Gå til innhold

«Du er den eneste som sier nei!» «alle andre får lov»


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Datter på 10, venninnene hennes har begynt å overnatte hos hverandre igjen. Jeg vil bidra til å redusere smitten for det er ikke over enda. Får datteren min Corona får jeg ikke jobbe, og da blir det krise. Hun er på skolen, og har 1 venninne som hun er med ofte. Det er også 3 andre som som hun er sammen med. 
Er jeg for streng? De er sammen på skolen så hva er faren ved å overnatte? Er det noen vits? Jeg vil bare redusere sjansen. Men om noen av disse som overnatter får det kan de bære smitten på skolen. Så da er vel vitsen borte?

Anonymkode: 76c80...b69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja du er for streng.

Helt greit og overnatte igjen nå, så lenge skolen er åpnet igjen, min har vel ligge borte siden begynnelsen av mai

Anonymkode: 63636...a76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har som eneste foreldre sagt nei til overnatting frem til nå. Hun er veldig mye sammen med to venninner så vi vurdere å si ja til helga. De er så tett på til vanlig at jeg tror de smitter hverandre hvis de har det overnatting eller ei. Men det gjelder kun de to hun er mest sammen med.

Anonymkode: 99c8e...98e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå legger de jo vekk 1 meters regelen på skolen også, og ungene lever nærmest som før altså.

De smitter ikke hverandre mer på nattestid enn på dagtid...

Anonymkode: 78585...e24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er for streng, så skjønner at datteren din reagerer. Det er veldig lav smitterisiko i landet her nå. I vår kommune er det pr nå ingen påvist smittede. Så min datter på 9 år omgås sine venner som normalt. Inkludert overnatting. Om det skulle eskalere med smitte, så strammer vi selvfølgelig inn igjen. Men, slik som det er nå ser jeg ingen grunn til restriksjoner rundt vennebesøk.

Anonymkode: 69903...d0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer vel helt an på hvor dere bor om du er streng eller ikke. Dersom dere bor i en kommune uten påvist smitte er du kanskje litt streng. Hvis dere bor i kommune med påvist smitte synes jeg ikke du er streng i det hele tatt. Her i huset er det ingen som har venner inne på besøk og langt i fra overnatting. Ikke vært påvist smitte i vårt fylke de to siste ukene, men plutselig kommer det tilbake og dette er ikke en sykdom som skal inn i vårt hus. Mannen er i risikogruppe og vi gjør det vi kan for å holde oss friske. Tenker hver familie må tenke selv og ta de valgene som er riktige for dem. 

Anonymkode: 2c43b...026

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Du er for streng, så skjønner at datteren din reagerer. Det er veldig lav smitterisiko i landet her nå. I vår kommune er det pr nå ingen påvist smittede. Så min datter på 9 år omgås sine venner som normalt. Inkludert overnatting. Om det skulle eskalere med smitte, så strammer vi selvfølgelig inn igjen. Men, slik som det er nå ser jeg ingen grunn til restriksjoner rundt vennebesøk.

Anonymkode: 69903...d0d

Mens det i vår kommune er ganske mange smittede, så hvordan kan du mene HI er for streng når du ikke vet eksakt hvor hun bor?! 

HI: Vi sier også nei til overnatting. 

Anonymkode: 2a1f0...509

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mens det i vår kommune er ganske mange smittede, så hvordan kan du mene HI er for streng når du ikke vet eksakt hvor hun bor?! 

HI: Vi sier også nei til overnatting. 

Anonymkode: 2a1f0...509

Fordi jeg syns hun uansett er for streng.

Anonymkode: 69903...d0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Mens det i vår kommune er ganske mange smittede, så hvordan kan du mene HI er for streng når du ikke vet eksakt hvor hun bor?! 

HI: Vi sier også nei til overnatting. 

Anonymkode: 2a1f0...509

I min hjemkommune også, og både barn og tenåringer et smittet. En helg testet seks tenåringer positivt.

Anonymkode: 9cc3b...18a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FHI sa i Stortingets spørretime for et par uker siden at overnatting var greit, men at man ikke skulle ha overnatting eller dra til overnatting om man hadde tegn til luftveisinfeksjon

Anonymkode: c4e8b...025

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...