Gå til innhold

Hvilke hjelpemidler i hjemmet ditt gjør hverdagen enklere?😁


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har robotstøvsuger/vasker som letter hverdagen min betraktelig. Hvilke andre gjenstander/duppeditter ol kan lette på hverdagsstresset med barn?

Tenker ikke på rutiner, planlegging ol.

Anonymkode: e0745...554

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og jeg som skulle skrive magnettavlene våre 😅

App til handleliste som både mannen og jeg bruker og er koordinert mellom oss. Helt genialt! Kan føre på ting når jeg husker det, og plutselig har han handlet det inn på vei hjem fra jobb. Sparer en del tid, faktisk. 

Grønnsakskutter. Lager mye mat fra bunnen og har stor familie, så det ville tatt mye tid å lage f.eks. chili con carne uten (3 løk, 6 paprika osv som skal finhakkes) selv om jeg er tålelig rask med kniven også. 

To vaskemaskiner, stor tørketrommel og tre klesstativ (stort vaskerom), da går det an å ha vaskedag (minus treningstøy og sengetøy) og få unna alt på én dag i stedet for å styre på med vask hver dag. Når mannen og jeg i tillegg bytter på det, trenger jeg faktisk bare å vaske klær annenhver uke selv om vi er seks i familien. Herlig!

Anonymkode: 7e6cf...dd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaskemaskin, oppvaskmaskin, varmtvannsbereder, komfyr, kjøleskap, fryser, lamper, telefon osv. 

Ting vi tar som en selvfølge er viktige.

 

Anonymkode: e7d32...784

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Og jeg som skulle skrive magnettavlene våre 😅

App til handleliste som både mannen og jeg bruker og er koordinert mellom oss. Helt genialt! Kan føre på ting når jeg husker det, og plutselig har han handlet det inn på vei hjem fra jobb. Sparer en del tid, faktisk. 

Grønnsakskutter. Lager mye mat fra bunnen og har stor familie, så det ville tatt mye tid å lage f.eks. chili con carne uten (3 løk, 6 paprika osv som skal finhakkes) selv om jeg er tålelig rask med kniven også. 

To vaskemaskiner, stor tørketrommel og tre klesstativ (stort vaskerom), da går det an å ha vaskedag (minus treningstøy og sengetøy) og få unna alt på én dag i stedet for å styre på med vask hver dag. Når mannen og jeg i tillegg bytter på det, trenger jeg faktisk bare å vaske klær annenhver uke selv om vi er seks i familien. Herlig!

Anonymkode: 7e6cf...dd5

Har du link til grønnsakskutteren? 

Anonymkode: 8669f...6ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Og jeg som skulle skrive magnettavlene våre 😅

App til handleliste som både mannen og jeg bruker og er koordinert mellom oss. Helt genialt! Kan føre på ting når jeg husker det, og plutselig har han handlet det inn på vei hjem fra jobb. Sparer en del tid, faktisk. 

Grønnsakskutter. Lager mye mat fra bunnen og har stor familie, så det ville tatt mye tid å lage f.eks. chili con carne uten (3 løk, 6 paprika osv som skal finhakkes) selv om jeg er tålelig rask med kniven også. 

To vaskemaskiner, stor tørketrommel og tre klesstativ (stort vaskerom), da går det an å ha vaskedag (minus treningstøy og sengetøy) og få unna alt på én dag i stedet for å styre på med vask hver dag. Når mannen og jeg i tillegg bytter på det, trenger jeg faktisk bare å vaske klær annenhver uke selv om vi er seks i familien. Herlig!

Anonymkode: 7e6cf...dd5

hvilken app bruker du?

Anonymkode: e6b7f...a47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Robotklipperen! Pleide å klippe gress i 40 minutter hver tredje dag. Gjett om det har frigjort tid! 

Anonymkode: a1547...5ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Har du link til grønnsakskutteren? 

Anonymkode: 8669f...6ae

Den heter nicer dicer 👍

Anonymkode: 7e6cf...dd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Anonym bruker skrev:

hvilken app bruker du?

Anonymkode: e6b7f...a47

Listonic. Var litt styr de første par gangene fordi vi måtte legge til symboler selv på en del varer, men etter det har den fungert supert! Den samler alt med samme symbol, f.eks. frukt og grønt, noe som gjør den enklere å bruke. Så haker man av etter hvert som man handler. Vi har laget en liste som heter "Handleliste" hvor vi fyller på, haker av og tømmer innkjøpte varer etter hvert som vi handler. I tillegg har vi en "Apotek" og en "Klær og sko"- liste. Veldig praktisk! Begge må ha appen for at den skal fungere mellom dere. Den er veldig brukervennlig, jeg er ikke spesielt teknisk av meg, og jeg skjønte fort hvordan den funker.

Anonymkode: 7e6cf...dd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Robotstøvsuger, sjakt fra badet til vaskerommet og kompostkvern. Vi har stor naturtomt og det er enkelt å kutte opp det meste av kvister og små greier fra hagen i stedet for å kjøre det bort. Trenger kjøkken nå og der er quooker tegnet inn, det ser smart ut. 

Anonymkode: 224c2...08d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig ingenting når jeg tenker meg om, bortsett fra vaskedame noen timer annahver uke, men det telles kanskje ikke. 
Har verdens mest upraktiske kjøkken, så skal suge til meg noen av tipsene her til vi skal ha nytt neste år. 

Anonymkode: 1fbf3...3d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Robotstøvsuger m vaskefunksjon er min aller beste venn. Ellers er det 2 stk vaskemaskin x 12 kg (har 4 barn). 

Anonymkode: 5eaf1...422

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Robotstøvsugere i hver etasje, står på timer, starter av seg selv annenhver dag. Støvsuger alle rom unntatt badene.
Kan moppe gulv også. 

Meny-appen. Brukes som handleliste, legger til etterhvert som vi trenger noe. Bestiller ca en gang i uka, får matvarene levert på døra. 

To vaskemaskiner, den ene er en kombimaskin som også har tørketrommel. 

Har også trådkurver til alle kategorier av skittentøy, som alle i familien sorterer i når de legger ting til vask. Da er det ingen sortering før man vasker klær. 

Anonymkode: 1d71f...a8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Robotstøvsugere i hver etasje, står på timer, starter av seg selv annenhver dag. Støvsuger alle rom unntatt badene.
Kan moppe gulv også. 

Meny-appen. Brukes som handleliste, legger til etterhvert som vi trenger noe. Bestiller ca en gang i uka, får matvarene levert på døra. 

To vaskemaskiner, den ene er en kombimaskin som også har tørketrommel. 

Har også trådkurver til alle kategorier av skittentøy, som alle i familien sorterer i når de legger ting til vask. Da er det ingen sortering før man vasker klær. 

Anonymkode: 1d71f...a8d

Går robotstøvsugeren over dørlister? 

Anonymkode: 0a228...f96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Går robotstøvsugeren over dørlister? 

Anonymkode: 0a228...f96

Ja.

Anonymkode: 9fa7e...d16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Går robotstøvsugeren over dørlister? 

Anonymkode: 0a228...f96

Ja, alle bortsett fra de høye dørlistene inn på badet. 

Anonymkode: 1d71f...a8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten dyson støvsuger. Helt genialt med en liten du bare kan ta frem for å støvsuge kjøkken eller gang hvis du bare skal ta over litt. 
 

Ellers bruker vi mye Google keep for å sende handleliste til hverandre eller huskelister. 

Anonymkode: 96713...77d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...