Gå til innhold

Venninne har invitert ut på bursdagsmiddag, hvem betaler?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tolker ikke "vil du være med ut og spise" som en ordentlig invitasjon der hun mener å betale for deg og de andre. Hun har bare spurt om dere vil "være med". 

En invitasjon der hun betaler er gjerne mer formell og man skal ikke være i tvil. 

Så på grunn av ordlyden hennes tror jeg hun overhodet IKKE mener å spandere, hun vil bare ha følge av dere for å få det mer morsomt. 

Så belag dere på å betale for dere selv, men hadde ikke betalt for henne. For dere har jo heller ikke invitert henne. 

Konklusjon: alle betaler for seg og ta gjerne gave. 

Anonymkode: 106d6...576

Enig, slik tolker jeg det også 👍👍

Anonymkode: f405d...0a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

17 timer siden, Anonym bruker skrev:

Var nettopp i en sånn bursdag. Hun som inviterte bestemte hva vi skulle spise. Så bestilte hun 5 hovedretter så alle skulle dele/ smake på alt. Så bestilte hun x antall øl som folk delte. Så måtte hele regninga deles likt på antall folk. Da er det stas å være slankeoperert og ikke drikke øl. 
 

normalt sett ville jeg tenkt at alle betaler for seg

Anonymkode: a7e6d...385

Hehe, ser den.

Da ville jeg løst det med en humoristisk tone. Og sagt det akkurat som det var. ‘Jøss, ja nå kjentes det ekstra fint ut å være slankeoperasjon og ikke drikke øl😅

Så ville de kanskje sett det kanskje var litt urimelig at du skulle betale like mye og foreslått lavere sum. Evt spandert/spleiset på annen god drikke til deg? I en god venninnegjeng finnes det alltid gode løsninger.

Anonymkode: a0bf8...ca8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/28/2020 at 5:45 PM, Anonym bruker said:

Hun fyller år og har bedt oss (venninnegjengen) ut på middag i helgen. Hva tenker dere da? At hun betaler siden hun inviterer oss ut, vi betaler hver for oss eller at vi (venninnegjengen) betaler «regningen» hennes siden hun har bursdag? I tillegg til en felles presang fra oss. 

Anonymkode: eb9a4...3f8

vi bruker og gjøre det slik, vi er en venninnegjeng på 8, bursdagsbarnet betaler ikke,men vi deler på resten av oss,men vi gir også en liten gave til ca 200-300 kr

Anonymkode: 2fee3...773

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.5.2020 den 21.22, Anonym bruker skrev:

Hva gjør dere når noen har lite penger? Dropper å invitere dem?

Anonymkode: 9fdae...fd0

Klarer ikke relatere. Vi er voksne etablerte mennesker med barn. Hadde blitt veldig overrasket om en av oss ikke hadde penger til en middag ute i ny og ne. 

Anonymkode: 4018d...ab9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom man vil feire bursdagen sin spanderer man. Har man bare lyst ut for å spise kaller man det ikke bursdagsfeiring. Har man dårlig råd, eller av andre grunner ikke kan stå for en feiring, presiserer man at gaven er at venninnene blir med ut.

Anonymkode: be283...bc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...