Gå til innhold

Får ikke lov til å jobbe hjemme lenger.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

18 minutter siden, Pashla skrev:

Tja? Det krevde ikke det i april?

Sansynlig vis gjorde det det for at ting skulle fungert optimalt. Det var untakstilstand der folk forsøkte å gjøre det beste ut av en vanskelog situasjon. Du kan jo dammenlokne med lrerene som gadde hjemmekontor. Det var bedre enn ingenting for elevene, men de trenger at læreren, og elevene, kommer på skolen for å få undervisningen mer optimal. 

Anonymkode: 17453...2f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Pashla skrev:

 

Handler denne tråden om meg? 
Hvis ikke: skriv om arbeidsliv og tilrettelegging i stedet. 
På forhånd takk.

Det blir jo det når du snakker om inkluderende arbeidsliv og ikke har skjønt hva det er. 
Du krangler uten grunnlag. 

Anonymkode: 80354...36f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det blir jo det når du snakker om inkluderende arbeidsliv og ikke har skjønt hva det er. 
Du krangler uten grunnlag. 

Anonymkode: 80354...36f

Handler denne tråden om meg? 
Hvis du har info du sitter på som viser at min info er feil: vis den. Angrip mine UTSAGN. Kutt ut å avspore tråden til å dreie seg om personer, det er bare barnslig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sansynlig vis gjorde det det for at ting skulle fungert optimalt. Det var untakstilstand der folk forsøkte å gjøre det beste ut av en vanskelog situasjon. Du kan jo dammenlokne med lrerene som gadde hjemmekontor. Det var bedre enn ingenting for elevene, men de trenger at læreren, og elevene, kommer på skolen for å få undervisningen mer optimal. 

Anonymkode: 17453...2f6

Ja, mange trenger det. En del elever presterte bedre... så en fleksibel gjenstart kunne ha gjort seg. Bl a på videregående, der elevene er mer voksne, kan man fint gi ulike former for undervisning og ulike arbeidsrytmer. Ulike oppmøtekrav, basert på hva de klarer hjemme. Det går også an i en del bransjer av arbeidslivet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Pashla skrev:

Handler denne tråden om meg? 
Hvis du har info du sitter på som viser at min info er feil: vis den. Angrip mine UTSAGN. Kutt ut å avspore tråden til å dreie seg om personer, det er bare barnslig. 

Du påstår at det er inkluderende arbeidsliv å la hi som er syk jobbe hjemmefra når det fremkommer helt klart i første innlegg at dette ikke fungerer på arbeidsplassen fir øvrige kollegaer. Først og fremst må den daglige driften fungere optimalt og så må man tilrettelegge. Du derimot mener at driften skal tilrettelegges rundt hi’s behov. Der tar du feil, det er ikke slik inkluderende arbeidsliv fungerer og da dreier dette seg til å handle om deg og dine synspunkter, fordi du ikke har skjønt det. 

Anonymkode: 80354...36f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Du påstår at det er inkluderende arbeidsliv å la hi som er syk jobbe hjemmefra når det fremkommer helt klart i første innlegg at dette ikke fungerer på arbeidsplassen fir øvrige kollegaer. Først og fremst må den daglige driften fungere optimalt og så må man tilrettelegge. Du derimot mener at driften skal tilrettelegges rundt hi’s behov. Der tar du feil, det er ikke slik inkluderende arbeidsliv fungerer og da dreier dette seg til å handle om deg og dine synspunkter, fordi du ikke har skjønt det. 

Anonymkode: 80354...36f

Igjen, kan du finne hvor det står at inkluderende arbeidsliv tar utgangspunkt i det du påstår her? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Pashla skrev:

Handler denne tråden om meg? 
Hvis du har info du sitter på som viser at min info er feil: vis den. Angrip mine UTSAGN. Kutt ut å avspore tråden til å dreie seg om personer, det er bare barnslig. 

Det er jo du som er barnslig.  Du har ingen konstruktive svar å komme med,  derfor kommer du med en haug svadasvar. 

Mulig du har innsett at du tok feil et sted på veien her, men har for mye stolthet til å innrømme det.

Kom med et godt svar på hvordan du tenker at en mellomleder kan utføre jobben sin like bra hjemme. 

Jeg er selv mellomleder,  og ser virkelig ikke hvordan jeg kunne gjort min jobb like bra hjemme, selv om det frister til tider.

 

Anonymkode: d4323...fce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Pashla skrev:

Dette er da en sak som ingen her vet alt om. Du vet da ikke noe om hvordan det funker på HIs jobb, unntagen at kollegene sliter med å tilvenne seg litt mindre tilgjengelighet. Er de vant til å bli fulgt opp altfor tett, eller er det HI som sitter på gjemmekontor? Ikke vet jeg, men det gjør ikke du heller. Spørsmålet om tilrettelegging er fortsatt åpent.

Tenk deg selv hvordan det er å jobbe med en leder du aldri har møtt, som du ikke kan regne med å få svarvfra med en gang hvis du ringer, spm ikke vet hvem som bestandig kommer 10 minutter for sent, som ikke er der når per blir mobbet av Kari, som ikke trenger å fukle med skriveren som har begynt å fuske osv. Det fungerer rett og slett ikke på sikt.

Anonymkode: 17453...2f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Tenk deg selv hvordan det er å jobbe med en leder du aldri har møtt, som du ikke kan regne med å få svarvfra med en gang hvis du ringer, spm ikke vet hvem som bestandig kommer 10 minutter for sent, som ikke er der når per blir mobbet av Kari, som ikke trenger å fukle med skriveren som har begynt å fuske osv. Det fungerer rett og slett ikke på sikt.

Anonymkode: 17453...2f6

Dette er fortsatt fri fantasi. Ingen sier at der er nye ansatte. Og lederen er vel neppe rett person å tilkalle ved mobbing eller fusk med skriveren uansett? Da er det verneombud og vaktmester jeg ville ha ringt. Hvem som kommer 10 minutter for sent er irrelevant hvis oppgavene blir gjort. Hjemmekontor innebærer å gi slipp på kontroll, noe som stryker mange mothårs. Men det er slik nytt arbeidsliv ser ut: det er ikke tida di man kjøper, men arbeidskraften din. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo du som er barnslig.  Du har ingen konstruktive svar å komme med,  derfor kommer du med en haug svadasvar. 

Mulig du har innsett at du tok feil et sted på veien her, men har for mye stolthet til å innrømme det.

Kom med et godt svar på hvordan du tenker at en mellomleder kan utføre jobben sin like bra hjemme. 

Jeg er selv mellomleder,  og ser virkelig ikke hvordan jeg kunne gjort min jobb like bra hjemme, selv om det frister til tider.

 

Anonymkode: d4323...fce

Jeg har kommet med konstruktive forslag. Du må bare lese tråden... 

Innlegg #12

Endret av Pashla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Pashla skrev:

Dette er fortsatt fri fantasi. Ingen sier at der er nye ansatte. Og lederen er vel neppe rett person å tilkalle ved mobbing eller fusk med skriveren uansett? Da er det verneombud og vaktmester jeg ville ha ringt. Hvem som kommer 10 minutter for sent er irrelevant hvis oppgavene blir gjort. Hjemmekontor innebærer å gi slipp på kontroll, noe som stryker mange mothårs. Men det er slik nytt arbeidsliv ser ut: det er ikke tida di man kjøper, men arbeidskraften din. 

Før eller senere kommer det som regel nye ansatte. Selvfølgelig snakker man med leder om fusk ved skriveren eller mobbing. Slike ting må ledere forholde seg til hele tiden, forsentkomming også. 

Hvis alle har hjemmekontor og hele bedriften er lagt opp etter det, kan det kanskje fungere, men det gjelder veldog få bedrifter.

 

Anonymkode: 17453...2f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Pashla skrev:

Kolleger? Det er ikke kollegene som ansetter eller vurderer. 

Ja, du vet de som må overta oppgavene som HI ikke utfører. Sjefen til HI hat vel ansvar for flere og om belastningen for dem blir uforsvarlig så er det også noe som skal med i vurderingen.

Anonymkode: 01dd8...058

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Pashla skrev:

Dette er fortsatt fri fantasi. Ingen sier at der er nye ansatte. Og lederen er vel neppe rett person å tilkalle ved mobbing eller fusk med skriveren uansett? Da er det verneombud og vaktmester jeg ville ha ringt. Hvem som kommer 10 minutter for sent er irrelevant hvis oppgavene blir gjort. Hjemmekontor innebærer å gi slipp på kontroll, noe som stryker mange mothårs. Men det er slik nytt arbeidsliv ser ut: det er ikke tida di man kjøper, men arbeidskraften din. 

Snakker ikke med leder om ødelagt printer eller mobbing? Ikke alle jobber har en vaktmester som kan ringes.... Verneombudet kan ikke gjøre stort i personalsaker. Det kan ofte leder. Kjenner ingen som går til verneombud før leder. 

Anonymkode: 9b295...e88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Pashla skrev:

Igjen, kan du finne hvor det står at inkluderende arbeidsliv tar utgangspunkt i det du påstår her? 

Først og fremst kommer driftens lønnsomhet og effektivitet. Det er det alle bedrifter styres av. Så skal man skape et godt arbeidsmiljø og ja tilrettelegge for mindre sykefravær. Noe også hi har fått, og som har fungert. HI fungerer enda bedre hjemme, og det fungerer ikke for bedriften, PÅ LANG SIKT. Å si det fungerte etter korona er jo en påstand du kommer med, som du ikke vet noe om. Vi var alle tvunget å gjøre det beste ut av den situasjonen. Hvordan det fungerte på hi sin arbeidsplass vet du ingenting om annet enn at hi var fornøyd. 
Når de daglige oppgavene ikke fungerer optimalt fordi det er en som har 100% hjemmekontor så funker det ikke da. Da er tilrettelegging og inkluderende arbeidsliv sekundær. Ja, hi skal ha tilrettelegging,  nei hun bestemmer ikke dette selv. Ledelsen tar avgjørelser basert på observasjoner og tilbakemeldinger på hva som er best. 

Anonymkode: 80354...36f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Pashla skrev:

Dette er fortsatt fri fantasi. Ingen sier at der er nye ansatte. Og lederen er vel neppe rett person å tilkalle ved mobbing eller fusk med skriveren uansett? Da er det verneombud og vaktmester jeg ville ha ringt. Hvem som kommer 10 minutter for sent er irrelevant hvis oppgavene blir gjort. Hjemmekontor innebærer å gi slipp på kontroll, noe som stryker mange mothårs. Men det er slik nytt arbeidsliv ser ut: det er ikke tida di man kjøper, men arbeidskraften din. 

Jeg mener en leder trenger å være tilstede på en arbeidsplass. Er du av en annen oppfatning?

Anonymkode: 01dd8...058

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg mener en leder trenger å være tilstede på en arbeidsplass. Er du av en annen oppfatning?

Anonymkode: 01dd8...058

Min oppfatning er vel blant de tydeligst uttrykte i denne tråden. Der kan neppe være behov for utdyping. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Først og fremst kommer driftens lønnsomhet og effektivitet. Det er det alle bedrifter styres av. Så skal man skape et godt arbeidsmiljø og ja tilrettelegge for mindre sykefravær. Noe også hi har fått, og som har fungert. HI fungerer enda bedre hjemme, og det fungerer ikke for bedriften, PÅ LANG SIKT. Å si det fungerte etter korona er jo en påstand du kommer med, som du ikke vet noe om. Vi var alle tvunget å gjøre det beste ut av den situasjonen. Hvordan det fungerte på hi sin arbeidsplass vet du ingenting om annet enn at hi var fornøyd. 
Når de daglige oppgavene ikke fungerer optimalt fordi det er en som har 100% hjemmekontor så funker det ikke da. Da er tilrettelegging og inkluderende arbeidsliv sekundær. Ja, hi skal ha tilrettelegging,  nei hun bestemmer ikke dette selv. Ledelsen tar avgjørelser basert på observasjoner og tilbakemeldinger på hva som er best. 

Anonymkode: 80354...36f

Igjen, kan du finne hvor det står at inkluderende arbeidsliv tar utgangspunkt i det du påstår her? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ha fullt hjemmekontor i en stilling som opprinnelig er tenkt som en stilling med full tilstedeværelse høres ikke gjennomførbart ut. Du må sette deg ned med lederen din, og gå gjennom stillingsbeskrivelsen. Hvilke oppgaver kan utføres hjemme, uten stor belastning på øvrige ansatte og hvilke krever at du er på kontoret. I tillegg må de mer uformelle aspektene ved stillingen berøres -i tråd med Himmel og hav sitt eksempel der de løste noe i lunchen. For hver enkelt oppgave må også andres involvering belyses. Hvor mange andre er avhengige av det du gjør og hvor mange er du avhengig av.

For lederen er det selvfølgelig også relevant hvor mange andre som primært ønsker hjemmekontor og hvorvidt helheten vil bli skadelidende dersom alle får bestemme selv. Hvis det er sånn at mange egentlig ønsker hjemmekontor, men har kommet motvillig tilbake, er det et annet bilde enn hvis de egentlig trives på kontoret, men synes det er vanskelig å samhandle med deg når du er et annet sted. Hvor mye du har dratt lasset før denne perioden preger selvfølgelig også hvordan kollegaer forholder seg til at du nå er et annet sted enn dem. Hvis du også fra før har vært i en særstilling og de har opplevd merarbeid fordi du har blitt skjermet for oppgaver, blir de naturlig nok mindre rause mot deg nå. Det er naivt å tro at de andres reaksjoner ikke er relevante når lederen din skal bestemme hvordan du skal ivaretas. Lederen skal ivareta alle, samt å sørge for at oppgavene blir utført smidigst mulig. Selvfølgelig må hun også tenke på kostnaden. Leders tilretteleggingsplikt og leders styringsrett vil kjapt berøre hverandre i slike spørsmål og mange av forskriftene i arbeidsmiljøloven har formuleringer som «så sant det ikke innebærer betydelig ulempe for arbeidsgiver»

Det er et utstrakt mål i arbeidsmiljøloven at flest mulig skal kunne jobbe mest mulig, altså bør lederen din ta med i helhetsvurderingen at det er fare for at du blir ufør dersom du ikke får tilrettelegging. Det er dog ikke et utstrakt mål at hver enkelt arbeidstaker skal styre hvilken stilling man skal ha. Dersom mye av din opprinnelige stilling etter leders vurdering forutsetter tilstedeværelse, kan deler av dine oppgaver fordeles til andre dersom du faktisk ikke kan være til stede. Da må du følgelig få andre oppgaver i stedet. 

Det er mulig at dine kolleger er bortskjemte og stikker hodet inn i tide og utide og dermed gjør det vanskelig for alle å fullføre oppgaver. Det er imidlertid et problem som ikke nødvendigvis henger tett sammen med vurderingen av hvorvidt du skal ha hjemmekontor eller ikke. Kanskje kan en løsning være å lage nye retningslinjer for hvordan man oppsøker hverandre på kontoret slik at den enkelte kan få jobbe i fred når det er nødvendig. 

Kort sagt - du må synliggjøre hvilke oppgaver du faktisk kan utføre like bra hjemme som på kontoret, og du og leder må sammen se på hvordan dine behov skal balanseres opp mot fellesskapets behov. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Pashla skrev:

Igjen, kan du finne hvor det står at inkluderende arbeidsliv tar utgangspunkt i det du påstår her? 

Kan ikke du heller finne der det står at ansattes skal tilrettelegges for selvom dette medfører ulempe for øvrige ansatte og driften. Gjerne der det står at ansatte bestemmer selv tilretteleggingen og arbeidssted. Du virker jo så bevandret i dette. 
Inkluderende arbeidsliv er en intensjonsavtale for ansatte, ledere, tillitsvalgte og verneombud. Det er en selvfølge at en bedrift først og fremst må overleve økonomisk for å kunne fortsette å eksistere. Det ligger i bunn. 

Anonymkode: 80354...36f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Pashla skrev:

Hva jeg «tror» det betyr? Dette er hva jeg VET det betyr:

https://www.idebanken.org/innsikt/artikler/inkluderande-arbeidsliv?gclid=CjwKCAjw34n5BRA9EiwA2u9k3zTdC8_hH28UjjOANXmaZ5GWSKb38RqjBIM-OonDYD6MEgXqHrd7VxoCNPMQAvD_BwE

Sjekk punktene her, jeg har uthevet de som gjelder HI:

  • systematisk redusere psykiske og fysiske belastningar på arbeidsplassen.
  • førebygge fråvær gjennom tilrettelegging av arbeidet for den enkelte tilsette.
  • følgje opp sjukmeldte på ein strukturert måte for å få dei raskt tilbake i jobb. Til dette trengs rutinar og kompetanse rundt sjukefråværsoppfølgjing. Sjukmelding er ikkje ei privatsak, og det skal vere tett kontakt mellom leiar og sjukmeldt.
  • aktivt stimulere til at eldre arbeidstakarar blir så lenge som mogleg i arbeid.
  • prøve å ha tilsette i jobb sjølv om dei ikkje kan yte 100 prosent.
  • legge til rette for tilsetting av personar som strever med å finne ein jobb.
  • ha fokus på eit godt arbeidsmiljø, trivsel og faktorar som motiverer tilsette til å komme på jobb. Arbeidsplassen skal ideelt sett vere helsefremjande, noko ein oppnår til dømes gjennom å sørgje for at dei tilsette blir sett, høyrt og involvert, at roller og oppgåver er tydelege og at dei tilsette opplever arbeidet som meiningsfullt.

For å forklare: Dette betyr altså at på ingen måte at hver arbeidstaker selv skal kunne velge hva slags arbeidssituasjon, hvilke oppgaver eller hvilken arbeidstid de synes passer dem best. Stillingen til HI krever slik jeg har forstått det minimum delvis tilstedeværelse på kontor for å ikke medføre sterk ulempe for ansatte og bedrift. Arbeidsgiver skal sørge for god dialog og å se etter løsninger i samarbeid med arbeidstakeren om noe ikke fungerer, eller den ansatte ikke lengre takler en del av oppgaven (den ansatte har ved start takket ja til betingelsene, så det må ha oppstått et behov for endring underveis), men det er ikke sikkert at løsningene blir varige, eller at den ansatte får det akkurat slik han/hun ønsker. Det kan bli endringer i arbeidssted, oppgaver, arbeidstid eller liknende- det som ikke er lov er å legge opp til at endringene medfører degradering eller ekstra belastning på den ansatte. Arbeidsgivers faktiske behov betyr også noe. 

 

Anonymkode: 96936...5ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Iiiiik skrev:

Å ha fullt hjemmekontor i en stilling som opprinnelig er tenkt som en stilling med full tilstedeværelse høres ikke gjennomførbart ut. Du må sette deg ned med lederen din, og gå gjennom stillingsbeskrivelsen. Hvilke oppgaver kan utføres hjemme, uten stor belastning på øvrige ansatte og hvilke krever at du er på kontoret. I tillegg må de mer uformelle aspektene ved stillingen berøres -i tråd med Himmel og hav sitt eksempel der de løste noe i lunchen. For hver enkelt oppgave må også andres involvering belyses. Hvor mange andre er avhengige av det du gjør og hvor mange er du avhengig av.

For lederen er det selvfølgelig også relevant hvor mange andre som primært ønsker hjemmekontor og hvorvidt helheten vil bli skadelidende dersom alle får bestemme selv. Hvis det er sånn at mange egentlig ønsker hjemmekontor, men har kommet motvillig tilbake, er det et annet bilde enn hvis de egentlig trives på kontoret, men synes det er vanskelig å samhandle med deg når du er et annet sted. Hvor mye du har dratt lasset før denne perioden preger selvfølgelig også hvordan kollegaer forholder seg til at du nå er et annet sted enn dem. Hvis du også fra før har vært i en særstilling og de har opplevd merarbeid fordi du har blitt skjermet for oppgaver, blir de naturlig nok mindre rause mot deg nå. Det er naivt å tro at de andres reaksjoner ikke er relevante når lederen din skal bestemme hvordan du skal ivaretas. Lederen skal ivareta alle, samt å sørge for at oppgavene blir utført smidigst mulig. Selvfølgelig må hun også tenke på kostnaden. Leders tilretteleggingsplikt og leders styringsrett vil kjapt berøre hverandre i slike spørsmål og mange av forskriftene i arbeidsmiljøloven har formuleringer som «så sant det ikke innebærer betydelig ulempe for arbeidsgiver»

Det er et utstrakt mål i arbeidsmiljøloven at flest mulig skal kunne jobbe mest mulig, altså bør lederen din ta med i helhetsvurderingen at det er fare for at du blir ufør dersom du ikke får tilrettelegging. Det er dog ikke et utstrakt mål at hver enkelt arbeidstaker skal styre hvilken stilling man skal ha. Dersom mye av din opprinnelige stilling etter leders vurdering forutsetter tilstedeværelse, kan deler av dine oppgaver fordeles til andre dersom du faktisk ikke kan være til stede. Da må du følgelig få andre oppgaver i stedet. 

Det er mulig at dine kolleger er bortskjemte og stikker hodet inn i tide og utide og dermed gjør det vanskelig for alle å fullføre oppgaver. Det er imidlertid et problem som ikke nødvendigvis henger tett sammen med vurderingen av hvorvidt du skal ha hjemmekontor eller ikke. Kanskje kan en løsning være å lage nye retningslinjer for hvordan man oppsøker hverandre på kontoret slik at den enkelte kan få jobbe i fred når det er nødvendig. 

Kort sagt - du må synliggjøre hvilke oppgaver du faktisk kan utføre like bra hjemme som på kontoret, og du og leder må sammen se på hvordan dine behov skal balanseres opp mot fellesskapets behov. 

Dette. 

Samtidig er ikke HI langtidssykemeldt, så uførhet er ikke noe jeg hadde trukket inn i dialogen.

Anonymkode: 96936...5ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i den situasjonen at min tilstand er veldig sammensatt. Det er ikke bare en ting jeg sliter med, men jeg er for eksempel veldig overømfintlig for mye. Det være seg stråling, lukter og støy. Jeg er nok det man vil kalle oversensitiv. Jeg vet at mange synes alle "vondtene mine" er noe tull, men for meg er det reellt. Mye av disse plagene er kommet fram mer og mer med årene, og jeg blir mer syk at å være på jobb enn å være hjemme. Jeg gjør en bedre jobb hjemme og mener at jeg er tilgjengelig. Derfor kan jeg ikke skjønne at det skal være noe problem. 

Det kan hende det er en eller to kolleger som synes dette er ugreit, men ellers tror jeg de fleste ville vennet seg greit til det i lengden. 

HI

Anonymkode: 355b3...4f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er i den situasjonen at min tilstand er veldig sammensatt. Det er ikke bare en ting jeg sliter med, men jeg er for eksempel veldig overømfintlig for mye. Det være seg stråling, lukter og støy. Jeg er nok det man vil kalle oversensitiv. Jeg vet at mange synes alle "vondtene mine" er noe tull, men for meg er det reellt. Mye av disse plagene er kommet fram mer og mer med årene, og jeg blir mer syk at å være på jobb enn å være hjemme. Jeg gjør en bedre jobb hjemme og mener at jeg er tilgjengelig. Derfor kan jeg ikke skjønne at det skal være noe problem. 

Det kan hende det er en eller to kolleger som synes dette er ugreit, men ellers tror jeg de fleste ville vennet seg greit til det i lengden. 

HI

Anonymkode: 355b3...4f8

Når du skriver at dette er kommet med årene, så kan det jo hende at du ikke tåler stress så godt heller? Siden du synes det er best å jobbe hjemme. Nå vet jeg jo ikke om du er en innadvendt eller utadvendt person, men hvis det er mye mas og folk innom deg på kontoret, så kan jo det også bidra til at du blir veldig sliten. Det er derfor ikke sikkert at du har så mye vondt hele tiden, men at du bare er blitt utslitt? Det vil jo ikke hjelpe så veldig å fortsette i den stillingen du har da, om du har like stort arbeidsfelt? Du slipper å treffe folk, men det vil jo blir like mye mas på telefon og mail. Og om du er en som koordinerer mye, så kan det jo være tungvindt i lengden at du ikke fysisk er på kontoret. 

Om du vet at du blir syk av å være på kontoret, så tror jeg ærlig talt jeg vil råde deg til å se deg om etter en annen jobb. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er i den situasjonen at min tilstand er veldig sammensatt. Det er ikke bare en ting jeg sliter med, men jeg er for eksempel veldig overømfintlig for mye. Det være seg stråling, lukter og støy. Jeg er nok det man vil kalle oversensitiv. Jeg vet at mange synes alle "vondtene mine" er noe tull, men for meg er det reellt. Mye av disse plagene er kommet fram mer og mer med årene, og jeg blir mer syk at å være på jobb enn å være hjemme. Jeg gjør en bedre jobb hjemme og mener at jeg er tilgjengelig. Derfor kan jeg ikke skjønne at det skal være noe problem. 

Det kan hende det er en eller to kolleger som synes dette er ugreit, men ellers tror jeg de fleste ville vennet seg greit til det i lengden. 

HI

Anonymkode: 355b3...4f8

Hvis du hadde vært min nærmeste leder, altså en mellomleder, så hadde jeg klagd til sjefen din hver eneste dag over at du ikke var tilgjengelig på kontoret. 

Jeg hadde medarbeidersamtale med min nærmeste leder via Teams sist vår. Fullstendig bortkastet. Ja, jeg kan spørre via mail, sms osv, men jeg får ikke svar eller dialog der og da, slik jeg kanskje trenger. Min nærmeste leder er leder for 25-30 personer. Vi trenger at lederen er tilstede på jobb. Tre dager på kontoret og to dager hjemme kunne vi til nød godtatt. 

Anonymkode: e3033...8ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hvis du hadde vært min nærmeste leder, altså en mellomleder, så hadde jeg klagd til sjefen din hver eneste dag over at du ikke var tilgjengelig på kontoret. 

Jeg hadde medarbeidersamtale med min nærmeste leder via Teams sist vår. Fullstendig bortkastet. Ja, jeg kan spørre via mail, sms osv, men jeg får ikke svar eller dialog der og da, slik jeg kanskje trenger. Min nærmeste leder er leder for 25-30 personer. Vi trenger at lederen er tilstede på jobb. Tre dager på kontoret og to dager hjemme kunne vi til nød godtatt. 

Anonymkode: e3033...8ef

Dessuten: sånn strålehysteri er intet annet enn fjas, og noe du innbiller deg. 

Er du så innmari sensitiv så egner du deg i alle fall ikke i en lederstilling. 

Anonymkode: e3033...8ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...