Gå til innhold

Hva syns du om Love bracelet fra Cartier? Jeg er sjokkert!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

28 minutes ago, Anonym bruker said:

Ett uten, ett med edelstener og resten med diamanter. Det holder vel strengt tatt med ingen armbånd? 

Anonymkode: 3e12c...99f

Har du andre armbånd fra Cartier? Hvordan tørr du og bruke de når dem koster så mye? Koster over 100000$ for billigste. Hadde aldri tort. 

Anonymkode: 2d5af...4be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, Leverpostei skrev:

Jeg har tydeligvis levd uvitende om dette konseptet i over 30 år. Er poenget at du får armbåndet i gave, og så må det skrus på? Giveren beholder skrutrekkeren? Fine var de ikke. 

Haha, seriøst? Så de er ikke bare overpriset og lite pene å se på men har også et helt idiotisk og gammeldags konsept? Nå har jeg gitt deg dette dyre smykket som jeg fester på deg så nå eier jeg deg. Dyr måte å kjøpe sex på🤣

Anonymkode: e8476...713

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Leverpostei skrev:

Jeg har tydeligvis levd uvitende om dette konseptet i over 30 år. Er poenget at du får armbåndet i gave, og så må det skrus på? Giveren beholder skrutrekkeren? Fine var de ikke. 

Haha, seriøst? Så de er ikke bare overpriset og lite pene å se på men har også et helt idiotisk og gammeldags konsept? Nå har jeg gitt deg dette dyre smykket som jeg fester på deg så nå eier jeg deg. Dyr måte å kjøpe sex på🤣

Anonymkode: e8476...713

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutes ago, Anonym bruker said:

Har du andre armbånd fra Cartier? Hvordan tørr du og bruke de når dem koster så mye? Koster over 100000$ for billigste. Hadde aldri tort. 

Anonymkode: 2d5af...4be

Ja, jeg har det. Jeg er ikke redd for å miste eller ødelegge, det er jo tullete å eie noe man ikke tør å bruke. 

Anonymkode: 3e12c...99f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutes ago, Anonym bruker said:

Haha, seriøst? Så de er ikke bare overpriset og lite pene å se på men har også et helt idiotisk og gammeldags konsept? Nå har jeg gitt deg dette dyre smykket som jeg fester på deg så nå eier jeg deg. Dyr måte å kjøpe sex på🤣

Anonymkode: e8476...713

Er det gammeldags at noe må skrus, gammeldags at noe gis eller er det gammeldags at giveren kan finne på å beholde skrutrekkeren selv? Ville vært fryktelig tullete i så fall, ettersom det bør sendes til rens med jevne mellomrom. Folk kan jo legge så mye i det som de bare vil, slik som folk tillegger gifteringen symbolsk verdi, men jeg tviler på at alle som har fått eller kjøpt seg et armbånd fra Cartier sin Love-kolleksjon siden 1969, har blitt fratatt skrutrekkeren. 🤪

Anonymkode: 3e12c...99f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er det gammeldags at noe må skrus, gammeldags at noe gis eller er det gammeldags at giveren kan finne på å beholde skrutrekkeren selv? Ville vært fryktelig tullete i så fall, ettersom det bør sendes til rens med jevne mellomrom. Folk kan jo legge så mye i det som de bare vil, slik som folk tillegger gifteringen symbolsk verdi, men jeg tviler på at alle som har fått eller kjøpt seg et armbånd fra Cartier sin Love-kolleksjon siden 1969, har blitt fratatt skrutrekkeren. 🤪

Anonymkode: 3e12c...99f

Synes hele opplegget er litt pinlig jeg, men har heldigvis ingen rundt meg som synes det er en god ide med noe sånt. Hadde blitt skikkelig forbanna om noen hadde blåst bort penger på noe slikt tull til meg. For all del, de som liker sånt og synes slik pengesløsing er ok må da bare holde på. Men dette er ikke noe for meg.

Anonymkode: e8476...713

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

33 minutes ago, Anonym bruker said:

Synes hele opplegget er litt pinlig jeg, men har heldigvis ingen rundt meg som synes det er en god ide med noe sånt. Hadde blitt skikkelig forbanna om noen hadde blåst bort penger på noe slikt tull til meg. For all del, de som liker sånt og synes slik pengesløsing er ok må da bare holde på. Men dette er ikke noe for meg.

Anonymkode: e8476...713

Det er nå greit nok. Og det er vel ingen som kjøper det til deg heller, hvis de kjenner deg? Man kjenner da mottageren. Spesielt ikke hvis du faktisk presterer å bli forbannet over noe som er gitt med gode intensjoner. 

Anonymkode: 3e12c...99f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er nå greit nok. Og det er vel ingen som kjøper det til deg heller, hvis de kjenner deg? Man kjenner da mottageren. Spesielt ikke hvis du faktisk presterer å bli forbannet over noe som er gitt med gode intensjoner. 

Anonymkode: 3e12c...99f

Det er jo ikke gode intensjoner å gi noe slikt til noen en vet synes sånt er tull. Jeg må jo si at jeg ikke kjenner noen som ville satt pris på å få noe slikt. De pengene kunne blitt bedre brukt på mye annet. 

Anonymkode: e8476...713

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutes ago, Anonym bruker said:

Det er jo ikke gode intensjoner å gi noe slikt til noen en vet synes sånt er tull. Jeg må jo si at jeg ikke kjenner noen som ville satt pris på å få noe slikt. De pengene kunne blitt bedre brukt på mye annet. 

Anonymkode: e8476...713

Er vel nettopp det jeg skriver, at noen neppe hadde gitt deg en slik gave? Ellers er det ikke onde intensjoner selv om du misliker en gave altså. Ikke verre enn å selge videre heller, hvis det uansett hadde gjort deg forbannet, og så kunne du ha brukt pengene på hva som helst annet. 

Anonymkode: 3e12c...99f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et sånt, men ikke noe jeg har kjøpt selv. Fikk i gave når jeg giftet meg for ca 18 år siden, av min familie. 
Jeg er ikke overfladisk i det hele tatt. Det verste er at jeg kanskje har brukt det maks 10 ganger.. 

Har bestemt at min datter skal arve siden det er et dyrt armbånd. 

Anonymkode: c4881...985

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Haha, seriøst? Så de er ikke bare overpriset og lite pene å se på men har også et helt idiotisk og gammeldags konsept? Nå har jeg gitt deg dette dyre smykket som jeg fester på deg så nå eier jeg deg. Dyr måte å kjøpe sex på🤣

Anonymkode: e8476...713

Kjøpe sex? Herregud... 

Anonymkode: 335ca...1c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Haha, seriøst? Så de er ikke bare overpriset og lite pene å se på men har også et helt idiotisk og gammeldags konsept? Nå har jeg gitt deg dette dyre smykket som jeg fester på deg så nå eier jeg deg. Dyr måte å kjøpe sex på🤣

Anonymkode: e8476...713

Ikke vet jeg, jeg bare spør 😂 Men det må jo tolkes i den retningen? Som et moderne kyskhetsbelte, som en under her skriver. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm.... Forstår jeg det riktig nå? Må man lukke og åpne armbåndet med skrujern??😮

Anonymkode: cb82c...c24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst, spar penger å kjøp dette: https://campadre.no/brand/diamond-style/P191095146/love-bangle-rose-gold?gclid=EAIaIQobChMIo-na85Oy6gIVi-myCh0oNA6JEAYYASABEgL9DfD_BwE&gclsrc=aw.ds

Mange dupes ser helt like ut når du har dem på. De aller fleste med disse love bracelet har "fake" eller dupes og hvis man ikke har den kjipeste kvaliteten så ser man ikke forskjell. Ellers så må jeg ta med at orginalen er beryktet for å ripe fort, dette gjelder både armbåndet og ringen. Jeg skulle kjøpe ringen men slo det fra meg etter å ha sjekket litt rundt, mange videoer på youtube om dette. Når en ting koster såpass mye så er det jo ikke holdbart, men de er laget i topp kvalitet gull og det riper lett i følge Cartier selv.  

De har de også dupes på aliexpress for 3 usd - 20 usd (men variabel kvalitet kan jeg tenke meg)

Ellers kan man få tak i sølv som er trukket med 18K gull fra asia for en billig penge (rundt 90 usd). En venn av meg fra Kina ga meg en kontaktperson til noen som solgte det, så veldig lett å få tak i. De er også helt like.

Om man vil ha hele i 18 K gull så får du de fra blant annet Saudi Arabia (Saudi Gold) for rundt 4000kr. Så de faktisk på finn for ikke så lenge siden men de er ikke der nå (selger er der enda og har andre gull varer så man kan jo ta kontakt for å høre, selger er i Sandnes og selger saudi gold).  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ender alle slike diskusjoner her opp med hva som er greit eller ikke greit å bruke penger på? Jeg skal vedde på at de aller fleste av oss bruker penger på ting andre synes er bortkastet. 

Jeg velger å bruke på vesker, noen bruker på smykker. Andre igjen kjøper snus og Pepsi Max, en tur til Gran Canaria, en dyr sykkel, nye pupper, Tesla eller whatever. Og så da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, amandine skrev:

Hvorfor ender alle slike diskusjoner her opp med hva som er greit eller ikke greit å bruke penger på? Jeg skal vedde på at de aller fleste av oss bruker penger på ting andre synes er bortkastet. 

Jeg velger å bruke på vesker, noen bruker på smykker. Andre igjen kjøper snus og Pepsi Max, en tur til Gran Canaria, en dyr sykkel, nye pupper, Tesla eller whatever. Og så da? 

Jeg kjøper friske blomster hver fredag. Det er penger ut av vinduet det. Men friske blomster gjør meg glad. 😊

Anonymkode: 0df2b...9b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det aller største problemet med at smykker blir så trendy som dette, er at de blir kopiert. For en stund tilbake var det en veske som 90% av brukerne hadde dratt hjem fra Tyrkia. 10% (hvis det var så mange) som hadde originalen, ble til slutt regnet som de hadde kopivarer de og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, prekæs skrev:

Det aller største problemet med at smykker blir så trendy som dette, er at de blir kopiert. For en stund tilbake var det en veske som 90% av brukerne hadde dratt hjem fra Tyrkia. 10% (hvis det var så mange) som hadde originalen, ble til slutt regnet som de hadde kopivarer de og.

Hvorfor skulle det være noe problem hvis du syntes veska var fin? Om flere har den, eller noe som ser nesten likt ut, blir det jo mer pent å se på. 

Om du kjøper den for statusen skyld blir det noe annet. Det er også en god grunn til å kjøpe noe, selv om få innrømmer det.

Anonymkode: db40d...864

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor skulle det være noe problem hvis du syntes veska var fin? Om flere har den, eller noe som ser nesten likt ut, blir det jo mer pent å se på. 

Om du kjøper den for statusen skyld blir det noe annet. Det er også en god grunn til å kjøpe noe, selv om få innrømmer det.

Anonymkode: db40d...864

Det bør definitivt være et problem å kjøpe piratkopier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, prekæs skrev:

Det bør definitivt være et problem å kjøpe piratkopier.

Hvorfor det egentlig?

Anonymkode: db40d...864

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, prekæs skrev:

Det bør definitivt være et problem å kjøpe piratkopier.

Man kan jo fint kjøpe en dupe. En dupe har ikke logo fra merket, det er logo som gjør det til en piratkopi. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...