Gå til innhold

Invitert i selskap etter at verten har vært i utlandet.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

51 minutter siden, Anonym bruker skrev:

tyskland er helt trygt det

Anonymkode: 35d01...d21

Det finnes ikke ett eneste land i hele verden som er "helt trygt" i øyeblikket.

At et land er kategorisert som "grønt" i øyeblikket betyr ikke at det er trygt for smitte. Heller ikke offentlig kommunikasjon i noen land. Jo lenger man oppholder seg tett sammen med mange andre, jo større risiko for smitte.

Som absolutt alle som følger med et minimum burde vite ...

 

Anonymkode: 78726...fe7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det finnes ikke ett eneste land i hele verden som er "helt trygt" i øyeblikket.

At et land er kategorisert som "grønt" i øyeblikket betyr ikke at det er trygt for smitte. Heller ikke offentlig kommunikasjon i noen land. Jo lenger man oppholder seg tett sammen med mange andre, jo større risiko for smitte.

Som absolutt alle som følger med et minimum burde vite ...

 

Anonymkode: 78726...fe7

Sant. Det er livsfarlig å leve, man kan jo dø. 🙄

Anonymkode: a2776...5e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det var jo greit å vite, takk. De skal være der 6-7 dager, tror jeg, og kommer hjem 2-3 dager før selskapet. 

Anonymkode: 7e066...751

Hvor lenge de er i Tyskland har jo ikke noe å si.

Det er antal dager de er i Norge før selskapet finner sted som er viktig. Hvis selskapet hadde vært 5 dager etter hjemkomst fra Tyskland og ingen av de hadde blitt syk under disse 5 dagene vil man kunne si ganske sikkert at de ikke har covid. (Ikke helt sikkert, men relativt). Siden selskapet er kun 2 dager etter hjemkomst vil dere ikke vite om de er smittet el ikke.

Anonymkode: e9f16...66d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hei

Jeg har blitt invitert i selskap, og hører rykter om at verten skal med båt til Tyskland uken før. Merker at jeg føler litt på det, spesielt etter episoden på hurtigruta. Her har vi avlyst sommerferie i utlandet, holdt oss hjemme det vi kan og kun omgjenget oss med faste personer. - Ønsker ikke at det skal ha vært forgjeves, samtidig føles det egoistisk å ikke dra i et barneselskap ovenfor barnet. 

Skulle ønske at de frivillig tok det før eller 14 dager etter, men er redd for å skape dårlig stemning hvis jeg sier noe. Ser at Tyskland har lave smittet all, og at grensen er "åpen" på fhi, men fortsatt skal de på ferje og omgås da mye folk fra forskjellige land og steder. Utfra hvordan jeg ser folk generelt blåser i avstand og smittevern om dagen så klarer jeg ikke helt å ha tillitt. (de jeg kjenner som drar er sikkert flinke, men mennesker i flokk har jo vist seg å ikke evne det, samt at hotell etc trenger jo bare en smittet ansatt for å spre til mange) 

Hva tenker du/dere? 

Anonymkode: 7e066...751

Tyskland er blant de tryggeste steder man kan dra, altså.

Anonymkode: fd30e...01c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tyskland er blant de tryggeste steder man kan dra, altså.

Anonymkode: fd30e...01c

Smitten i Tyskland er vell omyrent 10 ganger så høy som i Norge, pg når man er på frtie møter man som regel flete mennesker enn hjemme.

Anonymkode: 267fa...8bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Sant. Det er livsfarlig å leve, man kan jo dø. 🙄

Anonymkode: a2776...5e1

Skrev jeg det?

Mitt svar kom til denne helt feilaktige påstanden fra anonym d21: "tyskland er helt trygt det"

 

Anonymkode: 78726...fe7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har du tenkt over alle som kommer hjem fra utlandet som ikke er smittet med noe? Sånn ca 99,9%? Det går sikkert helt fint å dra i selskap. 

Anonymkode: a2776...5e1

Her viser du skummelt lite intelligens...

Anonymkode: d5258...c37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Her viser du skummelt lite intelligens...

Anonymkode: d5258...c37

Å? Forklar meg, du, da, som tydeligvis er så intelligent.

Anonymkode: a2776...5e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Å? Forklar meg, du, da, som tydeligvis er så intelligent.

Anonymkode: a2776...5e1

Trokke det er noen vits gitt. Om ikke folk har skjønt det enda, er det lite håp. 

Anonymkode: d5258...c37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Trokke det er noen vits gitt. Om ikke folk har skjønt det enda, er det lite håp. 

Anonymkode: d5258...c37

Jeg skrev at 99,9% av alle som har vært på utenlandstur ikke kommer hjem med covid. Mener du det er feil? At det er flere eller færre? Kom med et argument, da, i stedet for å slenge rundt deg med «du er dum, og det er ikke håp.»

Anonymkode: a2776...5e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg skrev at 99,9% av alle som har vært på utenlandstur ikke kommer hjem med covid. Mener du det er feil? At det er flere eller færre? Kom med et argument, da, i stedet for å slenge rundt deg med «du er dum, og det er ikke håp.»

Anonymkode: a2776...5e1

🤦‍♀️ Jeg oppfordrer deg til å velge ut en nyhetsside og lese litt. Gå gjerne inn på FHI sine sider også. 

Anonymkode: d5258...c37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

🤦‍♀️ Jeg oppfordrer deg til å velge ut en nyhetsside og lese litt. Gå gjerne inn på FHI sine sider også. 

Anonymkode: d5258...c37

🤦‍♀️ 

Jeg gidder ikke å diskutere med deg når du ikke har ett eneste argument. Ikke ett, faktisk.

Anonymkode: a2776...5e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg skrev at 99,9% av alle som har vært på utenlandstur ikke kommer hjem med covid. Mener du det er feil? At det er flere eller færre? Kom med et argument, da, i stedet for å slenge rundt deg med «du er dum, og det er ikke håp.»

Anonymkode: a2776...5e1

Kan du dokumentere den påstanden din?

Anonymkode: 78726...fe7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kan du dokumentere den påstanden din?

Anonymkode: 78726...fe7

Jeg må nok korrigere og modifisere meg selv. Jeg tør påstå at det er langt, langt flere enn 99,9% som kommer hjem fra utlandet uten covid. 

Tall fra Avinor.no viser at det i april og mai var omtrent 48000 personer som kom med fly til Osl. Hvis 0,01% av dem hadde hatt covid, ville det vært 480 personer. Det hadde blitt ramaskrik i media, det, om 480 personer hadde kommet hjem med covid fra det o’store utland via Osl. 

Så jeg vil nok modifisere tallet mitt til at omtrent 99,999% av dem som kommer hjem fra utlandet via fly, kommer uten covid.

Anonymkode: a2776...5e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg må nok korrigere og modifisere meg selv. Jeg tør påstå at det er langt, langt flere enn 99,9% som kommer hjem fra utlandet uten covid. 

Tall fra Avinor.no viser at det i april og mai var omtrent 48000 personer som kom med fly til Osl. Hvis 0,01% av dem hadde hatt covid, ville det vært 480 personer. Det hadde blitt ramaskrik i media, det, om 480 personer hadde kommet hjem med covid fra det o’store utland via Osl. 

Så jeg vil nok modifisere tallet mitt til at omtrent 99,999% av dem som kommer hjem fra utlandet via fly, kommer uten covid.

Anonymkode: a2776...5e1

0,01% av 48000 er 48, ikke 480..

Anonymkode: 09d70...33f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg må nok korrigere og modifisere meg selv. Jeg tør påstå at det er langt, langt flere enn 99,9% som kommer hjem fra utlandet uten covid. 

Tall fra Avinor.no viser at det i april og mai var omtrent 48000 personer som kom med fly til Osl. Hvis 0,01% av dem hadde hatt covid, ville det vært 480 personer. Det hadde blitt ramaskrik i media, det, om 480 personer hadde kommet hjem med covid fra det o’store utland via Osl. 

Så jeg vil nok modifisere tallet mitt til at omtrent 99,999% av dem som kommer hjem fra utlandet via fly, kommer uten covid.

Anonymkode: a2776...5e1

Med andre ord, du kan ikke dokumentere påstanden din... og heller ikke regne...

0,01 % av 48 000 er 4,80. (480, som du påstår er 1 % av 48 000). Men så skriver du plutselig at du mener at 99,999 % kom uten covid-19. Da operer du egentlig med 0,001 %, og av 48 000 blir det er faktisk 0,48...

I april og mai ble det iflg. FHI diagnostisert 3421 personer med covid-19 i Norge.

Kom gjerne med en statistikk som sier at ikke en gang en halv eller fem personer (du får bestemme deg om du mener hhv. 0,001 % eller 0,01 %) av de som kom til Norge i april og mai via Gardermoen fikk påvist covid-19. Jeg finner bare at FHI for uke 15-23 sier at majoriteten av de som ble smittet etter 12. mars ble smittet i Norge. Det betyr ikke nødvendigvis at ingen ble smittet i utlandet. Men for all del, kom gjerne med dokumentasjon om du kan bevise påstandene dine.

Hvis du seriøst mener at 0,001 % som kom hjem fra utlandet hadde covid-19 disse månedene, da lurer jeg på hvordan du mener de har kommet frem til at under en halv person av disse var smittet? Høyre eller venste side av kroppen? Over eller under midjen?

Anonymkode: 78726...fe7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke dratt. Ikke bare fordi verten har vært i utlandet, men også fordi jeg ikke drar i selskap nå før det er mer kontroll på smitten som surrer rundt akkurat nå. Det er riktignok fremdeles ikke fryktelig mye, men jeg vil at smitten fra Hurtigruta og selskap rundt omkring skal (forhåpentligvis) få roet seg litt ned først. Spesielt er den fra Hurtigruta skummel, synes jeg. 

Anonymkode: db3a9...1e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

0,01% av 48000 er 48, ikke 480..

Anonymkode: 09d70...33f

Rettelse: 0,01% av 48000 er selvsagt 4,8!

Dersom 99,9% ikke er smittet, vil det si 0,1% smittede som altså er 48..

Anonymkode: 09d70...33f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Med andre ord, du kan ikke dokumentere påstanden din... og heller ikke regne... 

0,01 % av 48 000 er 4,80. (480, som du påstår er 1 % av 48 000). Men så skriver du plutselig at du mener at 99,999 % kom uten covid-19. Da operer du egentlig med 0,001 %, og av 48 000 blir det er faktisk 0,48...

I april og mai ble det iflg. FHI diagnostisert 3421 personer med covid-19 i Norge.

Kom gjerne med en statistikk som sier at ikke en gang en halv eller fem personer (du får bestemme deg om du mener hhv. 0,001 % eller 0,01 %) av de som kom til Norge i april og mai via Gardermoen fikk påvist covid-19. Jeg finner bare at FHI for uke 15-23 sier at majoriteten av de som ble smittet etter 12. mars ble smittet i Norge. Det betyr ikke nødvendigvis at ingen ble smittet i utlandet. Men for all del, kom gjerne med dokumentasjon om du kan bevise påstandene dine.

Hvis du seriøst mener at 0,001 % som kom hjem fra utlandet hadde covid-19 disse månedene, da lurer jeg på hvordan du mener de har kommet frem til at under en halv person av disse var smittet? Høyre eller venste side av kroppen? Over eller under midjen?

Anonymkode: 78726...fe7

Jeg kan ikke regne?
Jeg har regnet rett hele veien, jeg, det er du som har problemer med prosent. 
 

 

 

Anonymkode: a2776...5e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg kan ikke regne?
Jeg har regnet rett hele veien, jeg, det er du som har problemer med prosent. 
 

 

 

Anonymkode: a2776...5e1

Nei. 

Når du ikke klarer å innse mattefeilene dine engang når de blir påpekt, er det lite trolig at du noen gang vil innse dine andre feil.

Anonymkode: 09d70...33f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har hørt rykter om, men vet ikke om verten skal til utlandet, og bestemmer deg, uten å vite sikkert, for å ikke dra? 
 

 

Anonymkode: 4e06e...dce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Rettelse: 0,01% av 48000 er selvsagt 4,8!

Dersom 99,9% ikke er smittet, vil det si 0,1% smittede som altså er 48..

Anonymkode: 09d70...33f

Du skal nå i hvert fall ikke uttale deg om prosentregning. 
 

Uansett, hi. Beklager at vi kuppet tråden din med prosentregning. (Som flere her tydeligvis trenger en oppfriskning i.) 
Reis i selskap, du. Selv om vertinnen har vært i Tyskland noen dager i forveien, er det svært, svært lite sannsynlig at hun har tatt med seg covid hjem. 
Kos deg!

Anonymkode: a2776...5e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du skal nå i hvert fall ikke uttale deg om prosentregning. 
 

Uansett, hi. Beklager at vi kuppet tråden din med prosentregning. (Som flere her tydeligvis trenger en oppfriskning i.) 
Reis i selskap, du. Selv om vertinnen har vært i Tyskland noen dager i forveien, er det svært, svært lite sannsynlig at hun har tatt med seg covid hjem. 
Kos deg!

Anonymkode: a2776...5e1

Kanskje du skal prøve å legge inn regnestykket  i kalkulator (hvis du vet hvordan sen fungerer)? Dette blir bare teit. Fasiten til et mattesvar er ikke noe du kan argumentere deg bort fra.

Anonymkode: 09d70...33f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La meg illustrere:

48000 = 100%
4800 = 10%
480 = 1%
48 = 0,1%
4,8 = 0,01%
0,48 = 0,001% 

osv.

Anonymkode: 09d70...33f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...