Gå til innhold

Så snur vi litt på det. Er det uhøflig å ikke tilby en liten matbit og drikke når man får planlagte gjester.


prekæs

Anbefalte innlegg

Inviterer aldri til besøk utan å ha noko å servere, eg er då godt oppdratt. Har heller aldri opplevd å bli invitert utan å få servering, anna enn då eg besøkte ein fattig familie ein heilt annan stad i verda.  Men siste åra har det innimellom vorte nokon korte "arbeidsmøte" som foreldrekontakt, 17. maikomite medlem osb, og då vert det berre tilbod om kaffi/te, og evt litt frukt, nøtter eller kjeks. Erfaringa er at det som vert sett fram i slike høve er nesten urørt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, Pashla skrev:

Jeg er ikke den du siterer, men for å gi et eksempel på hva som er helt normal atferd: jeg inviterer ikke noen som helst "alltid". Ikke noe selskap er likt det forrige, og det innebærer også gjestelista. Men dersom jeg allikevel hadde fest, og tilfeldigvis fikk se naboens sjuåring eller tiåring gløtte lengselsfullt inn, så ville jeg så klart spørre om hen ville være med. Noe annet ville jo være litt ...rart?

"Litt merkelig at din gutt ikke var invitert til hagefesten i første omgang egentlig? Når dere er naboer altså. "

Mitt svar til dette var :" så du inviterer alltid nabo barna?"

Er helt enig med deg i å invitere naboens barn som hadde stått ved gjerdet. Ja, noe annet hadde vært rart.

Anonymkode: d2903...654

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tja.,.. så du inviterer alltid din nabo/barna?

Anonymkode: d2903...654

Om nabobarnet er en de vanligvis leker med? Selvsagt😂 men er dette snakk om mye yngre gutt de ikke leker med, men som henger i hekken fordi han er nysgjerrig, så ville jeg først og fremst som mor ha fjernet han derfra. Det gjorde tydeligvis ikke moren her. Uansett så ville jeg som voksen på den andre siden, sagt at gutten kunne få komme. 

Endret av Sommerkroppen 2029
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...