Gå til innhold

Mange sier at første året på høyskole er det værste, fleip eller fakta?😅


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er straks ferdig med første året på bachelorutdanningen, og ja jeg stortrives!:) men kjenner at det bør ikke blir vanskligere enn det er, da kan jeg nok lett falle av lasset🙈 hva er deres erfaring? Blir det lettere?

Anonymkode: 836da...d9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Både og. For min del var det travelt første året. Mange fag og mye nytt å sette seg inn i. Når jeg blitt «veteran» var det enklere, men selve arbeidsmengden økte. Ikke nødvendigvis flere oppgaver, men de ble større og hadde høyere krav. 

Anonymkode: 9aafc...e10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes vel første året av studiet var verst. Mest pga. enormt mye ny fagterminolog i tillegg til at de tyngste fagene nødvendigvis måtte legges til første året for å få grunnlaget for resten av studiet.

Men hvert år var utfordrende på sine vis, med ulike utfordringer.

Så lenge du stortrives tenker jeg du har motivasjonen som trengs for å komme deg gjennom :)

 

Anonymkode: 7aad2...a97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går i tak. Synes de fordeler ting litt teit ur. Veldig travelt, så plutselig rolig..eller i forhold.

Fordelen er at det er mer praksis. Men det betyr tidligere opp, lengre dager og mye nye folk. Sånn sett kan det være mer slitsomt enn forelesning.

Jeg har to uker igjen av min bachelor og synes det har vært høyt tempo hele veien. Men vil påstå første året var verst.

Anonymkode: cc643...2c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lettere blir det ikke. Det blir jo mer utfordrende, men også mer lærerikt. 
Synes ikke noen av årene var verre enn andre, egentlig. 

Anonymkode: d1aeb...58f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det var tøffest når jeg var i praksis, spesielt på slutten når man har ledelsespraksis, gøy men slitsomt.

Anonymkode: 2b32f...031

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes første året ikke nødvendigvis var mer vanskelig, men kjipere. Mye generelle fag og ikke minst mange fag. Alle lærere synes jo faget deres er absolutt det viktigste. Utover blir det mer relevant. Mer å sette seg inn i, men mye mer interessant. 

Anonymkode: c8e2e...bb3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes første året var verst. Jeg sløvet meg gjennom tre år på videregående og fikk likevel toppkarakterer. Et stort sjokk å oppleve at min «sitte oppe hele natten før prøver og lese»-strategi ikke funket på universitetet. Fagene var nok ikke lettere på år 2-5, men studieteknikken var uendelig mye bedre.

Anonymkode: ca1f9...0be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns også første året var verst. Etterhvert falt brikkene mer på plass, jeg så klare sammenhenger og fikk flere knagger å henge pensun på. Da ble det mye lettere og de 2 siste årene opplevde jeg som relativt enkle 

Anonymkode: 1a99f...935

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det første året var lett, men da hadde jeg tatt en årsenhet fra før. Og ene faget var veldig likt ene faget jeg hadde fra før, det var hele 20 studiepoeng, og var det faget de andre slet veldig med, men som jeg da tok veldig lett. Men de fleste på studiet syntes andre året var verst, da det var så mye praksis. Og de fleste hadde jobb ved siden av og. Jeg og synes det året var tøffest, da jeg både var alene med barn, og hadde jobb. 

Anonymkode: 2a756...b09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...