Gå til innhold

Førsteklassing som bare sutrer


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei! Trenger litt hjelp i forhold til jobb. Jeg jobber på en barneskole hvor det er et barn som bare sutrer. 
Hun er VELDIG hårsår. Hver dag kommer hun med nye vondter, opptil 8 ganger iløpet av en skole/SFO dag. Dette har hun gjort siden hun begynte på skolen. 
hun kommer gjerne med usynlige sår/blåmerker/forstuinger/hodepine/vondt i magen osv å sier at hun har vondt. Jeg har prøvd mitt aller beste men nå aner jeg ikke mer hva jeg skal gjøre. Jeg har prøvd å oppmuntre og avvise 😲 og ja, jeg har også hatt MANGE samtaler med hun om det er noe som plager henne psykisk (hjemme, skole, venner)

Hva bør jeg best gjøre med denne situasjonen?

(påpeker at jeg er ny i jobben så har ikke all verdens erfaring innenfor skole da jeg kun har jobbet i barnehage, så denne situasjonen er helt ny for meg)

Anonymkode: a885c...32a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Fortsetter under...

  • 3 uker senere...

Snakk med kollegar eller foreldre, les faglitteratur, IKKJE spør framande på eit foreldreforum. Viss du er ny, høyr om arbeidsplassen din har ei fadder/mentorordning, eller kanskje kurs for nyutdanna lærarar der ein kan ta opp slike problemstillingar. 

Anonymkode: 1f806...3ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.6.2020 den 19.08, Anonym bruker skrev:

Hei! Trenger litt hjelp i forhold til jobb. Jeg jobber på en barneskole hvor det er et barn som bare sutrer. 
Hun er VELDIG hårsår. Hver dag kommer hun med nye vondter, opptil 8 ganger iløpet av en skole/SFO dag. Dette har hun gjort siden hun begynte på skolen. 
hun kommer gjerne med usynlige sår/blåmerker/forstuinger/hodepine/vondt i magen osv å sier at hun har vondt. Jeg har prøvd mitt aller beste men nå aner jeg ikke mer hva jeg skal gjøre. Jeg har prøvd å oppmuntre og avvise 😲 og ja, jeg har også hatt MANGE samtaler med hun om det er noe som plager henne psykisk (hjemme, skole, venner)

Hva bør jeg best gjøre med denne situasjonen?

(påpeker at jeg er ny i jobben så har ikke all verdens erfaring innenfor skole da jeg kun har jobbet i barnehage, så denne situasjonen er helt ny for meg)

Anonymkode: a885c...32a

Hun føler seg kanskje utrygg. Være høysensitiv. Osv. Snakk med kollegaene dine. Vi har også en ny lærer i klassen, hun har 0 peiling. 

Anonymkode: 830ed...4d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...