Gå til innhold

Litt synd at man ikke kan være hyggelig uten....


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

At menn tar det som flørting.

Jeg er utadvendt og har en jobb hvor jeg må være det.Er like blid mot damer som mot menn.

Jeg får stadig mld fra menn som er her om div.Som er seksuelt ladet mot meg.Jeg skjønner ikke hva som er greia.Er det ikke mulig å være smilende og blid uten at det blir tolket som flørting(flere av disse vet også at jeg har samboer).
siste mld.idag var idag, og den syntes jeg var litt på kanten, men hva sier man...

Anonymkode: f4fe3...4ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opplever det samme. Det er tragisk. Mannfolk har ikke kommet ned fra trærne enda, det er bare puling som står i hodet på dem. Null forståelse for at 30 år yngre damer ikke nødvendigvis synes de er et varp.

Anonymkode: 74654...2c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Opplever det samme. Det er tragisk. Mannfolk har ikke kommet ned fra trærne enda, det er bare puling som står i hodet på dem. Null forståelse for at 30 år yngre damer ikke nødvendigvis synes de er et varp.

Anonymkode: 74654...2c6

Er nok flere av dem ja.Nå skal det sies at det er utrolig mange flotte lojale menn også som man kan snakke slik med, men trist at såpass mange ser på oss bare som sexobjekt.

Anonymkode: f4fe3...4ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her, bare at disse mennene er tilfeldige, enten kunder eller andre samarbeidspartnere på jobb. Altså uten lange samtaler i det hele tatt, kan være så lite som etter et møte.  
Har måtte ta av navneskiltet mitt, da jeg har et sjeldent navn som gjør meg lett å finne på face. 

Godt gift er jeg også. 

Anonymkode: 849af...30e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Samme her, bare at disse mennene er tilfeldige, enten kunder eller andre samarbeidspartnere på jobb. Altså uten lange samtaler i det hele tatt, kan være så lite som etter et møte.  
Har måtte ta av navneskiltet mitt, da jeg har et sjeldent navn som gjør meg lett å finne på face. 

Godt gift er jeg også. 

Anonymkode: 849af...30e

Ja samme her.Jeg sliter med å vite hva jeg skal si når det tikker inn mld etter mld.Sikkert teit å si, men jeg blir nesten fornærma når jeg får mld.om jeg liker med eller uten håndjern😳Jeg blir litt sånn hva skjedde nå....Har jeg sagt noe som kan tolkes i den retninga?Et klart nei.

Anonymkode: f4fe3...4ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ja samme her.Jeg sliter med å vite hva jeg skal si når det tikker inn mld etter mld.Sikkert teit å si, men jeg blir nesten fornærma når jeg får mld.om jeg liker med eller uten håndjern😳Jeg blir litt sånn hva skjedde nå....Har jeg sagt noe som kan tolkes i den retninga?Et klart nei.

Anonymkode: f4fe3...4ac

Jeg tenkte det i begynnelsen, men fant fort ut av jeg ikke har flørte i det hele tatt, altså ingen ting, kun vært hyggelig.. Blir stadig målløs for hvordan i det hele tatt de tørr å være så frekke!! Mange vet jo at de mest sannsynlig ser meg igjen.

 

Anonymkode: 849af...30e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja samme her.Jeg sliter med å vite hva jeg skal si når det tikker inn mld etter mld.Sikkert teit å si, men jeg blir nesten fornærma når jeg får mld.om jeg liker med eller uten håndjern😳Jeg blir litt sånn hva skjedde nå....Har jeg sagt noe som kan tolkes i den retninga?Et klart nei.

Anonymkode: f4fe3...4ac

Det hadde i alle fall jeg blitt forbanna for! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tenkte det i begynnelsen, men fant fort ut av jeg ikke har flørte i det hele tatt, altså ingen ting, kun vært hyggelig.. Blir stadig målløs for hvordan i det hele tatt de tørr å være så frekke!! Mange vet jo at de mest sannsynlig ser meg igjen.

 

Anonymkode: 849af...30e

Ja det tenker jeg også, de fleste ser meg jo igjen flere ganger😳🤷🏼‍♀️Passe flaut hvis jeg virkelig hadde svart de tilbake på slike mld.

Anonymkode: f4fe3...4ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn har et visst behov fra naturen, som jeg har skjønt det. Derfor er de så opphengt i en ting.

Anonymkode: 6215b...94d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Pashla skrev:

Det hadde i alle fall jeg blitt forbanna for! 

Ja, kjenner det koker litt noen ganger...skjønner ikke hva de tenker på og om de virkelig tror at jeg bare hopper til og er utro så det holder.🙄🙄Jeg mister helt respekten for dem, uansett stilling(jobb)

Anonymkode: f4fe3...4ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det er jo hva du sender ut som avgjør. Jeg har alltid fått de mennene jeg vil ha, så det er ikke fordi jeg er uattraktiv, men ingen har noen gang våget å behandle meg sånn. Du signaliserer at det går an.

 

Anonymkode: 6b99e...042

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Vel, det er jo hva du sender ut som avgjør. Jeg har alltid fått de mennene jeg vil ha, så det er ikke fordi jeg er uattraktiv, men ingen har noen gang våget å behandle meg sånn. Du signaliserer at det går an.

 

Anonymkode: 6b99e...042

Jeg signaliserer da slettes ikke noe😳Snakker likt til dama på siden av meg som til mannen.Har enda tilgode å få oppleve hete mld fra dem🤔

Anonymkode: f4fe3...4ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vel, det er jo hva du sender ut som avgjør. Jeg har alltid fått de mennene jeg vil ha, så det er ikke fordi jeg er uattraktiv, men ingen har noen gang våget å behandle meg sånn. Du signaliserer at det går an.

 

Anonymkode: 6b99e...042

Kutt ut. Det er victim blaming. Og samme hvilke signaler man sender ut, så forsvarer ikke det at menn er frekke og kommer med upassende hentydninger på sms til noen de skal ha et profesjonelt forhold til. De har selv ansvar for hva de velger å skrive!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Pashla skrev:

Kutt ut. Det er victim blaming. Og samme hvilke signaler man sender ut, så forsvarer ikke det at menn er frekke og kommer med upassende hentydninger på sms til noen de skal ha et profesjonelt forhold til. De har selv ansvar for hva de velger å skrive!

Jeg er i utgangspunktet enig med deg. Men dersom det til stadighet renner inn meldinger fra menn man har møtt i profesjonell sammenheng som forslår både det ene og det andre så hadde jeg kanskje tenkt etter om det var noe jeg kunne gjøre annerledes for å redusere mengden av det. For det er da virkelig ikke normalt at det skjer hele tiden. En og annen idiot finnes det jo, men når det skjer hele tiden hadde jeg nok gått litt i meg selv også. 

Anonymkode: c8fcd...7ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om dette er faste samarbeidspartnere, selgere eller kunder du må forholde deg til, så ville jeg vist meldingene til sjefen. Du skal ikke måtte finne deg i dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg er i utgangspunktet enig med deg. Men dersom det til stadighet renner inn meldinger fra menn man har møtt i profesjonell sammenheng som forslår både det ene og det andre så hadde jeg kanskje tenkt etter om det var noe jeg kunne gjøre annerledes for å redusere mengden av det. For det er da virkelig ikke normalt at det skjer hele tiden. En og annen idiot finnes det jo, men når det skjer hele tiden hadde jeg nok gått litt i meg selv også. 

Anonymkode: c8fcd...7ab

Eller et miljø som tillater det, uten at kvinnen selv har skyld i det. 

Faktisk så er det sånn at den som har blitt voldtatt én gang, løper større risiko for å oppleve det igjen. Sender hun bare "feil signaler" og må gå i seg selv? Eller er det en del menn som klarer å se folks sårbarhet for overgrep og snuser seg fram til dem som ikke har så mye motstandskraft? Eller befinner hun seg rett og slett i et miljø som er farlig for kvinner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er i utgangspunktet enig med deg. Men dersom det til stadighet renner inn meldinger fra menn man har møtt i profesjonell sammenheng som forslår både det ene og det andre så hadde jeg kanskje tenkt etter om det var noe jeg kunne gjøre annerledes for å redusere mengden av det. For det er da virkelig ikke normalt at det skjer hele tiden. En og annen idiot finnes det jo, men når det skjer hele tiden hadde jeg nok gått litt i meg selv også. 

Anonymkode: c8fcd...7ab

Ja det skjer ofte.Har et par gode mannlige kolleger også som jeg har spurt rett ut om jeg sier noe som kan tolkes feil, men de har ikke noe å si på hvorfor jeg blir oppfattet som flørtete(og dette er menn som snakker rett fra «levra»).

Anonymkode: f4fe3...4ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde blitt skikkelig forbannet over at folk tillater seg å sende sånne meldinger. 

Jeg hadde svart noe sånt som 'her har du nok misforstått grundig, jeg er overhodet ikke interessert i deg på den måten. Håper du klarer å forholde deg profesjonelt til meg neste gang så jeg slipper å ta dette videre. ' 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er i utgangspunktet enig med deg. Men dersom det til stadighet renner inn meldinger fra menn man har møtt i profesjonell sammenheng som forslår både det ene og det andre så hadde jeg kanskje tenkt etter om det var noe jeg kunne gjøre annerledes for å redusere mengden av det. For det er da virkelig ikke normalt at det skjer hele tiden. En og annen idiot finnes det jo, men når det skjer hele tiden hadde jeg nok gått litt i meg selv også. 

Anonymkode: c8fcd...7ab

Igjen, tull. Det finnes faktisk mange menn som oppfører seg som idioter slik.

Jeg "gikk i meg selv", fant ikke ut hva det var jeg ev. gjorde galt. Så jeg spurte mine mannlige kollegaer. Absolutt alle sa det samme, at jeg ikke oppførte meg på noen som helst måte som om jeg flørtet med hverken dem eller andre som var innom firmaet. Noen av dem hadde også observert meg sammen med menn som senere sendte slike meldinger som Hi får, og mine kolleger var sjokkert, for de sa at det ikke var noe uprofesjonelt i min måte å kommunisere med disse mennene, hverken verbalt, blikkmessig eller kroppsspråk eller mimikk. To ulike arbeidssteder jeg opplevde dette spurte jeg mine mannlige kolleger om dette, de var enige. Heldigvis hadde jeg oppegående sjefer begge steder som tok tak i det etterpå.

Jeg oppfører meg på samme måte overfor kvinner som menn i slike situasjoner.

Problemet med at altfor mange menn tolker normal høflig og hyggelig væremåte som noe seksuelt, det er at mange kvinner blir langt mer reserverte. Det vil så gjøre det langt vanskeligere for både disse mennene og andre å forstå kvinnene, og flere menn vil så bli enda mer pågående fordi de så tror kvinnene spiller kostbare... Det blir en ond sirkel.

 

Anonymkode: 627fa...438

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er bare veldig veldig glad for at jeg ikke har samme jobb som seg, HI, det høres pyton ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Igjen, tull. Det finnes faktisk mange menn som oppfører seg som idioter slik.

Jeg "gikk i meg selv", fant ikke ut hva det var jeg ev. gjorde galt. Så jeg spurte mine mannlige kollegaer. Absolutt alle sa det samme, at jeg ikke oppførte meg på noen som helst måte som om jeg flørtet med hverken dem eller andre som var innom firmaet. Noen av dem hadde også observert meg sammen med menn som senere sendte slike meldinger som Hi får, og mine kolleger var sjokkert, for de sa at det ikke var noe uprofesjonelt i min måte å kommunisere med disse mennene, hverken verbalt, blikkmessig eller kroppsspråk eller mimikk. To ulike arbeidssteder jeg opplevde dette spurte jeg mine mannlige kolleger om dette, de var enige. Heldigvis hadde jeg oppegående sjefer begge steder som tok tak i det etterpå.

Jeg oppfører meg på samme måte overfor kvinner som menn i slike situasjoner.

Problemet med at altfor mange menn tolker normal høflig og hyggelig væremåte som noe seksuelt, det er at mange kvinner blir langt mer reserverte. Det vil så gjøre det langt vanskeligere for både disse mennene og andre å forstå kvinnene, og flere menn vil så bli enda mer pågående fordi de så tror kvinnene spiller kostbare... Det blir en ond sirkel.

 

Anonymkode: 627fa...438

Samme gjorde jeg.Ingen av de mannlige kollegene kunne sette fingeren på noe som helst.Jeg nekter å måtte endre måten jeg er på pga noen idioter som oppfatter det som flørting...Jeg er sprudlende og blid og jeg skal virkelig fortsette med det.Det betyr ikke at de skal få sette meg fast med håndjern i ei jernseng!🙄

Anonymkode: f4fe3...4ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, amandine skrev:

Jeg er bare veldig veldig glad for at jeg ikke har samme jobb som seg, HI, det høres pyton ut!

Jeg elsker jobben min🥰Liker bare ikke enkelte som tror de er guds gave til oss damer og tolker hvert smil som en invitasjon til noe.

Anonymkode: f4fe3...4ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg elsker jobben min🥰Liker bare ikke enkelte som tror de er guds gave til oss damer og tolker hvert smil som en invitasjon til noe.

Anonymkode: f4fe3...4ac

De skulle hatt pryl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mann kjenner på den samme problemstillingen, han blir ofte oppfattet som flørtende når han bare er hyggelig. Han syns det er dumt og trist, og han har nå lært seg å dempe seg selv slik at det ikke skal bli misforståelser. Han er smilende, oppmerksom, hyggelig, omgjengelig og snill og hjelpsom. Han mener ikke å flørte. 

Anonymkode: f659a...9ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner heller ikke greia. Jeg har jobbet med damer som deg. Noen har et ekstra flørtegir og andre balanserer sitt gode humør på en ypperlig måte. Jeg tenker at du trolig har en adferd som sender flørtende signaler. Godt mulig det er ubevisst men samfunnets respons på din oppførsel gir et godt bilde av hvordan du oppfører deg da. 

Anonymkode: 3a29f...c0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...