Gå til innhold

Jeg trodde faktisk at det var ganske lett å se om folk er overvektige eller ikke


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

10 timer siden, Tante Hufsa skrev:

Rart det der hva fasong har å si. Jeg er «heldig» med at jeg fordeler vekta over hele kroppen. Jeg skjuler kiloene mine godt. Jeg er 171 og veier 78. Jeg veide 65 etter fødsel og da så jeg ikke frisk ut. Veldig beinete over skuldre og hofter. Alle ribbein vistes og null rumpe. Andre på min høyde med samme vekt er flotte. 
Jeg trives best på 68-70 kg og synes selv jeg er finest da. 
Min venninne har STOR rumpe og mage. Vår bmi er nesten lik men hun ser mye større ut enn meg og bruker en størrelse større i klær. Hun er 3 cm lavere enn meg da. Kropp er fascinerende og jeg har blitt såpass voksen at det viktigste er å trives med seg selv uansett vekt. Selvom jeg har ca 10 kg for mye så liker jeg egen kropp. Jeg synes jeg er fin og kroppen min virker som den skal. Jeg elsker å bli eldre, ha en kropp som yter og mest av alt, den har gitt liv til min fineste skatt. 
 

Elsk dere selv. ❤️

Så morsomt hvor forskjellig vi bærer vekten. Jeg er 178 cm å gravid i uke 26, 70kg. Veier vanligvis 65 kg å har stor midje. Syltynne modellbein, tynne armer og tjukk i midten 😂. Ingen muskler heller. Jeg har vanligvis 5-7kg for mye på magen, hoftene og ryggen (jepp, fettet legger seg der også😂

Anonymkode: 359d2...7b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 4.7.2020 den 14.55, Anonym bruker skrev:

Hun har helt rett og er ikke dust bare fordi du ikke liker meningen hennes. Hi er godt overvektig, og det er jo kke noe å være glad for bare fordi venninnen ser tykkere ut og ikke har timeglassfasong

Anonymkode: 3224f...f70

Litt Dust du og. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.7.2020 den 16.33, Anonym bruker skrev:

Og overvekt er overvekt. 

Anonymkode: 66f10...2b0

Nja, mogleg overvekt er overvekt. Men kvar den byrjar er ikkje alltid så enkelt å finne ut av. Bmi er iallfall meir presist enn høgd i cm - 110 = idealvekt, som ein opererte med før. Likevel kan ein person med bmi på 29 ha meir passeleg vekt enn ein med bmi på 24, det kjem an på så mykje, muskelmasse beinbygnad osb. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Syngensang skrev:

Litt Dust du og. 

Dust fordi jeg er ærlig? Ok, det er helt greit det.

Anonymkode: 3224f...f70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.7.2020 den 10.40, Anonym bruker skrev:

Du bør vel ikke akkurat gå rund å føle deg heldig, du har en bmi som tilsier at du bør ta grep om din egen helse. Du ligger ikke så langt unna fedme på bmi-skalaen, og det spiller ingen rolle for helsa di om du ikke ser overvektig ut. Du bør ta grep så raskt som mulig, nå løper du stor risiko med din store overvekt.

Anonymkode: 5b0d6...7f2

Epleformede folk har atskillig høyere risk.

Anonymkode: ad99e...e7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Dust fordi jeg er ærlig? Ok, det er helt greit det.

Anonymkode: 3224f...f70

Neidå, ikkje fordi du er ærleg, men fordi du tek feil, eg veit av erfaring at hi ikkje nødvendigvis er godt overvektig trass bmien. No har jo verken du eller eg sett hi, eller målt muskelmasse vs kroppsfett, men ho seier sjølva at midjemålet er innan for den grønne området, og det er viktigare enn bmi. Så basert kun på det hi skriv kan du ikkje beskulde henne for å vere godt overvektig og seie at ho skal ta tak i eiga helse. Du kan sjølvsagt ha heilt rett, det er det kun hi som veit (og ho seier noko anna) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...