Gå til innhold

Å nei, tror jeg har gjort noe dumt.. Har «dratt ut» eggløsningsslimet!!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg merket at det kom litt slim på papiret da jeg tørket meg etter dobesøk. Jeg måtte jo selvfølgelig kjenne, og det var eggløsningsslim. Satte meg derfor på huk med et speil og sjekket åpningen, og der ser jeg en klatt med slim. Jeg dro dette ut (seigt som det er) og studerte det. 

Nå leser jeg på nett at eggløsningsslimet skal hjelpe spermen, se bilde nedenfor. Har jeg gjort noe dumt nå? Vi er jo prøvere og hvis jeg forstår det som står i bildet nedenfor så skulle jeg aldri dratt ut slimet😢 Det som lå der (selv om det var i åpningen) var vel ment for å ta i mot spermen?? Uff!

 

B3632F67-F386-4FBA-A846-92EC9115C07B.jpeg

4D3B9A11-1598-4EBC-BC08-EE3CA2D39CD0.jpeg

Anonymkode: bb02d...187

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei nei nei!!! Du stresser for mye om du driver å setter deg på huk for å se åpning og er redd når du drar ut slim 😳 jeg forstår at dere kanskje har prøvd lenge(?) Og begynner å stresse, men... slim som er på vei ut, er ikke farlig å ta helt ut. Slimet har ikke noe nytte så langt ute.

 

Anonymkode: 23bb3...302

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er du sikker på at dere bør reprodusere? 

Anonymkode: b3f0a...714

image.thumb.jpeg.eae7a76e3a0167cc5df29ea913b3856b.jpeg

Er mer usikker på om du burde ha reprodusert..

Anonymkode: bb02d...187

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei nei nei!!! Du stresser for mye om du driver å setter deg på huk for å se åpning og er redd når du drar ut slim 😳 jeg forstår at dere kanskje har prøvd lenge(?) Og begynner å stresse, men... slim som er på vei ut, er ikke farlig å ta helt ut. Slimet har ikke noe nytte så langt ute.

 

Anonymkode: 23bb3...302

Ja, vi har dessverre prøvd lenge.. Takk for betryggende ord❤️ Satt meg på huk for å sjekke da jeg så at noe av slimet på papiret «føyk» tilbake. Klappet bare foran med papiret etter dobesøk, tørket liksom ikke bakover. Derfor så jeg det..

Anonymkode: bb02d...187

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blitt gravid to ganger etter å ha «dradd ut» slimet. Vet det, fordi jeg dro det ut og tenkte «oi, eggløsning, let’s go». 

Anonymkode: 5ad43...f6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg har blitt gravid to ganger etter å ha «dradd ut» slimet. Vet det, fordi jeg dro det ut og tenkte «oi, eggløsning, let’s go». 

Anonymkode: 5ad43...f6b

Takk 🙏🏻❤️

Anonymkode: bb02d...187

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hvorfor i alle dager gjør man sånt, drar ut slim?

Anonymkode: 22022...24b

Fordi det er dumt å trykke det tilbake opp i der.

Anonymkode: 0a191...e83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, av alle ting man skal lese ;)

Jeg tror du er helt trygg, slimet som kommer ut når du går på do gjør ingen nytte langt inni der uansett. Mannen spruter jo lenger inn enn i åpningen....

Anonymkode: 85061...ed1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slimet produseres i hele eggløsningsperioden, det er ikke slik at det kommer én dose som er superviktig, så ingen skade er skjedd😊 Som du skriver kommer det på papiret når man er på do også. Null stress. 

Anonymkode: 6bb48...34e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver også å bli gravid, men har ikke engang registrert noe slim... vanskelig å bli gravid da?? 😩

Anonymkode: d1504...6fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor i alle dager gjør man sånt, drar ut slim?

Anonymkode: 22022...24b

Derfor👇🏻

9FA90B51-F4C0-4265-A6FC-5FDCE4EE7C22.jpeg

936B9D70-2051-40CE-844D-7ABA277C6E9A.jpeg

Anonymkode: bb02d...187

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har på følelsen at en del mennesker har en merkelig fiksering rundt eget underliv. Kan ikke fatte hvorfor folk studerer slim, kjenner på livmortappen eller slimproppen. Hva godt kommer ut av det? 

Anonymkode: 1f39c...298

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg prøver også å bli gravid, men har ikke engang registrert noe slim... vanskelig å bli gravid da?? 😩

Anonymkode: d1504...6fb

Vet du når du skal ha/har eggløsning? Da kan du følge det som står på de bildene jeg la ved i kommentaren over her. Men det er altså veldig individuelt dette slimet har jeg skjønt. Noen har mer enn andre mens noen ikke ser noe særlig til slimet eller merker andre symptomer. 

Men hvis du kjenner med fingrene og kan «dra» i slimet så er det som regel eggløsning. Ser ut som tykk eggehvite. Søk eggløsningsslim på Google og se bilder der av hvordan det skal se ut😊 Masse lykke til med prøvingen til dere❤️

Anonymkode: bb02d...187

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har på følelsen at en del mennesker har en merkelig fiksering rundt eget underliv. Kan ikke fatte hvorfor folk studerer slim, kjenner på livmortappen eller slimproppen. Hva godt kommer ut av det? 

Anonymkode: 1f39c...298

Har akkurat skrevet her hvorfor folk studerer slimet. Man gjør jo ikke det for no reason, er jo en hensikt med det💁🏻‍♀️

Anonymkode: bb02d...187

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du produserer masse slim, og det er slimet som er i og rundt livmorhalsen som er viktig. At du har fjernet slim som lå i åpningen har ingenting å si. 

Til de som stiller seg uforstående er sjekking av slim en av de sikreste måtene å fastslå om man er fruktbar eller ikke. Når man har prøvd en stund blir man ekspert på tegnene på om man er fruktbar. Heldige dere som ble gravide helt uten å sjekke EL. Er ikke slik for alle. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Pobie skrev:

Du produserer masse slim, og det er slimet som er i og rundt livmorhalsen som er viktig. At du har fjernet slim som lå i åpningen har ingenting å si. 

Til de som stiller seg uforstående er sjekking av slim en av de sikreste måtene å fastslå om man er fruktbar eller ikke. Når man har prøvd en stund blir man ekspert på tegnene på om man er fruktbar. Heldige dere som ble gravide helt uten å sjekke EL. Er ikke slik for alle. 

 

Takk 🙏🏻❤️

Anonymkode: bb02d...187

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har akkurat skrevet her hvorfor folk studerer slimet. Man gjør jo ikke det for no reason, er jo en hensikt med det💁🏻‍♀️

Anonymkode: bb02d...187

Jeg tror mange hadde blitt fortere gravide om de senket skuldrene litt. Når man må sjekke slim for å avgjøre om sex er på plakaten den dagen, må set da bli stress. Hvis all tid etterpå går med til ulidelig venting og store skuffelser om det er negativt, må det da gå utover deler av samlivet. Det å bli gravid er ikke et pålitelig vitenskap som et mattestykke. Mange faktorer spiller inn. Og selv om du fant det rette slimet, kan det være den spontane sexen rett før eller etter den antatte eggløsningen som er «årsaken» til graviditeten. Selv om det er en grunn til at enkelte studere sekret og propper, så må det være en usunn fiksering. 
Hadde det vært ren nysgjerrighet som gjorde at man sjekket en gang hva som skjer i kroppen, så er det en ting. Men når noen sjekker slim og blir lei seg i frykt for å ødelegge muligheten for å bli gravid, eller man kjenner på livmortappen to ganger om dagen de siste tre ukene før fødsel (som om det utgjør noen forskjell), da har dett tippet over fra sunn nysgjerrighet til psykelig opptatthet. 

Anonymkode: 1f39c...298

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Jeg syns ikke det er det minste rart at man sjekker. Når man har prøvd lenge blir det en besettelse. Men det har gått litt for langt. 

Du går nok hver syklus og kjenner etter tegn. Litt smerter der betyr el, en murring litt utenfor el dato betyr kanskje gravid, mens en murring dagen før mens gjør at man blir skuffet men beholder ett stort håp. Man kjøper el tester og graviditetstester, og tester gjerne 2 dager før mensen..for man er så spent, og man venter.

Man slutter å drikke vin, for tenk om. Man slutter å sosialisere seg like mye. Man ser gravide over alt, og venninner med de søte små barna blir litt for mye å henge med. Man blir irriterte når noen klager over bleieskift, lite søvn og trassalder, for man vil så gjerne oppleve det selv. Men hver mnd kommer det noe rødt blod i trusa.

Først blir Man trist, så tennes håper om at neste mnd. Neste mnd går det. Med termin i ......, passer jo perfekt å få en baby da, fordi ..... 🙈 

 

Men kjære deg. Prøv å pust med magen. Lev livet som normalt under prøvingen. Ikke sjekk livmorhalsen selv. Ikke sjekk slim. Ta noen el tester evt, men ikke om mensen er regelmessig. Drikk noe vin, dans og spis mye salami.

Går det over 12 mnd tar du en tur til legen, da finnes det mye hjelp å få for de fleste. 

 

Lykke til ❤

Anonymkode: 23bb3...302

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.6.2020 den 20.02, Anonym bruker skrev:

Hvorfor i alle dager gjør man sånt, drar ut slim?

Anonymkode: 22022...24b

 

På 15.6.2020 den 23.13, Anonym bruker skrev:

Jeg har på følelsen at en del mennesker har en merkelig fiksering rundt eget underliv. Kan ikke fatte hvorfor folk studerer slim, kjenner på livmortappen eller slimproppen. Hva godt kommer ut av det? 

Anonymkode: 1f39c...298


Jeg regner med at dere to er sånne som har et anstrengt forhold til underlivet deres? Å undersøke  sitt eget underliv er faktisk noe som mange sexologer, fertilitetsleger og gynekologer anbefaler uavhengig av om ønsket om å bli gravide er der. Dette for å bli kjent med underlivet sitt og hva som er normalt og ikke. Dette burde være allmenkjent, men ser jo her at det tydeligvis ikke er det.

Er normalt å både lukte og til de som er enda mer trygge - smake på seg selv for å kjenne etter hva som er normalt slik at man fort legger merke til om noe ikke er som det skal. For eksempel hvis man opplever annerledes/‘’unormal’’ utflod i form av lukt, farge og konsistens som kan tyde på infeksjoner og kjønnssykdommer. Det er også greit å sjekke innimellom for å kunne kartlegge syklusen sin og spesielt når man en gang tenker å bli gravide. Det kan være mange grunner til at man ikke kan ha masse sex (som f.eks en mann som jobber på havet i 4 uker og hjemme i 2 uker før 4 nye uker på havet), sykdom etc. Da er det greit å ha en oversikt på syklusen sin og være godt kjent med kroppen sin. Det var slik jeg ble gravid. ved å ha kontroll på når jeg hadde eggløsning. 

Det er altså sååå mange grunner til å gjøre dette! Er flaut å ikke ha kontroll på sitt eget underliv og hvordan helsa er der nede før man skal ha samleie med en mann f.eks. Noe av det KLEINESTE jeg har opplevd er når en mann har gått ned på meg da jeg var yngre og sagt at det luktet fisk og heller ikke smakte noe bra. Hadde da bakteriell vaginose. Den opplevelsen kunne vært avverget om jeg selv var oppmerksom. Det hadde heller ingenting med hygiene å gjøre, men rett og slett varme temperaturer på sommeren, trange jeanssshorts, mye sex og overdrevent dusjing og vasking nedentil (overdrevent hygiene er ikke bra). Så dere kan jo tenke over dette neste gang dere tenker å heve dere over andre og komme med nedlatende og ekle kommentarer. Det ser bare dumt ut. 

Anonymkode: bbba7...1ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.6.2020 den 19.27, Anonym bruker skrev:

Jeg merket at det kom litt slim på papiret da jeg tørket meg etter dobesøk. Jeg måtte jo selvfølgelig kjenne, og det var eggløsningsslim. Satte meg derfor på huk med et speil og sjekket åpningen, og der ser jeg en klatt med slim. Jeg dro dette ut (seigt som det er) og studerte det. 

Nå leser jeg på nett at eggløsningsslimet skal hjelpe spermen, se bilde nedenfor. Har jeg gjort noe dumt nå? Vi er jo prøvere og hvis jeg forstår det som står i bildet nedenfor så skulle jeg aldri dratt ut slimet😢 Det som lå der (selv om det var i åpningen) var vel ment for å ta i mot spermen?? Uff!

 

B3632F67-F386-4FBA-A846-92EC9115C07B.jpeg

4D3B9A11-1598-4EBC-BC08-EE3CA2D39CD0.jpeg

Anonymkode: bb02d...187

Slapp helt av. ❤️ Man produserer som regel masse eggløsningsslim, ikke bare den ene klatten så dette løpet er nok ikke kjørt. Ting som kan øke eggløsningsslim er grapefruktkjeerneekstrakt eller grapefruktjuice, eventuelt å drikke masse vann. Man kan også kjøpe sædvennlig glidemiddel som har samme type konsistens og hjelper sædcellene. 
 

Jeg var som deg veldig opphengt i prøvingen. Drakk grapefruktjuice, sjekket etter elslim, brukte eggløsningstester osv. Endte opp med å bli gravid den måneden jeg var mer avslappet i forhold til sex. Hadde sex når lysten var der og spontant. Ble gravid da vi hadde sex i en heis da jeg trodde jeg ikke hadde eggløsning! Så prøv å ta det med ro og våg å være litt mer spontan med kjæresten ❤️ Ta dere kveldsturer i skogen eller på stranda på kveldene når det er varmt og ta en kjapp en her og der. Tilbring tid sammen, kos dere og ta mye på hverandre! Plutselig står du der med en positiv test :)

Anonymkode: bbba7...1ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...