Gå til innhold

Bo i Trondheim med små barn, hvor bosette seg?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi er ikke kjent i de ulike delene av Trondheim og er nå på jakt etter nytt sted å bo med 2 små barn. Vi ønsker altså nærhet til gode barnehager/barneskole, gjerne gangavstand til matbutikk, buss og treningssenter. 
 

Og så må det ikke ta alt for lang tid å komme seg til byen når vi behøver det. 
Vi pendler en del til flyplassen så vi ønsker den siden av byen som er mot flyplassen. Noen forslag/erfaringer fra andre småbarnsforeldre i Trondheim? 😄

Anonymkode: 57dcd...d8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

38 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ranheim

Anonymkode: 055e2...f96

Ser veldig fint ut der ja, og perfekt avstand til byen og flyplass. Men veldig høye boligpriser der 😬

Anonymkode: 57dcd...d8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du god råd ville jeg jobbet for å komme innenfor lade skolekrets. God skole og fint område. 

Anonymkode: edbcd...a1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har du god råd ville jeg jobbet for å komme innenfor lade skolekrets. God skole og fint område. 

Anonymkode: edbcd...a1c

Takk! Lade er utrolig fint ja, men tror nok ikke økonomien strekker til i dette området 😅

Anonymkode: 57dcd...d8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kamerat flyttet dit med familien for noen år siden, de bor på Jakobsli. Tror de trives der.

Anonymkode: 7c81f...506

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bodde på Angelltrøa når jeg studerte, og selv om jeg ikke var opptatt av barn og familie da, så slår det meg som et fint sted å bo med familien, sånn i ettertid.

Rett side ifht flyplassen er det også.

Anonymkode: 78317...815

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ranheim, Jakobsli, Charlottenlund, Angelltrøa, Åsvang, Moholt, Strindheim... alle på rett side, fine områder

Anonymkode: bf4be...dfa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville gått for Jakobsli, Charlottenlund eller Ranheim. Litt styr med fulle skoler ettersom det skal bygges ny jakobsli skole, men er utsatt til 2034 (tror jeg det ble..). Lade eller Rotvoll hvis du har råd. Markaplassen-område synes jeg også ser veldig fint ut, og er jeg kjenner der trives godt. Tror også det er noe billigere. 

Ellers sier jeg med enig i en over her; Sveberg er også fint. Der bygges det mye! Vet ikke hvorden prisene er, men tenker de må være en del billigere enn innenfor kommunegrensen til Trondheim.  Jeg har et vennepar der med tre barn og de stortrives. Jeg vet ingenting om skolene derimot.

Anonymkode: fbba5...671

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Anonym bruker skrev:

Othilienborg er veldig barnevennlig og fint 

Anonymkode: 41565...5bb

Det skal jeg sjekke ut, takk! 😊

Anonymkode: 57dcd...d8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ranheim, Jakobsli, Charlottenlund, Angelltrøa, Åsvang, Moholt, Strindheim... alle på rett side, fine områder

Anonymkode: bf4be...dfa

Takk, skal sjekke ut disse! 😊

Anonymkode: 57dcd...d8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ville gått for Jakobsli, Charlottenlund eller Ranheim. Litt styr med fulle skoler ettersom det skal bygges ny jakobsli skole, men er utsatt til 2034 (tror jeg det ble..). Lade eller Rotvoll hvis du har råd. Markaplassen-område synes jeg også ser veldig fint ut, og er jeg kjenner der trives godt. Tror også det er noe billigere. 

Ellers sier jeg med enig i en over her; Sveberg er også fint. Der bygges det mye! Vet ikke hvorden prisene er, men tenker de må være en del billigere enn innenfor kommunegrensen til Trondheim.  Jeg har et vennepar der med tre barn og de stortrives. Jeg vet ingenting om skolene derimot.

Anonymkode: fbba5...671

Vet du hvordan bussforbindelser er på Sveberg? Og evt nærhet til skoler og barnehager? 😊

Anonymkode: 57dcd...d8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vet du hvordan bussforbindelser er på Sveberg? Og evt nærhet til skoler og barnehager? 😊

Anonymkode: 57dcd...d8d

Det er nært både skole og barnehager, men hvordan det er med plass vet jeg ikke. Buss til hvor? Jeg synes det er for langt fra Trondheim hvis du skal pendle med buss, uten at jeg vet hvordan rutene er (har bare kjørt fra byen til. senteret). Det er litt for "midt mellom alt" for meg. 

Anonymkode: 9cb4a...5dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vet du hvordan bussforbindelser er på Sveberg? Og evt nærhet til skoler og barnehager? 😊

Anonymkode: 57dcd...d8d

Sveberg har barneskole og 2 barnehager i nærheten. Gangavstand. Ungdomskolen ligger i hommelvik, blir da slått sammen med hommelvik barneskole. Tror de får buss da 🤔 

Når det gjelder buss så går det buss på E6'n til både stjørdal og Trondheim. Tror den går hver 30.min. Usikker, tar aldri buss selv. Det er lite busstopp på den ruta før du kommer inn til trondheimsområdet så bussen er kjapp. 

 Ang. boligpriser så er det mye nybygg på sveberg, på den siden med utsikt not hommelvik og det kan være relativt dyrt. Mye funkishus. Kjøper du på den "gamle" delen av sveberg som kalles bjørnmyra så er det billigere, men husene er eldre. Type fra  90 tallet. 

Du har rema 1000 og vinmonopolet i gangavstand på sveberg, og europris, jysk, apotek, cubus og en sportsbutikk. Resten av malviksenteret er rett og slett tragisk tomt. Spar kjøp er også i nærheten. Skal vistnok komme kiwi oppå der etter hvert. 

Malvikmarka er også lett tilgjengelig, med bla stavsjøen i nærheten. 

Anonymkode: 9147a...83a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var faktisk innom senteret på Malvik i ferien. Veldig spennende var det jo ikke, men ikke verre enn mange av bydelssenterene i Oslo f.eks. Kommer langt med pol og matbutikk.

Anonymkode: 7c81f...506

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg var faktisk innom senteret på Malvik i ferien. Veldig spennende var det jo ikke, men ikke verre enn mange av bydelssenterene i Oslo f.eks. Kommer langt med pol og matbutikk.

Anonymkode: 7c81f...506

Det sentreret har tapt seg de siste årene 

Anonymkode: 41565...5bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teglverkstunet, Valentinlyst og Blussuvoll er fine og barnevennlige steder, og sentralt.

Anonymkode: 36b06...482

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...