Gå til innhold

Jeg føler jeg ikke kan gå fra mannen


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg trives ikke med han, vi har ikke kjemi, misforstår hverandre, han sårer meg osv..Men man kan jo ikke bare gå fra hverandre når vi er gift og har barn sammen. Alt blir veldig komplisert.. vi må også ha kontakt videre pga barna.. dessuten er ikke gresset grønnere på den andre siden... Og det er umulig å bli lykkelig alene og umulig å finne en ny. Og tro at man blir lykkeligere da 

Anonymkode: 813b2...815

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg trives ikke med han, vi har ikke kjemi, misforstår hverandre, han sårer meg osv..Men man kan jo ikke bare gå fra hverandre når vi er gift og har barn sammen. Alt blir veldig komplisert.. vi må også ha kontakt videre pga barna.. dessuten er ikke gresset grønnere på den andre siden... Og det er umulig å bli lykkelig alene og umulig å finne en ny. Og tro at man blir lykkeligere da 

Anonymkode: 813b2...815

Har det sånn også. Har funnet ut de siste årene at vi er så forskjellige og har ikke mye til felles. Vi lever nesten hvert vårt liv. Trist men sånn er det. Ingen av oss klarer oss økonomisk alene, så vi får bare holde ut 

Anonymkode: fe4c9...4d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg trives ikke med han, vi har ikke kjemi, misforstår hverandre, han sårer meg osv..Men man kan jo ikke bare gå fra hverandre når vi er gift og har barn sammen. Alt blir veldig komplisert.. vi må også ha kontakt videre pga barna.. dessuten er ikke gresset grønnere på den andre siden... Og det er umulig å bli lykkelig alene og umulig å finne en ny. Og tro at man blir lykkeligere da 

Anonymkode: 813b2...815

Alt er mulig, man må bare ville det nok. Du har tydeligvis bestemt deg for at du synest det er Ok å være i et sånt forhold, så da er jo det ditt valg, 

Jeg hadde ikke funnet meg i å bli behandlet dårlig av den jeg var gift med, heldigvis er vi forskjellig sånn sett. 

Anonymkode: c9d8a...b05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, man vet hva man har, men ikke hva man får.

Det er ikke sikkert livet blir bedre etterpå. Lappeteppefamilier, dine og mine barn, skilsmissebarn som flytter frem og tilbake, ser mange eksempler på at det livet blir mye mer slitsomt enn å holde sammen. Har snakket med flere som sier at hadde de visst hvor slitsomt og vanskelig det skulle bli hadde de heller holdt ut så lenge barna bodde hjemme.

Men man ser noen eksempler på at det blir bra også, at alle lever i harmoni etter et brudd. Så det er umulig å vite før man evt står i det selv.

Anonymkode: 36c39...fe7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk fra mannen i fjor. Fordi vi ikke funker sammen. Mye løgner, brutt tillit osv. Jeg følte meg kvalt og alene i ekteskapet. Nå har vi huset vårt, og en leilighet. Vi voksne bytter på å flytte inn og ut, og er endel sammen i helgene med barna. Funker som ei kule. Jeg skal ikke ha flere barn om jeg så hadde funnet drømmemannen, og han er sterilisert så han får ikke til å få fler.... 

 

det går an! 

Anonymkode: cdeec...613

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg gikk fra mannen i fjor. Fordi vi ikke funker sammen. Mye løgner, brutt tillit osv. Jeg følte meg kvalt og alene i ekteskapet. Nå har vi huset vårt, og en leilighet. Vi voksne bytter på å flytte inn og ut, og er endel sammen i helgene med barna. Funker som ei kule. Jeg skal ikke ha flere barn om jeg så hadde funnet drømmemannen, og han er sterilisert så han får ikke til å få fler.... 

 

det går an! 

Anonymkode: cdeec...613

Det hørtes veldig slitsomt ut..

Anonymkode: 813b2...815

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

41 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det hørtes veldig slitsomt ut..

Anonymkode: 813b2...815

Ja, cirka så slitsomt som det er for alle de tusenvis av barna som må bytte bolig annenhver uke. Heia disse to som tar støyten og lar barna bli boende og flytter frem og tilbake selv! Er ikke barnas feil at det ble brudd.

Anonymkode: 3cd33...c6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, cirka så slitsomt som det er for alle de tusenvis av barna som må bytte bolig annenhver uke. Heia disse to som tar støyten og lar barna bli boende og flytter frem og tilbake selv! Er ikke barnas feil at det ble brudd.

Anonymkode: 3cd33...c6b

Det er slitsomt ja, derfor tar vi det fremfor at ungene må gjøre det! De valgte ikke bruddet nei. De har det supert med ordninga, og vi tilpasser oss situasjonen. 

Anonymkode: cdeec...613

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er slitsomt ja, derfor tar vi det fremfor at ungene må gjøre det! De valgte ikke bruddet nei. De har det supert med ordninga, og vi tilpasser oss situasjonen. 

Anonymkode: cdeec...613

Ehhh er jo en grunn til at jeg har innsett at vi ikke kan gå fra hverandre... for det du beskriver høres merkelig ut. Skal dere dele seng? Bytte sengetøy før du legger deg i eksen sin seng? Væske driten etter din eks..? Aldri gå på date? Det kommer aldri til å fungere i lengden..  

Anonymkode: 813b2...815

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ehhh er jo en grunn til at jeg har innsett at vi ikke kan gå fra hverandre... for det du beskriver høres merkelig ut. Skal dere dele seng? Bytte sengetøy før du legger deg i eksen sin seng? Væske driten etter din eks..? Aldri gå på date? Det kommer aldri til å fungere i lengden..  

Anonymkode: 813b2...815

Om så, så fungerer det kanskje som en myk overgang for barna deres? 
 

Jeg står ovenfor et mulig brudd og håper egentlig på en slik løsning de første par årene. Etter det håper jeg mannen vil beholde huset.

Anonymkode: 51d3b...b7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ehhh er jo en grunn til at jeg har innsett at vi ikke kan gå fra hverandre... for det du beskriver høres merkelig ut. Skal dere dele seng? Bytte sengetøy før du legger deg i eksen sin seng? Væske driten etter din eks..? Aldri gå på date? Det kommer aldri til å fungere i lengden..  

Anonymkode: 813b2...815

Ja, vi deler seng. I huset og i leiligheten. Vi har delt seng i 15 år så akkurat det er ikke et stort problem. Begge vasker og rydder etter oss i leiligheten og legger på sengetøy til den andre kommer. Date kan jeg da gå på? Det fungerer nå, og fungerer fint for barna. Da slipper vi å selge huset, ungene slipper å flytte, de har alt de trenger der de bor og slipper å si «nei jeg kan ikke for jeg er hos pappa denne uka». Ingenting er endret for de og det fungerer utmerket 

Anonymkode: cdeec...613

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ja, vi deler seng. I huset og i leiligheten. Vi har delt seng i 15 år så akkurat det er ikke et stort problem. Begge vasker og rydder etter oss i leiligheten og legger på sengetøy til den andre kommer. Date kan jeg da gå på? Det fungerer nå, og fungerer fint for barna. Da slipper vi å selge huset, ungene slipper å flytte, de har alt de trenger der de bor og slipper å si «nei jeg kan ikke for jeg er hos pappa denne uka». Ingenting er endret for de og det fungerer utmerket 

Anonymkode: cdeec...613

Så bra for dere. Men da kan vi like godt bare bo sammen 

Anonymkode: 813b2...815

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter mange år i et veldig utilfredsstillende samboerskap valgte jeg til slutt å bryte. Jeg hadde mange år med kvaler, og trodde jeg bare måtte finne meg i å ha det kjipt. Frykten for å skulle klare meg alene var stor. MEN det å gå er det lureste jeg noen gang har gjort. For meg var det en fantastisk befrielse. Følelsen av å styre eget liv er helt utrolig deilig. 

Anonymkode: 5568e...532

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ble mye lykkeligere av å bli skilt. Og er det fremdeles i nytt forhold. Det samme opplever eksen og det eldste barnet, mens det yngste har det bra, men nok ville foretrukket at vi forble sammen. 

Anonymkode: a5100...2f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både jeg , exen og ungene er lykkeligere nå. Exen med sin samboer og jeg med min mann. Vi har ett fantastisk vennskap og samarbeid . Jeg ville aldri vært i ett forhold kun for barnas skyld. Barna fortjener å være med lykkelige foreldre og de fortjener å oppleve lykkelige foreldre enten de er sammen eller hver for seg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går fra mannen nå. Men han skal ha barna 100% fordi noen delt løsning aldri vil fungere med hans rot og manglende ansvar. Jeg kan ikke påføre barna den byrden det blir å forholde seg til to så ulike og kan heller ikke påføre meg selv byrden i å rydde erter han annenhver uke eller helg. Tungt og vanskelig, men han kommer til å gå til retten for å få barna mer enn jeg mener han bør og da får han de i stedet 100% uten kamp. 
Håper du HI finner en løsning som vil være bra for dere 😊

Anonymkode: 5804c...69b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Etter mange år i et veldig utilfredsstillende samboerskap valgte jeg til slutt å bryte. Jeg hadde mange år med kvaler, og trodde jeg bare måtte finne meg i å ha det kjipt. Frykten for å skulle klare meg alene var stor. MEN det å gå er det lureste jeg noen gang har gjort. For meg var det en fantastisk befrielse. Følelsen av å styre eget liv er helt utrolig deilig. 

Anonymkode: 5568e...532

Er barna like fornøyde? 

Anonymkode: 07d49...3fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Er barna like fornøyde? 

Anonymkode: 07d49...3fb

Ja det opplever jeg at de er. Det var tøft i starten, - særlig fordi vi solgte deres barndomshjem. Men de opplever i hvertfall en mye mer fornøyd og tilfreds mamma. Og vårt nye hjem er helt supert og de trives godt. Forener nok som han alltid har vært- lite tilstede. Så det er nok tøft å bo litt her og litt der. Men de er store, og forstår at jeg ikke kunne fortsette. 

Anonymkode: 5568e...532

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg går fra mannen nå. Men han skal ha barna 100% fordi noen delt løsning aldri vil fungere med hans rot og manglende ansvar. Jeg kan ikke påføre barna den byrden det blir å forholde seg til to så ulike og kan heller ikke påføre meg selv byrden i å rydde erter han annenhver uke eller helg. Tungt og vanskelig, men han kommer til å gå til retten for å få barna mer enn jeg mener han bør og da får han de i stedet 100% uten kamp. 
Håper du HI finner en løsning som vil være bra for dere 😊

Anonymkode: 5804c...69b

Skal du ikke ha barna i det hele tatt?! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er absolutt mulig å bli lykkelig alene. Man må ikke hoppe inn i forhold, flytte sammen med noen osv.

 

Jeg har kjæreste på 8. året, og vi bor ikke sammen, har heller ingen planer om det. Funker helt supert for alle parter.

Å bli skilt var noe av det beste som har hendt meg. Litt andre grunner enn deg, men man må jo selv kjenne etter om det er verdt å leve sånn. En skilsmisse/et brudd trenger ikke være noe enklere når barna er voksne, altså.

Anonymkode: 03456...570

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg trives ikke med han, vi har ikke kjemi, misforstår hverandre, han sårer meg osv..Men man kan jo ikke bare gå fra hverandre når vi er gift og har barn sammen. Alt blir veldig komplisert.. vi må også ha kontakt videre pga barna.. dessuten er ikke gresset grønnere på den andre siden... Og det er umulig å bli lykkelig alene og umulig å finne en ny. Og tro at man blir lykkeligere da 

Anonymkode: 813b2...815

Nei. Så bare ha det dårlig da. Ditt valg. Du lever bare ett liv. Sørg for å leve et drittliv! 

Anonymkode: e2665...dab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg går fra mannen nå. Men han skal ha barna 100% fordi noen delt løsning aldri vil fungere med hans rot og manglende ansvar. Jeg kan ikke påføre barna den byrden det blir å forholde seg til to så ulike og kan heller ikke påføre meg selv byrden i å rydde erter han annenhver uke eller helg. Tungt og vanskelig, men han kommer til å gå til retten for å få barna mer enn jeg mener han bør og da får han de i stedet 100% uten kamp. 
Håper du HI finner en løsning som vil være bra for dere 😊

Anonymkode: 5804c...69b

Minste motstands vei altså. Og barna som påskudd, de skal leve 100% i hans kaos og føle seg sviktet av deg. Umodent! 

Anonymkode: e2665...dab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Leverpostei skrev:

Skal du ikke ha barna i det hele tatt?! 

Nei. 

Anonymkode: 5804c...69b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Anonym bruker skrev:

Så bra for dere. Men da kan vi like godt bare bo sammen 

Anonymkode: 813b2...815

Ja, så lenge dere kan det og fortsatt være lykkelig så er jo det flott det :)

Anonymkode: cdeec...613

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg går fra mannen nå. Men han skal ha barna 100% fordi noen delt løsning aldri vil fungere med hans rot og manglende ansvar. Jeg kan ikke påføre barna den byrden det blir å forholde seg til to så ulike og kan heller ikke påføre meg selv byrden i å rydde erter han annenhver uke eller helg. Tungt og vanskelig, men han kommer til å gå til retten for å få barna mer enn jeg mener han bør og da får han de i stedet 100% uten kamp. 
Håper du HI finner en løsning som vil være bra for dere 😊

Anonymkode: 5804c...69b

Det er jo rimelig spesielt da....

De fleste vil velge å ikke svikte barna på den måten. Skilsmissebarn eller ei, det vil skade dem å alltid måtte lure på hvorfor mamma valgte å bare forsvinne ut av livene deres og ikke bry seg mer om dem.

Hvor gamle er de?

Anonymkode: 36c39...fe7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...