Gå til innhold

Noen med erfaring som Postvert på sykehus?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hva innebærer jobben og trives/trivdes du med oppgavene dine? Hva er ca lønn i en slik jobb? 
 

Fant så lite info om denne type jobb, og ble litt nysgjerrig da jeg vurderer å søke en slik stilling 🙂

Anonymkode: 38ca0...721

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man bestiller inn mat (frokost, lunsj, middag) fra kjøkkenet, og ev tilbereder for servering til pasientene. Også ansvar for hygiene og renhold på kjøkken og tilhørende rom. Generell relevant service på posten. 
 

Dette krever ingen spesiell utdanning, så på sykehus ligger nok en slik stilling i lønnsgruppe en (Starter på 322 000 kr) eller to (starter på 368 000 kr). 

Anonymkode: b6520...a49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Man bestiller inn mat (frokost, lunsj, middag) fra kjøkkenet, og ev tilbereder for servering til pasientene. Også ansvar for hygiene og renhold på kjøkken og tilhørende rom. Generell relevant service på posten. 
 

Dette krever ingen spesiell utdanning, så på sykehus ligger nok en slik stilling i lønnsgruppe en (Starter på 322 000 kr) eller to (starter på 368 000 kr). 

Anonymkode: b6520...a49

Takk for svar! 
Har du jobbet med dette selv? Trivdes du? 😊 Har man noe kontakt med pasienter selv? 

Ganske lav lønn da, noe jeg regnet med i denne type stilling. 

Anonymkode: 38ca0...721

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk for svar! 
Har du jobbet med dette selv? Trivdes du? 😊 Har man noe kontakt med pasienter selv? 

Ganske lav lønn da, noe jeg regnet med i denne type stilling. 

Anonymkode: 38ca0...721

Nei, har ikke jobbet med dette selv. Jeg jobber i HR-avd på OUS, så svarer ut fra at jeg har skrevet kontrakt for postverter. 

Vet ikke om man har kontakt med pasienter, men vil tro det er i liten grad. 
 

For en stilling hvor det ikke kreves noes utdanning synes jeg ikke det er lav lønn. Lønnsgruppe to er samme lønn som feks helsesekretærer, hjelpepleiere osv. 

Anonymkode: b6520...a49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, har ikke jobbet med dette selv. Jeg jobber i HR-avd på OUS, så svarer ut fra at jeg har skrevet kontrakt for postverter. 

Vet ikke om man har kontakt med pasienter, men vil tro det er i liten grad. 
 

For en stilling hvor det ikke kreves noes utdanning synes jeg ikke det er lav lønn. Lønnsgruppe to er samme lønn som feks helsesekretærer, hjelpepleiere osv. 

Anonymkode: b6520...a49

Takk!

Disse stillingene er turnus som jeg har forstått, vet du om postverter jobber dag, kveld og natt i turnus? 

Anonymkode: 38ca0...721

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Takk!

Disse stillingene er turnus som jeg har forstått, vet du om postverter jobber dag, kveld og natt i turnus? 

Anonymkode: 38ca0...721

Vet ikke, men tviler på at de jobber natt, for å være ærlig. Det vanlige er vel å gjøre klar porsjoner med mat (typ tallerkner med brødskiver og pålegg el.l.) som personell på nattevakt kan dele ut ved behov. Men det kan jo hende at det finnes avdelinger hvor det er behov for postverter på narr også. Jeg ville ringt kontaktpersonen å spurt om dette. 

Anonymkode: b6520...a49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Man bestiller inn mat (frokost, lunsj, middag) fra kjøkkenet, og ev tilbereder for servering til pasientene. Også ansvar for hygiene og renhold på kjøkken og tilhørende rom. Generell relevant service på posten. 
 

Dette krever ingen spesiell utdanning, så på sykehus ligger nok en slik stilling i lønnsgruppe en (Starter på 322 000 kr) eller to (starter på 368 000 kr). 

Anonymkode: b6520...a49

Og skyllerom.. man vasker bekken og urinflasker også

Anonymkode: 0b6c1...c44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Og skyllerom.. man vasker bekken og urinflasker også

Anonymkode: 0b6c1...c44

Er det sant?! 😳 urin, avføring og mat liksom? Litt av en kombo... 🙈

Anonymkode: b6520...a49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Er det sant?! 😳 urin, avføring og mat liksom? Litt av en kombo... 🙈

Anonymkode: b6520...a49

Ja. Og pasientstell, ofte. 

Anonymkode: 0b6c1...c44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja. Og pasientstell, ofte. 

Anonymkode: 0b6c1...c44

Det er det ikke på sykehuset der jeg jobber. Gjelder dette på en liten plass?

Anonymkode: 35445...eea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det er det ikke på sykehuset der jeg jobber. Gjelder dette på en liten plass?

Anonymkode: 35445...eea

Nei, ikke så liten plass. Et forholdsvis stort sykehus. Her må de hjelpe til med observasjoner og stell i tillegg til alt det andre. 

Anonymkode: 0b6c1...c44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Anonym bruker skrev:

Er det sant?! 😳 urin, avføring og mat liksom? Litt av en kombo... 🙈

Anonymkode: b6520...a49

Velkommen til hverdagen for hjelpepleiere 😅  men god hygiene er viktig. 

Anonymkode: 81c83...9af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg som i all min uvitenhet trodde at postvert var de som gikk rundt å fordelte posten. Hva kalles de da ?  Bud ?

Anonymkode: 46a41...138

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Og jeg som i all min uvitenhet trodde at postvert var de som gikk rundt å fordelte posten. Hva kalles de da ?  Bud ?

Anonymkode: 46a41...138

Det er Sakarkiv som fordeler post på sykehus. Man får ikke post i papirform ut på avdelingene lengre. All post blir skannet og arkivert i korrekt datasystem (alt etter hva det dreier seg om) og sendes for gjennomsyn og signering (for å bekrefte at man har sett det, og ev gjort nødvendige tiltak) til rette vedkommende. Annet som skal ut til diverse avdelinger blir fraktet av sjåfører eller portører, alt etter hva det er for noe. 

Anonymkode: b6520...a49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår postvert, og de postverter jeg kjenner, deltar ikke i pasientstell. Vår postvert jobber mandag til fredag, mens andre jobber turnus og helg. Hva står i annonsen. Jeg jobber på St. Olavs Hospital i Trondheim. 

Anonymkode: 3fca1...cfd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vår postvert, og de postverter jeg kjenner, deltar ikke i pasientstell. Vår postvert jobber mandag til fredag, mens andre jobber turnus og helg. Hva står i annonsen. Jeg jobber på St. Olavs Hospital i Trondheim. 

Anonymkode: 3fca1...cfd

Det er tydeligvis litt forskjell på hva en Postvert gjør på de ulike sykehusene ut i fra svarene her 😅

Hvilken avdeling jobber du på hvor Postverten kun jobber mandag-fredag? Og hvilken oppgaver har denne stillingen hos dere? 😊

 

Annonsen var veldig lite informativ, bestillinger og mat var vel det som sto nevnt der. 
 

HI

Anonymkode: 38ca0...721

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er tydeligvis litt forskjell på hva en Postvert gjør på de ulike sykehusene ut i fra svarene her 😅

Hvilken avdeling jobber du på hvor Postverten kun jobber mandag-fredag? Og hvilken oppgaver har denne stillingen hos dere? 😊

 

Annonsen var veldig lite informativ, bestillinger og mat var vel det som sto nevnt der. 
 

HI

Anonymkode: 38ca0...721

Du skal ikke søke hos oss uansett, så hvilken avd er ikke viktig. Er nok flere avdelinger enn oss som har det sånn. Generelt har de skyllerom og kjøkken, dvs matbestilling, servering og alt det innebærer. 

Anonymkode: 3fca1...cfd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...