Gå til innhold

Hva hadde dere gitt i tips dersom dere var ute å spiste og regningen var på 1880 kr?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi er litt uenig her i huset om hvor mye tipsen da bør være😉

hva hadde dere betalt i totalsum?

Anonymkode: 22f6d...6ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

20 eller 120 . Gidder aldri regne, så runder opp.  Spørs på servicen da. Kan finne på å ikke gi en krone ekstra også..

Anonymkode: 1c39f...47b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Norge er det ikke vits å tipse, vet ikke hvorfor folk gjør det, "alle" gjør det jo av en eller annen dum grunn. Vi er ikke i Amerika, servitører her får god nok lønn. Det er det samme som om jeg skulle gitt feieren litt ekstra penger fordi han er så hyggelig.

Hadde ikke betalt mer enn 2000,-

Anonymkode: e4e55...ad5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forhåpentlig vis hadde jeg klart å stå mot gruppepresset og gitt 0 i tips.

Anonymkode: a4657...2f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde nok betalt 2.000 om jeg opplevde servicen som god. 

Om ikke hadde jeg betalt 1.900 kr 

Anonymkode: df75d...927

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer helt an på servicen, så alt fra ikke noe i tips, til 120 kr i tips. 

Anonymkode: 5203a...a57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mat og service bra så 2 000,- jeg tipser av prinsipp ikke om jeg får treg/dårlig service eller maten har betydelige feil. Bestille medium biff og får gjennomstekt feks. 

Anonymkode: 1ec0b...c6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tippsar ikkje eg. Dei bør få nok lønn av arbeidesgjevaren sin, om dei ikkje får det må ein jobbe for dette slik at alle servitørar får like mykje lønn og ikkje går på ein smell fordi det kjem idealistar som meg innom. 

Ved å fortsette å tipse held ein igong eit urettvist system. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde max betalt 1900, men mannen min hadde nok rundet opp til 2000, og det irriterer vettet fra meg.

Anonymkode: 79d9d...edf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs på mat og service ... Største faktor er service faktisk. Jeg kan tilgi at maten ikke var helt toppers dersom de ansatte gir god service. 
 

Gir i utgangspunktet ikke tips i Norge. I USA gjør jeg det fordi tipsen er en del av lønna... Og servicen er toppers der(nettopp fordi det er stor del av lønnen). Alt fra diners til finere resturanter i USA så har betjeningen upåklagelig service.

Her i Norge opplever jeg det sjeldent dessverre. De gangene det skjer er jeg rundhåndet med tips.

Anonymkode: 784fd...c5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg runder alltid opp. Med barn som jobber i serveringsbransjen vet jeg at tips blir satt stor pris på. 
 

Men jeg bryr meg ikke om prosenter, og runder som regel opp til nærmeste 100. I dette tilfellet hadde jeg betalt 2000,-

Endret av *Miss Marple*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

I Norge er det ikke vits å tipse, vet ikke hvorfor folk gjør det, "alle" gjør det jo av en eller annen dum grunn. Vi er ikke i Amerika, servitører her får god nok lønn. Det er det samme som om jeg skulle gitt feieren litt ekstra penger fordi han er så hyggelig.

Hadde ikke betalt mer enn 2000,-

Anonymkode: e4e55...ad5

Aha! Så du skjeller ut folk for å tipse, men gjør det selv også? 🤣

Anonymkode: 00390...3fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Spørs på mat og service ... Største faktor er service faktisk. Jeg kan tilgi at maten ikke var helt toppers dersom de ansatte gir god service. 
 

Gir i utgangspunktet ikke tips i Norge. I USA gjør jeg det fordi tipsen er en del av lønna... Og servicen er toppers der(nettopp fordi det er stor del av lønnen). Alt fra diners til finere resturanter i USA så har betjeningen upåklagelig service.

Her i Norge opplever jeg det sjeldent dessverre. De gangene det skjer er jeg rundhåndet med tips.

Anonymkode: 784fd...c5f

Like greit at du tipser først og fremst for service, da det er SVÆRT sjeldent at kjøkkenpersonalet får noe av tipsen. Tips blir sett på som påskjønnelse til servitørene, og deles mellom dem. 

Anonymkode: 00390...3fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde betalt 2000,- om servicen var god.   men er egentlig i mot tips. 

Anonymkode: 15b2b...1e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde betalt 2000 om servicen var helt ok, 2500 om servicen var perfekt. 

Anonymkode: 055c0...530

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig service, mat etc = 0 
Bra/som forventet = runde opp
Eksepsjonelt bra=  200-250 kr

Anonymkode: 82b4a...c3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/30/2020 at 2:08 AM, Anonym bruker said:

Vi er litt uenig her i huset om hvor mye tipsen da bør være😉

hva hadde dere betalt i totalsum?

Anonymkode: 22f6d...6ee

2000

Anonymkode: 1d625...a99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...