Gå til innhold

Baby, baby, baby og suget etter en til... Hvordan stoppe det, orker ikke mer?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi var relativt gamle når vi fikk første, 31 og 33.
Nummer 2 kom når vi var 36 og 38, etter det var jeg fint ferdig.
Min samboer ble litt for glad når jeg ikke tålte minipillen etter vi fikk andremann, og etter litt overtalelse kom tredjemann når vi var 39 og 41.
Siden jeg må ha keisersnitt på grunn av en ryggskade steriliserte jeg meg når tredje kom.
 
I dag et minste 6 år og skal snart begynne skolen.
Jeg husker hvor ferdig jeg egentlig var etter 2. mann, hvor definitivt ferdig jeg var etter 3. mann.
Nå klarer jeg ikke å se en baby uten å lengte etter en til, er helt tullerusk, og vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg.
Ja, jeg er for gammel, jeg vet det.
Hvordan stoppe den ulogiske lengselen?

Anonymkode: fd4f0...173

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er dette jeg også frykter. At jeg aldri kommer til å føle meg ferdig. Har tre barn selv, men er i den alderen hvor man vanligvis pleier å starte å stifte familie. Jeg føler meg IKKE ferdig og synes det er trist å ikke ha småbarn i hus lengre. Har dullet bort yngste for mye på grunn av dette. Mannen er ikke helt med enda, men ser han begynner å mykne på tanken på en fjerdemann. Men jeg er redd for at det blir samme sorgen når fjerdemann også blir ferdig med småbarnsperioden.

Anonymkode: 38bf3...114

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fokuser på det du har, HI. Det er mange som ikke er så heldige å ha barn i det hele tatt. Du har tre.

Du har et valg - fokusere på det du ikke kunne og vil få. Eller legge fokuset ditt på de barna du har.

Anonymkode: 3268c...a9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må ikke ha noe bare fordi man har lyst på det. Hvis du vet at du egentlig ikke vil ha flere og vet at du ikke orker flere, må du bare gjenta dette for seg selv hver gang du føler at du vil ha flere. Du kommer selvfølgelig ikke til å føle det slik for alltid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har snart 6🥰 men blir nokk siste..kanske😅 vi er bare 34 år da så kan få barn noen år til😜

Anonymkode: bd4b1...f30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nr 4 i magen nå ❤️ Ble også tilbudt sterilisering i forbindelse med keisersnitt når nr 3 kom, men turte ikke fordi jeg da var 33 år. Er 36 år nå, og nr 4 kommer i september / oktober 😊 

Første skritt på veien er jo å kontakte legen og undersøke muligheten for å reversere steriliseringen. Er ikke det mulig er prøverør et alternativ men vil anta dere må gå privat og bekoste forsøket selv 😊

Anonymkode: cd6d2...dd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har nr 4 i magen nå ❤️ Ble også tilbudt sterilisering i forbindelse med keisersnitt når nr 3 kom, men turte ikke fordi jeg da var 33 år. Er 36 år nå, og nr 4 kommer i september / oktober 😊 

Første skritt på veien er jo å kontakte legen og undersøke muligheten for å reversere steriliseringen. Er ikke det mulig er prøverør et alternativ men vil anta dere må gå privat og bekoste forsøket selv 😊

Anonymkode: cd6d2...dd7

Jeg ønsker bare å slutte å tenke på ny baby selv hver eneste gang jeg ser en enten i virkeligheten, på TV, på bilder og så videre.
Som jeg skrev, var 39 når 6 åringen ble født, er 45 nå.
Er nok for gammel til reversering eller prøverør

Anonymkode: fd4f0...173

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Jeg synes livet med store barn er supert! Mannens søster har små barn og vi låner dem i ny og ne. Det er veldig koselig, men etter en natt med mange oppvåkninger er det utrolig deilig å gi dem tilbake.

Ingen konkrete tips, men jeg synes småbarn er ganske slitsomt og når jeg synes små spedbarn er søte husker jeg slitenheten i samme slengen.

Anonymkode: 1b41e...662

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det litt sånn jeg også. Jeg pleier å minne meg selv på alt det «negative»🤣 man har jo en tendens til å kun huske det gode med baby og småbarn.

- ønsker jeg å stå opp flere ganger hver natt? 

- ønsker jeg å stå opp kl 5-6 om morgenen?

- ønsker jeg å bysse skrikende baby noen timer i strekk i perioder?

- ønsker jeg å stå på restaurant eller middag hos andre med grinete baby på armen og bytte på hvem av oss som spiser?

The list goes on.....

Anonymkode: 9d079...f42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:
Vi var relativt gamle når vi fikk første, 31 og 33.
Nummer 2 kom når vi var 36 og 38, etter det var jeg fint ferdig.
Min samboer ble litt for glad når jeg ikke tålte minipillen etter vi fikk andremann, og etter litt overtalelse kom tredjemann når vi var 39 og 41.
Siden jeg må ha keisersnitt på grunn av en ryggskade steriliserte jeg meg når tredje kom.
 
I dag et minste 6 år og skal snart begynne skolen.
Jeg husker hvor ferdig jeg egentlig var etter 2. mann, hvor definitivt ferdig jeg var etter 3. mann.
Nå klarer jeg ikke å se en baby uten å lengte etter en til, er helt tullerusk, og vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg.
Ja, jeg er for gammel, jeg vet det.
Hvordan stoppe den ulogiske lengselen?

Anonymkode: fd4f0...173

Dette er helt normalt. Nå er småbarnsperioden over. 

Jeg fikk litt panikk selv, da yngstemann var 4 år. Det går over. Det er lov til å sørge over den perioden som nå er over. ❤️ 

Anonymkode: 543fe...ef7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Er dette jeg også frykter. At jeg aldri kommer til å føle meg ferdig. Har tre barn selv, men er i den alderen hvor man vanligvis pleier å starte å stifte familie. Jeg føler meg IKKE ferdig og synes det er trist å ikke ha småbarn i hus lengre. Har dullet bort yngste for mye på grunn av dette. Mannen er ikke helt med enda, men ser han begynner å mykne på tanken på en fjerdemann. Men jeg er redd for at det blir samme sorgen når fjerdemann også blir ferdig med småbarnsperioden.

Anonymkode: 38bf3...114

Mamma har 7 barn, nettopp pga dette. Hun fikk en sorg hver gang et barn begynte å klare seg seg. Jeg er glad i alle mine søsken, men siden vi var så mange er det mye jeg manglet synes jeg. Tid med foreldrene mine bla. Litt sårt egentlig, at mamma ville ha mange barn. Hvorfor? Var vi andre ikke bra nok? 

Anonymkode: 543fe...ef7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har det litt sånn jeg også. Jeg pleier å minne meg selv på alt det «negative»🤣 man har jo en tendens til å kun huske det gode med baby og småbarn.

- ønsker jeg å stå opp flere ganger hver natt? 

- ønsker jeg å stå opp kl 5-6 om morgenen?

- ønsker jeg å bysse skrikende baby noen timer i strekk i perioder?

- ønsker jeg å stå på restaurant eller middag hos andre med grinete baby på armen og bytte på hvem av oss som spiser?

The list goes on.....

Anonymkode: 9d079...f42

Dette gjør jeg også. 

Har bare ett barn på 7 år, er 37 år og akkurat fått kjæreste (som ikke har behov for egne barn). Skulle gjerne hatt en baby, men har ikke lyst å gi slipp på egentiden min 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vi har snart 6🥰 men blir nokk siste..kanske😅 vi er bare 34 år da så kan få barn noen år til😜

Anonymkode: bd4b1...f30

Det håper jeg da for guds skyld du lar være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fatter ikke hvordan dere kan «følge opp» så mange barn?

Når 4-6 barn skal på idrett, det er dugnader, turneringer i inn og utland, for ikke å snakke om kjøring. Og trenerjobb, lagleder, klassekontakt, etc.

Her stopper lysten på flere barn bare av tanken på at jeg vil stille opp for de to. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Twintipp skrev:

Jeg fatter ikke hvordan dere kan «følge opp» så mange barn?

Når 4-6 barn skal på idrett, det er dugnader, turneringer i inn og utland, for ikke å snakke om kjøring. Og trenerjobb, lagleder, klassekontakt, etc.

Her stopper lysten på flere barn bare av tanken på at jeg vil stille opp for de to. 

Det går veldig fint. 

Vi har fire barn, og har stilt opp som trinnkontakter for alle fire flereganger, sittet i FAU i mange år, vært trenere, kjører på så å si alle kamper, vært lagledere, stilt opp på alt av dugnader, ja listen er nesten uendelig. 

Vi har riktignok ikke hatt så mye tid til egentid.  Men det kommer etterhvert.  

Anonymkode: 664ba...7ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, Anonym bruker said:
Vi var relativt gamle når vi fikk første, 31 og 33.
Nummer 2 kom når vi var 36 og 38, etter det var jeg fint ferdig.
Min samboer ble litt for glad når jeg ikke tålte minipillen etter vi fikk andremann, og etter litt overtalelse kom tredjemann når vi var 39 og 41.
Siden jeg må ha keisersnitt på grunn av en ryggskade steriliserte jeg meg når tredje kom.
 
I dag et minste 6 år og skal snart begynne skolen.
Jeg husker hvor ferdig jeg egentlig var etter 2. mann, hvor definitivt ferdig jeg var etter 3. mann.
Nå klarer jeg ikke å se en baby uten å lengte etter en til, er helt tullerusk, og vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg.
Ja, jeg er for gammel, jeg vet det.
Hvordan stoppe den ulogiske lengselen?

Anonymkode: fd4f0...173

vi har 4 stk ,og var ganske gamle på de 2 siste vi var 37 og 43 når 3 kom og 43 og 49 når sistemann kom ,aldri angret.

Barna er nå 17,14,7 og 5

Anonymkode: 858c4...937

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Anonym bruker said:

vi har 4 stk ,og var ganske gamle på de 2 siste vi var 37 og 43 når 3 kom og 43 og 49 når sistemann kom ,aldri angret.

Barna er nå 17,14,7 og 5

Anonymkode: 858c4...937

herregud her gikkdet fort i svingene, barna er 17,14,7 og 1

Anonymkode: 858c4...937

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...