Gå til innhold

Vi skal på hyttetur,men


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

er så usikker, er meg og barnet på 7, venninne med barna på 9 og 11, mitt barnet leker godt med barnet på 9.

Men problemet er på fredag og lørdag får barnet være oppe til 21 ,mens min venninne er veldig nøye på at barna legger seg likt som hverdagen så lenge skolen forsatt er, så 9 åring legger seg 1945 og 11åring 2030, har prøvd og forklart at det kan ikke gjøre noe at de er oppe litt lengre en sjelden gang,men hun sier de skal legge seg da.

Så nå mener hun at min også må legge seg 1945 som yngste barnet hennes,men jeg synes ikke barnet skal det, er veldig nøye fra søndag-torsdag da går barnet på badet 1920 hvis vi skal lese og 1950 hvis vi ikke skal lese, på fredag og lørdag leser vi ikke siden barnet da legger seg senere.

Skal jeg føye meg etter henne, eller skal vi bli enige, eller skal jeg bare la være og dra?

Anonymkode: 05868...f26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med å snakke med barnet ditt?

Spørre om det har lyst til å dra på hyttetur selv om det vil bety av det må legge seg tidligere?
Jeg tenker at enkelte barn er med vare på søvnrutiner og trenger å ha de faste rutinene også i helgene ellers blir det et h*** etter helgen, og det kan være vanskelig for en 9 åring å legge seg dersom en 7 åring fremdeles kan være oppe over en time til

Anonymkode: 339de...e0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just say no.

Klarer ikke hun å forholde seg til det og evt si til sitt barn at "ulike familier, ulike regler, lev med det," har dere neppe noe på tur sammen å gjøre. 

Anonymkode: c5026...693

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er så egoistisk! Det konmer til å bli mye hyling å skriking når hennes unger ser at dine unger får være lenger opp. Er så forbanna vanskelig å ta hensyn EN helg på ett helt år???

Anonymkode: 650e7...ba8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Du er så egoistisk! Det konmer til å bli mye hyling å skriking når hennes unger ser at dine unger får være lenger opp. Er så forbanna vanskelig å ta hensyn EN helg på ett helt år???

Anonymkode: 650e7...ba8

Hvorfor skal hun ta hensyn når hennes barn er vant til denne rutinen?

Jeg synes 19.45 er tidlig for en 9 åring.

Anonymkode: b2908...e42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du er så egoistisk! Det konmer til å bli mye hyling å skriking når hennes unger ser at dine unger får være lenger opp. Er så forbanna vanskelig å ta hensyn EN helg på ett helt år???

Anonymkode: 650e7...ba8

Hensyn går begge veier.

Her bør alle møtes på midten. Alle barn legger seg likt som eldste og HI sitt kan ligge i senga og lese eller se på pad litt hvis det er for tidlig.

 

Anonymkode: 276a1...939

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Der hadde jeg bare sagt at dersom det ikke gikk an å være litt mer fleksibel mht. leggetider på en hyttetur - i en langhelg, så fikk vi ta det igjen når barna var eldre, eller ikke var med

Rett og slett

Det kjekkeste på sånne turer er jo at barna får lov til å løpe litt rundt i sommerkvelden og leke lengre enn de kan ellers.. hos oss er det absolutt helt uaktuelt å være så snever. Fri er fri og hyttetur er hyttetur - det skal skille seg fra hverdagen

Anonymkode: 76bd5...622

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva med å snakke med barnet ditt?

Spørre om det har lyst til å dra på hyttetur selv om det vil bety av det må legge seg tidligere?
Jeg tenker at enkelte barn er med vare på søvnrutiner og trenger å ha de faste rutinene også i helgene ellers blir det et h*** etter helgen, og det kan være vanskelig for en 9 åring å legge seg dersom en 7 åring fremdeles kan være oppe over en time til

Anonymkode: 339de...e0f

Dette. 

Selv om voksne mennesker sliter med å ta hensyn, så hender det at barn klarer det ;) 

Anonymkode: 603b6...d51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hensyn går begge veier.

Her bør alle møtes på midten. Alle barn legger seg likt som eldste og HI sitt kan ligge i senga og lese eller se på pad litt hvis det er for tidlig.

 

Anonymkode: 276a1...939

Jeg ser ikke at HI har tenkt å ta noen hensyn hun eller? Hun tenker kun på deg selv.

Anonymkode: 650e7...ba8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor skal hun ta hensyn når hennes barn er vant til denne rutinen?

Jeg synes 19.45 er tidlig for en 9 åring.

Anonymkode: b2908...e42

Fordi det er helt naturlig at når to familier drar sammen så må en lære å ta hensyn til hverandre. Jeg synes også 19.45 er tidlig å legge seg for en 9 åring når det er helg,men hadde selvsagt tatt hensyn å lagt barnet mitt tidligere når det var så viktig for de andre vi reiste sammen med. 

Anonymkode: 650e7...ba8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det er alltid best å dra alene. 

Anonymkode: ad64c...e6a

Ehh nei! Lær heller å vise omtanke for andre å ta hensyn til hverandre så blir det en posetiv opplevelse dere alle vil huske lenge. Ferieturer er så mye kjekkere når en drar med andre :)

Anonymkode: 650e7...ba8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hensyn går begge veier. Møt hverandre på midten og la ditt barn lese litt på sengen.

Anonymkode: d5a37...4ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snakk med barnet ditt, det kan godt hende hun synes det er verdt det. En helg på hytte hvor hun kan leke med en 2 år eldre venninne kan godt være så attraktivt for henne at hun synes det er greit å legge seg tidlig for.

Du trenger ikke si noe negativt om hverken venninnen din eller barna hennes for å få det til heller, bare legg det frem for din datter som at alle er forskjellig og trenger forskjellig mengde søvn, noen får vondt i hodet eller blir sure om de får for lite søvn også, så om dere skal på tur med disse menneskene må hun ta hensyn til at de barna trenger mer søvn enn henne. La henne f.eks ha med seg høretelefonen og høre på lydbok i sengen når de skal sove.

Så får kompromisset til venninnen din være at din datter får lese eller høre på lydbok når hennes barn må sove.

Anonymkode: 14973...177

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere ikke blir enige før dere drar dropper dere turen. Ungene klarer seg nok uansett hva dere bestemmer dere for.

Anonymkode: e54d4...000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du er så egoistisk! Det konmer til å bli mye hyling å skriking når hennes unger ser at dine unger får være lenger opp. Er så forbanna vanskelig å ta hensyn EN helg på ett helt år???

Anonymkode: 650e7...ba8

Herre Jesus! Det kan da vel gå begge veier. En helg i året kan venninnens barn være opp lengre. Eller så kan barna få beskjed om at det er ulike regler i familier. 

Anonymkode: 4edac...39b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

er så usikker, er meg og barnet på 7, venninne med barna på 9 og 11, mitt barnet leker godt med barnet på 9.

Men problemet er på fredag og lørdag får barnet være oppe til 21 ,mens min venninne er veldig nøye på at barna legger seg likt som hverdagen så lenge skolen forsatt er, så 9 åring legger seg 1945 og 11åring 2030, har prøvd og forklart at det kan ikke gjøre noe at de er oppe litt lengre en sjelden gang,men hun sier de skal legge seg da.

Så nå mener hun at min også må legge seg 1945 som yngste barnet hennes,men jeg synes ikke barnet skal det, er veldig nøye fra søndag-torsdag da går barnet på badet 1920 hvis vi skal lese og 1950 hvis vi ikke skal lese, på fredag og lørdag leser vi ikke siden barnet da legger seg senere.

Skal jeg føye meg etter henne, eller skal vi bli enige, eller skal jeg bare la være og dra?

Anonymkode: 05868...f26

Hadde ikke orket en sånn rigid venninne.

Anonymkode: be769...c8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg barnet samtidig, men la det lese, høre på lydbok eller liknende. Venninna di er sær, men jeg hadde ikke laget noe sak av det.

Anonymkode: 80fa8...f57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnet ditt kan vel ikke klokka ? er bare å legge henne litt tidligere,  trenger jo ikke å si det til henne. 

Anonymkode: 8a0e9...20f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hadde ikke orket en sånn rigid venninne.

Anonymkode: be769...c8f

Samme tenker jeg. Da får evt begge lempe litt på tidspunktene. Det er jo koselig å ha litt ekstra tid med barna på kveldstid i helgene, synes jeg. 

Anonymkode: ac307...354

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Barnet ditt kan vel ikke klokka ? er bare å legge henne litt tidligere,  trenger jo ikke å si det til henne. 

Anonymkode: 8a0e9...20f

Hæ? Alle 7- åringer kan vel klokka? Hvis ikke er det en ting å øve på!

Anonymkode: c7c1d...4df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville insistert på å møtes på halvveien og lagt alle tre halv ni. 

Anonymkode: d8747...b94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere høres rimelig rigide ut begge to. Er dere seriøst ned på kvarteret når dere planlegger leggetid i helgene? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...