Gå til innhold

Dere som står på faste medisiner, hvor mye betaler dere på apoteket?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Min mor betaler 400 kr hver gang hun henter ut nye medisiner. Hun står riktignok på 3 ulike typer men jeg synes likevel egenandelen høres høy ut.. hva betaler dere? 

Anonymkode: 38c54...67b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer jo an på hvilke medisiner man henter det. Jeg har medisiner som koster alt fra under 100 kr til flere tusen (betaler da makssumen på 520 kr)

Anonymkode: ed97a...b1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det også veldig forskjellig pris. 

Jeg står fast på tre forskjellige medisiner på blå resept og en på hvit. De koster veldig forskjellig. 

Men egenandelene går på frikortet om hun får det etterhvert. 

Anonymkode: 9937b...882

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betalte 520 hver gang, går på flere medisiner som koster noen tusen. Fikk jo da alltid frikort. Nå er jeg ufør, og betaler ikke lenger for medisiner. Men jeg skal egentlig gå på reseptfrie medisiner for litt under 2000 kr, men det har jeg ikke råd til, så bruker vel rundt 800 kr i måneden. 

Anonymkode: 5cb79...325

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg betalte 520 hver gang, går på flere medisiner som koster noen tusen. Fikk jo da alltid frikort. Nå er jeg ufør, og betaler ikke lenger for medisiner. Men jeg skal egentlig gå på reseptfrie medisiner for litt under 2000 kr, men det har jeg ikke råd til, så bruker vel rundt 800 kr i måneden. 

Anonymkode: 5cb79...325

Betaler du ikke for medisiner pga at du er ufør? Jeg er og ufør, betaler for medisiner akkurat son jeg gjorde før. Har du minstesats, er det derrfor?

Anonymkode: ed97a...b1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Betaler du ikke for medisiner pga at du er ufør? Jeg er og ufør, betaler for medisiner akkurat son jeg gjorde før. Har du minstesats, er det derrfor?

Anonymkode: ed97a...b1a

Jeg har minstesats ja.

Anonymkode: 5cb79...325

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har minstesats ja.

Anonymkode: 5cb79...325

Takk for svar :)

Anonymkode: ed97a...b1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Min mor betaler 400 kr hver gang hun henter ut nye medisiner. Hun står riktignok på 3 ulike typer men jeg synes likevel egenandelen høres høy ut.. hva betaler dere? 

Anonymkode: 38c54...67b

Maxgrensen pr 3 mnd er vel 520. Betaler hun mindre enn det (400) så er ikke det mye.

Anonymkode: b927e...42e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvom man står på faste medisiner er det ikke sikkert det er på blåresept og da gjelder ikke egenandelen

Anonymkode: f0b3c...2c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man har flere ulike medisiner med ulik reseptdato er det 520 pr type til man får frikort.

Har selv opplevd å betale dette x3, men blir raskt frikort da.

Anonymkode: 7dad1...c75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alle mine medisiner er på blå resept. Går på tre medisiner fast hver dag, og tar to andre ved behov. Ingen av medisinene mine koster mer enn 30-40 kroner i egenandel når jeg henter dem ut på apoteket, og etter jeg har nådd frikortgrensen er resten av året gratis. 
Hva er denne 520-grensen?

 

Anonymkode: 46efa...f8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Alle mine medisiner er på blå resept. Går på tre medisiner fast hver dag, og tar to andre ved behov. Ingen av medisinene mine koster mer enn 30-40 kroner i egenandel når jeg henter dem ut på apoteket, og etter jeg har nådd frikortgrensen er resten av året gratis. 
Hva er denne 520-grensen?

 

Anonymkode: 46efa...f8c

Det står ganske greit i linken i svaret over ditt. Men det er f.eks hvis man kjøper en medisin på blå resept som koster over 520 kr, så betaler man uansett ikke mer enn 520 kr for den.

Anonymkode: ed97a...b1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...