra de små at de skal flytte på den alderen og dermed gjerne blir forberedt på det.

Men å skrive at noe er unormalt bare fordi du ikke har opplevd det selv er jo litt spesielt og ganske unødvendig.

Da bor man som regel ikke alene men samen med noen andre og ja jeg skjønner hvor du skal henne. Men du kan ikke sammenligne det med å flytte ut hvor du skal studere med å reise til en «venn» moren ikke kjenner til og ikke får nr til foreldrene. Det er noe annet hvis HI hadde visst hvem denne personen er og foreldrene. 

Anonymkode: bb6a7...377

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Da bor man som regel ikke alene men samen med noen andre og ja jeg skjønner hvor du skal henne. Men du kan ikke sammenligne det med å flytte ut hvor du skal studere med å reise til en «venn» moren ikke kjenner til og ikke får nr til foreldrene. Det er noe annet hvis HI hadde visst hvem denne personen er og foreldrene. 

Anonymkode: bb6a7...377

Helt enig der, skrev at det ikke var sammenlignbart :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...