Gå til innhold

15-åring er invitert med på camping med kusine. Hvor mye bør jeg betale


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

De skal bo i campingvogn. Er så usikker på hva jeg skal sende med.. om jeg skal vipse litt mat og logi. Hun har med eget kort til snop, restaurant og eventuelle parker.

Anonymkode: 36bfb...f73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kusinen og familien? Da hadde jeg spurt foreldrene om jeg skal vippse penger til mat og diverse.

Hadde jeg fått spørsmålet så hadde jeg svart at jeg er tanten og stiller derfor med alt uten at hun skal betale for seg.

Anonymkode: ce1b5...338

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kusinen og familien? Da hadde jeg spurt foreldrene om jeg skal vippse penger til mat og diverse.

Hadde jeg fått spørsmålet så hadde jeg svart at jeg er tanten og stiller derfor med alt uten at hun skal betale for seg.

Anonymkode: ce1b5...338

Samme her 🙂

Anonymkode: 501b7...497

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten min har vært med flere kompiser på hytta. Har aldri vippset for mat? Burde jeg det? Han har hatt med penger til slalåm eller andre aktiviteter 

Anonymkode: ed0d6...48c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om hun skal være med kusinen vil det si at en av foreldrene hennes er søsken av deg eller mannen.... 

Det er virkelig bare å spørre. 

"Hei igjen, tusen takk for at Trine får være med dere, hun gleder seg. Hvor mye skal jeg vipse deg for kost og losji? Blir jo litt merutgifter for mat og drikke.." 

Hadde det vært meg som skulle ha med et tantebarn hadde jeg svart takk for tilbudet, men jeg vil ikke ha noe 😉

Anonymkode: 74337...d3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig merkelig spørsmål. Siden hun skal med kusinen, er det altså onkel/tante som tar henne med? 

Har hatt med meg nevøer og kusiner på camping mange ganger. Kunne ikke falt meg inn å kreve betaling av broren min. Inviterer jeg tantebarna, så står jeg for alt. 

Har jeg ikke råd, så får de ikke være med. 

Anonymkode: 4e796...8a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

50 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De skal bo i campingvogn. Er så usikker på hva jeg skal sende med.. om jeg skal vipse litt mat og logi. Hun har med eget kort til snop, restaurant og eventuelle parker.

Anonymkode: 36bfb...f73

Informer om dette, så tenker jeg det holder. :) Når jeg har med meg andre barn på ting og de har med egne penger, så tenker jeg at det er ment til ting de finner på selv at de skal kjøpe, som suvenirer, is osv. Hadde ikke tenkt at det var til restaurant, parker og slikt. Om de er informert om dette, så har de valget selv, om de vil spandere disse tingene eller ikke.

Mat og slikt ellers tenker jeg at man tar høyde for når man inviterer, men du kan jo spørre om du skal vippse noe utenom hvis du føler for det. Eller om du gjerne vil bidra så kan du jo gi litt feriepenger til kusinen også. :) (Bare om du ønsker det altså, det er ikke nødvendig.)

Anonymkode: 7e7f6...ba0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som  blir invitert betaler. Høyst is og pølse. Ingen unger eller ungdommer vi har hatt med oss - og det er mange - har betalt noe som helst, enten det var kanoleie eller klatrepark eller pizza.

Endret av sug lut
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inviterer vi med står vi for alt. Skulle bare mangle. Men du kan bare spør enkelt «hvor mye skal jeg sende med ?». 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg inviterer betaler jeg. 😀  men om andre har med seg datteren min  vil jeg gjerne betale litt. Fks 1000 kr for mat etc en uke. Så hadde jeg sendt med   Bankkortet hennes og noen kontanter. 🤪

jeg tror at det er sånn for de aller fleste. 
jeg hadde ikke invitert med meg noen om jeg ikke hadde hatt råd til å betale uten å ha snakket med foreldrene først.

Det å ha med seg et ekstra barn er ofte det lille ekstra som gjør turen perfekt.  

Vi er aller veldig forskjellige økonomiske «virkeligheter» Nå er jeg i en en slik situasjon at jeg har råd til å å ta på meg en ekstra utgift med et barn, men for 3 årstiden hadde jeg ikke samme økonomi  og kunne ikke gjort det uten å snakke med foreldrene først og sagt at vi skal eks på lekeland og mitt barn har lyst å ha med seg XX  og hadde vært hyggelig om XX kunne bli med men du må betale inngang. 

Vi har også campingvogn og har stadig med oss barn, vi betaler mat osv for de vi har med. 

Anonymkode: 0653a...106

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...