Gå til innhold

Jente med tørt slitt hår, produkter?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Denne synes jeg er god. 
https://www.blivakker.no/product/harpleie/behandling/3009568/agadir-argan-oil-hair-treatment-118ml

Søsteren min og hennes bestevenninne var så heldig at de hadde krøller, men begge to irriterte seg på at de følte at håret virket tørt. De kjøpte hårprodukter beregnet for afro. Dette er mange år siden - men de var veldig fornøyd med det husker jeg.

Anonymkode: b0b18...a78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Brukte sjampoen, balsamen og den oljen. Trodde det var snakk om oljen her, så det var den jeg snakket om. Eller, «olje» er vel mer riktig, da «oljen» ikke oppleves som noen olje i det hele tatt, men mer som silikon.

Anonymkode: f5441...ca3

Ble håret tørt av oljen? 🙄

Hvilken shampo og balsam? 😊

Anonymkode: 7953e...78f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det har mye å si hvordan produktene blir brukt å at de blir brukt riktig. Det er frisøren sin jobb å informere om riktig bruk. Hvis man feks bruker en proteinkur å ikke bruker balsam etterpå så blir ikke skjellaget lukket, da blir håret helt jævlig å kunden missfornøyd.

Men snakker du da om der og da, eller snakker du om etter flere måneder? Fordi det som får håret til å se skinnende mykt og blankt ut der og da (som f.eks. silikon) gjør jo at håret blir dårlig på sikt. 

Anonymkode: f5441...ca3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ble håret tørt av oljen? 🙄

Hvilken shampo og balsam? 😊

Anonymkode: 7953e...78f

Ja, som nevnt flere ganger, det er ikke noe særlig olje i marroccanoil-oljen, det er for det meste silikon. Det er hele to typer silikon som begge utgjør en større del av «oljen» enn hva selve oljen utgjør. 

Maroccanoil sjampo og balsam. Trodde det var det du spurte om.

Kan virkelig ikke anbefale de produktene til noen. 

Av frisør-produkter er jeg mest fornøyd med Wella SP sjampo og kur (bruker aldri balsam, kurer alltid håret). 

Anonymkode: f5441...ca3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men snakker du da om der og da, eller snakker du om etter flere måneder? Fordi det som får håret til å se skinnende mykt og blankt ut der og da (som f.eks. silikon) gjør jo at håret blir dårlig på sikt. 

Anonymkode: f5441...ca3

Det må jo brukes regelmessig. 😀 Jeg skifter litt på forskjellige frisørprodukter.

Anonymkode: 7953e...78f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ja, som nevnt flere ganger, det er ikke noe særlig olje i marroccanoil-oljen, det er for det meste silikon. Det er hele to typer silikon som begge utgjør en større del av «oljen» enn hva selve oljen utgjør. 

Maroccanoil sjampo og balsam. Trodde det var det du spurte om.

Kan virkelig ikke anbefale de produktene til noen. 

Av frisør-produkter er jeg mest fornøyd med Wella SP sjampo og kur (bruker aldri balsam, kurer alltid håret). 

Anonymkode: f5441...ca3

Det er mange forskjellige shampoer og balsamer i moroccanoil. For tørt hår, for glatt hår, for farget hår osv.

Anonymkode: 7953e...78f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det må jo brukes regelmessig. 😀 Jeg skifter litt på forskjellige frisørprodukter.

Anonymkode: 7953e...78f

Men da kan du jo ikke si at det ene er det som funker, hvis du bruker ulike produkter?

Anonymkode: f5441...ca3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det er mange forskjellige shampoer og balsamer i moroccanoil. For tørt hår, for glatt hår, for farget hår osv.

Anonymkode: 7953e...78f

Dette gidder jeg ikke. Les tråden, sett deg inn i hva som blir skrevet. Vi snakket om «oljen».

Anonymkode: f5441...ca3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Denne synes jeg er god. 
https://www.blivakker.no/product/harpleie/behandling/3009568/agadir-argan-oil-hair-treatment-118ml

Søsteren min og hennes bestevenninne var så heldig at de hadde krøller, men begge to irriterte seg på at de følte at håret virket tørt. De kjøpte hårprodukter beregnet for afro. Dette er mange år siden - men de var veldig fornøyd med det husker jeg.

Anonymkode: b0b18...a78

Ja, den inneholder 100% olje, så vidt jeg kan se. Er sikkert mye bedre å prøve den. 

Anonymkode: f5441...ca3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Men da kan du jo ikke si at det ene er det som funker, hvis du bruker ulike produkter?

Anonymkode: f5441...ca3

Jeg bruker ikke moroccanoil den ene uka å en annen uka etter. Her er det snakk om mange måneder med samme produkt før jeg bytter.

Anonymkode: 7953e...78f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette gidder jeg ikke. Les tråden, sett deg inn i hva som blir skrevet. Vi snakket om «oljen».

Anonymkode: f5441...ca3

😅 Jeg er oppriktig nysgjerrig iom at jeg selger masse av moroccanoil produktene. Jeg vil gjerne høre andre erfaringer enn bare mine kunder. En sjelden gang er ikke kundene fornøyd å da er det greit å vite hvorfor.  

Så det var ikke noe annet enn det 😅😅

Anonymkode: 7953e...78f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg bruker ikke moroccanoil den ene uka å en annen uka etter. Her er det snakk om mange måneder med samme produkt før jeg bytter.

Anonymkode: 7953e...78f

Javel, men hvis du ikke klarer å delta seriøst i tråden, lese det vi andre skriver og svare på det man faktisk spør om, så er det jo ingen vits heller.

Spørsmålet er om håret var like fint etter langtidsbehandling med maroccanoil, og ikke bare så skinnende og blankt ut, der og da. 

Anonymkode: f5441...ca3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men må hun vaske håret så ofte som 2-3 ganger i uka eller oftere? Synes det hørtes mye ut for en 5 åring. Her vaskes håret til 5 åringen én gang i uka. Det holder.

Anonymkode: 15f2c...949

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

😅 Jeg er oppriktig nysgjerrig iom at jeg selger masse av moroccanoil produktene. Jeg vil gjerne høre andre erfaringer enn bare mine kunder. En sjelden gang er ikke kundene fornøyd å da er det greit å vite hvorfor.  

Så det var ikke noe annet enn det 😅😅

Anonymkode: 7953e...78f

Ja, dette forundrer meg ikke. 

HI er på jakt etter noe som fungerer, ikke etter noe som produsenten/distributøren/frisøren vil selge. Slik jeg ser det, er maroccanoil en hype, som selger fordi det heter olje, og fordi håret ser fint ut der og da, men det er fordi det inneholder store mengder silikon, som ikke er spesielt sunt for håret. 

Anonymkode: f5441...ca3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Men etter to dager er jo ikke håret nyvasket lengre...

Jeg vet om folk som kutter ut sjampo totalt, og som sier det funker. Vet også om folk som har veldig fint og mykt hår av det. Det krever nok en del å komme inn i, men er jo også sikkert sunnest for håret. 

Anonymkode: f5441...ca3

Eh.. nei...men det bør jo ikke bli supertørt for det. Å ikke vaske er ikke aktuelt, hun blir skitten. Sand og solkrem og ketchup. 

Anonymkode: 465ac...d0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Er hun helt eller halvt eller delvis utenlandsk? Afrikansk? Min erfaring er at «hår fra Afrika» ikke er så glad i norsk klima

Anonymkode: ea5fc...c5c

Hun er norsk ja.

Anonymkode: 465ac...d0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men må hun vaske håret så ofte som 2-3 ganger i uka eller oftere? Synes det hørtes mye ut for en 5 åring. Her vaskes håret til 5 åringen én gang i uka. Det holder.

Anonymkode: 15f2c...949

Ja, det trengs. Hun er jo aktiv og det er mye sand, solkrem og mat og annen skit i håret,  spesielt nå på sommeren. Krøllete hår blir også veldig stygt etter noen dager uten vask. Bare brus og heksehår. Det hadde også luktet vondt ved så lite vask, det lukter jo ikke blomster etter noen dager i bhg akkurat.

Anonymkode: 465ac...d0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp Yasmine oil på innvandrerbutikk, glassflaske med gul olje. Ha i håret etter vask, ikke mye da det blir fort fettete. Holder håret mykt. Billig er det også.

Anonymkode: 8fe9b...0b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte å bruke shampo uten sulfat. Et råd fra en russisk frisør som var så oppgitt over at norske ødleger håret fullstendig mrd sulfat i shampo. Ble bedre med engang!

Anonymkode: 72e06...32f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...