Gå til innhold

Hvor mange menn må til for å få av en takboks?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi har kjøpt oss ny bil. Den var dyr og vi har lånt mye til den. Jeg mener den skal stå i garasjen, men mannen sier den er for høy med takboksen på og at vi må ha på den til etter ferien fordi den er nesten umulig å få av. Det må være 4 mann for å få den av uten å skrape opp bilen!! Er dette tilfelle dere som har ny bil og takboks?😳

Anonymkode: 404ce...eab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

37 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi har kjøpt oss ny bil. Den var dyr og vi har lånt mye til den. Jeg mener den skal stå i garasjen, men mannen sier den er for høy med takboksen på og at vi må ha på den til etter ferien fordi den er nesten umulig å få av. Det må være 4 mann for å få den av uten å skrape opp bilen!! Er dette tilfelle dere som har ny bil og takboks?😳

Anonymkode: 404ce...eab

Men er det ikke bare å være fire menn (kvinner er ubrukelige her?) når den skal av da? Kan ikke ta mange minuttene det. 

Anonymkode: f380c...ca2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og min mann klarer det helt fint alene. Hvis det må fire mann til, må de være veldig svake menn. 

Anonymkode: 1ce8b...df2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde du kom med en vits, jeg, da jeg leste tittelen "hvor mange svensker må til for å...", liksom ;)

På en helt ny bil tenker jeg det kan være smart å være fire, i hvert fall første gangen. Det går nok med to også, men risikoen da for at det kan skje en liten glipp og komme skraper i bilen er langt større. Så inntil dere er blitt kjent med mekanismene og boksen så ville jeg, på en helt ny bil, heller vært litt for forsiktig enn det motsatte.

Anonymkode: 35764...125

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Trodde du kom med en vits, jeg, da jeg leste tittelen "hvor mange svensker må til for å...", liksom ;)

På en helt ny bil tenker jeg det kan være smart å være fire, i hvert fall første gangen. Det går nok med to også, men risikoen da for at det kan skje en liten glipp og komme skraper i bilen er langt større. Så inntil dere er blitt kjent med mekanismene og boksen så ville jeg, på en helt ny bil, heller vært litt for forsiktig enn det motsatte.

Anonymkode: 35764...125

Men må ikke være fire mannfolk, det kan jo være dere to og to andre, kvinner eller menn, boksen i seg selv er jo ikke spesielt tung, det er mest det at man må være høy nok slik at man har noenlunde oversikt slik at man ikke støter borti noe.

Anonymkode: 35764...125

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har ikke jeg ny bil da, men jeg tar av takboksen alene. Men med ny bil ville jeg nok vært 2.

Anonymkode: c5c82...8ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte ny bil for to år siden. Bilen min er høy. Og har stor takboks. Har tatt av og på takboksen alene siden dag en. Boksen er jo lett. Aldri fått skraper eller noe på bilen. Jeg er kvinne, men er 180 høy. Men bilen er høyere, så jeg må stå i døra på den når jeg fester boksen. Ellers løfter jeg den opp bakfra. Null problem . Dere må nå iallfall klare det med letthet når dere er to.

Anonymkode: 7a8e1...9fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har høy bil og jeg rekker ikke opp! 
 

Avhengig av størrelse på bil og boks han det være litt klundrete å få den av og på. Sikkert lurt å være flere første gangen. 

Anonymkode: b8bc1...101

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To personer holder, en på hver side. Jeg og mannen tar av og på vår (vi fikk ny bil i våres). 

Men det er jo ikke noe problem at bilen står ute en sommer heller, biler tåler det 😉

Anonymkode: db45c...328

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde ford s-max med panorama tak, da er det spesielle fester så hele stativet med takboks måtte av, jeg klarte ikke å løfte den av sammen med mannen, måtte to menn til, vi kjøpe sånn heis til å ha i garasjen, vi kom jo riktignok inn i garasjen med bil og takboks. Har dere veldig høy bil eller lav garasje?

Anonymkode: eff4c...bcc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vi har kjøpt oss ny bil. Den var dyr og vi har lånt mye til den. Jeg mener den skal stå i garasjen, men mannen sier den er for høy med takboksen på og at vi må ha på den til etter ferien fordi den er nesten umulig å få av. Det må være 4 mann for å få den av uten å skrape opp bilen!! Er dette tilfelle dere som har ny bil og takboks?😳

Anonymkode: 404ce...eab

Har dere målt høyden på garasjedøra da? 

Anonymkode: ed025...dac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke litt dårlig planlegging å kjøpe bil som ikke passer i garasjen med takboks hvis dere har behov for denne boksen?🤔

Anonymkode: e2c0b...a18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har dyr og ny bil og jeg og mannen klarer det sammen. Men ser det hadde vært mye enklere med to høye personer: jeg er en 165 og må streve for å få den av og være ekstra forsiktig. Så to sterke personer på over 185 er å anbefale 

Anonymkode: a764a...95a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...