Gå til innhold

Lurer på om de som har reist til utlandet skammer seg nå?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Tja, er det noe bedre med norgesferie da? Alle burde vel holde seg hjemme i egen bolig. Dyrke maten i vinduskarmen og resirkulere do-papir. Skulle man mot formodning måtte ut, burde man hatt full romdrakt og desinfiseringssluse ved ytterdøra...🙄

 https://www.nettavisen.no/nyheter/helsemyndighetene-frykter-et-storre-smitteutbrudd/3424000253.html

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/mRXeL0/tre-nye-smittede-i-moss-tror-de-har-funnet-pasient-0

Anonymkode: d5e29...915

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ifølge Dagbladet har FHI gått så langt som å gå ut og advare folk mot å fly:

Advarer mot å fly etter coronasmitte
https://www.dagbladet.no/nyheter/advarer-mot-a-fly-etter-coronasmitte/72653577

Anonymkode: dcfe3...72d

Har du lest artikkelen du selv linker til? Den handler virkelig ikke om sjanse for økt smitte ombord i fly slik du antyder.
Artikkelen du viser til handler muligheter for komplikasjoner ombord i fly i tiden etter korona. Ingenting om at man har større sjanse for å bli syk ombord.

Slutt å spre feilinformasjon - det ødelegger så enormt mye. 

Anonymkode: 9b657...d3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.7.2020 den 22.37, Anonym bruker skrev:

Flere og flere land blir røde. Smitten øker. Moss, Sveio. Ingen kommuner har negativ smitte utvikling. 

Broren min er i Nederland. Skulle på å liv og død reise. Forstår det bare ikke.... 🙄 🙄 🙄 

Anonymkode: 3b19f...23c

Klassisk misunnelse... 

Anonymkode: 9ffba...b56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minute ago, Anonym bruker said:

Klassisk misunnelse... 

Anonymkode: 9ffba...b56

enig :)

Anonymkode: 8fdf4...bba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Blir vel sånn neste sommer også 🙈

Anonymkode: 77381...693

At folk reiser? Det regner jeg med ja.. Så lenge det er åpnet for det. Vi får håpe at verden er mer normal til neste sommer 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Klassisk misunnelse... 

Anonymkode: 9ffba...b56

Hvor kommer den vrangforestillingen fra at alle som kritiserer noe gjør det av mer eller mindre skjult misunnelse? Den stemmer overhode ikke med den virkeligheten jeg vandrer i. Jeg fikk f.eks snap fra sjefen min som nå er i et rødt område i Sverige og "koser seg på hytta". Jeg synes det er idioti, og jeg kan garantere at det langt fra skyldes misunnelse. Tvert i mot en hoderystende oppgitthet over manglende lyst eller evne til å bidra i dugnaden mot smitte. 

Anonymkode: 8bcf8...8f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Klassisk misunnelse... 

Anonymkode: 9ffba...b56

Selvfølgelig. Det må jo være den eneste forklaringa...eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Slutt å spre feilinformasjon - det ødelegger så enormt mye. 

Anonymkode: 9b657...d3c

Det var ingen feilinformasjon i innlegget. Overskriften ble kopiert inn i innlegget. Slutt å lyve for å fremme din agenda, det ødelegger for så mange.

Anonymkode: dcfe3...72d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det var ingen feilinformasjon i innlegget. Overskriften ble kopiert inn i innlegget. Slutt å lyve for å fremme din agenda, det ødelegger for så mange.

Anonymkode: dcfe3...72d

Jo. Artikkelen du linket til fra Dagbladet omhandler tiden etter koronasykdom:

"Man vet lite om de eksakte skadene coronaviruset påfører kroppen, men en rekke undersøkelser tyder på at flere smittede får vedvarende lungeproblemer.

Varige lungeskader etter coronavirussykdom har vært godt kjent over en viss tid nå, og det er derfor viktig at langtidsskader og seinskader følges opp over år, uttalte tidligere smittevernoverlege ved Ullevål sykehus, Bjørg Marit Andersen, til Dagbladet i forrige måned.

Nå som nordmenn i større grad enn tidligere kan reise til utlandet, oppfordrer den nordiske assistanseorganisasjonen SOS International tidligere smittede til å overveie å få en medisinsk forhåndsvurdering.

 

- Siden det fremdeles er uklart om sykdommen gir seinskader, mener vi det er tryggest å gjennomgå en flymedisinsk vurdering dersom du har vært smittet av covid-19, sier Karin Tranberg, divisjonsdirektør i organisasjonen, i en pressemelding.

Dersom man har problemer med luftveiene og lungene, kan nemlig en flyreise forverre tilstanden.

- Lufta i et fly inneholder mindre oksygen enn den på bakken. Det merkes ikke hvis man har normal lungefunksjon, men reduseres den, kan det oppstå problemer når oksygenmengden i blodet synker, utdyper Ola Magnevall, skadesjef i SOS International, overfor Sveriges Radio."

Ingenting i artikkelen handler om at FHI advarer folk om å fly pga økt risiko for å bli smittet - det er det nemlig ikke.

Så gi deg nå med å svartmale luftfarten - det er trygt å fly. 

 

 

 

Anonymkode: 9b657...d3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jo. Artikkelen du linket til fra Dagbladet omhandler tiden etter koronasykdom:

Anonymkode: 9b657...d3c

Ja, det er derfor jeg la ved artikkelen. Fordi den omhandler FHI, flyving og tiden nå etter korona.

Apropos påstanden din om "svartmaling av flyving", var det ikke du som skrev?

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Folk blir ikke smittet ombord i fly.

Anonymkode: 9b657...d3c

Jo, jo det var det. Du påstår at det ikke er noen som blir smittet ombord på fly. Så den feilinformasjonen står du for helt selv.

1 time siden, Anonym bruker skrev:

– Men det er veldig få som faktisk blir smittet i fly. Det har nok noe med det at det er god ventilasjon om bord og kort reisetid på de fleste flygingene som nå er tillatt, sier Forland.

Ifølge Forland har det imidlertid vært noen smittetilfeller om bord på fly den siste tiden. Det er en del av grunnen til at de nå gjeninnfører smittesporingen.
https://www.nrk.no/norge/fhi-har-gjeninnfort-smittesporing-pa-fly-1.15083110

Dette avkrefter din påstand at folk ikke blir smittet ombord i fly.

Anonymkode: dcfe3...72d

 

Anonymkode: dcfe3...72d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, det er derfor jeg la ved artikkelen. Fordi den omhandler FHI, flyving og tiden nå etter korona.

Apropos påstanden din om "svartmaling av flyving", var det ikke du som skrev?

Jo, jo det var det. Du påstår at det ikke er noen som blir smittet ombord på fly. Så den feilinformasjonen står du for helt selv.

 

Anonymkode: dcfe3...72d

Du kan ikke linke til en artikkel om mulige komplikasjoner etter koronasykdom, og påstå at "FHI fraråder å fly." Det blir å blande epler og pærer. 
Folk blir ikke smittet ombord på fly. Det har vært tilfeller av koronasyke på fly, ja, men ingen har blitt smittet av dem ombord. 
Det er så god ventilering på flyene at folk ikke blir smittet av andre ombord. 
 

Jeg har ikke feilinformert om noe. 
 

Det er trygt å fly. 

Anonymkode: 9b657...d3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har ikke feilinformert om noe.

Anonymkode: 9b657...d3c

Jo, du skrev at det ikke er noen smitte ombord på fly. Det er feil. FHI har gått ut og sagt at det er smitte ombord på fly.

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du kan ikke linke til en artikkel om mulige komplikasjoner etter koronasykdom, og påstå at "FHI fraråder å fly."

Anonymkode: 9b657...d3c

Men FHI fraråder å fly. Det var derfor jeg la ved artikkelen hvor FHI fraråder å fly. Du feilinformerer når du påstår at folk ikke blir smittet ombord på fly.

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Folk blir ikke smittet ombord i fly.

Anonymkode: 9b657...d3c

 

1 time siden, Anonym bruker skrev:

– Men det er veldig få som faktisk blir smittet i fly. Det har nok noe med det at det er god ventilasjon om bord og kort reisetid på de fleste flygingene som nå er tillatt, sier Forland.

Ifølge Forland har det imidlertid vært noen smittetilfeller om bord på fly den siste tiden. Det er en del av grunnen til at de nå gjeninnfører smittesporingen.
https://www.nrk.no/norge/fhi-har-gjeninnfort-smittesporing-pa-fly-1.15083110

Dette avkrefter din påstand at folk ikke blir smittet ombord i fly.

Anonymkode: dcfe3...72d

 

Anonymkode: dcfe3...72d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jo, du skrev at det ikke er noen smitte ombord på fly. Det er feil. FHI har gått ut og sagt at det er smitte ombord på fly.

Men FHI fraråder å fly. Det var derfor jeg la ved artikkelen hvor FHI fraråder å fly. Du feilinformerer når du påstår at folk ikke blir smittet ombord på fly.

 

 

Anonymkode: dcfe3...72d

Du sliter veldig med leseforståelsen her, les over to ganger til, sakte

Anonymkode: bf3e3...51b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du sliter veldig med leseforståelsen her, les over to ganger til, sakte

Anonymkode: bf3e3...51b

Les det tre-fire ganger selv, sakte, forklar så hva det er du mener det står her:

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Folk blir ikke smittet ombord i fly.

Anonymkode: 9b657...d3c

 

Anonymkode: dcfe3...72d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du sliter veldig med leseforståelsen her, les over to ganger til, sakte

Anonymkode: bf3e3...51b

Takk. Du har forstått hva jeg skriver, noe anonym...72d tydeligvis ikke gjør. 
 

Anonymkode: 9b657...d3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De trenger ikke skamme seg, men jeg håper de bekymrer seg og at de ikke gjør det igjen.

Her skal mann og barn besøke familie i et grønt land til uka. Jeg kommer ikke til å tørre å klemme dem, kjøre bil med dem eller sitte tett i sofaen med dem de første 10 dagene.

Anonymkode: abfa2...ba7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg harvært i utlandet, rød land vel og merke og Jeg Skammer ikke meg nei

 Har hatt rn fin ferie på feriehuset vårt!!! Muahaha

Anonymkode: 7a64a...cc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg harvært i utlandet, rød land vel og merke og Jeg Skammer ikke meg nei

 Har hatt rn fin ferie på feriehuset vårt!!! Muahaha

Anonymkode: 7a64a...cc4

Så lenge du sitter i karantene de dagene du skal, så kan du le så mye du vil for meg.

Anonymkode: 8bcf8...8f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...