Gå til innhold

Søppelsortering på bad


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvilke tema er det egentlig som engasjerer så mye her inne? Jeg kan komme på klutvask og parfyme fra tidligere. Men det må da være flere? 

Anonymkode: 204da...f2f

Det å flytte barn til fremovervendt bilsete er en slager her inne. Det skal nemlig helst ikke gjøres før barnet er konfirmert!! 😂

Anonymkode: 7201c...e43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, mot sånne er ikke argumenter noen vits akkurat...

Anonymkode: d2207...1f4

Du kan ikke argumentere for at det er så mye verre å kaste innpakket bind og tamponger i restavfallet på kjøkkenet, i en bøtte med lokk som blir tømt hver dag, enn å la seg godgjøre på varmekablene på badet. 

Derfor tyr du til personangrep og stråmenn. 

Anonymkode: 217fa...85f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvilke tema er det egentlig som engasjerer så mye her inne? Jeg kan komme på klutvask og parfyme fra tidligere. Men det må da være flere? 

Anonymkode: 204da...f2f

Katter
Hvor ofte man dusjer, som er tett knyttet til klutvask
Tidligere var røyking et brennhett tema, men nå er det ikke så mange igjen som røyker.
Skyllemiddel med eller uten parfyme har vel også generert noen lange tråder.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du kan ikke argumentere for at det er så mye verre å kaste innpakket bind og tamponger i restavfallet på kjøkkenet, i en bøtte med lokk som blir tømt hver dag, enn å la seg godgjøre på varmekablene på badet. 

Derfor tyr du til personangrep og stråmenn. 

Anonymkode: 217fa...85f

Det er jo det å frakte det dit i allmenn beskuelse midt i et selskap som er hovedproblemet , i andre sitt hus. Men selv i eget hus er det jo upraktisk og uhygienisk.  

Anonymkode: d2207...1f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvilke tema er det egentlig som engasjerer så mye her inne? Jeg kan komme på klutvask og parfyme fra tidligere. Men det må da være flere? 

Anonymkode: 204da...f2f

Skyllemiddel 😂

Anonymkode: f593a...653

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke nødvendig å kaste sine egne bind og tamponger på badet om man absolutt vil ha de i søpla på kjøkkenet.

Men det er veldig greit å ha en søppeldunk på badet, til hår fra dusjsluk og hårbørste, q-tips, bomullsdotter og annen søppel som blir på badet, også får man bare tømme den etter selskap i tilfelle noen gjester har kastet menstingene sine i den.

Ser virkelig ikke problemet altså, vi har en liten dunk med lokk fra Ikea, og en rull med små sorte poser liggende i skapet på badet. Den tømmes jevnlig, men her i huset er det ingen som har mensen for tiden. Men datteren min som er 13 år har jevnlig venninner på besøk som har mensen, og de er unge og litt sjenerte, særlig siden vi også har to gutter på 16 og 19 år, så det er nok greit å slippe gå gjennom hele huset og inn på kjøkkenet med brukt utstyr tenker jeg. Selv om de er mye mer åpne om mens og mye mindre sjenerte på slike ting enn for en generasjon og to siden så er det ikke kult å gå gjennom hele huset med et brukt bind gjemt i hånda altså.

Anonymkode: f3641...a90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvilke tema er det egentlig som engasjerer så mye her inne? Jeg kan komme på klutvask og parfyme fra tidligere. Men det må da være flere? 

Anonymkode: 204da...f2f

Jeg flere andre har kommet med gode temaer allerede, og jeg kan signere alle de. I tillegg kan jeg nevne: 

Helsesekretærer

Lærere - her er det mange «undertemaer» å ta av, som lærerlønninger, lærerferie (og hvorvidt det er ferie eller avspasering), arbeidsbelastning for lærere vs hvilken som helst annen yrkesgruppe, og sikkert masse mer jeg ikke kommer på i farten. Alle temaer relatert til lærere er betent og engasjerer følelsesmessig på alle plan. 

Matpriser i Norge

Sex mens barna er i huset

Lønninger og andre økonomiske spørsmål 

 

Jeg vet det er mer også, men det var det jeg kom på i farta i tillegg til det som er nevnt av andre i tråden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvilke tema er det egentlig som engasjerer så mye her inne? Jeg kan komme på klutvask og parfyme fra tidligere. Men det må da være flere? 

Anonymkode: 204da...f2f

Om husstandens gutter og menn skal sitte eller stå og tisse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sorterer ikke på badet, men er det store ting tomme såpeflakser og tannbørste emballasje ect. Sorterer jeg.

har jeg mensen og er på et bad uten søppelkasse på do kaster jeg tampongen i do. Jeg bruker ikke bind.

helt uaktuelt for meg og tusle med innpakket tampong til søppelen på kjøkkenet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Får da virkelig håpe de vasker hendene etterpå ja. 

Anonymkode: d2207...1f4

Man kan jo håpe, men kan ikke helt se for meg at alle gidder å først gå ut på kjøkkenet for å kaste det, for så å gå tilbake til badet  igjen for å vaske hendene.

Anonymkode: f593a...653

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Man kan jo håpe, men kan ikke helt se for meg at alle gidder å først gå ut på kjøkkenet for å kaste det, for så å gå tilbake til badet  igjen for å vaske hendene.

Anonymkode: f593a...653

De kan jo vaske hendene på kjøkkenet da .. men umulig å si om det er lov i et slikt hus da, mulig det også er fy...

Anonymkode: d2207...1f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg startet denne tråden fordi jeg rett og slett lurte på om noen sorterte søppel der slik som det har blitt vanlig på kjøkkenet.

Da jeg vokste opp var det kun en bøtte på kjøkkenet og så kom sortering. Dette endret hvordan vi har det på kjøkkenet for de fleste kjøkken i dag har som regel flere bøtter.

Det var dette jeg tenkte på da jeg spurte. Om denne "trenden" endrer flere rom. At dette skulle bli til en stor debatt om hvor bind og tamponger skal kastes tenkte jeg ikke på, men har fått meg en god latter.

Konklusjonen er ihvertfall klar. De fleste har ikke mer enn en bøtte ihvertfall 😄

Anonymkode: 6f7ce...659

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.7.2020 den 10.46, Anonym bruker skrev:

Det er jo det å frakte det dit i allmenn beskuelse midt i et selskap som er hovedproblemet , i andre sitt hus. Men selv i eget hus er det jo upraktisk og uhygienisk.  

Anonymkode: d2207...1f4

Jeg trodde ikke at det å ha en pakke diskré i hånden på sin vei til kjøkkenet og o’hellige søppelbøtte kunne være et problem for voksne folk. 

Ikke skjønner jeg at et bind eller tampong godt innpakket i dopapir skal utgjøre en så stor hygienisk risiko heller. Det er vel ikke slik at mensblodet ekspanderer i møte med annet restavfall? Jeg finner tanken på at bind osv får stå og godgjøre seg på varmekablene vel så ubehagelig. 

Anonymkode: 217fa...85f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg trodde ikke at det å ha en pakke diskré i hånden på sin vei til kjøkkenet og o’hellige søppelbøtte kunne være et problem for voksne folk. 

Ikke skjønner jeg at et bind eller tampong godt innpakket i dopapir skal utgjøre en så stor hygienisk risiko heller. Det er vel ikke slik at mensblodet ekspanderer i møte med annet restavfall? Jeg finner tanken på at bind osv får stå og godgjøre seg på varmekablene vel så ubehagelig. 

Anonymkode: 217fa...85f

Du mangler evnen til å sette deg inn i andres situasjon da; empati. Ikke uvanlig det skjønner jeg. Jeg har hvertfall ikke digre mannehender så en tampong og et truseinnlegg med søppel og tykt lag dopapir rundt kan ikke jeg skjule i ei hånd. Klemmes det sammen tyter jo blodet ut også... og når man driver og fisker dette ut og pakker det inn vil det jo ikke være helt rent utenpå, en får nødvendigvis ikke vasket hender først om ikke hele prosessen skal gjøres i utallige trinn. 

Er alternativet å legge det rett på varmekablene altså? Min søppelbøtte er tilpasset bad med lufting under, innholdet er langt over gulvet. Og uansett skal det da ikke annet enn søppel oppi der?? Eller tenker du vi skal bruke den til generell oppbevaring siden det byr deg så mot? Er det virkelig så mye bedre at det godgjør seg der du skal tilberede og spise maten din? 

Anonymkode: d2207...1f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selvfølgelig søppelbøtte på badet.

Pleier å overnatte hos ei venninne og der er det ikke noen bøtte på badet.

Så etter en tur på badet på kvelden/morgenen har jeg:

Hår fra dusjen, har langt hår så det blir endel, renseserviett, rensepads, q-tips og innpakket truseinnlegg/bind. 

Må gå ned trappen og gjennom stuen for å komme til kjøkkenet.

Kan love at det ikke er så lett og skjule det jeg har i hånda for de som sitter i stuen. 

Anonymkode: e45d3...855

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Du mangler evnen til å sette deg inn i andres situasjon da; empati. Ikke uvanlig det skjønner jeg. Jeg har hvertfall ikke digre mannehender så en tampong og et truseinnlegg med søppel og tykt lag dopapir rundt kan ikke jeg skjule i ei hånd. Klemmes det sammen tyter jo blodet ut også... og når man driver og fisker dette ut og pakker det inn vil det jo ikke være helt rent utenpå, en får nødvendigvis ikke vasket hender først om ikke hele prosessen skal gjøres i utallige trinn. 

Er alternativet å legge det rett på varmekablene altså? Min søppelbøtte er tilpasset bad med lufting under, innholdet er langt over gulvet. Og uansett skal det da ikke annet enn søppel oppi der?? Eller tenker du vi skal bruke den til generell oppbevaring siden det byr deg så mot? Er det virkelig så mye bedre at det godgjør seg der du skal tilberede og spise maten din? 

Anonymkode: d2207...1f4

Hvis det tyter ut blod hvis du klemmer på et bind/tampong som er pakket inn i dopapir vil jeg på det sterkeste anbefale deg å skifte bind/tampong langt oftere.

Anonymkode: 26136...eeb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis det tyter ut blod hvis du klemmer på et bind/tampong som er pakket inn i dopapir vil jeg på det sterkeste anbefale deg å skifte bind/tampong langt oftere.

Anonymkode: 26136...eeb

Ikke sant 🤢

Anonymkode: 217fa...85f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis det tyter ut blod hvis du klemmer på et bind/tampong som er pakket inn i dopapir vil jeg på det sterkeste anbefale deg å skifte bind/tampong langt oftere.

Anonymkode: 26136...eeb

Du har ikke prøvd mine blødninger, jeg bytter hver time eller oftere og bruker de største typene. Likevel er det slaktehus.

Anonymkode: c59b6...6d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du mangler evnen til å sette deg inn i andres situasjon da; empati. Ikke uvanlig det skjønner jeg. Jeg har hvertfall ikke digre mannehender så en tampong og et truseinnlegg med søppel og tykt lag dopapir rundt kan ikke jeg skjule i ei hånd. Klemmes det sammen tyter jo blodet ut også... og når man driver og fisker dette ut og pakker det inn vil det jo ikke være helt rent utenpå, en får nødvendigvis ikke vasket hender først om ikke hele prosessen skal gjøres i utallige trinn. 

Er alternativet å legge det rett på varmekablene altså? Min søppelbøtte er tilpasset bad med lufting under, innholdet er langt over gulvet. Og uansett skal det da ikke annet enn søppel oppi der?? Eller tenker du vi skal bruke den til generell oppbevaring siden det byr deg så mot? Er det virkelig så mye bedre at det godgjør seg der du skal tilberede og spise maten din? 

Anonymkode: d2207...1f4

Jeg tror vi bare får enes om at de fleste både er mer løsningsorienterte enn deg og ikke har så kraftige blødninger at det ikke er nok med et par runder toalettpapir rundt sanitærproduktene sine. Jeg tror heller ikke at de fleste voksne folk får hetta av at andre skjønner at de har mensen. 

Jeg jobber på en videregående skole og der er mensen et tema som snakkes om på lik linje med strekk i foten og hodepine. Tipper få av dem hadde gått i rugg om de måtte kaste avfallet sitt andre steder enn de pleier. Man blir visst litt mer satt med alderen ;) 

Anonymkode: 217fa...85f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvis det tyter ut blod hvis du klemmer på et bind/tampong som er pakket inn i dopapir vil jeg på det sterkeste anbefale deg å skifte bind/tampong langt oftere.

Anonymkode: 26136...eeb

Ja, det ville jo vært gøy å kunne ta den turen oftere. Skal du kritisere meg for hvor mye jeg blør også nå, er ikke det riktig heller? 

Anonymkode: d2207...1f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tror vi bare får enes om at de fleste både er mer løsningsorienterte enn deg og ikke har så kraftige blødninger at det ikke er nok med et par runder toalettpapir rundt sanitærproduktene sine. Jeg tror heller ikke at de fleste voksne folk får hetta av at andre skjønner at de har mensen. 

Jeg jobber på en videregående skole og der er mensen et tema som snakkes om på lik linje med strekk i foten og hodepine. Tipper få av dem hadde gått i rugg om de måtte kaste avfallet sitt andre steder enn de pleier. Man blir visst litt mer satt med alderen ;) 

Anonymkode: 217fa...85f

Og der måtte du over på hersketeknikk ja... dårlig forsøk da når det med alderen treffer litt dårlig all den tid eldre damer ikke har mensen. Og det nok gjerne er i akkurat deres hus det mangler nettopp en slik søppeldunk. 

Anonymkode: d2207...1f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tror vi bare får enes om at de fleste både er mer løsningsorienterte enn deg og ikke har så kraftige blødninger at det ikke er nok med et par runder toalettpapir rundt sanitærproduktene sine. Jeg tror heller ikke at de fleste voksne folk får hetta av at andre skjønner at de har mensen. 

Jeg jobber på en videregående skole og der er mensen et tema som snakkes om på lik linje med strekk i foten og hodepine. Tipper få av dem hadde gått i rugg om de måtte kaste avfallet sitt andre steder enn de pleier. Man blir visst litt mer satt med alderen ;) 

Anonymkode: 217fa...85f

Folk er forskjellige og noen er mer private enn andre uten at det gjør dem mindre løsningsorienterte. En løsning er jo å ha søppelbøtte på badet. En annen å kaste tampongen i do om det ikke er søppelbøtte.

Anonymkode: deb02...c02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og der måtte du over på hersketeknikk ja... dårlig forsøk da når det med alderen treffer litt dårlig all den tid eldre damer ikke har mensen. Og det nok gjerne er i akkurat deres hus det mangler nettopp en slik søppeldunk. 

Anonymkode: d2207...1f4

Hersketeknikk? At man argumenterer mot deg er ikke hersketeknikk. 

Det er også forskjell på å være voksen og eldre, det skjønner du vel. 

Anonymkode: 217fa...85f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvis det tyter ut blod hvis du klemmer på et bind/tampong som er pakket inn i dopapir vil jeg på det sterkeste anbefale deg å skifte bind/tampong langt oftere.

Anonymkode: 26136...eeb

Du er en sånn som knapt blør når du har mensen, eller?

Pris deg lykkelig for det!!!

Anonymkode: 7201c...e43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du er en sånn som knapt blør når du har mensen, eller?

Pris deg lykkelig for det!!!

Anonymkode: 7201c...e43

Jeg har veldig sterke blødninger, særlig de første dagene av mensen. Det løser jeg ved å skifte ofte.

Anonymkode: 26136...eeb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...