Gå til innhold

Hvor mye har din husstand til overs til mat, klær og forbruk etter alle regninger er betalt?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Og synes dere det er nok? 

(Med regninger mener jeg alt utenom det jeg nevner i overskriften. Tlf, strøm, nett, huslån, SFO, billån, barneidrett, studielån, div abonnement, forsikringer, brøyting, kommunale avgifter +++)

Anonymkode: 80175...c55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi gikk nettopp gjennom budsjettet, så for en gangs skyld har jeg litt oversikt. Vi har satt av 20 000 kr i mnd til mat/husholdning/bensin, 6000 kr til klær, sko og underholdning, 1000 kr i mnd til gaver og rundt 1000 kr til annet, f.eks. medisin fra apoteket osv. I tillegg sparer vi rundt 8000 kr i mnd. 

Ja, det er nok. Vi kunne lett å brukt mye mindre hvis vi måtte, men vi må ikke. To voksne og fire store barn/ungdommer. 

Anonymkode: ea103...dd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter alt av faste utgifter er betalt, så har vi igjen ca 5000. Det holder til mat og klær, men skulle gjerne hatt litt ekstra til sparing. Vi er en voksen, en nesten voksen og to barn

Anonymkode: 49488...5a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er to voksne og tre storspiste, aktive gutter i alderen 9-15. 
Vi bruker ca 12-15000 i mnd på mat og husholdning, litt avhengig av om vi spiser ute/take-away eller lager all mat hjemme. 
 
Klær varierer veldig, fra ingenting flere måneder på rad, til store summer, men mellom 30 og 40 000 i året totalt til oss fem. 

Annet forbruk varierer. Vi bruker det vi trenger, og klarer stort sett å spare 10-15000 i mnd. 

Anonymkode: 0cd6c...d41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

26 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

60 ca. Mye går til sparing. 

60.000 i mnd etter at alle regninger og lån er betalt? Så dere har altså utbetalt 720.000,- dere «ikke trenger» i løpet av et år?

Lurer veldig på hvilke jobber dere har, så har 3/4 million etter at regninger og lån er betalt, hvert år.

Anonymkode: f2bbc...a9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca 12,000. Det holder, men kunne godt vært mer. En voksen og to barn på halvtid. 

Anonymkode: 06973...20d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

60.000 i mnd etter at alle regninger og lån er betalt? Så dere har altså utbetalt 720.000,- dere «ikke trenger» i løpet av et år?

Lurer veldig på hvilke jobber dere har, så har 3/4 million etter at regninger og lån er betalt, hvert år.

Anonymkode: 

Det er ikke helt uvanlig det, altså.

Anonymkode: ea103...dd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

60.000 i mnd etter at alle regninger og lån er betalt? Så dere har altså utbetalt 720.000,- dere «ikke trenger» i løpet av et år?

Lurer veldig på hvilke jobber dere har, så har 3/4 million etter at regninger og lån er betalt, hvert år.

Anonymkode: f2bbc...a9d

Vi har ikke lån på bilen og lavt lån på huset. Vi kunne lett levd på en lønning ja 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca. 60.000 her og.

Vi har ganske ordinære jobber begge to; psykiatrisk sosionom og ingeniør (ikke ledere). 

Anonymkode: ac93f...cd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner jo at jeg har gjort det dårlig her i livet, vi har 50.000 utbetalt tilsammen.. så at noen har 60.000 til overs gjør i grunnen at jeg bare føler meg enda mer mislykket.

Anonymkode: f2bbc...a9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Skjønner jo at jeg har gjort det dårlig her i livet, vi har 50.000 utbetalt tilsammen.. så at noen har 60.000 til overs gjør i grunnen at jeg bare føler meg enda mer mislykket.

Anonymkode: f2bbc...a9d

Det er jo ikke til overs, men til mat, klær og alt annet av diverse utgifter som ikke er faste. Og det kan jo ikke være en nyhet akkurat at folk tjener ulikt? Vi har hatt under 20 000 kr utbetalt og har nå over 90 000 kr utbetalt, vi var jo verken mislykket da eller mer vellykket nå, vi har bare blitt eldre og kommet på et annet sted i livet. 

Anonymkode: ea103...dd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Skjønner jo at jeg har gjort det dårlig her i livet, vi har 50.000 utbetalt tilsammen.. så at noen har 60.000 til overs gjør i grunnen at jeg bare føler meg enda mer mislykket.

Anonymkode: f2bbc...a9d

Man er ikke mer velykket fordi man tjener godt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutes ago, mamma til adhd gutt<3 said:

Man er ikke mer velykket fordi man tjener godt. 

Er man vel? Når noen snakker om at noen er vellykket er det som regel utelukkende om at de tjener bra.

Anonymkode: d3940...3c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er man vel? Når noen snakker om at noen er vellykket er det som regel utelukkende om at de tjener bra.

Anonymkode: d3940...3c0

Hva legger du i velykket? Jeg tenker på ingen måte kun på penger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

60.000 i mnd etter at alle regninger og lån er betalt? Så dere har altså utbetalt 720.000,- dere «ikke trenger» i løpet av et år?

Lurer veldig på hvilke jobber dere har, så har 3/4 million etter at regninger og lån er betalt, hvert år.

Anonymkode: f2bbc...a9d

Ikke gi henne oppmerksomhet på det🥴

Anonymkode: fab4e...098

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har utbetalt rett i overkant av 100.000 kr i måneden, og har trekk til faste utgifter og litt buffer på regningkontoen på ca 40.000 kr i måneden. Derfra går lån og alle faste utgifter, samt andre mindre faste regninger som dukker opp. Dermed sitter vi igjen med rundt 60.000 i måneden som ikke er bundet opp i faste utgifter. Veldig mye av det går til sparing, fond og nedbetaling av huslån (vi har kun huslån) men vi har fortsatt en solid sum igjen til forbruk hver måned. Alt fra å spise ute, shopping, interiør, aktiviteter med barna som klatrepark og badeland osv. Men også oppgraderinger av hus og hage, reparasjoner av bil osv går det jo penger til fra tid til annen. 
 

Vi tjener godt begge to og jobber mye. 

Anonymkode: 719c1...716

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usikker på hvor mye de faste utgiftene utgjør, men vi sitter igjen med 20- til 30 000 til sparing hver måned når mat og forbruk er betalt. Har utbetalt ca 70 000 til sammen. Sparepengene blir brukt til større kjøp som bil og oppussing. 

Anonymkode: 12334...03d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har utbetalt 40.000 pr mnd, mannen har utbetalt rundt 100.000 pr mnd. Vi betaler hardt på hus og nyinnkjøpt drømmehytte, men sitter igjen med mye. Vi sparer også i fond til alle 4 ungene og til oss selv. Egentlig litt usikker på hva vi eksakt sitter igjen med hver mnd ettersom vi fordeler lønningene våre ut på flere kontoer hvor saldoen alltid er høy. 

Anonymkode: 088a0...693

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...