Gå til innhold

Søppelsortering på bad


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo enda verre enn å måtte kaste det i søppla på kjøkkenet. Man er bra sær hvis man forventer at folk skal putte brukte bind eller tamponger i veska og ta det med seg hjem.

Anonymkode: f593a...653

Jeg forventer ikke det. Vi har søppelkasse på kjøkkenet, og søppeldunk ute, og jeg forventer at folk kaster søppel der, men om man ikke fikser det og trenger hjelp til å finne andre løsninger enn å melde avbud til selskap, så er jo en liten ziplockpose i veska en mulighet. Vedkommende hadde jo ikke hatt noe problemer med å legge det fra seg i en liten dunk på noens bad, som noen da må sjekke om er full, ta opp, knyte sammen og bære ut, så jeg ser ikke at det er noe eklere å putte det i en pose og bære det ut selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, Himmel og hav skrev:

Jeg tror du må bytte merke på tampongene eller bindene dine, og så øve deg på å pakke dem inn og bære dem uten å søle. 

Jeg blør mye, tampong blir jo full av blod? Og truseinnlegg skiftes og. Klemmer man på den så tyter det altså. Det finnes ikke større pga tts. Men heldigvis trenger jeg ikke drive med slikt tull, folk i dag har skjønt at man har søppeldunk på badet. 

Anonymkode: d2207...1f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg grøsser litt av at du må gå rundt og vifte med tampongen om du må kaste den et annet sted enn på badet. Det er jo bare 🤢🤢

Anonymkode: 217fa...85f

Du mener jeg bør dra den ut der?? Må jo nødvendigvis bære den i hånda?? Selvfølgelig vifter jeg ikke med den, men den må jo bæres? Gudskjelov er ikke dette lenger en problemstilling jeg må forholde meg til, folk uten søppel på badet kjenner jeg ikke i dag.

Anonymkode: d2207...1f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Himmel og hav skrev:

Jeg forventer ikke det. Vi har søppelkasse på kjøkkenet, og søppeldunk ute, og jeg forventer at folk kaster søppel der, men om man ikke fikser det og trenger hjelp til å finne andre løsninger enn å melde avbud til selskap, så er jo en liten ziplockpose i veska en mulighet. Vedkommende hadde jo ikke hatt noe problemer med å legge det fra seg i en liten dunk på noens bad, som noen da må sjekke om er full, ta opp, knyte sammen og bære ut, så jeg ser ikke at det er noe eklere å putte det i en pose og bære det ut selv. 

Gå rundt med det i veska? Ikke noe eklere? Nå gjør du deg dummere enn du er håper jeg 

Anonymkode: d2207...1f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Himmel og hav skrev:

Jeg forventer ikke det. Vi har søppelkasse på kjøkkenet, og søppeldunk ute, og jeg forventer at folk kaster søppel der, men om man ikke fikser det og trenger hjelp til å finne andre løsninger enn å melde avbud til selskap, så er jo en liten ziplockpose i veska en mulighet. Vedkommende hadde jo ikke hatt noe problemer med å legge det fra seg i en liten dunk på noens bad, som noen da må sjekke om er full, ta opp, knyte sammen og bære ut, så jeg ser ikke at det er noe eklere å putte det i en pose og bære det ut selv. 

Du er skikkelig sær

Anonymkode: f593a...653

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Du mener jeg bør dra den ut der?? Må jo nødvendigvis bære den i hånda?? Selvfølgelig vifter jeg ikke med den, men den må jo bæres? Gudskjelov er ikke dette lenger en problemstilling jeg må forholde meg til, folk uten søppel på badet kjenner jeg ikke i dag.

Anonymkode: d2207...1f4

Jeg skjønner faktisk ikke at dette faktisk kan være et problem? Andre folk er da virkelig ikke opptatt av hva du kaster i søppelet? Om du har en litt stor (hvor stor kan den være egentlig) papirpakke i hånden som du kaster diskré der det måtte passe er det nok få som engang registrerer det. Folk er ikke såå opptatt av deg, vil jeg tro. 

Så slapp helt av, det går nok bra uansett. 

Anonymkode: 217fa...85f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du er skikkelig sær

Anonymkode: f593a...653

Hva gjør du? Kaster hele dunken og kjøper en ny?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, *Miss Marple* skrev:

Hvor lenge lar dere søppel være på kjøkkenet, egentlig? Tømmer man bøtta hver dag er det vel ikke noe problem hva som havner hvor? 

Tømmer ikke søpla på kjøkkenet hver dag, nei. Kan fort gå flere dager mellom hver gang. Har jo papirsøppel, plastsøppel og matsøppel i tillegg. Tar ofte noen dager før restavfallet er fullt da. 

Anonymkode: 7201c...e43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Himmel og hav skrev:

Hva gjør du? Kaster hele dunken og kjøper en ny?

Nei, hvorfor skulle jeg det?

Anonymkode: f593a...653

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg skjønner faktisk ikke at dette faktisk kan være et problem? Andre folk er da virkelig ikke opptatt av hva du kaster i søppelet? Om du har en litt stor (hvor stor kan den være egentlig) papirpakke i hånden som du kaster diskré der det måtte passe er det nok få som engang registrerer det. Folk er ikke såå opptatt av deg, vil jeg tro. 

Så slapp helt av, det går nok bra uansett. 

Anonymkode: 217fa...85f

Men hvorfor skal man utsette gjester for det? Ser ikke en god grunn for at ikke vertskapet skal tilby en dunk på badet så gjester slipper det der? Synes du det hadde vært greit på en restaurant også? Man skulle bært med seg brukt tampong og kastet på kjøkkenet? De har jo lufttørker til hendene, så hvorfor ha søpoeldunk der?

Anonymkode: d2207...1f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Himmel og hav skrev:

Hva gjør du? Kaster hele dunken og kjøper en ny?

De fleste pleier da ikke gå gjennom søppelet for å sjekke om gjester har hatt mensen? Den tømmes da den tømmes som alle andre søppeldunker i huset! 

Anonymkode: d2207...1f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Nei, hvorfor skulle jeg det?

Anonymkode: f593a...653

Siden du uthever dette : "som noen da må sjekke om er full, ta opp, knyte sammen og bære ut" i min tekst og kaller meg skikkelig sær. Jeg trodde dette var rimelig standard prosedyre for å ta ut en søppelpose. Hvordan gjør du det, da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Men hvorfor skal man utsette gjester for det? Ser ikke en god grunn for at ikke vertskapet skal tilby en dunk på badet så gjester slipper det der? Synes du det hadde vært greit på en restaurant også? Man skulle bært med seg brukt tampong og kastet på kjøkkenet? De har jo lufttørker til hendene, så hvorfor ha søpoeldunk der?

Anonymkode: d2207...1f4

Nå blir du bare usaklig.

Det kan virkelig ikke være et reelt problem for vanlige folk om de må bære papirrullen sin på kjøkkenet en sjelden gang. 

Anonymkode: 217fa...85f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

De fleste pleier da ikke gå gjennom søppelet for å sjekke om gjester har hatt mensen? Den tømmes da den tømmes som alle andre søppeldunker i huset! 

Anonymkode: d2207...1f4

Gå gjennom? Hvem sa noe om gå gjennom? Jeg kikker da bare under lokket for å se om den er full før jeg løfter posen ut, knyter den sammen og bærer den ut. Har du ikke pose i dunken? DET er i så tilfelle skikkelig ekkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tømmer ikke søpla på kjøkkenet hver dag, nei. Kan fort gå flere dager mellom hver gang. Har jo papirsøppel, plastsøppel og matsøppel i tillegg. Tar ofte noen dager før restavfallet er fullt da. 

Anonymkode: 7201c...e43

Det syns jeg er litt ekkelt, da. Mat- og restavfall tømmes hver dag. Man er tydligvis forskjellige, men stort sett går det nok greit uansett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Himmel og hav skrev:

Siden du uthever dette : "som noen da må sjekke om er full, ta opp, knyte sammen og bære ut" i min tekst og kaller meg skikkelig sær. Jeg trodde dette var rimelig standard prosedyre for å ta ut en søppelpose. Hvordan gjør du det, da? 

Ja,j eg mente at du er sær som tydeligvis synes det er vanskelig å sjekke om er søppla er full, ta den opp, knyte sammen og bære den ut, siden du synes gjester like godt kan putte det i en pose og legge det i veska.

Anonymkode: f593a...653

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Himmel og hav skrev:

Så å ta med seg en liten pose og legge det brukte bindet i veska har ikke slått deg som en løsning? Da må heller hele familien bli hjemme fordi mor har mensen?

Det er ingen søppelbøtte på badet hos meg. Det har gått veldig fint i alle år. Antagelig har jeg ikke venner og familie med et forknytt forhold til mensen, og de klarer fint å bære med seg ting de få skrittene fra badet til kjøkkenet. Man trenger jo ikke rusle gjennom stua og veive med tampongen for. De færreste jeg besøker har søppel på do/badet, og ikke engang da jeg var 14 syntes jeg det var pinlig å måtte gå på kjøkkenet hos venninner for å kaste bind/tamponger. Har aldri tenkt tanken en gang at det skulle være unormalt. 

Jaja... om jeg kjenner deg og er på besøk hos deg vil doen din gå tett da. Jeg foretrekker å tømme søppelbøtte på badet fremfor å betale for rørlegger. Siden det er åpenbart at flere ikke gjør som du og flere andre ønsker og tar det med til kjøkkenet.

 

Anonymkode: deb02...c02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jaja... om jeg kjenner deg og er på besøk hos deg vil doen din gå tett da. Jeg foretrekker å tømme søppelbøtte på badet fremfor å betale for rørlegger. Siden det er åpenbart at flere ikke gjør som du og flere andre ønsker og tar det med til kjøkkenet.

 

Anonymkode: deb02...c02

Da vet jeg hvor jeg skal sende rørleggerregninga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja,j eg mente at du er sær som tydeligvis synes det er vanskelig å sjekke om er søppla er full, ta den opp, knyte sammen og bære den ut, siden du synes gjester like godt kan putte det i en pose og legge det i veska.

Anonymkode: f593a...653

Jeg synes ikke det er vanskelig. Hvor skrev jeg det? Det jeg synes er rart er at noen er så beklemte at de ikke klarer å gå ut og legge søpla si i ei stor kasse på et kjøkken, eller ha den med i veska hjem for den del, men å legge den i en liten dunk på et bad, det er ok. Uansett hvor man legger den (bortsett fra i egen veske eller om man er så fantastisk lite løsningsorientert at man drar det ned i do) så må vertskapet på et eller annet punkt ta opp, knyte igjen og bære dette ut. Om poenget er at ingen må skjønne at man har mensen, så er det lettere å skjule det i en stor dunk på et kjøkken enn i en liten dunk på et bad. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Himmel og hav skrev:

Da vet jeg hvor jeg skal sende rørleggerregninga.

Du kan jo prøve.

Anonymkode: deb02...c02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du kaster vel ikke bleier i søppla på kjøkkenet?

Anonymkode: f593a...653

Nei, det kan jeg love deg. De får komme seg ut med én gang. Jeg går ikke ut fra at du har dem på badet, heller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden er kostelig lesning. Spesielt hun som mener det er mangel på oppdragelse å kaste innpakkede bind eller tamponger i restavfallet til folk, men å tette doen deres er innafor, for det er ikke hennes problem🙃 Vi har tydeligvis litt ulik oppfatning av hva god og dårlig oppdragelse er. Jeg et oppdratt til å alltid forlate et sted i minst like god forfatning som det var da jeg ankom, og har virkelig aldri ansett dette som et problem. Hvem unnlater å besøke familie på grunn av manglende søppelbøtte på do? Er det ikke bedre å enten ha med en pose i vesken og ta avfallet rett i dunken ute (hvis man anser det som for uhygienisk til å kastes inne), eller eventuelt forklare problemet og be vertskapet skaffe en bøtte? Eller er ikke familieforholdet så mye verdt at man tar seg bryet? Det må være veldig hemmende å ha det slik, og da burde man i alle fall adressere og kommunisere problemet. 
 

Vi har tre bad; ett for oss to voksne, ett for guttene og ett for jentene (5 og 7 år). De eneste overnattingsgjestene vi har er venner av barna og besteforeldre godt opp i 70-åra. Når jentene (og venninnene) nærmer seg puberteten kan det godt hende vi ser behov for søppelbøtte på deres bad. Vi voksne genererer svært lite avfall på badet. Jeg bruker gjenbrukbare pads (vaskes i maskin) til ansiktsrens, og bruker kun menskopp. Både vårt og barnas avfall (toalettrullkjerner, brukte tannkoster, tannkremtuber, sjampoflasker etc) bæres rett ut og legges i kildesortering eller restavfall. 

Anonymkode: 204da...f2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spyler ned i doen hos de som ikke har søppelbøtte på badet. Deres problem, ikke mitt. 

Kildesorterer ikke på badet. 

Anonymkode: 0f841...fbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Spyler ned i doen hos de som ikke har søppelbøtte på badet. Deres problem, ikke mitt. 

Kildesorterer ikke på badet. 

Anonymkode: 0f841...fbc

Jeg skjønner ikke helt. Er det fordi det er flaut å snike det ned i restavfallet? Er det ikke i så fall flauere at avfallet tetter doen til vertskapet? Eller er det en annen grunn til at du ikke håndterer avfallet ditt?

Anonymkode: 204da...f2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...