Gå til innhold

Eg blei så sint på mannen i kveld .overreagerte eg? Han meiner det ihvertfall...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Ungene på 10, 9 og 6 og eg har vore på ferie i lag med søster og unger. Aktiv 6 åring og 9 åring med ADHD og autisme. Har vore vekke siden søndag. Mannen skulle ha besøk av en kamerat for å lære en hund å bli sauehund. (Derfor måtte vi ut av huset). Vi kom hjem i 7 tiden i kveld. Han snakka litt med ungene på trappa, og så gikk han for å lufte  hundene. Ungene gikk inn. Vi pakka ut og laga kveldsmat i mens. Vi åt, mannen var fortsatt ute. Han kom inn og jeg fikk den ene opp i dusjen. Mannen satte seg i en stol og var på Facebook. Eg klikka og sa at når me hadde vært så lenge borte så fikk han være med å hjelpe til. (Har egentlig eit ønske om å legge vekk Facebook osv på dagtid, men mannen vil ikke). Han forstod ikkje hvorfor jeg måtte lage sur stemning. 

Anonymkode: 4f58b...f22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan skjønne deg. Men så er det vel mange som mener du må si det og be om hjelp.

Men ja, det er veldig frustrerende når den andre ikke kan ta initiativ selv eller se at det er greit å hjelpe til. 

Anonymkode: 8434b...0d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kan skjønne deg. Men så er det vel mange som mener du må si det og be om hjelp.

Men ja, det er veldig frustrerende når den andre ikke kan ta initiativ selv eller se at det er greit å hjelpe til. 

Anonymkode: 8434b...0d7

Ja, eg ba om hjelp. Skal du hjelpe den eller den, spurte eg om. Men sa det visst litt for kvasst i følge mannen...

Anonymkode: 4f58b...f22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, eg ba om hjelp. Skal du hjelpe den eller den, spurte eg om. Men sa det visst litt for kvasst i følge mannen...

Anonymkode: 4f58b...f22

Men da er det bare å si rolig etter at barna er i seng. Jeg beklager at jeg var kvass, men jeg ble både lei meg og frustrert over at du ikke tok initiativ selv til å hjelpe. Vi har vært borte siden mandag, jeg har vært alene med de og du vet at det krever sitt. 

Hør hva han sier da. 

Uansett, jeg forstår deg. ❤ 

Anonymkode: 8434b...0d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du overreagerte. Det høres jo ut som verdens undergang. Greit å bli irriterert om du har pms. 

Anonymkode: ad60c...1f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

39 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kan skjønne deg. Men så er det vel mange som mener du må si det og be om hjelp.

Men ja, det er veldig frustrerende når den andre ikke kan ta initiativ selv eller se at det er greit å hjelpe til. 

Anonymkode: 8434b...0d7

Men å måtte be om hjelp til å legge egne unger burde være unødvendig. Hos oss har alltid begge vært involvert om ikke annet er planlagt. 

Anonymkode: 4d3af...3df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, du overreagerte. Det høres jo ut som verdens undergang. Greit å bli irriterert om du har pms. 

Anonymkode: ad60c...1f9

Men hvis han pleier å lene seg tilbake og la andre ordne opp, kan jeg skjønne at hun blir frustrert. Hvorfor er det en selvfølge at hun får ungene i dusj og seng? 

Anonymkode: 4d3af...3df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det hørtes ut som du sa ifra på en grei måte. Man skal ikke måtte be om hjelp til legging, det burde være en selvfølge at han tok sin del av det på eget initiativ. Når han da likevel ikke gjør det, så løste du det grei, hjelper du den eller den?. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok plassert skapet langt tydeligere enn deg, hi. Det er en selvfølge at felles plikter går laangt foran facebook og telefon. Og det burde være helt unødvendig å be om hjelp, dette er tross alt en mann som kjenner familien og situasjonen godt. I tillegg til at han har vært alene hjemme og derfor hvertfall burde være på hugget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Men hvis han pleier å lene seg tilbake og la andre ordne opp, kan jeg skjønne at hun blir frustrert. Hvorfor er det en selvfølge at hun får ungene i dusj og seng? 

Anonymkode: 4d3af...3df

Hun sa hun klikket. Det høres ut som hun har ett sinneproblem. Man oppfører seg ikke slik. Greit å bli irritert, men her spør hun om hun overreagerer, JA, det gjør hun til de grader. 

Anonymkode: ad60c...1f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Men å måtte be om hjelp til å legge egne unger burde være unødvendig. Hos oss har alltid begge vært involvert om ikke annet er planlagt. 

Anonymkode: 4d3af...3df

Ja, det burde det. Og hvert fall om man har vært alene med dem i flere dager. 

 

Anonymkode: 8434b...0d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

39 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hun sa hun klikket. Det høres ut som hun har ett sinneproblem. Man oppfører seg ikke slik. Greit å bli irritert, men her spør hun om hun overreagerer, JA, det gjør hun til de grader. 

Anonymkode: ad60c...1f9

Enig - hva betyr det at hun klikket? For meg er det når folk skriker og brøler og blir fullstendig fra seg. 

Men kommentaren høres jo egentlig bare skarp ut, og hvis det bare var en krass kommentar, så var den absolutt på sin plass. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja, eg ba om hjelp. Skal du hjelpe den eller den, spurte eg om. Men sa det visst litt for kvasst i følge mannen...

Anonymkode: 4f58b...f22

Han er tynnhudet. I morgen koser du deg med å lufte hunder mens han steller unger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja, du overreagerte. Det høres jo ut som verdens undergang. Greit å bli irriterert om du har pms. 

Anonymkode: ad60c...1f9

Kva har pms med dette å gjere? 

Hi, Syns ikke du overreagerte, hadde nok vore mykje syrlegare sjølv! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hun sa hun klikket. Det høres ut som hun har ett sinneproblem. Man oppfører seg ikke slik. Greit å bli irritert, men her spør hun om hun overreagerer, JA, det gjør hun til de grader. 

Anonymkode: ad60c...1f9

Eg klikka ikke. Eg spurte om han kunne hjelpe den eller den, men spurte visst litt kvasst.

Anonymkode: 4f58b...f22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutes ago, Anonym bruker said:

Eg klikka ikke. Eg spurte om han kunne hjelpe den eller den, men spurte visst litt kvasst.

Anonymkode: 4f58b...f22

Hvis du ikke ble veldig sint og klikket, som du skrev, men bare var litt skarp, er han fryktelig ømskinnet. Det burde være en selvfølge at han hjelper til, uten at noen behøver å si noe som helst først. Når han ikke virker til å skjønne det, eventuelt ikke gidder, burde det ikke komme som en overraskelse at han får en negativ reaksjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Eg klikka ikke. Eg spurte om han kunne hjelpe den eller den, men spurte visst litt kvasst.

Anonymkode: 4f58b...f22

Hvorfor skriver du at du klikket da? Ljuger du? 

"Eg klikka og sa at når me hadde vært så lenge borte så fikk han være med å hjelpe til" 

Anonymkode: ad60c...1f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men... 

Han har trent hund hele dagen, han går tur med hundene mens du pakker ut, og så blir du sint fordi han setter seg i sofaen? 
 

Du høres ut som min eks. Gud forby at man tok 5 min på sofaen, hvis det var noe som skulle gjøres. 
 

Jeg vil si du overdrev veldig. 

Anonymkode: f4df4...4ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men... 

Han har trent hund hele dagen, han går tur med hundene mens du pakker ut, og så blir du sint fordi han setter seg i sofaen? 
 

Du høres ut som min eks. Gud forby at man tok 5 min på sofaen, hvis det var noe som skulle gjøres. 
 

Jeg vil si du overdrev veldig. 

Anonymkode: f4df4...4ce

Men barna bør vel kanskje komme før ungene? Og når de har vært på ferie i flere dager er det vel både skuffende og overraskende at han faktisk ikke ønsker å tilbringe så mye tid med dem som mulig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hun sa hun klikket. Det høres ut som hun har ett sinneproblem. Man oppfører seg ikke slik. Greit å bli irritert, men her spør hun om hun overreagerer, JA, det gjør hun til de grader. 

Anonymkode: ad60c...1f9

Neida, slabbedasken burde tålt det. 

Anonymkode: 1ac0a...1d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Den perfekte mor, påan igjen skrev:

Men barna bør vel kanskje komme før ungene? Og når de har vært på ferie i flere dager er det vel både skuffende og overraskende at han faktisk ikke ønsker å tilbringe så mye tid med dem som mulig?

Hvorfor det? Jeg har ikke et behov for å være oppå familien min hele tiden heller 😂

Anonymkode: f4df4...4ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.7.2020 den 8.33, Anonym bruker skrev:

Hvorfor skriver du at du klikket da? Ljuger du? 

"Eg klikka og sa at når me hadde vært så lenge borte så fikk han være med å hjelpe til" 

Anonymkode: ad60c...1f9

Folk har tydeligvis litt ulik oppfatning av hva «klikke» betyr. HI bruker det som i «ble sint». 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...