Gå til innhold

Vennskap, Jeg føler det kun går en vei


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har 3 gode venniner som jeg er mye med og har også 3 som jeg har kjent siden barne og ungdomsskolen.

Men nå i det  siste føler jeg de fra barndommen, bare ber meg med på ting som koster penger, eller i bursdager jeg må ha med gave til, Aldri på middag eller gå turer og slik, jeg ber de alltid

bør jeg bare kutte de ut eller si fra at jeg vil ha det samme igjen ?

Anonymkode: 9a0e7...c28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke sikkert de har tid eller ork til å sette i gang så mange slike småaktiviteter.

Anonymkode: 46fd8...8f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Anonym bruker said:

Det er ikke sikkert de har tid eller ork til å sette i gang så mange slike småaktiviteter.

Anonymkode: 46fd8...8f8

dårlig unnskylding mener jeg. Vennskap skal ikke bare gå en vei

Anonymkode: 9a0e7...c28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

dårlig unnskylding mener jeg. Vennskap skal ikke bare gå en vei

Anonymkode: 9a0e7...c28

Folk liker jo forskjellige ting og det er vanlig å ha ulike roller i et vennskap.

Anonymkode: 46fd8...8f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Anonym bruker said:

Folk liker jo forskjellige ting og det er vanlig å ha ulike roller i et vennskap.

Anonymkode: 46fd8...8f8

sant, men da får jeg slutte og be dem hele tiden da, det blir løsningen

Anonymkode: 9a0e7...c28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje de er mindre glade i deg enn du er i dem, da. Eller kanskje de ikke liker middager og turer. Eller kanskje de syns det er nok kontakt mellom dere og at de ikke trenger mer.
 

Dine personlige preferanser er ikke fasiten på hvordan en venn skal oppføre seg.

Anonymkode: 7176d...49d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 timer siden, Anonym bruker skrev:

dårlig unnskylding mener jeg. Vennskap skal ikke bare gå en vei

Anonymkode: 9a0e7...c28

Hvordan er det du beskriver bare å gå en vei? 

Fordi du gir penger? Men du deltar jo på aktiviteten. At et vennskap bare går en vei er når en bare tar feks tjenester, og en annen aldri får igjen. Her går det begge veier... Ja, du gir gave eller betaler middagen din men du deltar jo på aktiviteten og selskapet. 

For meg høres det bare ut som forskjellige interesser. Og vennskap fra barndommen har ofte en utløpsdato, sånn er det bare. Selv tror jeg ikke at jeg kjenner en eneste fra barne/ungdomstiden lenger. Samboeren har flere, men de er veldig like i interesser og hvor de er i livet mtp jobb og familie. 

Anonymkode: 56d67...691

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Anonym bruker skrev:

sant, men da får jeg slutte og be dem hele tiden da, det blir løsningen

Anonymkode: 9a0e7...c28

Du høres veldig aggressiv ut. Er du slik mot vennene dine og? Kanskje løsningen ligger der? 

Anonymkode: d0853...879

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Anonym bruker skrev:

sant, men da får jeg slutte og be dem hele tiden da, det blir løsningen

Anonymkode: 9a0e7...c28

Hvis du ønsker å ha dem med på tur eller noe annet inviterer du dem. Om du helst vil gå aøene dropper du invitasjonen. Det er ikke vanskeligere enn det.

Anonymkode: 46fd8...8f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det litt på samme måte, men det er min egen feil. Jeg omgås noen kjendiser og de lever et annet liv enn oss andre. De har gjerne bedre økonomi og da sliter man litt hvis man er en helt vanlig arbeidstaker med lav lønn.

Disse vennene inviterer meg med på ting som koster en formue å være med på. Kan gjerne si ja 1 gang i året, mens de selv reiser rundt nesten hver helg eller flere ganger i uken. 

Jeg inviterer de hjem til meg og jeg har også vært hjemme hos de, men de aktivitetene de er med på har jeg regelrett ikke mulighet til å si ja til så ofte ,  så derfor føler jeg meg litt ekskludert innimellom når jeg ser bilder på fb fra de kjekke og fine turene de har hatt. 

Men jeg føler ikke for å kutte de ut av den grunn. Vi har forskjellig å tilby her i livet, det jeg tilbyr er turer i naturen, hjemmekos og ting som ikke koster allverden og vi har det faktisk fint sammen i de settingene også. 

Du står jo også fritt til å takke nei til det du ikke har råd til å være med på, så kan dere heller kose dere sammen på en tur senere. 

Anonymkode: ec2e2...8e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har kuttet de ut, problemet løst, holder meg til mine venninner som faktisk har tid til meg

Anonymkode: 9a0e7...c28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...