Gå til innhold

Er jeg opplysningsplikter ovenfor andre foreldre at jeg som mor har en mann på besøk?😳😳


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Joda, men jeg tenker at det er denne oppdelingen som bør være konsekvent;

Enten holdes han utenfor litt til, slik at han verken treffer venninnene til ditt barn, eller foreldrene.

Eller så er han så deltagende i livet ditt at han treffer både venninnene til barnet ditt og foreldrene.

Det at dere er seriøs nok til at han kan treffe ditt barn og hennes venninner, burde også tilsi at han kan treffe deres foreldre.

Ser du hva jeg mener?

Eller for å snu litt på det;

Hadde du likt om ditt barn traff noen som du ikke kunne treffe?

Anonymkode: c2997...48e

Helt ærlig ja. Mine barn treffer andre menn hos både familie og venner. De var på besøk hos besteforeldrene, da kom det ett par av bestefars venner på besøk. En nabo kom også innom på kaffe. Jeg har også opplevd at min datter har vært på besøk med andre menn tilstede. Jeg kan ikke være så hysterisk at hun ikke får se andre ukjente folk. Det finnes jo lærere som er overgripere også, å det hender de har en totalt fremmed lærer. Skal man virkelig tenke overgrep for hver minste nye ukjente person? Gjør dere det?  At han er inn i mitt liv er en ting og han introduseres sakte for min datter. Det betyr likevel ikke at han skal introduseres for alle andre kjente og kjære også. 
 

hi

Anonymkode: cd0e6...6b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

33 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bare for å gå mot strømmen, jeg skjønner litt begge sider av saken

HI sin kjæreste er på besøk og hjelper litt til, men det at de er kjærester er en hemmelighet.
Han ser sitt snitt til å slå av en prat med datteren og venninnen på rommet hennes, det er selvfølgelig en veldig fin ting, blir de bedre kjent blir det også lettere for datteren når det blir offentlig.

De andre mødrene ser at HI har besøk av en mann som hjelper henne litt.
I deres øyne har han en relasjon (venn som hjelper) til moren, og ikke datteren.
Likevel setter han seg med på rommet til datteren når venninnen er på besøk og prater i 10 minutter med dem.
Hadde det ikke vært for det jeg skrev over ville det ha vært en veldig rar ting å gjøre.

Selvfølgelig, før 3 fjær blir til 5 høns burde de ha snakket med HI, men jeg skjønner at de stusset over det.

Mitt råd er å snakke med ryktesprederne, og nei, du har ingen meldeplikt.
 

Anonymkode: ec76d...dff

Jeg har hatt snekkere og rørleggere hjemme som har snakket med ungene når de har snakket til dem. 

Jeg har også venner som er menn som leker med ungene. Ja, og mannen min sine venner. Har aldri tenkt tanken på å informere om det. 

Om foreldrene syns det er viktig, syns jeg også at det er de sitt ansvar å spørre om man er alene hjemme eller ikke. 

 

Anonymkode: 1b10d...5f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja selvsagt gir dette mening hvis man har som utgangspunkt at menn er overgripere. 

Hvis vi har kommet dit at man som venn av familien eller gjest i huset ikke kan slå av en prat med husets barn eller ungdom bare fordi man er mann, har vi havnet på rimelig feil sted. 

Anonymkode: 30e11...f31

Dette handler ikke om menn vs kvinner, men om nye partnere vs biologiske foreldre.

Her er statistikken temmelig grusom og brutal, så det må man faktisk godta at folk reagerer på. 

Anonymkode: c2997...48e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Helt ærlig ja. Mine barn treffer andre menn hos både familie og venner. De var på besøk hos besteforeldrene, da kom det ett par av bestefars venner på besøk. En nabo kom også innom på kaffe. Jeg har også opplevd at min datter har vært på besøk med andre menn tilstede. Jeg kan ikke være så hysterisk at hun ikke får se andre ukjente folk. Det finnes jo lærere som er overgripere også, å det hender de har en totalt fremmed lærer. Skal man virkelig tenke overgrep for hver minste nye ukjente person? Gjør dere det?  At han er inn i mitt liv er en ting og han introduseres sakte for min datter. Det betyr likevel ikke at han skal introduseres for alle andre kjente og kjære også. 
 

hi

Anonymkode: cd0e6...6b5

Nei, man skal ikke tenke det for hver nye person. Men jo, man må innse at nye partnere er grovt overrepresentert på den statistikken. Da kan man ikke sammenligne med andre.

Dessuten synes jeg ikke du egentlig svarer på hvorfor det er ok at han møter venninnene, men ikke foreldrene. 

Greit nok at du velger å være åpen og godtroende, men du kan altså ikke forvente det av de andre foreldre. Strengt tatt tror jeg bare du ødelegger for deg selv ved å være så liberal og samtidig ha så uklare standarder. At man setter de holdningene i sammenheng med at du er «alenemor», tror jeg bare du er nødt til å godta. 

Anonymkode: c2997...48e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette handler ikke om menn vs kvinner, men om nye partnere vs biologiske foreldre.

Her er statistikken temmelig grusom og brutal, så det må man faktisk godta at folk reagerer på. 

Anonymkode: c2997...48e

Så det er statistisk bevist at stefedre begår oftere overgrep mot barn enn biologiske fedre? Betyr det da at biologiske fedre har større sannsynlighet for å begå overgrep mot andre barn enn sine egne? Mener du virkelig at man må melde fra når barn på besøk kommer i kontakt med menn? Så hvis min stefar kommer på besøk når barna mine har venner i hus, så må jeg ringe rundt og advare?

Det får da være grenser på hvor idiotiske folk kan være!

Anonymkode: 0acae...98c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så det er statistisk bevist at stefedre begår oftere overgrep mot barn enn biologiske fedre? Betyr det da at biologiske fedre har større sannsynlighet for å begå overgrep mot andre barn enn sine egne? Mener du virkelig at man må melde fra når barn på besøk kommer i kontakt med menn? Så hvis min stefar kommer på besøk når barna mine har venner i hus, så må jeg ringe rundt og advare?

Det får da være grenser på hvor idiotiske folk kan være!

Anonymkode: 0acae...98c

Jeg kjenner ikke til dette, men dersom det stemmer betyr ikke en statistisk overrepresentasjon at alle steforeldre er potensielle overgripere. Nå drar jeg tall ut av hatten, men hvis 1 promille av alle foreldre er overgripere/voldelige, og dobbelt så mange (dvs 2 promille) av steforeldre er det, er fortsatt 98,8% ikke overgripere/voldelige. 

Anonymkode: 77a40...c12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så det er statistisk bevist at stefedre begår oftere overgrep mot barn enn biologiske fedre? Betyr det da at biologiske fedre har større sannsynlighet for å begå overgrep mot andre barn enn sine egne? Mener du virkelig at man må melde fra når barn på besøk kommer i kontakt med menn? Så hvis min stefar kommer på besøk når barna mine har venner i hus, så må jeg ringe rundt og advare?

Det får da være grenser på hvor idiotiske folk kan være!

Anonymkode: 0acae...98c

Det er statistisk bevist at NYE PARTNERE begår alvorlig mange flere overgrep av alle slag, enn hva biologiske foreldre gjør. 

Kutt ut denne kjønnsgreia, det høres bare spekulativt og fordummende ut. 

Gidder heller ikke svare på disse stråmennene dine. Er det slik du snakker til folk hadde jeg uansett ikke sendt mine unger til deg, om du så var aldri så biologisk.

Anonymkode: c2997...48e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg kjenner ikke til dette, men dersom det stemmer betyr ikke en statistisk overrepresentasjon at alle steforeldre er potensielle overgripere. Nå drar jeg tall ut av hatten, men hvis 1 promille av alle foreldre er overgripere/voldelige, og dobbelt så mange (dvs 2 promille) av steforeldre er det, er fortsatt 98,8% ikke overgripere/voldelige. 

Anonymkode: 77a40...c12

Det er ikke snakk om en dobling, det er til dels snakk om flere hundre ganger så mange.

Så hvis du skal dra tall ut av hatten, så gjør det i det minste riktig.

Anonymkode: c2997...48e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke snakk om en dobling, det er til dels snakk om flere hundre ganger så mange.

Så hvis du skal dra tall ut av hatten, så gjør det i det minste riktig.

Anonymkode: c2997...48e

Vis til statikk da

Anonymkode: 11e5d...04b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke snakk om en dobling, det er til dels snakk om flere hundre ganger så mange.

Så hvis du skal dra tall ut av hatten, så gjør det i det minste riktig.

Anonymkode: c2997...48e

Da ville jeg ikke dratt dem ut av hatten, eller hva😏 Ville bare forklare litt statistikk. Er forresten veldig i interessert i å lese forskningen du sikter til, har du en link?

Anonymkode: 77a40...c12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Dette handler ikke om menn vs kvinner, men om nye partnere vs biologiske foreldre.

Her er statistikken temmelig grusom og brutal, så det må man faktisk godta at folk reagerer på. 

Anonymkode: c2997...48e

Nye partnere og barna; eller nye partnere og barnas venninner...? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei, man skal ikke tenke det for hver nye person. Men jo, man må innse at nye partnere er grovt overrepresentert på den statistikken. Da kan man ikke sammenligne med andre.

Dessuten synes jeg ikke du egentlig svarer på hvorfor det er ok at han møter venninnene, men ikke foreldrene. 

Greit nok at du velger å være åpen og godtroende, men du kan altså ikke forvente det av de andre foreldre. Strengt tatt tror jeg bare du ødelegger for deg selv ved å være så liberal og samtidig ha så uklare standarder. At man setter de holdningene i sammenheng med at du er «alenemor», tror jeg bare du er nødt til å godta. 

Anonymkode: c2997...48e

Herlighet, mener du virkelig dette? 

Anonymkode: c6e6a...ea9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun mener nok at hun ikke reklamerer om at han er på besøk, ikke at han gjemmer seg i ett skap når de andre foreldrene henter ungene 😂

Anonymkode: 1b10d...5f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en forelder jeg stiller det kravet til. Hvis datreren min skal på besøk dit, så sender jeg melding i forkant og spør om kjæresten hennes er der. Er han det, får ikke barnet mitt komme. 
Hos alle andre bryr jeg meg ikke

Anonymkode: d2a50...414

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Anonym bruker skrev:

Joda, men jeg tenker at det er denne oppdelingen som bør være konsekvent;

Enten holdes han utenfor litt til, slik at han verken treffer venninnene til ditt barn, eller foreldrene.

Eller så er han så deltagende i livet ditt at han treffer både venninnene til barnet ditt og foreldrene.

Det at dere er seriøs nok til at han kan treffe ditt barn og hennes venninner, burde også tilsi at han kan treffe deres foreldre.

Ser du hva jeg mener?

Eller for å snu litt på det;

Hadde du likt om ditt barn traff noen som du ikke kunne treffe?

Anonymkode: c2997...48e

Nå har vel ikke hi sagt at de ikke får treffe han. De var bare ikke der at alle skulle inviteres på kaffe for å hilse på han

Anonymkode: 73a99...96a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha ha ha ha mer overhysterisk skal du lete lenge etter.😂 Nei du har ingen opplysningsplikt. Du kan jo dra den samme tilbake ? At du ikke vil at barnet ditt skal være hjemme hos dem når mannen deres er hjemme. Du kan jo umulig vite om han er overgriper.

Folk er helt dust ass.,, Ved mindre du dater en kar som har sittet inne for slike forhold så kan jeg virkelig ikke se hva de tenker med.

Anonymkode: 95432...60a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde aldri bedt den jenta hjem til meg igjen hvis dette er sant. 
 

da får heller jentene leke ute, eller hos dem.

de foreldrene bør skamme seg av flauhet da det blir dere og dere er sammen offentlig. 

Anonymkode: 3d036...c6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...