Gå til innhold

Hvor mye kan jeg ta for kattunger når far er Main Coon?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, Hengebukksvinet skrev:

Helt enig! Virker som folk hater katter her inne. Lar ofte være å gå inn på tråder om katter fordi jeg nesten får vondt i magen når jeg leser hva folk mener det er greit å gjøre med dem!

Hva her i tråden får deg til å tenke at vi "hater katter"? 

Anonymkode: b663f...633

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kunne glatt betalt 1000 kr for en slik katt. Synes det er rovdrift at folk skal tjene seg "rike" på mixed raser. Dette mener jeg også om hunder. En mixed er en bastard som en ovenfor skriver. Ser hva folk tar seg betalt inne på Finn og helt sjuk kilospris for enkelte mixede raser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Anonym bruker skrev:

"Å nei, katta mi er gravid, jaja da kan jeg i hvert fall tjene litt penger på å sette kattunger ut i en verden med alt for mange kattunger i allerede, huffda, sånn er det å være uansvarlig 🤷‍♀️

Anonymkode: b663f...633

Naut. 

Anonymkode: 1f924...67a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Naut. 

Anonymkode: 1f924...67a

På hvilken måte? 

Anonymkode: b663f...633

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare pass på hvem du gir de til. Vet faktisk en et tilfelle hvor ett par skaffet seg kattunger gratis på finn for å fòre slangen sin...

Anonymkode: ea947...728

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva her i tråden får deg til å tenke at vi "hater katter"? 

Anonymkode: b663f...633

Jeg skrev det fordi det var snakk om sterke følelser når det kom til katter. Skrev ikke at det var gjennomgangsmelodien i denne tråden, men i de fleste tråder om katter er det mye «hat»!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Skal ikke gji dem vekk nei. Er litt flau over att ho er gravid fordi jeg er alltid den som maser om kastrering til andre🙈  ho sprang ut og vi lette etter henne og hørte kattejammring og ser sto nabokatten over henne..men ho skal få dette kullet så er de snipp snapp snute. Tenkte bare på att far er rein raset main coon. De blir jo solgt for 5000 og oppover. ? 

Hi

Anonymkode: 8774a...a8c

Renraset.. kattungene deres blir ikke det., 

Anonymkode: c6faa...abf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg syns skurrer er at naboen lar en ukastrert Maine Coon løpe rundt. Det er utrolig strengt i rasekatt verden at oppdrettere holder kattene inne, og de som kjøper som husdyr får katten kastrert. Nettopp for å unngå utvanning av rasen
 

 

Anonymkode: c6faa...abf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Du ser ikke problemet med å skulle tjene penger på uansvarlig katteavl?

Akkurat nå passer jeg en katt for et familiemedlem som plutselig bestemte seg for at hun ikke ville ha katt likevel. Katta er to år, og tilnærmet umulig å få omplassert. Nå skal hun avlives dersom ikke familiemedlemmet mitt finner et nytt foralltid-hjem til henne. Synes du det er greit? Dyrebeskyttelsen flommer over av katter som ingen vil ha, katter som var søte da de var kattunger, men som ble litt for mye styr etter hvert. Synes du det er greit? Årlig dumpes katter av familier som skal på ferie og ikke gidder å betale for pensjonat. Synes du det er greit? 

Du burde kastrert katta di det øyeblikket du fikk den i hus. Det gjorde du ikke, med det resultat at hun parret seg med nabokatta. Da burde du umiddelbart tatt henne med til veterinær og gitt henne en abortpille. Men du syntes vel det hørtes såååå koselig ut med kattunger, regner jeg med. 

Anonymkode: b663f...633

Jeg ser ikke problemet med å ta betalt for katter, nei. De som har betalt en del for katten er det større sannsynlighet for at beholder den også. Alle katter som forlater og gis bort osv senere er ikke selgers ansvar. Dessuten er katter egentlig ville dyr og klarer seg ofte fint ute. 
Til info så er min katt sterilisert, og det var hun før hun fikk gå ut fordi jeg ikke ville ha kattunger. Jeg synes ikke kattunger er sååååå søte. Jeg liker best de voksne kattene.

Anonymkode: e0975...40f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ser ikke problemet med å ta betalt for katter, nei. De som har betalt en del for katten er det større sannsynlighet for at beholder den også. Alle katter som forlater og gis bort osv senere er ikke selgers ansvar. Dessuten er katter egentlig ville dyr og klarer seg ofte fint ute. 
Til info så er min katt sterilisert, og det var hun før hun fikk gå ut fordi jeg ikke ville ha kattunger. Jeg synes ikke kattunger er sååååå søte. Jeg liker best de voksne kattene.

Anonymkode: e0975...40f

Katter klarer seg ikke fint ute. De er avlet gjennom generasjoner til å leve sammen med mennesker, og er helt avhengige av oss for å leve et godt liv. Kan anbefale å følge Dyrebeskyttelsen eller Forente Poter på facebook, så får du et innblikk i lidelsene hjemløse katter må gå gjennom. Selvfølgelig har man som katteeier et ansvar, også for katter man har avlet fram og solgt. 

Anonymkode: b663f...633

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, KellyTaylor skrev:

Kunne glatt betalt 1000 kr for en slik katt. Synes det er rovdrift at folk skal tjene seg "rike" på mixed raser. Dette mener jeg også om hunder. En mixed er en bastard som en ovenfor skriver. Ser hva folk tar seg betalt inne på Finn og helt sjuk kilospris for enkelte mixede raser!

Kilospris?

Anonymkode: 78497...465

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Katter klarer seg ikke fint ute. De er avlet gjennom generasjoner til å leve sammen med mennesker, og er helt avhengige av oss for å leve et godt liv. Kan anbefale å følge Dyrebeskyttelsen eller Forente Poter på facebook, så får du et innblikk i lidelsene hjemløse katter må gå gjennom. Selvfølgelig har man som katteeier et ansvar, også for katter man har avlet fram og solgt. 

Anonymkode: b663f...633

Nå er det jeg som har ansvaret for min katt. At den har måttet igjennom flere operasjoner og kostet mye er mitt ansvar. Jeg hentet en katt, jeg visste den kom fra et dårlig hjem, men jeg tok den til meg. Mitt ansvar at katten blir sterilisert eller forrige eiers ansvar? Mitt ansvar at katten holdes frisk, eller forrige eiers ansvar? Jeg er ansvarlig for katten jeg tar til meg, og det er alle andre som tar til seg katter også.

Anonymkode: e0975...40f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå er det jeg som har ansvaret for min katt. At den har måttet igjennom flere operasjoner og kostet mye er mitt ansvar. Jeg hentet en katt, jeg visste den kom fra et dårlig hjem, men jeg tok den til meg. Mitt ansvar at katten blir sterilisert eller forrige eiers ansvar? Mitt ansvar at katten holdes frisk, eller forrige eiers ansvar? Jeg er ansvarlig for katten jeg tar til meg, og det er alle andre som tar til seg katter også.

Anonymkode: e0975...40f

Snakk om å skyve problemet under teppet. Dersom du overtar en katt etter en uansvarlig og sløv eier, er det selvfølgelig nå ditt ansvar å kastrere og gi nødvendig veterinærbehandling. Det er ditt ansvar å sørge for at katta di ikke får kattunger i hytt og pine.

Dersom du driver med godkjent avl er det ditt ansvar å informere, instruere og følge opp de nye katteeierne. Som ved all annen godkjent, seriøs avl! 

Anonymkode: b663f...633

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn kryr av "Kattunge ønskes kjøpt"-annonser, så det blir nok ikke noe problem å finne hjem til dem.

Anonymkode: 05caa...371

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du, hallo! Har du tenkt å tjene penger på kattunger uten stamtavle? Jeg kunne betalt det du har hatt i faktiske utgifter mtp vaksine og chip, that's it. Ærlig talt. 

Anonymkode: 88454...98a

Det beste som kan skje er hvis folk slutter å gi vekk kattunger gratis, stamtavle eller ei. Da ville man kanskje få litt færre idiotiske dyreeiere som ikke bryr seg det dugg om katten sin.

Anonymkode: c6c9e...55b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Kilospris?

Anonymkode: 78497...465

Mindre rasen er, jo dyrere er bikkja😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ta det kjøperen er villig til å betale. Det høres ut som en fin blanding mange kan være interessert i, og nå på sommeren er vel den beste tiden å selge kattunger på. Jeg hadde lagt dem ut på finn for 4000 kr og gått ned i pris hvis de ikke blir solgt.

Anonymkode: 4153c...7ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Snakk om å skyve problemet under teppet. Dersom du overtar en katt etter en uansvarlig og sløv eier, er det selvfølgelig nå ditt ansvar å kastrere og gi nødvendig veterinærbehandling. Det er ditt ansvar å sørge for at katta di ikke får kattunger i hytt og pine.

Dersom du driver med godkjent avl er det ditt ansvar å informere, instruere og følge opp de nye katteeierne. Som ved all annen godkjent, seriøs avl! 

Anonymkode: b663f...633

Men nå driver ikke HI avl da

Anonymkode: e0975...40f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men nå driver ikke HI avl da

Anonymkode: e0975...40f

Jo, hun driver uansvarlig avl. Hun visste at katta hadde parret seg. 

Anonymkode: b663f...633

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men nå driver ikke HI avl da

Anonymkode: e0975...40f

Hun gjør jo det når hun lot katten bli drektig. 

Hun så de parre seg, da kunne hun ringt dyrlegen og fått resept på "angrepille", men hun valgte å la den få unger isteden.

Anonymkode: feb60...861

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos DB (da etter kastrering/sterilisering, vaksiner og helsesjekk) koster katten 1000 kroner. 

Jeg syntes du bør gjøre det samme (kastrere, vaksinere og gi helsesjekk) og selge katten etter den summen dette kostet. 

DB får det rimeligere, derav "kun" 1000 kroner. 

 

Når det er sagt, så kan du nok ikke ta mer for katten da den ikke er en "rasekatt" så lenge den er uten stamtavle. I utgangspunktet er alle katter uten stamtavle "huskatter". Dog så er jo kattens DNA halvt MCO, men det gjør den ikke offisielt til en rasekatt av den grunn :) 

Anonymkode: e5947...d4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hos DB (da etter kastrering/sterilisering, vaksiner og helsesjekk) koster katten 1000 kroner. 

Jeg syntes du bør gjøre det samme (kastrere, vaksinere og gi helsesjekk) og selge katten etter den summen dette kostet. 

DB får det rimeligere, derav "kun" 1000 kroner. 

 

Når det er sagt, så kan du nok ikke ta mer for katten da den ikke er en "rasekatt" så lenge den er uten stamtavle. I utgangspunktet er alle katter uten stamtavle "huskatter". Dog så er jo kattens DNA halvt MCO, men det gjør den ikke offisielt til en rasekatt av den grunn :) 

Anonymkode: e5947...d4d

Dere som skriver dette, er dere sikre på at dere er helt oppdatert på priser? Etterspørselen etter kattunger er høy, og på Finn ligger slike rasekatt-blandinger ute til langt over 1000 kroner. 

Jeg kjenner mange som har slitt og har måttet lete lenge når de har sett etter kattunger. Det er ikke slik som det var før, at det vrimlet av kattunger og det vanskelige var å finne hjem til dem.

Anonymkode: 05caa...371

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...