Gå til innhold

Sommerbilen 2020- vise frem perlene i nord-Norge men ikke i sør?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Leser gjennom reiseruten nå og det slår meg at de har valgt noen av de flotteste perlene i nord-Norge mens store deler av Vestlandet og Østlandet skal bli representert av litt småkjipe industristeder?(med noen unntak da, bla.Trollstigen, Valldal og Verdens Ende)  Se bare her. https://www.nrk.no/sommer/her-kjorer-sommerbilen-i-sommer-1.14902839

Odda, Årdal, Ørje og Moss..? Stusser over hvorfor for eksempel Odda til stadighet blir valgt som vertsbygd i sommerprogrammene. Hardanger har så utrolig mange nydelige plasser å skilte med også velger de Odda til gangs..? 

 

Anonymkode: ce3de...d5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vel høyst subjektivt hva som er "perler". Det er vel ikke utsikten fra bilen som avgjør om programmet blir bra, men tilgangen til interessante historier og gjester.

Anonymkode: 95544...b35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er vel høyst subjektivt hva som er "perler". Det er vel ikke utsikten fra bilen som avgjør om programmet blir bra, men tilgangen til interessante historier og gjester.

Anonymkode: 95544...b35

Dette! 

Anonymkode: 15792...b8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er rarere at de overhodet ikke er i nærheten av sørlandet

Anonymkode: fbb7a...7a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Leser gjennom reiseruten nå og det slår meg at de har valgt noen av de flotteste perlene i nord-Norge mens store deler av Vestlandet og Østlandet skal bli representert av litt småkjipe industristeder?(med noen unntak da, bla.Trollstigen, Valldal og Verdens Ende)  Se bare her. https://www.nrk.no/sommer/her-kjorer-sommerbilen-i-sommer-1.14902839

Odda, Årdal, Ørje og Moss..? Stusser over hvorfor for eksempel Odda til stadighet blir valgt som vertsbygd i sommerprogrammene. Hardanger har så utrolig mange nydelige plasser å skilte med også velger de Odda til gangs..? 

 

Anonymkode: ce3de...d5b

Ja, det er helt utrolig.  Det er "perlene" i Sognefjorden og Hardangerfjorden som skal vises frem, Årdal og Odda.  Makan !

Anonymkode: 0b457...ebb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg synes det er rarere at de overhodet ikke er i nærheten av sørlandet

Anonymkode: fbb7a...7a8

Enig.. Vitsen med et sånt program er vel å få vist hele landet vårt frem i hver sin unike sommerlige prakt. I hvert fall var det sånn tidligere..Å ekskludere EN landsdel blir bare dårlig.

Anonymkode: ce3de...d5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 De har jo i mine øyne glemt /hoppet over er veldig stor del av Finnmark. Var veldig skuffet  over at de ikke har vist frem  Varangerfjorden og stedene rundt, Berlevåg og Båtsfjord .,. Ingen blir 100 % fornøyd 

Anonymkode: c4ce8...92e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja, det er helt utrolig.  Det er "perlene" i Sognefjorden og Hardangerfjorden som skal vises frem, Årdal og Odda.  Makan !

Anonymkode: 0b457...ebb

Men det er jo køyreturen som er poenget, ikkje så mykje målet.  For å komme til Odda må ein køyre langs heile sørfjorden, og den er flott! Dei har helikopter som sveiper over fjell og dal, og naturen rundt Odda er spesiell, om ikkje akkurat byen er det.  Same gjeld Årdal, med Utladalen og Vettisfossen.  Og så vil eg tru dei klarar å treffe på spennande og interessante folk. Er jo opptil fleire artige Oddingar det eg kjenner til.

Sørlandsbyane er sjarmerande, men der er jo halve landet samla på sydenferie likevel, og ikkje for å fornærme nokon, men vegane der er relativt dritkjedelege å køyre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, alle dere som er så misfornøyde her; sendte dere inn forslag om steder å besøke da de va om tips fra Norges befolkning da? Hjelper lite å sitte i sofaen å sutre om dere ikke har bidratt. Og det sier seg selv at de ikke rekker innom hver eneste krok i dette landet. Så lang er ikke sommeren. 

Anonymkode: 15792...b8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men, alle dere som er så misfornøyde her; sendte dere inn forslag om steder å besøke da de va om tips fra Norges befolkning da? Hjelper lite å sitte i sofaen å sutre om dere ikke har bidratt. Og det sier seg selv at de ikke rekker innom hver eneste krok i dette landet. Så lang er ikke sommeren. 

Anonymkode: 15792...b8a

Hadde de brukt helikopter istedet ville de ha rukket det.

Anonymkode: c0dba...5c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hadde de brukt helikopter istedet ville de ha rukket det.

Anonymkode: c0dba...5c5

Ja, for det tar nesten ikke noe tid å lande og ta av igjen for å besøke en masse steder og snakke med folk osv. ☺️🙄

Anonymkode: 15792...b8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ja, for det tar nesten ikke noe tid å lande og ta av igjen for å besøke en masse steder og snakke med folk osv. ☺️🙄

Anonymkode: 15792...b8a

Det var bare et forslag altså! Hva er ditt forslag da, som er så mye bedre? Motorsykkel?

Anonymkode: c0dba...5c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det var bare et forslag altså! Hva er ditt forslag da, som er så mye bedre? Motorsykkel?

Anonymkode: c0dba...5c5

Jeg har ikke et problem med dette programmet og måte. De har løst det på, så jeg verken  trenger eller har tenkt til å komme opp med en alternativ løsning. 

Anonymkode: 15792...b8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men, alle dere som er så misfornøyde her; sendte dere inn forslag om steder å besøke da de va om tips fra Norges befolkning da? Hjelper lite å sitte i sofaen å sutre om dere ikke har bidratt. Og det sier seg selv at de ikke rekker innom hver eneste krok i dette landet. Så lang er ikke sommeren. 

Anonymkode: 15792...b8a

Bruker du den logikkene eller og? Du mener aldri noe om noe hvis du ikke har prøvd å gjøre noe med det først?

Anonymkode: fbb7a...7a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bruker du den logikkene eller og? Du mener aldri noe om noe hvis du ikke har prøvd å gjøre noe med det først?

Anonymkode: fbb7a...7a8

Veldig sjeldent. 

Anonymkode: 15792...b8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, soleia skrev:

Men det er jo køyreturen som er poenget, ikkje så mykje målet.  For å komme til Odda må ein køyre langs heile sørfjorden, og den er flott! Dei har helikopter som sveiper over fjell og dal, og naturen rundt Odda er spesiell, om ikkje akkurat byen er det.  Same gjeld Årdal, med Utladalen og Vettisfossen.  Og så vil eg tru dei klarar å treffe på spennande og interessante folk. Er jo opptil fleire artige Oddingar det eg kjenner til.

Sørlandsbyane er sjarmerande, men der er jo halve landet samla på sydenferie likevel, og ikkje for å fornærme nokon, men vegane der er relativt dritkjedelege å køyre.

Joda, men likevel stusser jeg over målet her.  Noen trange og mindre pene industristeder, når det finnes så mange perler i nærheten.  

Når det gjelder programledere, så har det vært tragisk kjedelig så langt. Enkelte "radiotryne" passer bare på tv, like mye karisma som en pakke havregryn. Håper det tar seg opp.

Anonymkode: 0b457...ebb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nord-Norge har jo ikke en gang noe å vise frem. Her i sentrum av Norge, og på Østlandet, er det jo mye fint å vise frem. Mye historie, mye av verdi for landet. Tar en turen til Vestlandet så er det mye fjell og historie der også og en fantastisk vakker natur! Jeg er skuffet over dette bilkjøreturopplegget jeg også.

Anonymkode: 5bf03...80c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.7.2020 den 20.11, Anonym bruker skrev:

Leser gjennom reiseruten nå og det slår meg at de har valgt noen av de flotteste perlene i nord-Norge mens store deler av Vestlandet og Østlandet skal bli representert av litt småkjipe industristeder?(med noen unntak da, bla.Trollstigen, Valldal og Verdens Ende)  Se bare her. https://www.nrk.no/sommer/her-kjorer-sommerbilen-i-sommer-1.14902839

Odda, Årdal, Ørje og Moss..? Stusser over hvorfor for eksempel Odda til stadighet blir valgt som vertsbygd i sommerprogrammene. Hardanger har så utrolig mange nydelige plasser å skilte med også velger de Odda til gangs..? 

 

Anonymkode: ce3de...d5b

I Nord-Norge er det umulig å unngå perler. Dét er den store forskjellen. Samme hvilken rute du velger: ny perle.

Anonymkode: 86f93...f57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nord-Norge har jo ikke en gang noe å vise frem. Her i sentrum av Norge, og på Østlandet, er det jo mye fint å vise frem. Mye historie, mye av verdi for landet. Tar en turen til Vestlandet så er det mye fjell og historie der også og en fantastisk vakker natur! Jeg er skuffet over dette bilkjøreturopplegget jeg også.

Anonymkode: 5bf03...80c

Nevn 5 ting fra Østlandet som bør vises frem. 

Anonymkode: 86f93...f57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herreminhatt, har ikkje sett programmet, og ikkje lese heile tråden. Men makan til sutring😳. Når ein reiser rundt i bil rekk ein ikkje heile landet, og dei har nok plukka ut eit utval, det er jo alltid slike program om sommaren, og i år er det desse plassane dei viser fram. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sørlandet og Østlandet får jo en del tv-tid ellers da. Mange av desse stedene som blir vist fram no som har vært mye mindre på tv enn Sørlandet og Østlandet. 

Anonymkode: 3834a...5d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Anonym bruker skrev:

Joda, men likevel stusser jeg over målet her.  Noen trange og mindre pene industristeder, når det finnes så mange perler i nærheten.  

Når det gjelder programledere, så har det vært tragisk kjedelig så langt. Enkelte "radiotryne" passer bare på tv, like mye karisma som en pakke havregryn. Håper det tar seg opp.

Anonymkode: 0b457...ebb

På den positive siden så fikk jo du noe å sutre og klage over, så da var det fint de lagde programmet som de gjorde likevel. Ingenting gjør så godt for sjela som å klage på andre mennesker og jobben de gjør, særlig på Internett!

Anonymkode: 8a4f3...ab5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...