Gå til innhold

Imorgen åpner mest sannsynlig Hellas, Italia og Spania igjen


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

vi har biletter til alle den 17 juli -21 juli i hellas, så videre til Italia en uke, så til Spania en uke, SÅ glad vi ikke avbestilte.

Kommer uansett og dra siden det går fly,men mye tyder jo på at det åpnes :D

Anonymkode: c30a4...c10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Aldri i livet om jeg reiser til utlandet i år uansett hva som åpnes i morgen. Redd dette som skjer nå får vi straffen for i høst.

Anonymkode: 0290b...c71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig stas å være der nå, påbud om maske i buss, taxi og bane, restriksjoner på antall mennesker på strendene, halvparten av solsengene fjernet fra bassengområdene, strenge regler på uterestaurantene osv. 

De fleste steder er det lov å gå fritt, men mange steder er det ikke lov å gå flere i følge på butikkene, noen steder påbud om maske på offentlige steder osv. 

Alt kan strammes inn omtrent på timen, blir det økning i antall smittede settes tiltak inn. 

Skjønner ikke at folk ønsker å reise nå... 

Anonymkode: e851b...1d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Veldig stas å være der nå, påbud om maske i buss, taxi og bane, restriksjoner på antall mennesker på strendene, halvparten av solsengene fjernet fra bassengområdene, strenge regler på uterestaurantene osv. 

De fleste steder er det lov å gå fritt, men mange steder er det ikke lov å gå flere i følge på butikkene, noen steder påbud om maske på offentlige steder osv. 

Alt kan strammes inn omtrent på timen, blir det økning i antall smittede settes tiltak inn. 

Skjønner ikke at folk ønsker å reise nå... 

Anonymkode: e851b...1d2

Og Spania har jo allerede strammet inn igjen. 

Anonymkode: 0290b...c71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, Anonym bruker said:

Og Spania har jo allerede strammet inn igjen. 

Anonymkode: 0290b...c71

dette er tull, mine svigerforeldrene bor der ,og dette stemmer ikke

Anonymkode: c30a4...c10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alt kommer an på hvordan man reiser. Hadde hoppet glatt over turisttråkket og full charter. Leie hus og leiebil eller ta med bilen. Hus med basseng og lage mat selv... Ser ikke problemet. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker mitt om de som legger ut bilder fra «sydenferien» i år.

Ja, det blir kanskje lov, men det er lov å tenke selv også.. 

Denne utenlandstrangen folk har vil gjøre det mye mer sårbart mht. smitte. Vi vil kunne komme samme situasjon som vi gjorde da nordmenn returnerte fra vinterferie full av smitte.. 

Anonymkode: cf775...a18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

dette er tull, mine svigerforeldrene bor der ,og dette stemmer ikke

Anonymkode: c30a4...c10

Da følger ikke dine svigerforeldre mye med. Spania har stengt ned 38 kommuner. Nå som solkysten åpner, skal du ikke se bort i fra nye nedstengninger også der. De er svært klare på at de ikke skal tilbake til slik det var, og stenger ned lokalt på flekken selv med mindre utbrudd. 

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/awgxOL/200000-satt-i-isolering-i-spania

Anonymkode: 96f96...3ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

dette er tull, mine svigerforeldrene bor der ,og dette stemmer ikke

Anonymkode: c30a4...c10

Nå er Spania et ganske stort land da, og de har ikke stengt ned hele landet. De stenger ned regioner med økt smitte, om svigerforeldrene dine ikke er i en sånn region nå kan de fort havne i en...

Anonymkode: e851b...1d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En slektning bor i Spania. De sier det begynner å bli kaos på strendene nå. Folk blir jaget bort og nektes å gå på stranda fordi det er fullt. I tillegg er ikke alle bassenger på hotell åpne. Noen er det men der er det også begrenset med plass. Så vil du ha garantert bading må du leie hus med basseng. Ellers er det ganske normalt der nå. Munnbind må brukes og det er litt kjipt pga varmen. 

Anonymkode: 3f51c...3aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tenker mitt om de som legger ut bilder fra «sydenferien» i år.

Ja, det blir kanskje lov, men det er lov å tenke selv også.. 

Denne utenlandstrangen folk har vil gjøre det mye mer sårbart mht. smitte. Vi vil kunne komme samme situasjon som vi gjorde da nordmenn returnerte fra vinterferie full av smitte.. 

Anonymkode: cf775...a18

Det blir ikke det samme. De som kom fra vinterferie ante ikke at covid-19 var kommet til Europa. De tok ingen forholdsregler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

24 minutter siden, Pashla skrev:

Det blir ikke det samme. De som kom fra vinterferie ante ikke at covid-19 var kommet til Europa. De tok ingen forholdsregler.

Og bilder fra ferieparadisene viser at folk ikke tar forholdsregler der heller.. 

Anonymkode: cf775...a18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Pashla skrev:

Det blir ikke det samme. De som kom fra vinterferie ante ikke at covid-19 var kommet til Europa. De tok ingen forholdsregler.

Det gjør ikke folk nå heller. Folk går i fornøyelseparker å driter fullstendig i å holde avstand. Det mest latterlige jeg ser er de som drar til Legoland med ungene sine men hele familien har munnbind. Altså er du så redd for å bli smittet av corona så hold deg langt unna fornøyelseparker,for der står folk altfor tett og gjerne i 1-2 timer i kø på hver aktivitet.

Anonymkode: 65e6e...367

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempe egoistisk og dra på ferie , tror det er tryggere, mange her DRITER jo i reglene nå.

 

Anonymkode: c30a4...c10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idiotisk at de åpner. Blir mye mer spredning av smitte framover. Burde vært stengt For turister til situasjonen er mer avklart. Og folk burde tenke seg litt mer om selv og ikke være så egoistiske. Man MÅ ikke feriere i syden i 2020. 

Anonymkode: 62276...a40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det gjør ikke folk nå heller. Folk går i fornøyelseparker å driter fullstendig i å holde avstand. Det mest latterlige jeg ser er de som drar til Legoland med ungene sine men hele familien har munnbind. Altså er du så redd for å bli smittet av corona så hold deg langt unna fornøyelseparker,for der står folk altfor tett og gjerne i 1-2 timer i kø på hver aktivitet.

Anonymkode: 65e6e...367

Det kan da hende, men nå har de i alle fall kunnskapen. Det hadde ingen i februar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutes ago, Anonym bruker said:

Idiotisk at de åpner. Blir mye mer spredning av smitte framover. Burde vært stengt For turister til situasjonen er mer avklart. Og folk burde tenke seg litt mer om selv og ikke være så egoistiske. Man MÅ ikke feriere i syden i 2020. 

Anonymkode: 62276...a40

Man MÅ ikke være i Norge heller, Er ingen som tar hensyn her mer nesten, så er tryggere og dra til utlandet, der det er mye strengere enn her

Anonymkode: c30a4...c10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Man MÅ ikke være i Norge heller, Er ingen som tar hensyn her mer nesten, så er tryggere og dra til utlandet, der det er mye strengere enn her

Anonymkode: c30a4...c10

Det tenker jeg og. Jeg bor på sørlandet, og det kryr av folk her og er smekkfullt overalt. Var på det lille lokale kjøpesenteret i går, har aldri sett så mye biler og folk der på en formiddag før, selv om det er julimåned.

Anonymkode: 31dce...8b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Lykke til - egoismen lenge leve. 

Anonymkode: 50899...921

Så teit kommentar....

Anonymkode: 5bf85...422

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Anonym bruker said:

Det tenker jeg og. Jeg bor på sørlandet, og det kryr av folk her og er smekkfullt overalt. Var på det lille lokale kjøpesenteret i går, har aldri sett så mye biler og folk der på en formiddag før, selv om det er julimåned.

Anonymkode: 31dce...8b3

ikke sant, så folk må slutte bry seg hele tiden, er jo ikke åpent for morro skyld

Anonymkode: c30a4...c10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

ikke sant, så folk må slutte bry seg hele tiden, er jo ikke åpent for morro skyld

Anonymkode: c30a4...c10

Nei, det er nok ikke bare for moro skyld, det er helt klart sterke økonomiske incentiver bak dette. Spørs hvordan det går med økonomien om vi får en ny periode med begrensning. Jeg synes breddeidretten burde åpnes før sydenturene, siden den er svært viktig for folkehelsa. 

Anonymkode: 7df2e...a43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

ikke sant, så folk må slutte bry seg hele tiden, er jo ikke åpent for morro skyld

Anonymkode: c30a4...c10

Vel, det var ikke akkurat det jeg sa

Anonymkode: 31dce...8b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Alt kommer an på hvordan man reiser. Hadde hoppet glatt over turisttråkket og full charter. Leie hus og leiebil eller ta med bilen. Hus med basseng og lage mat selv... Ser ikke problemet. 

 

Ikke overraskende, er mange problemer du ikke ser.

Anonymkode: 2d12b...70f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...