Gå til innhold

Er din 13-åring mye hjemme?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Min 13-årige gutt er på farten hele dagen føles det som nå i ferien. Står opp i 10-tiden, ligger i sengen og ser på mobil eller spiller PlayStation en time. Dusjer, spiser frokost ved 11.30 tiden og så er han ut av døra.....Må være hjemme kl 21, men vi får han og 2 kompiser til å spise middag her eller hos en av de andre....noen ganger går de uten mat fra 12 til 21. 
De farter rundt, sykler, sparkesykler, bader eller henger rundt om.

Idag har det regner mye og han tok med en kompis hit rett etter lunch som ble hentet kl 22. 
 
Siste jeg hørte var «sees i morgen...»

Liksom bånn gass hele dagen. Jeg tenker det er ferie og normalt. I morgen skal han vaske rommet sitt før han farter ut igjen...

Hvordan er deres tenåringer?

Anonymkode: 11f99...b45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Min 13-årige gutt er på farten hele dagen føles det som nå i ferien. Står opp i 10-tiden, ligger i sengen og ser på mobil eller spiller PlayStation en time. Dusjer, spiser frokost ved 11.30 tiden og så er han ut av døra.....Må være hjemme kl 21, men vi får han og 2 kompiser til å spise middag her eller hos en av de andre....noen ganger går de uten mat fra 12 til 21. 
De farter rundt, sykler, sparkesykler, bader eller henger rundt om.

Idag har det regner mye og han tok med en kompis hit rett etter lunch som ble hentet kl 22. 
 
Siste jeg hørte var «sees i morgen...»

Liksom bånn gass hele dagen. Jeg tenker det er ferie og normalt. I morgen skal han vaske rommet sitt før han farter ut igjen...

Hvordan er deres tenåringer?

Anonymkode: 11f99...b45

Er vel vanlig dette? Blir mindre og mindre hjemme. 18 åringen er hjem for å sove og spise. Ser han ikke mye ellers 🤣

Anonymkode: ed2a8...eb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er 12, men det høres ganske kjent ut likevel. Han er kanskje litt mer hjemme enn det din er. Tror det er ganske vanlig. :)

Anonymkode: 5df33...7fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres kjent ut, men det er også kjent at de sitter bare hjemme forran en skjerm. Mine unger har hatt perioder der jeg nesten ikke ser de og perioder der jeg tror de har frosset fast forran den skjermen. Mine har vært enten eller, heldigvis er periodene der de sitter klistra forran skjermen ikke så lang. 

Anonymkode: 05816...ed7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her, min er 12 da.  Mye som skjer, besøke venner på hytta, badeland med kompiser, besøk, overnattinger osv. Blir helt stressa på hans vegne. Men han koser seg da🤣 

Anonymkode: f46e0...eb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres vanlig ut.

Men syns 21 var tidlig å måtte hjem i ferien. 
 

Anonymkode: 2444a...23d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Høres vanlig ut.

Men syns 21 var tidlig å måtte hjem i ferien. 
 

Anonymkode: 2444a...23d

Det må min også når de bare farter rundt ute. Er de hjemme hos noen kan jeg hente mye senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/7/2020 at 10:43 PM, Anonym bruker said:

Min 13-årige gutt er på farten hele dagen føles det som nå i ferien. Står opp i 10-tiden, ligger i sengen og ser på mobil eller spiller PlayStation en time. Dusjer, spiser frokost ved 11.30 tiden og så er han ut av døra.....Må være hjemme kl 21, men vi får han og 2 kompiser til å spise middag her eller hos en av de andre....noen ganger går de uten mat fra 12 til 21. 
De farter rundt, sykler, sparkesykler, bader eller henger rundt om.

Idag har det regner mye og han tok med en kompis hit rett etter lunch som ble hentet kl 22. 
 
Siste jeg hørte var «sees i morgen...»

Liksom bånn gass hele dagen. Jeg tenker det er ferie og normalt. I morgen skal han vaske rommet sitt før han farter ut igjen...

Hvordan er deres tenåringer?

Anonymkode: 11f99...b45

har  2 stk, og de ser jeg ikke veldig mye til, han på 18 har sommerjobb, så han jobber mye, og når han er hjemme er han med venner og kjæresten, ser han sjelden mellom 7-23 på hverdager nå så veldig sjelden, litt i helgene

mens lillebror på 13 er også mye ute med vennene sine, og er hjemme fra 10-12 stort sett og fra 23 og utover på kvelden, ofte på overnattingbesøk nå, eller ute med kjæresten og venner

Anonymkode: 1f833...68c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine tennåringer går ikke ut med mindre vi finner på noe med dem.

De gamer... Det gjør vennene også så hvem skal de i tilfelle være sammen med ute?

Det skjer jo selvfølgelig innimellom, men går mange dager mellom hver gang. 

Anonymkode: 06093...1e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Mine tennåringer går ikke ut med mindre vi finner på noe med dem.

De gamer... Det gjør vennene også så hvem skal de i tilfelle være sammen med ute?

Det skjer jo selvfølgelig innimellom, men går mange dager mellom hver gang. 

Anonymkode: 06093...1e6

Oj, da hadde jeg blitt mer oppgitt. Hvis det går mange dager mellom de er ute. Myye stillesitting osv

Anonymkode: 11f99...b45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er bare sammen med oss med unntak av sin daglige treningsøkt. Satser mye på idretten og bruker mye tid på å dra til konkurranser. Vet han er en populær gutt og at valget er hans mht å ikke være sosial. Møter kompiser på trening, men nå i sommer har de ulike treningsplaner så derfor lite kontakt. Han trives veldig godt i lag med oss i familien og sier han syns det er rart med alle som bare flyr ute uten mål og mening. Han er 14'år og absolutt godt i puberteten, så det kunne noen ganger vært greit at han luftet seg med sine egne...i dag har han spilt med lillebror, løpt en to timers økt, spilt badminton og nå er det Monopol. Og sånn går dagene hans. Skal sies st han sover til 1000 da. Det er vel den eneste lasten jeg kan si han har....

Anonymkode: f6c7b...1a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Både jente 12 og gutt 14 er som din hi. De er stadig på farten og lite hjemme.

De to første ukene i skoleferien jobbet jeg og så de knapt. De er dårlige til å huske å spise begge to når de er på farta dessverre,  det har vi snakket mye om.

Nå har jeg ferie med dem. Vi er på hytta og koser oss sammen.

Veldig glad de er sosiale, har mye venner og ting å finne på, men veldig hyggelig å gjøre ting med de også. 
Her måtte yngste inn 21:30 og eldste 22:00.

 

Anonymkode: 31c59...ae7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Oj, da hadde jeg blitt mer oppgitt. Hvis det går mange dager mellom de er ute. Myye stillesitting osv

Anonymkode: 11f99...b45

Jo det blir det, men kan ikke nekte de å være sammen med venner for det er det jeg i tilfelle gjør.

De har litt husarbeid hver dag, men er det fint vær og de heller vil ut så hopper de over det. 

Synes egentlig det er rart at ikke flere svarer det samme som meg for de er ikke akuratt ensomme. De som tror gaming er ensomt tar feil.

 

Anonymkode: 06093...1e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...