Gå til innhold

Hvor mange forsøk før dere ble gravide?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvor mange forsøk trengte dere for å bli gravide? Jeg blir 30 neste år, og har begynt å tenke på dette! Vi har ikke startet prøvingen enda, men ønsker i grunn barn nr 2 før fylte 30!! (1,5 år til da :) ) 

Men ja, vil alderen gjøre det vanskeligere å bli gravid? Første ungen satt på første forsøk. ❤️

Anonymkode: a5f44...b1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

0 til 4 forsøk, har fire barn. Var tredje barnet som tok lengst tid. 

Anonymkode: 4c14b...9e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blitt gravid fem ganger (en SA) og det tok 0-3 forsøk hver gang. Men jeg var litt yngre da, fikk siste da jeg var 28 år.

Anonymkode: 1650b...a49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rakk å ha mensen én gang før jeg ble fra gravid med første. Andre ble jeg gravid på første forsøk. Var 34år med siste :) Lykke til! 💕

Anonymkode: b77a9...84e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var veldig ulikt! 🌸 Er jo selvsagt individuelle forskjeller, men håper det sitter ganske kjapt for oss når vi skal starte prøvingen! :) Kan se for meg at man blir veldig utålmodig om den ikke sitter kjapt, alt fokus på baby.. 
Takk for at dere deler ❤️

Anonymkode: a5f44...b1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1( MA): 11 mnd

2: ivf

3: 3mnd

4: 6mnd

 

Som tilleggsinfo har vi fått påvist svært få og dårlige sædceller hos mannen, med liten sjans for å bli naturlig gravid. Dette har vi altså klart tre ganger. 

Anonymkode: 8aa89...73b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ekstremt individuelt. Men statistikk er en viss pekepinn.

Selv valgte jeg å vente med barn til jeg var 35 år og da fikk jeg 3 på rappen🙂 

Anonymkode: 6e4ab...dbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1: 7 pp

2: 10 pp totalt (5 av de med pergotime): MA

3: 14 pp (pergo mm, var i kø for ivf og fikk ivf lavdose hormon i ventetiden som ble barn nr 2) 

 

Har PCO

Anonymkode: 7de29...320

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1-4 pp med de tre første, nr 3 født da jeg var 32.

Nå har jeg prøvd i 9 pp uten hell så lenge, er snart 35 år. Alle prøver viser at det står ok til, så her er alderen åpenbar årsak, men tror det går til slutt, ikke noe som tyder på at det er for sent.

Anonymkode: 6e75b...854

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1: Første forsøk, 24 år

2: 3 forsøk (fikk to pos test på forsøk nr 1, men mensen kom dagen etter), 36 år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har blitt gravid 3 ganger. 1. Gang da jeg var 37. Alle ganger på 1.forsøk. 1 SA.

Anonymkode: 0a3ad...773

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Nr 1 - første forsøk

Nr 2 - først forsøk 

Nr 3 - slet lenge- hadde brukt prevensjon som gjorde at eggløsningen min forsvant i over 3 år. Ga opp og poff så var jeg gravid.

Nr 4 - uplanlagt. 
 

var 22, 24, 35 og nå 38 år med nr 4 i magen :) så egentlig ingenting å si på fruktbarheten her i 30 åra kontra 20 åra, om du ser bort ifra problemene etter prevensjonen.

Anonymkode: c6921...ff6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nr 1: rett etter pilleslutt.

Nr 2: 7 mnda.

Nr 3: rett etter pilleslutt.

Nr 4: 3 mnder.

Nr 5: ble gravid med piller🤪 er 34 år. 

Spiral neste😂 

Anonymkode: 60f7d...28c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca 2-3 uker etter p-pille slutt med førstemann.

Og samme dag som spiralen ble fjernet med andremann.

Anonymkode: 757cd...c94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle erfaringer dere deler ❤️ Håper og tror det skal gå relativt fort når vi først setter i gang! Er 28 nå, og ingenting som tilsier at vi skal ha noe problemer. (Annet enn at vi nærmer oss 30! Hehe) 

Og så hyggelig å lese at det er så mange som har mange barn 😍🌸 Drømmer om 3 selv, men det blir nok ikke gubben med på! 

Anonymkode: a5f44...b1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Takk for alle erfaringer dere deler ❤️ Håper og tror det skal gå relativt fort når vi først setter i gang! Er 28 nå, og ingenting som tilsier at vi skal ha noe problemer. (Annet enn at vi nærmer oss 30! Hehe) 

Og så hyggelig å lese at det er så mange som har mange barn 😍🌸 Drømmer om 3 selv, men det blir nok ikke gubben med på! 

Anonymkode: a5f44...b1b

Si ikke det 😉. Min mann har også sagt to barn Max i alle år, jeg har sagt tre. Jeg ba han om å tenke på saken (tre barn) helt fra starten av. Vi fikk to veldig tette og når minste var tre år begynte han å hinte om nr tre. Det var litt for tidlig for meg, jeg var ikke helt klar. Når minste nærmet seg fire år ble jeg imidlertid klar å er nå gravid med nr tre . Mannen gleder seg veldig. Jeg har aldri mast eller tvingt han, bare bedt han om å tenke på det og ikke avfeie det helt. 

Anonymkode: 8aa89...73b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har pcos.

1,5 år med første. Fikk pergo underveis som ikke fungerte. Ble operert.

Andre tror jeg satt på første runde.

 

Anonymkode: 9bbab...c3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 mnd med førstemann, 8 mnd med andremann. Var 24 og 26 år når jeg ble gravid.

Anonymkode: 1d87d...b01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nr 1 Kom som en surprise på ppille.

Nr 2 Brukte 4 pp. 

Nr 3 Ikke planlagt på pring.

Jeg var mellom 37 og 40 så det er fullt mulig å det til selv om man er "oppi åra"/😂

Anonymkode: 899b7...090

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. P-pillerbarn - ingen forsøk (21 år)

2. Satt på 1.forsøk (24 år)

3. 6 forsøk - endte i MA i uke 12 (så slående hjerte i uke 8 ) (34 år)

4. 7 forsøk (35 år) 

5. 6 forsøk - endte i MA i uke 13 (så slående hjerte i uke 10 ) (40 år)

6. 6 forsøk (41 år)

Anonymkode: 4976d...91a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Uplanlagt - så egentlig ikke ett «forsøk»

2. Prøvde 1,5 år. Fikk det til på første ivf forsøk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.6.2020 den 20.49, Anonym bruker skrev:

Hvor mange forsøk trengte dere for å bli gravide? Jeg blir 30 neste år, og har begynt å tenke på dette! Vi har ikke startet prøvingen enda, men ønsker i grunn barn nr 2 før fylte 30!! (1,5 år til da :) ) 

Men ja, vil alderen gjøre det vanskeligere å bli gravid? Første ungen satt på første forsøk. ❤️

Anonymkode: a5f44...b1b

To første satt på ett forsøk. Neste tok tre år.

 

 

Anonymkode: c20e1...35e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Si ikke det 😉. Min mann har også sagt to barn Max i alle år, jeg har sagt tre. Jeg ba han om å tenke på saken (tre barn) helt fra starten av. Vi fikk to veldig tette og når minste var tre år begynte han å hinte om nr tre. Det var litt for tidlig for meg, jeg var ikke helt klar. Når minste nærmet seg fire år ble jeg imidlertid klar å er nå gravid med nr tre . Mannen gleder seg veldig. Jeg har aldri mast eller tvingt han, bare bedt han om å tenke på det og ikke avfeie det helt. 

Anonymkode: 8aa89...73b

Gratulerer 😍 Så koselig med stor familie! Jeg må nok prøve ut å ha 2 først, hehe. Kan jo hende jeg mener det er nok, eller som du sier; at mannen plutselig ønsker ett til 😍❤️ Lykke til videre i svangerskapet 

Anonymkode: a5f44...b1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...