Gå til innhold

Når jeg går 1 mil hver dag, regnes det som trening?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg går endel i løpet av arbeidsdagen, så går jeg en tur hver ettermiddag. Jeg ligger stort sett på 10-15 km daglig. Regnes det som moderat trening?

Anonymkode: f7d2c...de7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg går endel i løpet av arbeidsdagen, så går jeg en tur hver ettermiddag. Jeg ligger stort sett på 10-15 km daglig. Regnes det som moderat trening?

Anonymkode: f7d2c...de7

Ja, det vil jeg tro. Gange utendørs er et treningsvalg på min treningsklokke i alle fall. men det er viktig at du får pulsen litt opp

Anonymkode: 3b8ad...6d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det kommer an på pulsen din.

Anonymkode: 95d7f...633

Feil. 

Det kommer an på målet. Har man et mål er det trening. Har man ikke et mål er det å mosjonere  

Anonymkode: c0595...e5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg går endel i løpet av arbeidsdagen, så går jeg en tur hver ettermiddag. Jeg ligger stort sett på 10-15 km daglig. Regnes det som moderat trening?

Anonymkode: f7d2c...de7

Nei.

Anonymkode: 49975...9df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Feil. 

Det kommer an på målet. Har man et mål er det trening. Har man ikke et mål er det å mosjonere  

Anonymkode: c0595...e5b

Feil. Har man et mål er det transport. Har man ikke et mål er det trening, tur, mosjon eller bare vimsing.

Anonymkode: 2f143...ab8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er jobben fysisk, med løft og bevegelse i tillegg, er jeg ganske så sikker på at den har en treningseffekt. Fra gammelt av tror jeg ikke akkurat tømmerhoggere og bønder hadde behov for en joggetur og løfting av vekter på fritiden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Feil. 

Det kommer an på målet. Har man et mål er det trening. Har man ikke et mål er det å mosjonere  

Anonymkode: c0595...e5b

Korrekt. 

 

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Feil. Har man et mål er det transport. Har man ikke et mål er det trening, tur, mosjon eller bare vimsing.

Anonymkode: 2f143...ab8

Det du snakker om er å ha et geografisk mål. Nokså garantert at det ikke var det det var snakk om her. Og mistenker at du hadde forstått det om du hadde forsøkt. 

Anonymkode: ae706...42d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg går endel i løpet av arbeidsdagen, så går jeg en tur hver ettermiddag. Jeg ligger stort sett på 10-15 km daglig. Regnes det som moderat trening?

Anonymkode: f7d2c...de7

Ikke med mindre du har et konkret mål om å styrke muskulaturen, benbygningen og blodsukkerreguleringen. 

Trening handler, som en her sier, om at du har et mål. Mål om å styrke kroppen, mål om å løpe maraton, mål om å løfte 100 kg, mål om å vinne i fotball.

Ikke dermed sagt at du bør slutte med det du gjør, tvert i mot bør du fortsette. Bevegelse er jevnt over mye sunnere for kroppen enn hva målrettet trening er. Hadde jeg vært deg hadde jeg likevel lagt inn noe styrketrening for nakke, skuldre, armer, da disse ikke blir styrket under turene dine. 

Anonymkode: ae706...42d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...