Gå til innhold

Søppelsortering på bad


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Var jeg på besøk hos folk som ikke hadde søppelbøtte på badet gikk alt i toalettet da jeg var tenåring. Ikke mitt problem om det ble tett. 
Nå unngår jeg helst å gå på besøk hos de uten søppelbøtte på badet om jeg har mensen. Så en del selskap og barnebursdager der jeg og familien dessverre ikke har hatt anledning til å komme. 

Jeg skifter søppelpose på badet ofte. Dermed unngår jeg lukt og gjester slipper å gå gjennom huset med blodige bind om de helst vil slippe.

Anonymkode: deb02...c02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Husker med skrekk den gangen jeg nesten tettet doen med bind som fjortis. Tror ærlig talt den ble halvtett.  Jeg ruslet ut og sa ingenting. 

Å ikke ha søppel på badet er håpløst.

Anonymkode: d596f...796

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Var jeg på besøk hos folk som ikke hadde søppelbøtte på badet gikk alt i toalettet da jeg var tenåring. Ikke mitt problem om det ble tett. 
Nå unngår jeg helst å gå på besøk hos de uten søppelbøtte på badet om jeg har mensen. Så en del selskap og barnebursdager der jeg og familien dessverre ikke har hatt anledning til å komme. 

Jeg skifter søppelpose på badet ofte. Dermed unngår jeg lukt og gjester slipper å gå gjennom huset med blodige bind om de helst vil slippe.

Anonymkode: deb02...c02

Så å ta med seg en liten pose og legge det brukte bindet i veska har ikke slått deg som en løsning? Da må heller hele familien bli hjemme fordi mor har mensen?

Det er ingen søppelbøtte på badet hos meg. Det har gått veldig fint i alle år. Antagelig har jeg ikke venner og familie med et forknytt forhold til mensen, og de klarer fint å bære med seg ting de få skrittene fra badet til kjøkkenet. Man trenger jo ikke rusle gjennom stua og veive med tampongen for. De færreste jeg besøker har søppel på do/badet, og ikke engang da jeg var 14 syntes jeg det var pinlig å måtte gå på kjøkkenet hos venninner for å kaste bind/tamponger. Har aldri tenkt tanken en gang at det skulle være unormalt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Himmel og hav skrev:

Så å ta med seg en liten pose og legge det brukte bindet i veska har ikke slått deg som en løsning? Da må heller hele familien bli hjemme fordi mor har mensen?

Det er ingen søppelbøtte på badet hos meg. Det har gått veldig fint i alle år. Antagelig har jeg ikke venner og familie med et forknytt forhold til mensen, og de klarer fint å bære med seg ting de få skrittene fra badet til kjøkkenet. Man trenger jo ikke rusle gjennom stua og veive med tampongen for. De færreste jeg besøker har søppel på do/badet, og ikke engang da jeg var 14 syntes jeg det var pinlig å måtte gå på kjøkkenet hos venninner for å kaste bind/tamponger. Har aldri tenkt tanken en gang at det skulle være unormalt. 

Du synes hun skal sitte med brukte bind i veska i et selskap fordi vertskapet ikke evner tilby fasiliteter som en søppeldunk på do? Har ikke noe med forknytthet å gjøre, men folkeskikk og hygiene. Du synes det er helt greit å komme vasende med et brukt bind godt synlig, gå forbi alle gjestene som står og forskyner seg med kake og så kaste bindet på kjøkkenet. Deg om det. Hadde folk kastet bind og tamponger på mitt kjøkken hadde jeg faktisk lurt på hva slags oppdragelse de hadde fått ... eller ikke fått...

Anonymkode: d2207...1f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, sug lut skrev:

Søppelkasser på bad og do er en selvfølge. Vi gidder virkelig ikke å måtte gå tur med søpla, med bomullsdotter og q-tips og linselommer og kleenex og tomme sjampoflasker - vi vil kaste der vi er. Det er da heller ikke sånn at man i her i husholdningen blør kontinuerlig, det er enkelt å tømme fortløpende de dagene det er aktuelt.

Sorterer du på badet, da? Jeg vil jo ikke ha plast og restavfall og papir i samme så jeg må sortere etterpå?

Og det har virkelig aldri vært et problem at man rydder etter seg fortløpende. Jeg bor ikke på Graceland, så det jeg genererer av avfall når jeg steller meg er enkelt å ta med dit det skal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du synes hun skal sitte med brukte bind i veska i et selskap fordi vertskapet ikke evner tilby fasiliteter som en søppeldunk på do? Har ikke noe med forknytthet å gjøre, men folkeskikk og hygiene. Du synes det er helt greit å komme vasende med et brukt bind godt synlig, gå forbi alle gjestene som står og forskyner seg med kake og så kaste bindet på kjøkkenet. Deg om det. Hadde folk kastet bind og tamponger på mitt kjøkken hadde jeg faktisk lurt på hva slags oppdragelse de hadde fått ... eller ikke fått...

Anonymkode: d2207...1f4

Er dette en problemstilling du ofte må forholde deg til? Har dine gjester muligens oftere mensen enn mine? Og jeg lover deg, det er jævlig mye i restavfall på kjøkkenet som er eklere enn en tampong, altså. Det er tross alt friskt blod. Hvorfor i alle dager er det eklere enn det andre du finner i søpla? Hva med bleier? Vil du ha de på badet også? Eller er de mindre ekle? Det er jo komisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Du synes hun skal sitte med brukte bind i veska i et selskap fordi vertskapet ikke evner tilby fasiliteter som en søppeldunk på do? Har ikke noe med forknytthet å gjøre, men folkeskikk og hygiene. Du synes det er helt greit å komme vasende med et brukt bind godt synlig, gå forbi alle gjestene som står og forskyner seg med kake og så kaste bindet på kjøkkenet. Deg om det. Hadde folk kastet bind og tamponger på mitt kjøkken hadde jeg faktisk lurt på hva slags oppdragelse de hadde fått ... eller ikke fått...

Anonymkode: d2207...1f4

Ja, om man ikke tør å gå å kaste noe i søppeldunken, men heller velger poseløsningen, så er det greit for meg. Det er jo ikke mitt problem.

Ja, om man ikke klarer å holde det diskret sammenpakket i den ene handa før man kaster det, så må folk gjerne gå og veive med det. Jeg ville nok synes det var et snodig valg, i og med at søpla er rett ved kjøkkendøra og man måtte tatt seg en ekstra runde for å gå forbi de som forsyner seg, men om det er det man vil...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, amandine skrev:

Sorterer du på badet, da? Jeg vil jo ikke ha plast og restavfall og papir i samme så jeg må sortere etterpå?

Og det har virkelig aldri vært et problem at man rydder etter seg fortløpende. Jeg bor ikke på Graceland, så det jeg genererer av avfall når jeg steller meg er enkelt å ta med dit det skal.

Sorterer ut stor plast. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, amandine skrev:

Er dette en problemstilling du ofte må forholde deg til? Har dine gjester muligens oftere mensen enn mine? Og jeg lover deg, det er jævlig mye i restavfall på kjøkkenet som er eklere enn en tampong, altså. Det er tross alt friskt blod. Hvorfor i alle dager er det eklere enn det andre du finner i søpla? Hva med bleier? Vil du ha de på badet også? Eller er de mindre ekle? Det er jo komisk.

Jeg lurer også litt på det. Mulig de er vegetarianere? Jeg kaster både avskjær av kylling og fisk i restavfallet. Ser ikke på det som noe problem, da det uansett bæres ut så godt som daglig. 

Anonymkode: 204da...f2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søppelbøtte på badet er et must! Er det mye plast, så putter jeg det i plastdunken på kjøkkenet. Resten er restavfall. Mine gjester skal slippe å gå lete etter en søppelbøtte for å putte bind/tamponger, bleier og annet som er vanlig å kaste på badet. Varmekabler er ingen problem. Er det noe søppel som lukter, så er det bare å kaste søpla. Søppelbøtta på badet er ikke noe veldig stor, så fylles fort opp. Mensen er for meg noe personlig, og jeg har ikke lyst til å annonsere når jeg har det ved å komme med et bind inntulla i papir, for å kaste det i søpla under kjøkkenbenken på kjøkkenet, mens andre står å forsyner seg av kaker som er på oppå kjøkkenbenken. Det er ikke mye koselig altså! Syns det er veldig rart å ikke ha et søppelspann innpå do/badet.

Anonymkode: 0eb86...22a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke jeg produserer så mye søppel på badet, men det blir jo litt tanntråd, hår, linsepakke, negler, rusk og rask fra lommer etc.

Med menskopp (anbefales!), blir det ikke bind etc fra meg. Og bleier kastes i egen søppel..

Skikkelig irriterende å måtte snike ut bind. Jeg vet ikke hvor alle mine venner har søppel på kjøkkenet faktisk.. Spør ofte hvor det er for å kaste serviett etc. Å spørre venninners ektefeller hvor jeg kan kaste bind 😖

Anonymkode: d596f...796

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg spylte alltid ned alt sånn i do hos slike sære folk som ikke har søppel på badet!!! Alt av bind, plast og tamponger. Eller unngikk å dra til dem... Så uhygienisk å pakke alt inn i papir. Legge blodhaugen fra seg, vaske hender og så bære dette rundt i huset for å kaste det. Vaske hender igjen da etter å ha spasert rundt med blodet. Bruke en halv rull for at det ikke skal sive gjennom.... Mensblod har heller ikke noe på et kjøkken å gjøre... du har særs lite empati dersom du mener alle synes dette er helt greit. Normale folk har da søppeldunk på badet. Litt hensyn kan man faktisk ta til gjester. 

Anonymkode: d2207...1f4

And here we go... Veldig sterke følelser du har om dette emnet? Og i hvilke mengder blør du, egentlig 🤢

Anonymkode: 217fa...85f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, amandine skrev:

Er dette en problemstilling du ofte må forholde deg til? Har dine gjester muligens oftere mensen enn mine? Og jeg lover deg, det er jævlig mye i restavfall på kjøkkenet som er eklere enn en tampong, altså. Det er tross alt friskt blod. Hvorfor i alle dager er det eklere enn det andre du finner i søpla? Hva med bleier? Vil du ha de på badet også? Eller er de mindre ekle? Det er jo komisk.

Bleier kastes naturligvis på badet der de skiftes? Du skifter ikke bleier på kjøkkenet eller? Aner ikke hvor ofte mine gjester har mensen, men damene har det jo en gang i mnd. Vi merker ikke at gjestene har det, de kaster sitt evt avfall på badet, aldri merket noe til det, de slipper jo sprade rundt med det .. Men jeg lover deg at det merkes i et hus uten søppel på badet. Har ikke lenger noen venner eller familie som ikke har søppel på badet, men hadde et par venner i gamledager som hadde foreldre uten sans for normal hygiene. Hatet det! Aldri brydd meg mye om mensen eller vært flau over det, men å skulle måtte gå inn på kjøkkenet der med noe alle skjønte hva var å hive det der ved siden av pappan og storebror til Liv, det skjedde bare ikke. Spylte det ned i do, og det gjorde jo alle jentene som var der om de hadde mensen. Doen gikk sikkert ofte tett... 

Friskt blod er det strengt tatt ikke, det er blod oppsamlet over endel timer fra kjønnsorganet. Ting fra dette området hører ikke naturlig hjemme på mitt kjøkken, men er helt normalt på et bad. Ikke fordi det er ekkelt, men hygienemessig så hører ikke underlivsavfall hjemme på et rom man lager mat. Om du ikke ser dette så har du missa noe når det gjelder hygiene altså. 

Anonymkode: d2207...1f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

29 minutter siden, Himmel og hav skrev:

Ja, om man ikke tør å gå å kaste noe i søppeldunken, men heller velger poseløsningen, så er det greit for meg. Det er jo ikke mitt problem.

Ja, om man ikke klarer å holde det diskret sammenpakket i den ene handa før man kaster det, så må folk gjerne gå og veive med det. Jeg ville nok synes det var et snodig valg, i og med at søpla er rett ved kjøkkendøra og man måtte tatt seg en ekstra runde for å gå forbi de som forsyner seg, men om det er det man vil...

 

Jeg var i selskap i dag, søpla under vasken. Alle kakene på benken rundt. Måtte godt forbi alle der ja. Og du finner det ikke det spor ukoselig at det mest sannsynlig får rester på hendene om de skal skvise dette sammen i hånda for å gjemme det? Det vil jo da tyte ut blod...

Anonymkode: d2207...1f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har faktisk aldri vært et problem i mine snart 50 år. Er det søppelbøtte på badet kaster jeg søppelet der, er det ikke tar jeg det med meg til kjøkkenet. Det blir jo bare en liten rull? 

Vi har søppelbøtte på badet og tømmer den rimelig ofte, kjenner aldri lukt. 

Jeg tar store plastdingser og tomme doruller på kjøkken for sortering, men resten går under kategorien restavfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har SELVFØLGELIG søppelbøtte på badet, og der kaster jeg bind, q-tips og diverse annet restavfall. Tomme doruller kaster jeg i papirdunken jeg har på boden, og plast fra f.eks. bindpakker kaster jeg i plastavfallssekken jeg også har på boden.

Skjønner meg heller ikke på folk som ikke har søppelbøtte på badet - utrolig kvalmt å kaste bind og bleier på kjøkkenet!!

Anonymkode: 7201c...e43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg lurer også litt på det. Mulig de er vegetarianere? Jeg kaster både avskjær av kylling og fisk i restavfallet. Ser ikke på det som noe problem, da det uansett bæres ut så godt som daglig. 

Anonymkode: 204da...f2f

Men for guds skyld, det er da mat? Evner du ikke se forskjell? Eller koker du pudding av mensblod? 

Anonymkode: d2207...1f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Himmel og hav skrev:

Så å ta med seg en liten pose og legge det brukte bindet i veska har ikke slått deg som en løsning? Da må heller hele familien bli hjemme fordi mor har mensen?

Det er ingen søppelbøtte på badet hos meg. Det har gått veldig fint i alle år. Antagelig har jeg ikke venner og familie med et forknytt forhold til mensen, og de klarer fint å bære med seg ting de få skrittene fra badet til kjøkkenet. Man trenger jo ikke rusle gjennom stua og veive med tampongen for. De færreste jeg besøker har søppel på do/badet, og ikke engang da jeg var 14 syntes jeg det var pinlig å måtte gå på kjøkkenet hos venninner for å kaste bind/tamponger. Har aldri tenkt tanken en gang at det skulle være unormalt. 

Det er jo enda verre enn å måtte kaste det i søppla på kjøkkenet. Man er bra sær hvis man forventer at folk skal putte brukte bind eller tamponger i veska og ta det med seg hjem.

Anonymkode: f593a...653

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg var i selskap i dag, søpla under vasken. Alle kakene på benken rundt. Måtte godt forbi alle der ja. Og du finner det ikke det spor ukoselig at det mest sannsynlig får rester på hendene om de skal skvise dette sammen i hånda for å gjemme det? Det vil jo da tyte ut blod...

Anonymkode: d2207...1f4

For et sammentreff 😂😂du er ikke sann 🙈😳😝

Anonymkode: 217fa...85f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg var i selskap i dag, søpla under vasken. Alle kakene på benken rundt. Måtte godt forbi alle der ja. Og du finner det ikke det spor ukoselig at det mest sannsynlig får rester på hendene om de skal skvise dette sammen i hånda for å gjemme det? Det vil jo da tyte ut blod...

Anonymkode: d2207...1f4

Jeg tror du må bytte merke på tampongene eller bindene dine, og så øve deg på å pakke dem inn og bære dem uten å søle. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

And here we go... Veldig sterke følelser du har om dette emnet? Og i hvilke mengder blør du, egentlig 🤢

Anonymkode: 217fa...85f

Der ser du jo, du grøsser av tanken på mitt mensblod, men mener likevel jeg skal måtte dra det rundt i andres hus på display?

Anonymkode: d2207...1f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har SELVFØLGELIG søppelbøtte på badet, og der kaster jeg bind, q-tips og diverse annet restavfall. Tomme doruller kaster jeg i papirdunken jeg har på boden, og plast fra f.eks. bindpakker kaster jeg i plastavfallssekken jeg også har på boden.

Skjønner meg heller ikke på folk som ikke har søppelbøtte på badet - utrolig kvalmt å kaste bind og bleier på kjøkkenet!!

Anonymkode: 7201c...e43

Hvor lenge lar dere søppel være på kjøkkenet, egentlig? Tømmer man bøtta hver dag er det vel ikke noe problem hva som havner hvor? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Der ser du jo, du grøsser av tanken på mitt mensblod, men mener likevel jeg skal måtte dra det rundt i andres hus på display?

Anonymkode: d2207...1f4

Jeg grøsser litt av at du må gå rundt og vifte med tampongen om du må kaste den et annet sted enn på badet. Det er jo bare 🤢🤢

Anonymkode: 217fa...85f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, amandine skrev:

Er dette en problemstilling du ofte må forholde deg til? Har dine gjester muligens oftere mensen enn mine? Og jeg lover deg, det er jævlig mye i restavfall på kjøkkenet som er eklere enn en tampong, altså. Det er tross alt friskt blod. Hvorfor i alle dager er det eklere enn det andre du finner i søpla? Hva med bleier? Vil du ha de på badet også? Eller er de mindre ekle? Det er jo komisk.

Du kaster vel ikke bleier i søppla på kjøkkenet?

Anonymkode: f593a...653

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

For et sammentreff 😂😂du er ikke sann 🙈😳😝

Anonymkode: 217fa...85f

Jeg hadde ikke mensen, jeg bare prøvde forklare vedkommende at ikke alle har søpla ytterst på kjøkkenet helt inntil badet med null gjester i syne. 🤦‍♀️

Anonymkode: d2207...1f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...