Gå til innhold

Samboer som låser døra. Må jeg gjemme nøkkelen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Han har fått for seg at det er greit å selv styre når han er tilgjengelig for barna. Jeg synes overhode ikke det er ok å låse døra. Mener en skal være tilgjengelig 24/7. Kun ok en liten stund om en har et privat ærend. Bryr meg om han, så vil ikke hive han ut. Men hva ville dere sagt for å få han til å forstå at det ikke er ok? 

Anonymkode: 542cf...b89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Han har fått for seg at det er greit å selv styre når han er tilgjengelig for barna. Jeg synes overhode ikke det er ok å låse døra. Mener en skal være tilgjengelig 24/7. Kun ok en liten stund om en har et privat ærend. Bryr meg om han, så vil ikke hive han ut. Men hva ville dere sagt for å få han til å forstå at det ikke er ok? 

Anonymkode: 542cf...b89

Altså inn på et rom for seg selv. 

Anonymkode: 542cf...b89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hæææ?

Kan du forklare hva det er du snakker om? 

Anonymkode: 07e7d...97c

Låser seg selv inn på et rom. Skjønte at det kanskje ikke kom frem godt nok. 

Anonymkode: 542cf...b89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Altså inn på et rom for seg selv. 

Anonymkode: 542cf...b89

Det er ikke ok i det hele tatt. Kun på do.

Vet ikke hva jeg ville ha sagt, det er jo et problem i seg selv å være gift eller bo sammen med en tulling. 

Anonymkode: 07e7d...97c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Låser seg selv inn på et rom. Skjønte at det kanskje ikke kom frem godt nok. 

Anonymkode: 542cf...b89

Er du sammen med barna i resten av huset?

Anonymkode: 42c35...cff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er du sammen med barna i resten av huset?

Anonymkode: 42c35...cff

Ja, så klart. 

Anonymkode: 542cf...b89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er han far til barna?

Hvor ofte og hvor lenge låser han seg inn?

Hvor gamle er barna? 

Anonymkode: 2827a...6db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger kan jo det være greit. Hvis man skal jobbe med noe som krever konsentrasjon eller er sliten og trenger hvile må det være greit at den andre forelderen har ansvaret en stund og da holder ungene helt borte fra den som trenger fred. En låst dør kan være den enkleste måten å gjøre det på.

Anonymkode: 31950...73a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å stenge barna ute, som forelder, er jo barnmeishandel! Han burde aldri fått barn.

Anonymkode: c1e91...ceb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Å stenge barna ute, som forelder, er jo barnmeishandel! Han burde aldri fått barn.

Anonymkode: c1e91...ceb

De er jo ikke stengt ute av huset. Det er bare mannen som har låst seg inne på eg rom mens barna og mor bruker resten av huset.

Anonymkode: 31950...73a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Passe sært å låse døra. Må da kunne kunne avtale alenetid uten å fysisk barrikere seg inne

Anonymkode: 79ddb...a6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Passe sært å låse døra. Må da kunne kunne avtale alenetid uten å fysisk barrikere seg inne

Anonymkode: 79ddb...a6c

Det er ikke bestandig så enkelt med relativt små batn (eller store hunder som kan åpne dører).

Anonymkode: 31950...73a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De er jo ikke stengt ute av huset. Det er bare mannen som har låst seg inne på eg rom mens barna og mor bruker resten av huset.

Anonymkode: 31950...73a

Ikke ute som i utenfor huset, men ute, som i, utelukket, som i, ikke får kontakt med.

Anonymkode: c1e91...ceb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke ute som i utenfor huset, men ute, som i, utelukket, som i, ikke får kontakt med.

Anonymkode: c1e91...ceb

Ja, på samme måte som om han hadde gått en tur alene eller jobbet et annet sted.

Jeg vet ikke hvorfor denne mannen låser døra eøler hvor ofte, men noen ganger kan det bære en praktisk løsning. Andre ganger er det bare egoistisk.

Anonymkode: 31950...73a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det er så ille, jeg, da, så lenge det er en annen voksen tilgjengelig. Det må være greit å ønske litt tid for seg selv. 

Men dere bør jo avtale dere imellom, sånn at det ikke blir sånn at han lurer seg unna og du blir sittende med alt ansvaret. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer ikke fram hvor ofte dette skjer. En gang i blant må være ok, i hvertfall hvis han må jobbe eller lignede. 

Mannen min jobber en lørdag i mnd med hjemmekontor og han låser døra til kontoret. Syns det er helt greit. 

Men hadde det vært andre grunner eller skjedd velsig ofte hadde jeg nok satt nes foten. 

Anonymkode: 5c90c...54b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjemme nøkkelen er barnslig. Du konfronterer ham med det i stedet. Hvis han gjør dette et par ganger i måneden, er det jo ingen stor greie, men hvis han låser seg inne for å få fred daglig, bør det snakkes om hans delaktighet og ansvar i familielivet. 
Når gan har behov for fred, burde det holde at man sier at far ikke skal forstyrres, hvis han av ulike grunner trenger å være alene. Når barna kan finne på å gå inn, tar man dem i hånda og leder de ut. Slik lærer de seg å respektere beskjeder de får. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På do? Da må han få låse døra. 

På hjemmekontor? Er vel greit så lenge du er tilstede? 

Anonymkode: 0fd99...d41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle treng litt åleinetid, og begge foreldre treng ikke å være tilgjengelege 24/7.  Ser ikkje den store forskjellen på å stenge seg inne for å halde på med kva enn ein likar å pusle med, eller å gå seg ein tur, trene eller drive med andre hobbyar utanfor huset.  Det viktige er å avtale at det passar for den andre parten, og at det ikkje berre er den eine som stadig "snik seg vekk" og alltid overlot alt til den andre, utan at det går begge vegar. De treng å snakke saman! (å gøyme nøkkelen er skikkeleg barnsleg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

De er jo ikke stengt ute av huset. Det er bare mannen som har låst seg inne på eg rom mens barna og mor bruker resten av huset.

Anonymkode: 31950...73a

Det der er så sært at jeg ikke har ord! 

Anonymkode: 5e275...ef3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...