Gå til innhold

Norsk kvinne har sittet i husarrest i Quatar i 12år? Er det mulig?!🤔


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Det virker derimot merkelig å «spare til å få sendt kista si hjem» hvis hun dør når de pengene burde brukes på å betale ned lån. 

Anonymkode: a5e56...771

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun sitter vel egentlig ikke i husarest. Hun får bare ikke forlate landet før hun har betalt gjelden sin.

Anonymkode: 0f8cc...fd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei, men altså, min hjerne er ikke på deling. Bruk den du har.

Mener du at alt stemmer så mener du det. Mener du at det er noe som ikke helt stemmer så mener du det.

Anonymkode: a9851...975

Jeg klikket meg inn på lenkene, jeg, men skjønner fortsatt ikke hva du mener ikke stemmer. Kan hun ikke ha gjeld fordi hun har en hjemmeside eller en profil på en type LinkedIn-side liksom? 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har hun først begynt å jobbe i et annet land for deretter å sette seg i gjeld. Det er helt rett og rimelig at de forventer at hun skal gjøre opp for seg. Er virkelig folk så dumme at de tror at de kan bruke ambassaden for å skulke unna selvpådratt gjeld? Ser for meg en 50-60 år gammel slesk fyr med gamblingproblemer som setter seg i gjeld i Kina eller noe. Skulle han fått slippet unna han og?

Lukter forsøk på svindel eller uforsvarlighet lang vei!

Anonymkode: b4887...8e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Hannasbananas skrev:

Jeg klikket meg inn på lenkene, jeg, men skjønner fortsatt ikke hva du mener ikke stemmer. Kan hun ikke ha gjeld fordi hun har en hjemmeside eller en profil på en type LinkedIn-side liksom? 🤔

I følge både hjemmesiden hennes og linkedin-profilen så har hun jobbet en del de siste årene. Det samme sier hun på disqus.

I følge intervjuet på TV2 har hun sittet i husarrest de siste 12 årene.

Anonymkode: a9851...975

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

I følge både hjemmesiden hennes og linkedin-profilen så har hun jobbet en del de siste årene. Det samme sier hun på disqus.

I følge intervjuet på TV2 har hun sittet i husarrest de siste 12 årene.

Anonymkode: a9851...975

Leste du artikkelen? Det kommer frem at hun ikke får lov å forlate landet, men kan altså forlate boligen.

Anonymkode: 5954f...e45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Leste du artikkelen? Det kommer frem at hun ikke får lov å forlate landet, men kan altså forlate boligen.

Anonymkode: 5954f...e45

Hvor står det at hun får forlate boligen?

Sitat:

62-åringen, som opprinnelig er fra Lofoten, sier at hun siden finanskrisen i 2008 har sittet i husarrest i Qatar.

Anonymkode: a9851...975

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvor står det at hun får forlate boligen?

Sitat:

62-åringen, som opprinnelig er fra Lofoten, sier at hun siden finanskrisen i 2008 har sittet i husarrest i Qatar.

Anonymkode: a9851...975

Hvor står det at hun IKKE får lov å forlate boligen?

«62-åringen, som opprinnelig er fra Lofoten, sier at hun siden finanskrisen i 2008 har sittet i husarrest i Qatar.

– Det betyr at jeg ikke får lov til å reise ut fra Qatar, sier Hovde.

Sammen med sin advokat i Norge ber hun nå om nå om hjelp til å komme seg hjem.

Hun forteller at hun ikke greide å betjene hverken husleia eller andre lån hun hadde da hun mistet jobben sin i landet i anledning finanskrisen. Som følge av dette fikk hun utreiseforbud inntil gjelden var tilbakebetalt.»

Det er er litt dårlig bruk av ordet «husarrest», men de skriver altså at de med det mener at hun ikke får forlate landet. 
Det gir også mer mening siden hun da har mulighet til å jobbe og dermed nedbetale gjelden.

Anonymkode: 5954f...e45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvor står det at hun IKKE får lov å forlate boligen?

«62-åringen, som opprinnelig er fra Lofoten, sier at hun siden finanskrisen i 2008 har sittet i husarrest i Qatar.

– Det betyr at jeg ikke får lov til å reise ut fra Qatar, sier Hovde.

Sammen med sin advokat i Norge ber hun nå om nå om hjelp til å komme seg hjem.

Hun forteller at hun ikke greide å betjene hverken husleia eller andre lån hun hadde da hun mistet jobben sin i landet i anledning finanskrisen. Som følge av dette fikk hun utreiseforbud inntil gjelden var tilbakebetalt.»

Det er er litt dårlig bruk av ordet «husarrest», men de skriver altså at de med det mener at hun ikke får forlate landet. 
Det gir også mer mening siden hun da har mulighet til å jobbe og dermed nedbetale gjelden.

Anonymkode: 5954f...e45

Hvordan tenker du at hun får forlate landet når hun sitter i husarrest?

Det står at hun er i husarrest.

Hvis hun får forlate boligen er det ikke husarrest. Da er det ikke dårlig bruk av ordet, da er det feil ord. Da er hun ikke i husarrest.

Anonymkode: a9851...975

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hun er i landsarrest. Kan ikke forlate landet.

Anonymkode: 6aaa3...3b2

I følge både artikkelen og videointervjuet så er hun i husarrest (og kan derfor ikke forlate landet). I følge videointervjuet mistet hun jobben for 12 år siden og har siden ikke hatt noen jobb. I følge videointervjuet har hun en rekke underliggende sykdommer. I følge videointervjuet føler hun at hun ikke kan bruke familie og venner mer.

I følge hennes kommentar på disqus var hun i arbeid som "senior property manager" for 6 år siden.

Anonymkode: a9851...975

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hun sitter vel egentlig ikke i husarest. Hun får bare ikke forlate landet før hun har betalt gjelden sin.

Anonymkode: 0f8cc...fd3

Ja. Dette er en gjeldsslave som dessverre har bosatt seg i et land der hun ikke har sosialt sikkerhetsnett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 timer siden, Anonym bruker skrev:

I følge både artikkelen og videointervjuet så er hun i husarrest (og kan derfor ikke forlate landet). I følge videointervjuet mistet hun jobben for 12 år siden og har siden ikke hatt noen jobb. I følge videointervjuet har hun en rekke underliggende sykdommer. I følge videointervjuet føler hun at hun ikke kan bruke familie og venner mer.

I følge hennes kommentar på disqus var hun i arbeid som "senior property manager" for 6 år siden.

Anonymkode: a9851...975

Ikke rart at du ikke ville dele hjernen din med oss andre

Anonymkode: da477...a70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke rart at du ikke ville dele hjernen din med oss andre

Anonymkode: da477...a70

😂😂

Anonymkode: 5954f...e45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Anonym bruker skrev:

https://www.heidihovde.com/

 

 

Anonymkode: ee04f...89b

I følge dette har hun til og med 2019 i hvert fall. Men mulig hun ikke har fått lønn??? Uansett,- kan virke som om noe skurrer ja. Kan det være at hun har kreft (husker ikke hvor jeg hørte/så det) og ikke har råd til behandling der hun bor og derfor vil hjem for å kunne få hjelp gratis? Vil tro at helsevesenet der hun bor ikke er offentlig,- i hvert fall ikke gratis/dekt av staten. "Staten" der er jo noen få rike familier som har kontroll over alle naturressursene som er å oppdrive (i hovedsak olje).....

Anonymkode: 10b1b...07f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker rart hele greia. INGEN av de hun kjenner kan hjelpe henne med 400.000, og hun uttalte vel også at hun hadde «brukt de opp»? Altså at hun hadde spurt og fått hjelp en del fanger før? Også enig i at det er merkelig hun er i godt fysisk hold (ikke feit, men ikke slank heller) om hun kun spiser litt havregryn hver dag.... det stemmer jo ikke - det skjønner alle. 

Dette virker som en svindler, antagelig ei som sliter med noe psykisk. Veldig leit at avisene trykker slikt. 

Anonymkode: 8baa5...f4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

I følge dette har hun til og med 2019 i hvert fall. Men mulig hun ikke har fått lønn??? Uansett,- kan virke som om noe skurrer ja. Kan det være at hun har kreft (husker ikke hvor jeg hørte/så det) og ikke har råd til behandling der hun bor og derfor vil hjem for å kunne få hjelp gratis? Vil tro at helsevesenet der hun bor ikke er offentlig,- i hvert fall ikke gratis/dekt av staten. "Staten" der er jo noen få rike familier som har kontroll over alle naturressursene som er å oppdrive (i hovedsak olje).....

Anonymkode: 10b1b...07f

Hun får vel ikke gratis helsehjelp her heller hvis hun ikke har vært i Norge på 12 år? Eller betalt skatt til Norge? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er jo virkelig i godt hold om hun kun har spist havregrøt hver dag.. 

Anonymkode: 280ff...7e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hun er jo virkelig i godt hold om hun kun har spist havregrøt hver dag.. 

Anonymkode: 280ff...7e8

Min bestefar spiser havregryn til lunsj hver dag. Han tar da omtrent like mye sukker som havregryn i en skål, fyller på med rosiner og syltetøy, før han har helmelk over og spiser med skje. Tror ikke akkurat det er slankemat 😉

Anonymkode: b2f0f...e5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Min bestefar spiser havregryn til lunsj hver dag. Han tar da omtrent like mye sukker som havregryn i en skål, fyller på med rosiner og syltetøy, før han har helmelk over og spiser med skje. Tror ikke akkurat det er slankemat 😉

Anonymkode: b2f0f...e5f

Du synes dette ligner på det hun påstår hun har spist? Havregryn er slankemat, en skål med sukker er selvfølgelig ikke slankemat

Anonymkode: da477...a70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Min bestefar spiser havregryn til lunsj hver dag. Han tar da omtrent like mye sukker som havregryn i en skål, fyller på med rosiner og syltetøy, før han har helmelk over og spiser med skje. Tror ikke akkurat det er slankemat 😉

Anonymkode: b2f0f...e5f

Du skal spise usannsynlige store mengder havregryn hver dag for å legge på deg. Lager du en tallerken med havregrøt, utgjør det ca 35-40 gram. Tviler på noen greier å spise 15 tallerken med havregrøt hver dag 😂

Anonymkode: 54c44...2d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...